Volkswagen, önümüzdeki üç yıl içinde hem elektrikli hem de içten yanmalı motora sahip 10 yeni modelle tarihinin en kapsamlı ürün atağını başlatmaya hazırlanıyor. Marka, düşen satışlar ve maliyet kesintileriyle zor günler geçirirken bu hamleyle yeniden küresel rekabette güçlü bir konuma dönmeyi hedefliyor.
Yeni stratejinin merkezinde, markanın giriş seviyesi elektrikli araç atağını temsil eden ID 1, ID 2 ve ID 2X yer alıyor. Bu modeller, Volkswagen’in şehir içi mobilite çözümlerinde Polo, Up ve T-Cross gibi ikonik modellerin elektrikli devamı niteliğinde olacak. Özellikle ID 1, uygun fiyatı ve kompakt yapısıyla markanın en kritik hamlesi olarak görülüyor. CEO Thomas Schäfer, bu model için “Elektrikli dönüşümde eksik olan son parça” ifadelerini kullanıyor. 2027’de piyasaya çıkacak olan ID 1’in yaklaşık 38 kWh LFP bataryasıyla 250 kilometre menzil sunması ve 17 bin sterlinden başlayan fiyatıyla geniş kitlelere hitap etmesi bekleniyor.

ID 2 ise Volkswagen’in yeni MEB Entry platformunu kullanan ilk model olacak. 2024’te satışa çıkması planlanan model, 280 kilometreyi aşan menzil, 12.9 inç multimedya ekranı ve farklı güç seçenekleriyle B segmentinde Renault 5, Peugeot e-208 ve Opel Corsa Elektrik gibi güçlü rakiplerle yarışacak. Aynı platformu kullanacak ID 2X, Cupra Raval ve Skoda Epiq modelleri de Volkswagen Grubu’nun bu sınıftaki gücünü artıracak.
Volkswagen, yalnızca yeni elektrikli araçlarla değil, mevcut modellerini güncelleyerek de ürün gamını taze tutacak. 2025’te makyajlı ID 3 ve ID 4 tanıtılacak. ID 4, markanın en çok satan elektrikli SUV’u olarak yeni tasarımıyla öne çıkacak. Buna karşın, coupe formundaki ID 5’in üretimi 2027’de sona erecek.
Markanın en ikonik ismi Golf de 2028’de tamamen elektrikli hale gelecek. Yeni nesil Golf, Volkswagen’in Scalable Systems Platform (SSP) mimarisini kullanan ilk modellerden biri olacak. Bu mimari, 800V elektrik altyapısı, hızlı şarj imkanı ve gelişmiş yazılım özellikleriyle markanın teknolojik sıçramasını temsil edecek. Elektrikli Golf ile birlikte aynı platformda üretilecek elektrikli T-Roc da markanın kompakt sınıfta satışlarını artıracak.
Bununla birlikte Volkswagen, içten yanmalı motorlu modelleri tamamen terk etmiyor. Markanın son yeni benzinli modeli olacak ikinci nesil T-Roc, 2024’te tanıtılacak. Bu model, Toyota Prius’a benzer bir tam hibrit sistemle donatılacak. 1.5 litrelik turbo benzinli motor ile elektrik motorunun kombinasyonunu sunacak olan bu sistem, markanın Golf ve Tiguan gibi popüler modellerinde de kullanılacak.
Volkswagen, 2028’e kadar içten yanmalı motor teknolojilerine 60 milyar avro yatırım yapmayı planlıyor. Bu yaklaşım, elektrikli araçların küresel ölçekte beklenen hızda yaygınlaşmaması ve şarj altyapısındaki eksiklikler nedeniyle daha esnek bir ürün stratejisinin benimsendiğini gösteriyor.
Sonuç olarak, Volkswagen hem elektrikli geleceğe yatırım yapıyor hem de içten yanmalı motor seçeneklerini güçlendirerek dengeli bir yol izliyor. ID 1’den elektrikli Golf’e kadar genişleyen ürün gamı, markanın önümüzdeki on yılda hem Avrupa’da hem de küresel pazarda konumunu yeniden güçlendirmesini sağlayacak.
Kaynak: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/10-models-three-years-decoding-vws-new-car-blitz










