İkinci Elde Yeni Dönem

İkinci Elde Yeni Dönem

Resmi Gazete'de yayınlanan düzenleme ile ikinci el araç satıcılarına yetki belgesi alınması zorunluluğu getirildi. Sadece resmi kayıtlı otomobil satıcılarına verilecek olan ikinci el araç satış yetki belgesine başvurmak için son gün 31 Ağustos.

Yeni düzenleme ile yetki belgesine sahip olmayanlar bir yıl içinde en fazla 3 adet araç satışı yapabilecek. Bu sayının üzerinde yapılan satışlar ticari faaliyet olarak değerlendirilecek.

Araç satışından doğan satış bedeli ise bakanlıkça belirlenen Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yapılacak ve ek masraflar paranın aktarılacağı satıcı hesabından düşülebilecek.

Satılan araçlar için ekspertiz raporu alma zorunluluğu da getirildi. Buna göre aracın satış tarihinden en geç 3 gün içinde alınmış ekspertiz raporu sunulması zorunlu olacak. Ekpsertiz raporu zorunluluğu 8 yaşın üzerinde veya 160 bin kilometreyi geçen araçlar için uygulanmayacak.

Ayrıca Kiralama şirketleri de bünyesinde yer alan yeni araçları 1 yıldan önce satışa çıkaramayacak.

16.08.2020 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3714 20.08.2020 12:04

Sayın Ceritoğlu, sizde bilirsiniz, serbest piyasa ekonomisi arz talep dengesine dayanır. Yani bir ürün piyasa da az olup onu alacak kişi sayısı çok olursa fiyatı yükselir. Dünya yı kasıp kavuran pandemi etkisi, araba üretiminin az olması, döviz fiyatlarının rekor kırması, yüksek ÖTV sonucu sıfır araba fiyatlarının 2 katına yükselmesi. Kur oynaklığından dolayı acentelerin sıfır araba getirememesi gibi etkenler üst üste gelince, ikinci el yukarı da anlattığım basit denklem sonunda yükseldi. Diyelim ki, sizin öneriniz yasalaştı ve dün bir araba aldınız, yarın hastalandınız ve satmak zorundasınız. Sizce vicdani bir sonuç olur mu? Aslında araba fiyatları öyle anlatıldığı kadar yükselmedi. Almanya da 2019 yılında GOLF 18.000 euro (6.20)= 111.600 tl.iken 2020 de 18.000 euro (8.78)=158.000 tl. Kaba bir hesap ile paramızın değeri % 50 düşmüş veya iğneden ipliğe %50 zam gelmiş. Peki bu basit hesabın faturasını neden yanlış adreslere gönderiyoruz ben de onu anlamıyorum.

tokay ceritoğlu 21.08.2020 15:30

Malum siteye bakıldığında her gün satışa arz edilen araç sayısı artıyor,elbette arz talebe göre piyasa şekillenir,hesabına gelen alır,ancak bizim bahsettiğimiz,vergi vermeyen,dükkanı olmayan,yanında ssk lı adam çalıştırmadan tabir caizse çayın taşı ile çayın kuşunu vurmak isteyen kesime dönük engelleme,onun dışındaki yönetmelik hükümleri ve enflasyon konuları aşikar hepimizce.

tokay ceritoğlu 21.08.2020 15:32

Malum siteye bakıldığında her gün satışa arz edilen araç sayısı artıyor,elbette arz talebe göre piyasa şekillenir,hesabına gelen alır,ancak bizim bahsettiğimiz,vergi vermeyen,dükkanı olmayan,yanında ssk lı adam çalıştırmadan tabir caizse çayın taşı ile çayın kuşunu vurmak isteyen kesime dönük engelleme,onun dışındaki yönetmelik hükümleri ve enflasyon konuları aşikar hepimizce.Diğer taraftan eğer otomobil fabrikaları,az üret,talebi patlat,fiyatı uçur gibi bir mantık içine girme eğilimleri varsa 2.el 1-3 yaş az km li araç ithalatının sözü bile yeter.

tokay ceritoğlu 19.08.2020 17:52

Daha önceleri de yazdım.2.ci el araç alan 1 yıl satamaz,satarsa % 50 kazanç vergisi ve de piyasa oturuncaya kadar yurt dışından 2.ci el bize uygun 1-3 yaşında araç ithal etme hakkı,hem 0 km göre daha az döviz gerekir,hem de herkes hizaya gelir,amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.

Misafir-2289 18.08.2020 14:53

Bütün dünyada bir aracı alıp eve gittiğiniz anda fiyatı %10 düşer. Ve her sene %10 daha düşer.
5 yıllık bir araba sıfıra göre en az %50 daha ucuz olmalı. Kaza olmadığını varsayarsak bile.
Bizde ise aracı aldığınız anda fiyat %10 değer kazanıyor. 2-3 Yıllık araçlar sıfır fiyatına. 5 yıllık araçlar en falza %20 ucuz oluyor. Bu neden böyle? Tabi ki insanların bilinçli olmaması çok önemli ama daha da önemli olan arzın düşük olması. Neden arz düşük? bunu cevabı bulunmalı. Devlet sıradan vatandaşın yurt dışından araba getirmesini kolaylaştırmalı. Bakın vergi düşürmesinden bahsetmiyorum. Ben bir vatandaş olarak bütün vergileri ödeyip(ne kadar yüksek olursa olsun) yurt dışından arabamı kolaylıkla getirebilmeliyim. Ancak bu şekilde galericelir ve distribütörleri tekeli sona erer ve fiyatlar makul seviyeye çekilir. Ancak bizde devlet ne yazık ki distribütörleri ve dolaylı olarak galerileri destekliyor. Aynı durum cep telefonlarında da geçerli. Örneğin bir tek bizde Apple sadece Türkiye'de alınmış cep telefonlarına teknik destek veriyor. Dünyanın hiçbir ülkesinde böyle bir şey olamaz.

