BMW, hidrojen teknolojisinde yeni bir dönemi başlatacak üçüncü nesil yakıt hücresi sisteminin prototip üretimine geçti. Seri üretim için 2028 hedefleniyor.
BMW, hidrojen yakıt hücresi çalışmalarında önemli bir adım atarak üçüncü nesil sisteminin prototiplerini üretmeye başladı. 2028 yılında seri üretime geçecek olan yeni sistem, mevcut teknolojilere göre yüzde 25 daha kompakt yapısıyla öne çıkıyor. Güç yoğunluğundaki artış sayesinde daha yüksek verimlilik, daha uzun menzil ve daha düşük enerji tüketimi sunacak.
Marka, bu yeni nesil hidrojen sistemini gelecekteki araç mimarilerine entegre etmeyi planlıyor. Böylece müşterilere farklı güç aktarma seçenekleri sunulabilecek. Yeni sistemin, BMW’nin Neue Klasse modelleriyle uyumlu olacağı öngörülüyor. Ayrıca firmanın geliştirdiği Energy Master adını taşıyan yeni bir enerji yönetim sistemi de ilk kez Neue Klasse araçlarında kullanılacak.

Şu anda BMW’nin ikinci nesil hidrojen sistemi, 2023’ten bu yana sınırlı sayıda üretilen iX5 prototiplerinde görev yapıyor. 396 beygir güce sahip bu araçlar, WLTP standartlarına göre 500 kilometreye yakın menzil sunuyor. Yeni sistemin ise daha yüksek performans ve verimlilik sağlayacağı açıklandı.
BMW, hidrojen çalışmalarında Toyota ile iş birliği içinde ilerliyor. İlk projelerde Japon üreticiden tamamen alınan yakıt hücresi teknolojisi, son nesillerde BMW tarafından daha fazla geliştirilerek markanın kendi altyapısına uyarlanıyor.
Elektrikli araçların yükselişi devam ederken, hidrojen yakıt hücreleri de hızlı dolum süresi ve yüksek menzil avantajıyla öne çıkıyor. Altyapı eksiklikleri bulunsa da BMW gibi büyük üreticiler, geleceğin ulaşımında hidrojenin stratejik rol oynayacağına inanıyor.
Kaynak: https://www.motor1.com/news/770926/bmw-hydrogen-fuel-cell-production/









