Bir Adım İleri Bir Adım Geri

Bir Adım İleri Bir Adım Geri
İkinci nesli ile vitrinlerdeki yerini alan Yeni Dacia Sandero Stepway, normal Sandero modeline göre daha yüksek yapısı ve tavan raylarının kattığı havası ile neredeyse crossover bir model halini almış. Yerden yüksek konumu ile özellikle engebeli yollar için uygun bir sürüş sağlayan Sandero Stepway iç mekandaki yüksek sürüş pozisyonu sayesinde yola hakimiyet ve geniş görüş açısı sunmayı da başarmış. Araç köşelerinde kullanılan plastik tampon ve çamurluklar her ne kadar basit dursa da modelin daha sert görünmesine ve küçük darbelere ve kaporta boyasına koruma sağlaması için yerleştirilmiş. Yeni Dacia Sandero Stepway modelindeki en radikal değişikliğin ise motor üzerinde yapıldığını belirtmemiz gerek. Renault'dan alınan 898 CC'lik benzinli TCe motorun içerdiği 90 beygirlik gücü ile normal sayılabilecek bir performans sergilemeyi başarıyor. Modelin diğer motor seçeneği olan 1461 cc'lik dizel ünitesi ise piyasadaki en ucuz dizel araçlar listesindeki yerini koruyor. Aynı performans başarısı bu dizel motorda yakalanmasa da sunduğu yakıt tüketimi ile oldukça cimri bir tutum sergiliyor. Önceki nesil Sandero modellerine göre donanım yönünden de oldukça zenginleşen Sandero Stepway, ABS, AFU, ESP, ASR ve sürücü ve yolcu hava yastıkları gibi güvenlik donanımlarını standart olarak sunuyor. 1.350 TL'lik bir fark ile taktıtılabilen 7 inçlik navigasyon sistemi ile kokpitin havasının tamamen değiştirilebildiğini de eklemek gerek. Sunulan ECO foksiyonu ise devredyken %10'a varan bir yakıt ekonomisi sağlamayı vaat ediyor. Özellikle yüksek hızlarda hassasiyetini kaybeden direksiyonu düz zeminde dahi dalgalanmaların önüne geçmede yetersiz kalıyor. Yüksek yapısını sert süspansiyonu ile dengelenek isteyen Sandero Stepway bu noktada başarı için konfordan ödün vermiş görünüyor. İç mekanda kullanılan sert ve kalitesiz plastik aksamı ve yan aynaların hala manuel olarak kontrol edilmesi büyük bir eksiklik. Sürücü koltuğunda dahi yükseklik ayarının bulunmayışı ise kullanıcıya göre sürüş pozisyonu ayarlanamamasına neden oluyor.

10.04.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Burçin Aykaç 02.04.2015 02:37

Merhaba ben 2014 modeline biniyorum arabama aşıgım verdigim herkuruşu helalmiş tık demedi düşük yakıt yüksek sürüş kalitesi tork yokuş kalkış asfaltta 10 numara arazine tambir panter seviyorum arabamı.

mustafa 21.08.2014 15:25

Ben 2013 model 1.5 dizelini aldım artısı ne derseniz depoya ne zaman mazot aldigimi unutuyorum bir depo yakıtla 1150 km yol yaptım dahada düşeceğini söylüyorlar fakat uzun yolda 160 km hıza ulaştığınızda allaha emanetsiniz aracı yolda tutmak gerçekten çok zor aynalar ve arka camlar manüel olmasaydı harika olurdu müzik sistemi çok güzel telefonunuzdan internete girip blutut ile bağlanıp istediğiniz müziği dinleye biliyorsunuz 2014 vecktrada bu yok :)) araç yuksek ava gittiğim zaman öyle yerlerden gectimki millet abi bu 4 cekermi diye soruyor kısacası almak isteyen ark tavsiye ederim hic düşünmeden alabilirsiniz 90 beygir turbo dizel bana yetiyor ayrıca inanılmaz seri

uğur 15.07.2014 23:44

Bendeki dizel 121 hp 300 nm tork 0-100 ü 8 saniyede görüyor arti yokuş kalkış desteği süper ötesi

adanalı 27.06.2014 10:07

nevigasyona geri görüs kamerası takılmıyor

metin baştürk 21.05.2014 11:15

ben 2013 yılında 7. ayda aldım hiç bir sıkıntım yok o zaman ki paraya çok iyi bir araba almışım şimdi bunun farkına vardım. varsın yan aynalar manüel olsun almak isteyenlere tavsiye ederim. bir depo mazot ile nerden baksanız uzun yolda 1400-1500 km yol yapıyorum. bilgilendiririm.

kenan 13.01.2014 11:53

parası,güvenlik donanımı ve sürüş keyfi ile benim tek geçtiğim bir araç.ben bir holding çalışanıyım düşünün koskoca müdür bu holdingte altına stepway alıp kullanıyorsa gerisini siz düşünün.bu müdür 100 milyarlık mersedes te alıp biner ama 35 bine almış sandero ve tepe tepe kullanıyo.eğer güvenlik anlamında bir kaygısı olsa üstüne bile çıkmaz bu araçların...ancak firma ucuza mal edeyim derken saçma sapan şeylerden kırpmış adeta.mesela asp esr ebd gibi doanımları olan ve yeni nesil eco2 motor kullanılan bir araçta cam açma kapama düğmesinin orta konsolda olması,aynaların elle kontrolü gibi nedenlerden bu araçlar dışarıdan bakanlara eleştiri imkanı sağlamakta ama bu araçlar 60 bin liralık araçlarla aynı konfor ve sürüş imkanı veriyor bundan emin olun.ben müdürün aracıyla 4 aydır yol yapmaktayım uzun yolda gerçekten çok hoş bir kullanımı var..alamak isteyenler bu paraya bu araçları alsınlar diyorum.türkiyede 60 binler 70 binler araca verilmez.yollarımız belli arkadaşlar..

bolu'lu 21.05.2013 10:16

arkadaşlar bu paraya böyle özellikleri olan bi araba aynı özellikdeki başka markalar 50000 tl den başlıyor güzel araba ben beğendim

emrah orhan 02.05.2013 23:22

slm arkadaşlar araç gerçekten muhteşem konfor olsun iç dizaynı olsun hakikan çok süper ben çok memnun kaldım yani istediğin yere git daga taşa heryere çıkıyo yani dacia ya teşekkürler

Kerem 26.04.2013 15:42

Hakan bey,maalesef navigasyona harici bi ek yok.Yani kamera da yok,ayrıca takılamıyor

hakan varan 11.04.2013 11:50

1350 tl ılave ıle takılan navıgasyon sistemınde gerı goruş kamerası var mıdır? artıkgerı goruş kamerasına da kanaat etmıyoruz..
hem gerıyı hem ılerıyı goren kameralar olmalı.. hattı bu kameralar seslı vıdeo çekım de yapabılmelı