Aito, Çin’de BMW ve Mercedes’i Solladı

aito m9 suv

Çinli otomobil üreticileri son yıllarda hızla güç kazanırken, Batılı markalar için Çin pazarı artık kolay bir kazanç kapısı olmaktan çıkıyor. Bu dönüşümün en dikkat çekici örneklerinden biri ise adını henüz çok fazla kişinin duymadığı Aito markası. Seres Group ve teknoloji devi Huawei’nin ortak girişimiyle kurulan Aito, 2021’deki çıkışından bu yana büyük bir sıçrama yaparak BMW ve Mercedes gibi köklü markaları geride bırakmayı başardı.

2024 yılı verilerine göre Aito, Çin’de lüks araç segmentinde en çok satış yapan marka oldu. Lüks araç kategorisinde kabul edilen, 500 bin yuan (yaklaşık 69 bin dolar) ve üzeri fiyat etiketine sahip modellerde Aito, toplamda 151 bin adetlik satışla liderliğe yerleşti. Aynı dönemde BMW 145 bin araç satarak ikinci sırada yer alırken, Mercedes 127 bin adetle üçüncülükte kaldı. Land Rover ve Porsche gibi markalar ise sırasıyla 50 bin ve 48 bin adetlik satış rakamlarına ulaşabildi.

Aito’nun bu başarısında en büyük pay, markanın amiral gemisi olan M9 SUV modeline ait. Çin pazarına özel olarak uzatılmış aks mesafesine sahip BMW X5’e yakın boyutlarda olan Aito M9, gelişmiş teknoloji donanımıyla dikkat çekiyor. Üç ekranlı gösterge paneli, kullanıcı dostu ara yüzü ve hem menzil uzatıcı hibrit hem de tamamen elektrikli versiyon seçenekleriyle Aito M9, özellikle teknoloji meraklısı Çinli kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı.

 

aito m9 suv

Marka, 2025 yılına girerken büyüme stratejisini sürdürüyor. M9’un ardından pazara sunulan M8 modeli, biraz daha kompakt boyutlara sahip olsa da donanım ve tasarım açısından benzer lüks standartları koruyor. M8 modeli, M9’a göre yalnızca 40 milimetre daha kısa olmasına rağmen daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmeyi hedefliyor.

Ancak Çin’in genel otomobil pazarında yaşanan yavaşlama ve artan fiyat rekabeti, Aito dahil tüm markalar için yeni zorluklar doğuruyor. Buna rağmen Seres Group’un 2021 ile 2024 yılları arasında satışlarını üç kat artırarak 427 bin adede ulaştırması ve Aito markasının bu büyümede başrolü oynaması, yükselişin tesadüf olmadığını kanıtlıyor.

Huawei’nin teknolojik gücü ile Seres’in üretim kapasitesinin birleşimi, Çinli kullanıcıların beklentilerine yanıt veren modern ve donanımlı otomobillerin ortaya çıkmasını sağladı. Bu durum, yalnızca Çin pazarı için değil, küresel lüks otomobil rekabeti için de yeni bir dönemin habercisi olabilir.

 

Kaynak: https://www.carscoops.com/2025/05/a-premium-brand-youve-never-heard-of-is-crushing-bmw-and-mercedes/