Peugeot, performans tutkunlarını heyecanlandıracak yeni elektrikli modeli E-208 GTI’yi resmi olarak tanıttı. Le Mans 24 Saat yarışlarında sahneye çıkan bu model, markanın efsanevi GTI rozetini altı yıllık bir aradan sonra yeniden sahneye taşıyor. Ancak bu kez içten yanmalı bir motorla değil, tamamen elektrikli bir güç ünitesiyle geliyor. Peugeot böylece, elektrikli bir GTI modelini piyasaya süren ilk marka olarak Volkswagen’i geride bıraktı.
E-208 GTI, Stellantis’in e-CMP platformunu kullanıyor ve bu altyapı daha önce Abarth 600e Scorpionissima ve Alfa Romeo Junior Veloce gibi performans odaklı elektrikli araçlarda da karşımıza çıkmıştı. Bu ortak platform sayesinde E-208 GTI, bu modellerle benzer teknik özellikleri paylaşıyor ancak Peugeot, performans tarafında küçük bir fark yaratmayı başarmış.
276 beygir güç ve 345 Nm tork üreten tek elektrik motoruyla donatılan E-208 GTI, 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,7 saniyede ulaşıyor. Bu değer, Abarth ve Alfa Romeo kardeşlerinden 0,2 saniye daha hızlı. Ayrıca bu performansıyla Peugeot tarihinin en hızlı GTI modeli olma unvanını da kazanıyor.
Aracın son hızı 180 km/s ile sınırlı tutulurken, 54 kWh kapasiteli bataryasıyla yaklaşık 350 kilometrelik (WLTP) menzil sunuyor. Bu menzil değeri, rakibi elektrikli Mini JCW’den biraz geride kalsa da, Peugeot’nun AC şarj konusunda daha iyi bir performans sunduğu belirtiliyor. Ayrıca E-208 GTI, standart olarak araçtan cihaza enerji aktarımı (V2L) özelliğiyle donatılan ilk modeller arasında yer alıyor.
Tasarım tarafında ise E-208 GTI, ikonik 205 GTI modeline saygı duruşunda bulunuyor. 30 mm alçaltılmış süspansiyon, ön aks genişliği +56 mm, arka aks ise +27 mm genişletilmiş. 18 inç çaplı jantlar, 205 GTI 1.9’un çok delikli tasarımına gönderme yaparken, kırmızı GTI logosu da nostaljik detaylar arasında. Kırmızı detaylar dış tasarımla sınırlı kalmıyor; fren kaliperlerinden ön ızgaraya, farlardan çamurluklara kadar birçok alanda göze çarpıyor.
İç mekânda da kırmızı dokunuşlar devam ediyor. Kırmızı dikişli spor koltuklar, kırmızı emniyet kemerleri, kırmızı ambiyans aydınlatmaları ve dijital göstergelerle birlikte sportiflik ve retro tasarım bir araya geliyor. Koltuklardaki kırmızı şerit ve ızgara desenli döşemeler, 205 GTI’ın deri-kumaş kombinasyonlarını anımsatıyor.
Sürüş dinamiklerine gelince; GTI paketi kapsamında daha sert yaylar ve amortisörler, yeni arka denge çubuğu, Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler ve yeniden kalibre edilmiş direksiyon sistemi sunuluyor. Ayrıca dört pistonlu kaliperlerle birlikte 355 mm çapında fren diskleri, aracın pistteki potansiyelini ortaya koyuyor.
Peugeot E-208 GTI’nin 2025 yılı sonunda yaklaşık 36.000 Sterlin başlangıç fiyatıyla Avrupa’da satışa sunulması bekleniyor. Elektrikli çağın efsane GTI’si olmaya aday bu modelin sürüş performansı şimdilik kağıt üstünde oldukça etkileyici. Gerçek başarısı ise direksiyon başında belli olacak.
Kaynak: https://www.carscoops.com/2025/06/peugeot-electric-e208-gti-hot-hatch-revealed/