Her Konuda Açık Ara Lideriz

Her Konuda Açık Ara Lideriz
İngiltere'de bir otomobile sahip olmanın oldukça yüksek maliyetli olduğunu düşünen Prestige Performance Center GB şirketi, dünyanın dört bir yanından farklı ülkelerde otomobil sahibi olmanın masraflarını yayınladı. Sonuç ise pek de sürpriz değil. Bu araştırmaya göre Singapur'da yeni bir otomobile sahip olmanın maliyeti ortalama $105,253 seviyesinde iken, ABD'de yeni bir otomobile yaklaşık $30,500'a sahip olunabiliyor. Bu ortalama rakam Hong Kong'da $27,694 seviyesine düşerken, ülkemizde sıfır kilometre bir otomobile sahip olmanın ortalama maliyeti: $30,000. Ancak bu yaklaşık ortalama maliyet hesabı yanıltıcı olabilir. Örneğin Yeni Honda CR-V modeli Amerika satış fiyatı 22.795$'dan başlarken, ülkemizde ise vergi yükü ile birleşince başlangıç fiyatı 52.000$'a ulaşıyor. Yani bir Amerikalı otomobil satın almaya 30.000$ ayırabilirken, Türkiyedeki kullanıcı ise aynı fiyata neredeyse yarı kalitede bir model almak zorunda kalıyor. Yine akaryakıt giderlerini de yıllık bazda hesaplayan İngiltere merkezli şirkete göre Türkiye otomobil başına yılda yaklaşık $5,000 akaryakıt masrafı ile başı çekerken, İtalya $4,800 ile 2. Sırayı, Çin $4,200 ile 3. Sırayı, Birleşik Krallık ve Almanya'da yıllık $4,000'lık akaryakıt masrafları ile 4. Sırada yer alıyor. Akaryakıta bir yılda $1,000'dan daha az harcayan ülkeler ise Birleşik Arap Emirlikleri, Kuzey Afrika, Rusya ve yılda $250 dolar civarında seyreden akaryakıt harcamasıyla liste başı olan Suudi Arabistan oluyor. Yıllık otomobil sigortası masraflarında ise $450 gibi makul bir fiyat ile Çin, Fransa, ABD, İtalya ve Güney Kore gibi ülkelerin önüne geçen Türkiye, $1,500'ın üzerinde yıllık otomobil sigortası masrafıyla Almanya'ya fark atmayı başarıyor. Ülkelerdeki ortalama saatlik ve yıllık park etme harcamalarını dahi araştıran şirkete göre Japonya'daki otomobil sahipleri araçlarını bir saat süreyle park etmek için $5,75'lik en yüksek ücreti ödüyor. Fransa'da yaşayan otomobil sahipleri ise bir saatlik park ücreti olarak ortalama $4,00 öderken, Türkiye $1,5 saat ücreti ile 5. Sırada yer alıyor.

29.05.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
reelankes 01.09.2013 14:57

insanların çoğu şu noktayı kaçırıyor. Türk insanı bir şekilde otomobile sahip olmak istediğine 2 katından fazla ödüyor. Almanya yahut başka bir AB ülkesindeki otomobil örneğin 30.000 EUR'dan fiyalanmışsa bizde vergilerle 55.000 yerine göre 60.000 EUR fiyat ödüyor doğrumudur? Doğru! Ancak diğer ülkelerdeki insanlar zaten euro kazanıyor ve euro kullanıyorlar. Yani adam arabayı alırken ben bu arabayı alıyorum ama bu araba Türk parasıyla 60.000-TL oluyor diye düşünecek hali yok:) Çünkü zaten parası euro! Bizde hem aynı euro ikiye katlanıyor hem de üzerine TL karşısında 2,5 kat değerli olması nedeniyle o euroyu çıkarabilmek için 150.000 -TL'yi cepten çıkarmak zorunda kalıyoruz. Kısacası adam kendi para birimiyle 30.000 birime araba alırken biz 150.000 birim ödemek zorunda kalıyoruz. Çünkü herkes kendi satın alma gücüne göre kendi para birimini kullanmak zorunda. Aradaki fark çok daha fahiş,

asli 04.07.2013 20:24

ötv ve kdv. çok yüksek. 5 ay almasak hepsi aşağı iner ama irade nerede. oto alıcıları sıkın biraz dişinizi

serdar 01.06.2013 00:42

emin olun avrupalı bizden daha fazla vergi veriyor. ticaret yapanların nekadarı vergisini tam ödüyor vergi kaçırma uzmanlığında dünyada tekiz olan yakıt almak zorunda olan garibana oluyor.

ali 31.05.2013 01:15

evet benzin ucuzdu eskiden . eskiden zengin borçlanırdı şimdi halk. eskiden gecelik faizler %1500 dü ama ülke nüfusunun % 5 i kredi kullanırdı şimdi % 56 sı kredi borçlusu %100 kredi kartı borçlusu.ülkeyi yanlış yönet her şeyi sat satacak mal kalmayınca vergi ver. köle düzeni

cenkpis 30.05.2013 17:13

Satmadan önce en ucuz benzini biz kullanıyorduk(!) Paraya para demiyorduk(!) Gecelik faizler %1500 lere dayanmıyordu(!) Çok rahattık valla(!) Devlet kurumları arpalık haline gelmişti. Ekonomiden anlamayanlar konuşuyorlar ya birde.

Son olarak, satmadan önce birde KİT lerin zararları bizim(yani halkın) üzerimize biniyordu.

Yunus 30.05.2013 13:05

benzine %100 vergi var ama hala istanbulda trafikdeki araç sayısını görüyoruz benzin ucuz olsa nice olur halimiz düşünmüyo değilim istanbul trafiği katil eder adamı

ali 30.05.2013 09:02

devletin bütün kurumlarını satarsan böle vergiye muhtaç olursun.

ümit 30.05.2013 03:50

elin yabancısından çok mu zenginiz kardeşim hükümet bizi soyup soğana çeviriyor