General Motors (GM), elektrikli araçlar alanında önemli bir dönüm noktası olarak değerlendirilen yeni batarya teknolojisini duyurdu. LG Energy Solution iş birliğiyle geliştirilen lityum-manganez zengini (LMR) prizmatik hücreler, mevcut lityum demir fosfat (LFP) bazlı hücrelere kıyasla yüzde 33 oranında daha yüksek enerji yoğunluğu sunarken, benzer maliyet seviyesinde üretilebiliyor.
Bu yenilik, özellikle GM’nin elektrikli kamyonet ve büyük SUV modellerinde devrim yaratmaya hazırlanıyor. GM, 2028 yılında piyasaya sürülmesi planlanan bu batarya ile donatılmış modellerin 640 kilometreyi aşan menzile ulaşacağını ve aynı zamanda üretim ile tüketici maliyetlerinde ciddi tasarruf sağlanacağını belirtiyor.
Yeni nesil LMR batarya hücrelerinin ön üretimi, LG Energy Solution’ın tesislerinde 2027 sonunda başlayacak. GM, bu teknolojiyi seri üretim düzeyinde araçlarında kullanacak ilk otomobil üreticisi olacak. Şirketin hedefi, Kuzey Amerika’da sorumlu kaynak kullanımıyla üretilen lityum, grafit ve manganez gibi hammaddelerle hem batarya üretimini yerelleştirmek hem de tedarik zincirinde sürdürülebilirliği sağlamak.
GM’nin bu teknoloji üzerindeki çalışmaları 2015 yılında başladı. Michigan’daki Wallace Batarya Hücresi İnovasyon Merkezi’nde geliştirilen batarya prototipleri, bugüne kadar 1,4 milyon kilometrelik sürüş simülasyonuna denk testlerden geçti. Bu süreçte GM mühendisleri, LMR teknolojisinin önceki zayıf yönlerini aşmak için katot malzemeleri, elektrolitler, katkı maddeleri ve hücre mimarisi üzerinde kapsamlı optimizasyonlar gerçekleştirdi.
LG Energy Solution, bu alanda 200’ü aşkın patente sahip ve LMR teknolojisine dair ilk patentini 2010 yılında aldı. Şirketin otomotiv batarya bölüm başkan yardımcısı Wonjoon Suh, bu gelişmeyi “yıllara dayanan Ar-Ge yatırımlarımızın meyvesi” olarak değerlendirdi. LG Energy Solution, ayrıca 2050 yılına kadar tüm üretim süreçlerinde karbon nötr olmayı hedefliyor.
GM’nin batarya teknolojisindeki bu yeniliği, yalnızca menzil ve maliyet açısından değil, aynı zamanda ABD’nin elektrikli araç üretiminde küresel rekabet gücünü artırması açısından da stratejik önem taşıyor. Yüksek enerji yoğunluğu, daha uzun menzil, düşük üretim maliyeti ve sürdürülebilirlik odağını bir araya getiren bu yeni batarya çözümü, elektrikli araçlar için yeni bir standart belirlemeye aday.
Kaynak: https://www.autoblog.com/news/gm-unveils-game-changing-battery-aims-for-affordable-400-mile-evs