Stellantis, Avrupa pazarında Çin menşeli modelleri yeniden markalama planıyla dikkat çekiyor. Şirketin, kısmen sahibi olduğu Çinli elektrikli araç üreticisi Leapmotor’un modellerini Avrupa’da Opel markası altında satışa sunmaya hazırlandığı konuşuluyor. İlk adım olarak, Leapmotor B10’un Opel rozetini taşıması gündemde.
Alman basınında yer alan haberlere göre Opel, kompakt SUV sınıfında yer alan Leapmotor B10’u 2026 yılı itibarıyla Avrupa’da kendi markası altında satışa sunabilir. Model, Çin’de tamamen elektrikli ve menzil uzatıcı seçeneklerle tanıtılmıştı. Avrupa’da ise öncelikli olarak tamamen elektrikli versiyonun satışa çıkması bekleniyor.
Stellantis’in planı, Avrupa pazarındaki uygun fiyatlı elektrikli SUV talebini karşılamak ve markanın ürün gamını genişletmek. Şirket içi kaynaklara göre bu girişim, “iyi donanımlı ve ulaşılabilir fiyatlı bir elektrikli araç sunmak için önemli bir fırsat” olarak değerlendiriliyor. Opel cephesi ise şu an için konuyla ilgili resmi bir açıklama yapmıyor.

Leapmotor B10, 4.515 mm uzunluğuyla Opel Frontera’dan biraz daha büyük, Grandland’den ise biraz daha kısa bir yapıya sahip. Bu ölçülerle model, iki popüler Opel SUV’unun tam ortasında konumlanıyor. Avrupa’da Volkswagen ID.4, Skoda Elroq ve BYD Atto 3 gibi rakiplerle rekabet etmesi bekleniyor.
Model, markanın LEAP3.5 platformu üzerine inşa edilmiş durumda. Gelişmiş sürüş destek sistemleri, modern iç mekan tasarımı ve yüksek teknolojili donanımlar, B10’un öne çıkan özellikleri arasında. Opel’in bu modeli Avrupa pazarına uyarlarken kendi tasarım çizgisini de koruyacağı, ön bölümde markanın Blitz logosu, Vizor ızgara yapısı ve Compass far imzası gibi karakteristik detayları uygulayacağı belirtiliyor.
Şu anda Avrupa’da Çin’den ithal edilerek satılan Leapmotor B10’un 2026 itibarıyla İspanya’nın Zaragoza kentindeki Opel tesislerinde üretilmesi planlanıyor. Bu tesis, halihazırda Corsa ve Mokka modellerine de ev sahipliği yapıyor. Avrupa üretimi sayesinde hem maliyetler düşecek hem de Çin’den ithal araçlara uygulanan ek gümrük vergileri bertaraf edilecek. Avrupa Birliği, Çin menşeli elektrikli araçlara yüzde 20,7 ek vergi uyguluyor ve bu durum fiyatları önemli ölçüde etkiliyor.
Stellantis’in bu stratejisi, hem üretim maliyetlerini azaltarak fiyat rekabetinde avantaj elde etmeyi hem de Avrupa’daki elektrikli SUV pazarında daha güçlü bir konuma gelmeyi hedefliyor. Opel B10’un Almanya fiyatının 29.900 euro seviyesinin altına inmesi bekleniyor. Bu da onu, 28.990 euro başlangıç fiyatına sahip Opel Frontera ile yakın bir noktaya getiriyor.
Leapmotor’un Avrupa performansı da giderek yükseliyor. 2025’in ilk dokuz ayında markanın Avrupa’daki toplam satışları 16.485 adede ulaşmış durumda. Bu satışların büyük bölümünü şehir içi modeli T03 (11.064 adet) oluştururken, C10 SUV 5.080 adet ve B10 modeli 313 adetle takip ediyor. Üretimde 1 milyon araç sınırını aşan Leapmotor, bu yıl 50 ila 60 bin adet aracı ihraç etmeyi hedefliyor.
Bu adımlar, Stellantis’in Çinli ortağıyla birlikte global elektrikli araç rekabetinde daha güçlü bir oyuncu olma hedefini destekliyor. Avrupa pazarında “yeniden markalanmış” Çin modellerinin geleceği, önümüzdeki dönemde otomotiv dünyasının en çok tartışılan konularından biri olmaya aday görünüyor.
Kaynak: https://www.carscoops.com/2025/10/stellantis-might-sell-rebadged-chinese-models-in-europe/









