Toyota, efsanevi pick-up modeli HiLux’un tamamen yenilenen versiyonunu tanıttı. Avustralya’da geliştirilen yeni HiLux, hem tasarım hem de teknolojik açıdan büyük bir dönüşüm geçiriyor. Yenilenen dış görünümü, artırılmış konfor özellikleri, gelişmiş güvenlik sistemleri ve geniş motor seçenekleriyle model, 2025 yılı sonunda Avustralya’da satışa sunulacak. Toyota, bu lansmanla birlikte ilk kez HiLux modelinde elektrikli motor seçeneğine yer vererek markanın karbon azaltım stratejisinde önemli bir adım atıyor.
Yeni HiLux’un tasarımı Toyota Avustralya Tasarım Merkezi tarafından geliştirildi ve “Cyber Sumo” konseptiyle güç ve dinamizmi aynı potada buluşturuyor. Yeniden tasarlanan ön ve arka bölümler, ince far yapısı ve keskin hatlarıyla aracın modern ve güçlü karakterini pekiştiriyor. İç mekânda ise sürücü odaklı, üç katmanlı yeni bir gösterge paneli dikkat çekiyor. Artırılmış görüş açısı, genişletilmiş konsol alanı ve 12,3 inçlik multimedya ekran, konforu üst seviyeye taşıyor. Tüm donanım paketlerinde dijital gösterge paneli ve Apple CarPlay ile Android Auto desteği standart hale getirildi.

Toyota, yeni HiLux’ta 21 farklı dizel versiyon sunacak. Tek kabin, ekstra kabin ve çift kabin gövde tipleriyle; manuel ya da otomatik şanzımanlı, 4×2 veya 4×4 çekiş seçenekleriyle tercih edilebilecek. Yeni “Rugged X” versiyonu ise arazide daha fazla dayanıklılık ve kurtarma ekipmanlarıyla dikkat çekiyor. Araç, 2.8 litrelik turbo dizel motoruyla 150 kW güç ve 500 Nm tork üretiyor. Otomatik şanzımanla sunulan modellerde Toyota’nın 48 voltluk V-Active teknolojisi de standart olarak yer alacak.
Toyota’nın çok yönlü karbon azaltım stratejisi doğrultusunda, 2026 yılında tamamen elektrikli HiLux (BEV) versiyonu da yollara çıkacak. Çift kabin 4×4 SR ve SR5 versiyonlarında sunulacak bu model, her iki aksında da birer elektrik motoru ve lityum-iyon batarya sistemiyle donatılacak. Ayrıca 2028 yılında hidrojen yakıt hücreli (FCEV) HiLux’un da seriye katılması planlanıyor.

Sürüş dinamikleri de yenilenen HiLux’un öne çıkan özelliklerinden biri. Elektrikli direksiyon sistemi, düşük hızlarda daha yumuşak manevra imkânı sunarken yüksek hızlarda daha stabil bir sürüş sağlıyor. Süspansiyon yapısı da iki farklı karakterde tasarlandı: ağır yük taşımaya uygun “WorkMate ve SR” sürümleri ile konfor odaklı “SR5 ve üzeri” versiyonlar. Ayrıca Multi-Terrain Select çekiş sistemi ve çok kameralı arazi görüş sistemi de üst donanımlarda yer alıyor.
Yeni HiLux, güvenlik teknolojileriyle de dikkat çekiyor. Tüm versiyonlarda Toyota Safety Sense paketi standart hale getirildi. Bu paket; önden çarpışma önleme, aktif hız sabitleme, şerit takip asistanı, yol tabelası algılama ve otomatik uzun far sistemlerini içeriyor. Kör nokta uyarı, arka çapraz trafik uyarısı ve park sensörleri de sürücü destek sistemleri arasında. Ayrıca model, arka koltukta unutulan yolcuları tespit eden yeni kabin içi radar sistemiyle Toyota’nın ilk modeli olma özelliğini taşıyor.

Yeni HiLux, dayanıklılığı, yüksek güvenlik donanımları ve modern teknolojik altyapısıyla hem bireysel kullanıcıları hem de filo müşterilerini hedefliyor. Toyota’nın efsanevi pick-up modeli, artık sadece sağlamlığıyla değil, çevreci motor seçenekleriyle de öne çıkan global bir araç kimliğine bürünüyor.










