Elektrikli Araçta Yeni Lider: Volkswagen

VW ID 7

2025’in ilk çeyreği, Avrupa elektrikli araç pazarında önemli bir dönüm noktasına sahne oldu. Volkswagen Grubu, bu dönemde bataryalı elektrikli araç (BEV) satışlarında Tesla’yı geride bırakarak kıtanın en çok tercih edilen elektrikli araç üreticisi olmayı başardı. VW Grubu’nun bu başarısı, Avrupa’da elektrikli sürüşe olan ilginin hızla arttığını da ortaya koydu.

Volkswagen Grubu CEO’su Oliver Blume, satış sonuçlarını “Artık hızlı şeritteyiz” sözleriyle değerlendirdi. Ocak-Mart 2025 döneminde Volkswagen Grubu, toplam 65.679 adet BEV satışı gerçekleştirdi. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 157’lik dikkat çekici bir artışı temsil ediyor. VW, Audi ve Porsche markalarını bünyesinde barındıran grup, Avrupa’daki BEV pazarında yüzde 26’lık paya ulaşarak liderliğe yerleşti.

Öte yandan Tesla için işler Avrupa genelinde beklendiği gibi gitmedi. Reuters verilerine göre, şirket yalnızca Birleşik Krallık pazarında yüzde 3,5’lik bir büyüme kaydederken, Almanya’da yüzde 62, İsveç ve Danimarka’da yüzde 55, Hollanda’da yüzde 50’ye yakın ve Fransa’da yüzde 41 oranında BEV satışlarında düşüş yaşadı. Bu tablo, Tesla’nın Avrupa’da BMW’nin de gerisinde kalmasına neden oldu.

Ancak bu düşüş, Avrupa pazarının genelinde bir elektrikli araç ilgisizliği anlamına gelmiyor. Mart 2025, Avrupa’da bugüne kadarki en yüksek ikinci BEV kayıt sayısına ulaşıldığı ay olarak kayıtlara geçti. Toplamda 240.891 adet BEV satışı gerçekleştirilirken, bu rakam yıllık bazda yüzde 23’lük bir artış ve toplam pazarın yüzde 17’sine denk geliyor. Bu da 2025’in ilk çeyreğini Avrupa BEV pazarı açısından tarihin en güçlü dönemi haline getirdi.

Tesla, Mart ayında Avrupa’da 15.164 adet Model Y Juniper satışıyla önceki yıla göre yüzde 43’lük bir düşüş yaşadı. Ancak yine de marka, kıtanın en çok satan elektrikli araç markası olmayı başardı. Özellikle Ocak ve Şubat aylarındaki sırasıyla yüzde 47 ve yüzde 44’lük düşüşlerle kıyaslandığında, Mart ayındaki performans görece bir toparlanmaya işaret ediyor. Bu modelin Birleşik Krallık teslimatlarının ise Mayıs ayında başlaması planlanıyor.

Volkswagen’in başarısında Alman tüketicilerin etkisi büyük. Almanya’da satılan her iki BEV’den biri VW Grubu markalarına ait oldu. Bu başarıda özellikle VW ID.7 Tourer ve Audi Q6 e-tron gibi modeller öne çıktı. VW, 2025 sonu itibarıyla piyasaya süreceği uygun fiyatlı kompakt hatchback modeli ID.2 ile daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyor. Başlangıç fiyatı 25.000 avro olan bu model, markanın şimdiye kadar sunduğu en ekonomik elektrikli araç olacak. Ayrıca bu modelin SUV versiyonu da gündemde ve 2027 yılında tanıtılması planlanan ID.1 modeliyle daha da uygun fiyatlı seçenekler sunulacak.

Ancak Volkswagen’in Çin pazarındaki performansı aynı başarıyı yansıtmıyor. BYD, 2025’in ilk çeyreğinde Çin’de 416.388 adet BEV satışıyla pazarın lideri olurken, Tesla 336.681 adet araçla ikinci sırada yer aldı. VW Grubu’nun Çin’deki BEV satışları ise yüzde 37 oranında geriledi. Çin’deki bu zorluğun temel nedeni, BYD’nin başını çektiği fiyat rekabeti. Bazı modellerin 7.800 dolara kadar düştüğü bu ortamda VW, daha fazla model sunarak ve yerel teknoloji ortaklıklarıyla sürücü destek sistemleri gibi avantajlar sunarak rekabette öne çıkmayı hedefliyor.

Sonuç olarak, VW Grubu’nun Avrupa’daki çıkışı Tesla için önemli bir uyarı niteliğinde. Elektrikli araç pazarında rekabet yalnızca teknolojiyle değil, fiyat, ürün çeşitliliği ve bölgesel stratejilerle de şekillenmeye devam ediyor. Avrupa’daki liderlik savaşının önümüzdeki çeyreklerde nasıl gelişeceği ise büyük merak konusu.

 

Kaynak: https://www.autoblog.com/news/vw-beats-tesla-in-quarterly-ev-sales-across-europe-for-first-time