Misafir-6206 18.08.2020 11:21

GOETHE der ki;

"Problemleriniz üzerinde kuluçkaya yatarsanız, mükemmel civcivleriniz olur."

Bizim de ne güzel ÖTV lerimiz oluyor baksanıza. Ne gerek var problemi çözmeye. Nasıl olsa sen, ben, o, bizler, olan hepimize oluyor, hepimiz dışında bunu problem olarak gören var mı?

Misafir-8591 18.08.2020 10:52

Eğer gözümden kaçmadıysa bir tavan fiyat maddesi göremedim. En önemli olaylardan biri bu bence

Misafir-2898 17.08.2020 16:47

Tokay beye katılıyorum. Sistemin arkasından dolanmak mümkün. Bu gibi önlemler soruna çare olmaktan uzak çünkü sorun çok daha derin. Serbest piyasa ekonomisinde bir malın değeri arz/talep oranında kendiliğinden belirlenir. Bu durumun yapısını ancak tekelleşmeler bozabilir. Fakat öyle bir durum yok. İsteyen herkes istediği model arabayı istediği fiyattan satışa sunabilir. Hepsinin bir araya gelip, anlaşıp yüksek bir bedel belirlemesi imkansız. Bir aracın fiyatını çok yüksek buluyorsanız satın almak istemez ve fiyat araştırması yapmak isterseniz. Fakat aynı malın fiyatı bir çok yerde aynı ise o mala yeterli talep olduğunu gösterir. Sorunun derinilği ülkenin ekonomik yapısında. Türk lirası sürekli değer kaybediyor. Ne hukuka, ne medyaya, ne devletin ekonomik verilerini açıklayan resmi kurumlarına güven kalmadı.
Türkiye'de günde ortalama 3.336 kaza yaşanıyor. Şasesi, direkleri işlem görmüş, kaput değiştirmiş, airbag patlatmış araçlar yüksek fiyatlara peynir ekmek gibi satılıyor. Özellikle direklerde düzeltme yapılan araçlar çok tehlikeli. Metalin mukavemeti birmiş oluyor çünkü. Olası bir küçük kazada bile hemen içeri göçmesi muhtemel. Sorun alıcıların bilinçli olmaması. 10 bin lira ucuz diye hemen aracı alıyorlar. Oysa ki bu tarz araçlarda en az %50 değer kaybı olması gerekir. Hatta ona rağmen satılmasının zor olması gerekir. Yani ikinci ei piyasasındaki sorun ekonomik koşullar kadar bilinçli olmakla da alakalı.

Misafir-4755 17.08.2020 02:54

Bence hiç faydalı bir yöntem değil.3 kez kendisinin üzerine 3 te kardesinin 3 te babasının üzerine alır yine yapar bu işi.çözüm değil bu.yeni yasa cıkarın.

Misafir-967 17.08.2020 01:25

Bütün bunlar hikaye. ikinci el araç neden pahalı? çünkü sıfırı çok pahalı. sıfırı neden pahalı? devletimiz sağolsun çok fazla vergi alıyor. ikinci el aracı kimse kimseye zorla satmıyor. satan insan sattığı araç yerine ya sıfır araç alacak ya da başka bir ikinci el araç. Serbest piyasa koşulları bu şekilde işler: alıcı satıcı fiyatta uzlaşır el sıkışırlar. beğenmeyen insan ise almaz. fiyatlar yüksek diye şikayetini ikinci el satana değil, ikinci elin fiyatının yüksek olmasını sebep olan sıfır araç fiyatlarının yüksekliğine sebep olanlara dert yansın. bunları yazdığım için sanmayınız ki ikinci el araç ticareti yapan biriyim. bindiğm araç eski ederi 35 40 bin civarı olan bir araç( 5 yıldır da bu araca biniyorum). bence gerçek ederi 15 20 bin ama yukarıda yazdığım sebepler belli. piyasa bu şekilde. son kez yazıyorum ikinci el fiyatlarının düşmesi için 0 araç fiyatları düşmeli. o da ötv indirimi ile olur. araç fabrikadan 80 - 90 bine çıkıyor. biz son kullanıcıya 250 - 300 bine ulaşıyor vergiler sayesinde. devlet aldığı vergiyi % 25 düşürsün kafadan 250 ilik araç 200 efalan düşer. 2 yaşındaki araç sahibi de bu sefer 0 aracı 230 240 dan satamaz. onu alacağıma millet sıfır araç alırım der vb.. ( yukarıdaki düzenlemeleri yapan devlet büyükleri de biliyor bu yazdıklarımı ve çözümü ama yaparlar mı ötv indirimi? yapmazlar tabii para lazım çünkü...)

tokay ceritoğlu 16.08.2020 22:23

2.ci el araç alan kişi aracını 1 yıl satamamalı,satarsa alım satım fiyatları noterde belli,fark ne ise örneğin % 50 vergi alınmalı ve vergi izleme veri tabanına kaydedilmeli,ucu açık olmuş,yap kaynananın,kayın biraderin üzerine yıl da 9-10 araç rahatlıkla satılır,galerici esnafı bu işten yine zarar görür,vergi vermeyen,işi belli olmayan kesim vergisiz kazanç elde etmeye devam eder,bu yönetmeliğin amacı başıbozuk işleri kontrol altına almaktı,amacına ulaştığı söylenemez,fiyatlar dalgalanmaya devam eder.