Toyota, Huawei ve Xiaomi İle Ortaklık Kuruyor

toyota yönetim

Toyota’nın Çin’de faaliyet gösteren ortak girişimi GAC Toyota, 2025 Teknoloji Günü kapsamında elektrikli araç teknolojileri, yazılım entegrasyonu ve akıllı otomobil sistemlerinde devrim niteliğinde bir dizi yenilik duyurdu. Şirketin bu yenilikçi hamlesinde Huawei, Xiaomi ve otonom sürüş yazılımı geliştiricisi Momenta gibi Çinli teknoloji devleriyle yapılan stratejik iş birlikleri öne çıkıyor.

GAC Toyota, yeni nesil bataryalı elektrikli araç (BEV) platformunu kompakt ve orta boy segmentler için optimize ederek bZ3X modelini tanıttı. Bu araç, alan verimliliği ve teknolojik donanımıyla dikkat çekiyor. Ayrıca BEV, şarj edilebilir hibrit (PHEV) ve menzil uzatıcı hibrit (REEV) teknolojilerini destekleyen çoklu enerji platformu da duyuruldu. Bu platformun ilk modeli olan lüks sedan bZ7, LiDAR teknolojisiyle donatılacak ve 2026’nın Mart ayında piyasaya sürülecek.

Toyota’nın hibrit teknolojisindeki gelişimi ise üç farklı hatta ilerliyor. Beşinci nesil Akıllı Hibrit Çift Motor sistemi hızla yaygınlaştırılırken, altıncı nesil sistemin geliştirme çalışmaları sürüyor. Ayrıca 2027 yılına kadar Çin’de üretilecek Sienna ve Highlander modellerinde kullanılacak yüksek performanslı bir PHEV sistemi geliştiriliyor. Bu sistem hem hızlanma hem de uzun menzilli verimlilik odaklı olacak.

Xiaomi ile kurulan iş birliği, markanın ilk kez küresel bir otomobil üreticisiyle ortaklık kurması anlamına geliyor. bZ7 modeliyle birlikte Xiaomi’nin tablet ve akıllı hoparlör gibi cihazları Toyota’nın araç sistemleriyle entegre çalışacak. Böylece evden araca uzanan kesintisiz bir yapay zeka destekli deneyim sunulacak.

bZ7 aynı zamanda Huawei’nin HarmonyOS 5.0 işletim sistemi ve Kirin çipiyle çalışan ilk Toyota modeli olacak. Araçta 15.6 inçlik geniş bir bilgi-eğlence ekranı yer alacak. Bu sayede Çin’in dijital ekosistemine uyumluluk artarken, araç içi işlem gücü de önemli ölçüde yükselecek. Huawei ve Tencent ile birlikte geliştirilen yeni nesil yapay zeka asistanı ise 2028 yılına kadar davranış temelli otomatik kontrol özelliklerine kavuşacak.

Diğer yandan bZ3X modeli de Momenta’nın 6.0 sürümü ile güncellenecek. Bu gelişmiş sürüş destek sistemi, yaklaşık 50 yeni fonksiyon içeriyor. Sesli komutlar, el hareketleriyle kontrol ve simülasyon destekli öngörücü sürüş gibi özelliklerle sürüş deneyimini daha akıllı hale getirecek.

Toyota, 2028 yılına kadar sürücü göz hareketleri, duruşu ve yorgunluk seviyesini analiz eden sensörlerle donatılmış “ortak evrimli kokpit-sürüş modeli” geliştirmeyi planlıyor. Bu sayede sürüş destek sistemleriyle araç içi zeka tam entegre çalışacak.

Şirket aynı zamanda yeni nesil dijital şasi kontrol teknolojisini de duyurdu. Elektromanyetik amortisörler ve çift hazneli hava süspansiyonu sistemi sayesinde gövde salınımı yüzde 6 azalacak, fren kaynaklı sarsıntılar yüzde 50’ye kadar düşürülecek.

Yeni elektronik mimariyle birlikte araçlar artık 300’den fazla yazılım modülüne destek verir hale geldi. Ayrıca yapay zeka destekli yeni batarya yönetim sistemi, termal kaçak riskini azaltıyor ve bataryanın ömrünü gerçek zamanlı olarak izleyebiliyor. Bu sistemdeki yeni yalıtım ve bastırma yapıları, batarya güvenliğini de artırıyor.

Toyota’nın “Çin Ar-Ge 2.0” stratejisi kapsamında, tasarım ve mühendislik süreçlerinin büyük kısmı artık Çinli ekiplerin kontrolüne bırakıldı. Camry, Sienna ve Highlander gibi global modellerin Çin versiyonları yerel ekipler tarafından geliştiriliyor. Bu da Toyota’nın Çin merkezli yenilikçiliğe geçiş yaptığını gösteriyor.

 

Kaynak: https://carnewschina.com/2025/06/12/toyota-aligns-with-xiaomi-huawei-and-momenta-for-next-gen-vehicles/