Volkswagen, ikonik Golf R modelini 25’inci yılına özel şimdiye kadarki en güçlü versiyonuyla yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Marka, 2027’de tanıtılması planlanan bu özel modelde Audi RS3’ten alınan 2.5 litrelik beş silindirli turbo benzinli motoru kullanacak. Böylece hem Golf R serisinin içten yanmalı motorlu son temsilcisi olacak hem de Volkswagen tarihindeki en güçlü Golf unvanını kazanacak.
Şu an satışta olan Golf R 333, 2.0 litrelik dört silindirli motoruyla 328 beygir güç ve 400 Nm tork üretiyor. Ancak yeni modelde kullanılacak beş silindirli ünite, halihazırda RS3’te 394 beygir güç ve 480 Nm tork değerlerine sahip. Bu motorun uyarlanmasıyla birlikte Golf R, 0’dan 100 km/s hızlanmasını 4,6 saniyeden daha kısa sürede gerçekleştirecek ve bugüne kadarki en hızlı Golf olacak. Audi RS3 aynı motorla 3,8 saniyelik bir dereceye imza atıyor.
Volkswagen’in bu motoru tercih etmesi, sadece performans artışı değil aynı zamanda efsanevi beş silindirli motorun yaşatılması açısından da önem taşıyor. Yeni emisyon kuralları sebebiyle üretimi sona ereceği düşünülen motor, Audi’nin donanım güncellemeleri sayesinde Euro 7 normlarına uygun hale getirilecek. Daha hassas NOx sensörleri, yenilenmiş partikül filtresi ve yeni katalizör yapısı bu güncellemeler arasında yer alacak.
Güçlü motorun getirdiği ekstra ağırlığı dengelemek için şasi ve süspansiyon tarafında da yenilikler olacak. Mevcut Golf R 333’te kullanılan negatif kamber açısı artırılacak, ön takımlarda daha sağlam bağlantı noktaları ve şasi burulma direncini yükselten takviyeler kullanılacak. Ayrıca aracın yol tutuşunu geliştirmek için RS3’te bulunan tork yönlendirme sistemi de bu modele entegre edilecek. Bu donanım sayesinde Golf R’ın Nürburgring tur zamanlarında Volkswagen’in en hızlı modellerinden biri olması hedefleniyor.
Fren sistemi de güç artışına uygun şekilde güncellenecek. Şu anki Golf R 333, 357 mm çelik disklerle donatılırken, RS3’te 380 mm karbon seramik diskler kullanılıyor. Yeni Golf R’ın da daha güçlü frenlerle gelmesi bekleniyor. Ayrıca hafif alaşım Warmenau jantlar ve performans odaklı lastikler sayesinde aracın yol tutuşu ve dayanıklılığı artırılacak.
Dış tasarımda da dikkat çeken farklılıklar mevcut. Test aşamasında görüntülenen araçta motor soğutmasını iyileştirmek için yeni hava girişleri, daha büyük ön ızgara ve kaput havalandırmaları yer alıyor. Arkada ise daha agresif bir spoyler ve difüzör dikkat çekiyor. Dört çıkışlı egzoz sistemi ise titanyum uçlarla donatılacak. İç mekânda ise ağırlığı azaltmak için hafif yapılı spor koltukların tercih edilmesi planlanıyor.
Volkswagen, bu özel Golf R’ı 2027’de tanıtacak ve satışlarını aynı yıl başlatacak. Modelin, markanın ilk tam hibrit Golf’u ile aynı dönemde piyasaya çıkması planlanıyor. Bu da yeni Golf R’ın, Volkswagen’in tamamen elektrikli Golf’e geçiş sürecinden önceki son saf benzinli performans aracı olacağı anlamına geliyor.
Kısacası, 25’inci yıl özel Golf R, markanın geçmişine saygı duruşu niteliğinde olacak ve beş silindirli motoruyla hem koleksiyon değeri taşıyan hem de performans açısından Golf tarihine damga vuran bir model olarak otomotiv dünyasında yerini alacak.
Kaynak: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/wild-new-volkswagen-golf-r-use-audi-five-cylinder-engine