Ferrari Hisseleri Çakıldı

ferrari

Lüks otomobil üreticisi Ferrari, New York ve Milano borsalarında halka arz edildiği 2016 yılından bu yana en kötü hisse senedi gününü geride bıraktı. Şirketin hisseleri, Perşembe günü %12’nin üzerinde değer kaybederek rekor seviyede düştü. Bu sert gerilemenin ardında ise analistlerin, şirketin kârlılık ivmesini sürdürebileceğine dair şüpheleri bulunuyor.

Ferrari, yılın ikinci çeyreğinde net gelirini %4 oranında artırarak toplamda 3 milyar dolar brüt kazanç öngörüsünü koruduğunu açıkladı. Ancak Citi analistleri, satışlardaki yavaşlama ve işlem fiyatlarının durağan seyretmesi nedeniyle, 2025’in ikinci yarısında bu hedeflere ulaşmanın zorlaşabileceği görüşünde.

Şirketin CEO’su Benedetto Vigna, son bilanço toplantısında ABD’deki fiyat artışı politikasına da açıklık getirdi. Ferrari, Nisan ayından bu yana geçerli olan %10’luk fiyat artışını, Avrupa Birliği’nden ithal edilen otomobillere uygulanan gümrük vergisinin %27.5’ten %15’e düşmesi sonrası kaldırdı. Vigna’ya göre, bu indirim kararının etkisi sınırlı olacak çünkü ikinci çeyrekte ABD’de satılan araçların çoğu, yüksek vergi oranı yürürlüğe girmeden önce sevk edilmişti.

Ferrari’nin düşük adetli üretim politikası ve uzun teslimat süresi, bu tür dışsal şoklara karşı şirketi daha dirençli kılıyor. Vigna, mevcut sipariş listesinin 2027 yılına kadar uzandığını ifade ederek bu avantajı vurguladı.

Şirketin elektrikli araç stratejisi ise karmaşık sinyaller veriyor. Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli modeli hâlihazırda geliştirme aşamasında ve CEO Vigna, prototipi bizzat test ettiğini belirtti. Bu modelin, 2026 baharında kamuoyuna tanıtılması, aynı yılın ilerleyen dönemlerinde ise ilk teslimatların yapılması planlanıyor.

Ancak Ferrari’nin ikinci elektrikli model planları ertelendi. İlk etapta 2026 sonunda tanıtılması hedeflenen model, müşteri ilgisinin düşük olması nedeniyle 2028 yılına ertelendi. Benzer şekilde Lamborghini ve Maserati gibi diğer lüks spor otomobil markaları da elektrikli araçlara yönelik isteksizlikle karşı karşıya. Maserati, MC20 modelinin elektrikli versiyonunu müşteri ilgisizliği nedeniyle tamamen iptal etti.

Bu gelişmeler, yüksek performanslı lüks otomobil segmentinde elektrikli araçlara geçişin sanıldığından daha zorlu olabileceğini gösteriyor.

 

Kaynak: https://www.autoblog.com/news/ferrari-just-had-its-worst-stock-day-ever-heres-what-happened