Küçük Ama Her Yönüyle Büyük: Hyundai Inster

Hyundai Inster

Türkiye pazarına 2025 yılı itibarıyla giriş yapan Hyundai Inster, A segmentinde konumlanmasına rağmen donanım, iç hacim ve sürüş teknolojileriyle adeta üst segmentlere meydan okuyor. Elektrikli araç dünyasında “kompakt” tanımını yeniden şekillendiren bu yeni model, özellikle şehir içi kullanıcılarına hitap eden birçok akıllı detayla öne çıkıyor.

 

Hyundai Inster

Piksel Estetiği ve Sevimli SUV Duruşu

Hyundai Inster, dış tasarımıyla ilk bakışta dikkat çekmeyi başarıyor. Sert ve köşeli hatlara rağmen oldukça sevimli bir duruşa sahip. Piksel temalı LED gündüz farları, projeksiyon tipi LED ön farlar ve arka bölümde yer alan LED stop lambaları, araca retro-fütüristik bir hava katıyor. 17 inçlik büyük jantlar, A segmentinde nadir görülen bir donanım detayı. Tavan rayları ve açılır cam tavan ise dış görünüşe hem fonksiyon hem de şıklık ekliyor.

Özellikle elegan sarı lansman rengi ile Inster, genç kullanıcılar ve şehirli aileler için tarz sahibi bir alternatif haline geliyor. Aracın 3825 mm uzunluğu, 2580 mm aks mesafesi ve 153 mm yerden yüksekliği ile şehir içi manevra kabiliyeti üst düzeyde tutulmuş.

 

Hyundai Inster

A Segmentinden Çok Daha Fazlası

Hyundai Inster’ın belki de en etkileyici tarafı iç mekanı. I10’un 23 cm üzerinde bir uzunluk sunan Inster, aks mesafesi bakımından i20 ve Bayon gibi B segmenti modellerle aynı ölçülere sahip. Bu da içeride baş ve diz mesafesi konusunda ciddi bir ferahlık anlamına geliyor. Arka koltuklar ileri-geri kaydırılabiliyor ve tamamen yatırılabiliyor. Ön yolcu koltuğunun da düz yatması sayesinde içeride bir kamp alanı oluşturmak bile mümkün hale geliyor.

Koltuklar geri dönüştürülmüş kumaş malzemeden üretilmiş ve açık renkli döşemeler kabine oldukça ferah bir atmosfer kazandırıyor. Şaft tünelinin olmaması da arkadaki yolcular için ekstra konfor sunuyor. Yine bu segmentte sık rastlanmayan açılır cam tavan, iç mekan kalitesini bir üst seviyeye taşıyor.

 

Gelişmiş Teknolojiler ve Fonksiyonellik

Inster, Türkiye’ye yalnızca “Advance” donanım paketiyle geliyor. Donanım listesinde 10,25 inçlik iki büyük ekran, dijital gösterge paneli, Android Auto ve Apple CarPlay desteği, geri görüş kamerası, ön-arka park sensörleri, anahtarsız giriş ve çalıştırma, adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı ve otomatik uzun far gibi pek çok teknoloji yer alıyor.

Multimedya sistemi biraz temel seviyede kalsa da ekranlar hızlı ve işlevsel. Geri görüş kamerasının kılavuz çizgileri ve geri vites esnasında aktif olan yönlendirme özelliği kullanıcı deneyimini artırıyor. Klimanın fiziksel tuşlarla ayrı bir bölümde konumlanması da kullanım kolaylığı açısından oldukça başarılı.

 

Hyundai Inster

Konforlu, Sessiz ve Tahmin Edilenden Daha Atak

Hyundai Inster, 115 beygir güç ve 147 Nm tork üreten bir elektrik motoruyla donatılmış. 0-100 km/s hızlanması 10,6 saniye olan araç, maksimum 150 km/s hıza ulaşabiliyor. Şehir içi kullanımda oldukça yeterli olan bu değerler, spor modda ara hızlanmalarda da sürücüyü tatmin ediyor.

Süspansiyon sistemi önde McPherson, arkada burulma kirişli yapıdan oluşuyor. Segmenti göz önünde bulundurulduğunda oldukça dengeli bir sürüş sunuyor. Özellikle hız kasislerinde yumuşak tepkiler vererek konfor odaklı bir yapı sergiliyor. Tek pedal sürüş özelliği sayesinde şehir içi trafikte sadece gaz pedalıyla sürüş yapılabiliyor; bu hem konfor hem de enerji verimliliği açısından büyük avantaj.

 

Batarya ve Şarj Performansı

Inster’ın brüt batarya kapasitesi 49 kWh, net kapasitesi ise 46 kWh. Hyundai’nin nikel-mangan-kobalt (NMC) kimyasını kullanan bataryası, şehir içi kullanımda 400 kilometreye yakın menzil sunabiliyor. Karma kullanımda ise 15.1 kWh/100 km tüketim değeriyle yaklaşık 360 kilometre menzil vaat ediliyor.

DC hızlı şarj desteği maksimum 120 kW’a kadar çıkabiliyor. Uygun bir istasyonda %10’dan %80’e sadece 30-35 dakikada şarj olmak mümkün. AC şarj ise 11 kW gücünde ve 0’dan 100’e dolum süresi yaklaşık 4,5 saat.

 

Fiyat ve Değerlendirme

Türkiye fiyatı lansman itibarıyla 1.319.000 TL olarak açıklanan Hyundai Inster, bu fiyat etiketiyle tepki toplasa da donanım seviyesi ve sunduğu özellikler dikkate alındığında bu bedelin karşılığını sunmayı başarıyor. Sadece A segmentinin değil, aynı zamanda daha üst segment kullanıcılarının da dikkatini çekebilecek donanım kalitesine sahip.

Inster, Hyundai’nin “sadece küçük değil, aynı zamanda yetenekli bir otomobil” mottosunu adeta hayata geçiriyor. Fiyatı yüksek bulunsa da bu, Hyundai’nin “daha ucuz olsun” diye özellik kısıtlamayı reddetmesinden kaynaklanıyor. Kısacası bu araçta Hyundai, A segmentine B ve C segmentinden teknoloji, kalite ve konfor getirmeyi tercih etmiş.