Suzuki’nin İlk Elektrikli Aracı e-Vitara Oldu

suzuki e-vitara

Suzuki, uzun zamandır beklenen ilk seri üretim elektrikli aracı eVitara’yı, İtalya’nın Milano şehrinde tanıttı. 2025 yılının bahar aylarında Hindistan’da bulunan Suzuki Motor Gujarat tesisinde üretimine başlanacak olan eVitara’nın Avrupa, Hindistan ve Japonya gibi çeşitli pazarlarda satışına yaz aylarında başlanması planlanıyor.

eVitara, ilk olarak 2023 yılında Hindistan Auto Expo ve Japonya Mobilite Fuarı’nda tanıtılan eVX konseptine dayanıyor. Bu model, Suzuki’nin küresel elektrikli araç stratejisindeki ilk adımı olarak dikkat çekiyor. “Duygusal Çok Yönlü Crossover” konseptiyle tasarlanan araç, ileri teknoloji ve sağlamlık hissini bir arada sunuyor. Ayrıca, yalnızca güçlü bir yol performansı sunmakla kalmayıp aynı zamanda arazi yetenekleri de sunan elektrikli 4WD sistemi ALLGRIP-e ve tamamen BEV’ler için geliştirilen HEARTECT-e platformu ile donatılmış.

suzuki e-vitara 2

Teknolojik ve Macera Odaklı Tasarım

Yüksek Teknoloji ve Macera temasıyla geliştirilen eVitara, modern bir elektrikli aracın ileri teknoloji hissini ve SUV sağlamlığını bir araya getiriyor. Geniş çaplı lastiklerin yanı sıra uzun dingil mesafesine sahip dış tasarımı, cesur bir görsellik sunarken, iç mekan ise entegre ekranlar ve dayanıklı görünümlü paneller ile yüksek teknoloji ve macera temasını yansıtıyor.

Verimli BEV Güç Ünitesi ve Güçlü Batarya Opsiyonları

eVitara’nın güç ünitesi, motor ve inverterin entegre olduğu verimli bir eAxle ve güvenilirlik odaklı lityum demir fosfat bataryadan oluşuyor. Bu sistem, araç kalkışından yüksek hızlarda sollamaya kadar çevik bir hızlanma sağlıyor. 49 kWh kapasiteli batarya ile donatılan standart modeller 142 hp güce sahipken, 61 kWh batarya opsiyonuna sahip versiyonlar 172 hp güç üretiyor. Bunun yanında, dört çeker seçeneği, arka aksa 64 hp gücünde ek bir motor ekleyerek sağlanıyor ve toplam sistem gücünü 181 hp’ye çıkarıyor.

suzuki e-vitara 3

ALLGRIP-e Elektrikli 4WD Sistemi ve Arazi Performansı

Suzuki’nin dört çeker konusundaki deneyimiyle geliştirdiği ALLGRIP-e sistemi, ön ve arka akslarda bağımsız iki eAxle ile çalışıyor. Bu sistem, güçlü bir performans sunarken hassas kontrol ve yüksek tepki kabiliyeti de sağlıyor. Sistemde yer alan Trail modu, patinaj yapan lastiklere fren uygulayarak torku diğer tekerleğe dağıtıyor ve böylece zorlu arazilerde daha iyi bir çekiş sunuyor.

Geniş İç Hacim ve Yüksek Güvenlik Sağlayan HEARTECT-e Platformu

Tamamen BEV modelleri için geliştirilen HEARTECT-e platformu, hafif yapısı, yüksek voltaj koruması ve kısa ön-arka çıkıntılar sayesinde geniş bir iç mekan sunuyor. Platform, batarya kapasitesini en üst düzeye çıkarmak için alt zemin üyelerini ortadan kaldırarak maksimum batarya alanı sağlıyor.

suzuki e-vitara 4

Suzuki eVitara, Suzuki’nin geleneksel Vitara modeline kıyasla daha büyük boyutlarıyla geniş bir iç mekan sunarken, markanın dört çeker uzmanlığını elektrikli bir güç ünitesine taşımakta. 2025 yılının yaz aylarında yollara çıkması beklenen eVitara, Suzuki’nin elektrikli araç dünyasına iddialı bir giriş yapmasını sağlıyor ve Toyota’nın bZ serisi ile benzer özellikleri taşıyan bir versiyonu da piyasaya sunulacak.

Bu İçeriği Paylaş

SON EKLENENLER