Porsche, 2025 yılı üçüncü çeyrek mali sonuçlarını açıkladı ve rakamlar markanın son yıllardaki en zorlu dönemlerinden birine işaret ediyor. Şirketin faaliyet kârı geçen yıla göre yüzde 99 oranında düşerken, gelirlerde ve satış adetlerinde de belirgin bir gerileme yaşandı. Ancak Stuttgart merkezli üretici, bu düşüşü kısa vadeli bir kayıp olarak görüyor ve elektrikli dönüşüme yapılan dev yatırımların uzun vadede markayı yeniden güçlendireceğini vurguluyor.
Porsche’nin faaliyet kârı 2025’in ilk dokuz ayında yalnızca 40 milyon euro olarak açıklandı. Bu rakam, 2024’ün aynı döneminde elde edilen 403,5 milyon euroluk kâra kıyasla dramatik bir gerileme anlamına geliyor. Küresel satış gelirleri ve teslimatlar da yüzde 6 oranında düşerek yaklaşık 1,7 milyar euroluk bir gelir kaybına ve 13 bin adet daha az araç teslimatına yol açtı.
Porsche yönetimi bu gerilemenin nedenini “stratejik yeniden yapılanma” sürecine bağlıyor. Şirketin finans ve bilişimden sorumlu yönetim kurulu üyesi Dr. Jochen Breckner, “Bu yılın sonuçları stratejik yeniden yapılanmamızın etkilerini yansıtıyor. Ancak bu geçici bir zayıflık dönemi. Porsche’nin uzun vadeli dayanıklılığını ve kârlılığını artırmak için bu adımları bilinçli olarak atıyoruz” açıklamasını yaptı. Breckner’e göre 2025 yılı dip nokta olacak ve 2026’dan itibaren markanın yeniden büyüme sürecine girmesi bekleniyor.
Elektrikli araçlara yapılan yatırım Porsche’nin mali tablolarını geçici olarak zorlasa da satış payları hızla artıyor. Markanın elektrikli modellerinin satışları geçen yıla göre yüzde 35 yükseldi. Toplam satışların yüzde 21,3’ü tamamen elektrikli modellerden, yüzde 12,1’i ise şarj edilebilir hibritlerden oluştu. Avrupa pazarında Porsche’nin elektrikli satış oranı yüzde 56’ya kadar yükselirken, ABD’de bu oran yüzde 5 artışla daha sınırlı kaldı.
Bu tablo, Porsche’nin elektrikli dönüşüm stratejisinin meyvelerini vermeye başladığını gösteriyor. Ancak bu süreç yüksek maliyetli fabrika dönüşümleri ve batarya üretim tesisleri yatırımlarını da beraberinde getiriyor. Şirketin 2025 yılı itibarıyla “ürün portföyünün esnekleştirilmesi ve batarya faaliyetleri” için 2,7 milyar euro harcadığı açıklandı. Yıl genelinde toplam yatırım tutarının 3,1 milyar euroyu bulması bekleniyor.
Porsche’nin kârlılığını etkileyen bir diğer faktör ise gümrük vergileri oldu. Özellikle ABD’nin uyguladığı yüzde 15’lik ithalat vergisi ve Avrupa’daki ticaret dengesizlikleri markanın gelirlerinde “orta üç haneli milyon euro” seviyesinde kayba neden oldu.
Buna rağmen Porsche yönetimi geleceğe umutla bakıyor. Marka, elektrikli üretim altyapısına yapılan bu yatırımların 2026 ve sonrasında güçlü bir büyüme döneminin temelini oluşturacağını düşünüyor. Porsche’nin hedefi, ürün gamını daha özel, kişiselleştirilebilir ve markanın lüks kimliğini yansıtan modellere yönlendirmek.
Sonuç olarak, Porsche 2025’te zorlu bir geçiş süreci yaşıyor. Ancak bu dönemi markanın gelecekteki rekabet gücünü artıracak bir yeniden yapılanma evresi olarak tanımlıyor. Elektrikli dönüşüm, kısa vadede kârları düşürse de uzun vadede markayı daha sürdürülebilir bir büyüme çizgisine taşıyacak gibi görünüyor.
Kaynak: https://www.roadandtrack.com/news/a69148149/porsche-operating-profits-down/









