Dönüşümün Bedeli Ağır Olacak: 200 Bin Kişi İşsiz Kalabilir!

araba fabrikası işçiler

Alman otomotiv endüstrisi, elektrikli araçlara geçişin maliyetini ağır ödeyebilir. Son yapılan bir araştırmaya göre, 2035 yılına kadar bu dönüşüm, Almanya’da yaklaşık 200 bin çalışanın işini kaybetmesine neden olabilir. Elektrifikasyonun getirdiği zorluklar, sadece iş kayıplarıyla sınırlı kalmayacak; sektörün geleceği ve iş gücü yapısı da köklü bir değişimden geçecek.

Almanya’nın otomotiv devi Volkswagen (VW) bu hafta, çalışanlarından işlerini koruyabilmek için yüzde 10 maaş indirimi talep ederek sektördeki sıkıntıları gözler önüne serdi. Çalışanları koruma çabalarının yanı sıra, bu maaş kesintisinin kaçınılmaz bir dönüşüm sürecinin sadece başlangıcı olabileceği ifade ediliyor. Otomotiv sektörünün en büyük darboğazlarından birinin önlenemez şekilde yaklaşmakta olduğu vurgulanıyor.

Elektrikli Araçlar ve İş Gücü Üzerindeki Etkiler

Prognos araştırma şirketi tarafından yayımlanan rapora göre, elektrikli araç üretimi, içten yanmalı motorlu araçlara göre daha az bileşen gerektirdiğinden, birçok pozisyonda işten çıkarmalar kaçınılmaz hale gelecek. Özellikle “tahrik sistemleri” gibi yüksek bileşen sayısına ihtiyaç duyan alanlarda çalışanlar bu durumdan en çok etkilenen grup olacak. Çalışanların metal işleme, kaynak ve idari işler gibi alanlarda iş bulması zorlaşırken, elektrik mühendisliği, bilgi teknolojileri ve mekanik mühendisliği gibi alanlarda talep artacak.

Ancak rapor, yaratılan yeni işlerin kaybedilen işlerin yerine geçemeyeceğini öne sürüyor. Dolayısıyla, mevcut çalışanlar kendilerini yeniden eğitme yoluna gitse bile, 2035 yılı itibarıyla herkes için yeterli istihdam alanının olmayacağı belirtiliyor.

VW ve Alman Otomotiv Sektöründe Radikal Adımlar

Alman otomotiv sektörü, son yıllarda kademeli olarak iş gücü yapısında bir dönüşüm geçiriyordu. Ancak bu değişimin önümüzdeki 10 yıl içinde hızlanacağı tahmin ediliyor. Volkswagen, şirket tarihinde ilk kez bazı fabrikalarını kapatma ihtimalini gözden geçiriyor. Bu kararın, Audi’nin Brüksel’deki Q8 e-tron üretim tesisini 2025 Şubat ayında kapatma kararı ile paralel olduğu bildirildi.

VW’nin İnsan Kaynakları Müdürü Arne Meiswinkel, iş gücünden belirli fedakârlıkların yapılmasını beklediklerini belirtti. “Rekabet gücümüzü sürdürebilmek için işçilik maliyetlerinde acil bir düşüşe ihtiyacımız var. Bu, çalışanlardan bir katkı gerektiriyor,” şeklinde konuşan Meiswinkel, şirketin artan maliyetler, Avrupa ve ABD’de elektrikli araçlara beklenenden düşük talep ve Çin pazarında düşen pazar payı gibi sorunlarla başa çıkmakta zorlandığını dile getirdi.

Elektrifikasyon ve Almanya’nın Geleceği

Alman otomotiv sektörü, ülkenin ekonomisinde hayati bir rol oynuyor. Ancak, elektrikli araçların gerektirdiği düşük parça sayısı ve üretim kolaylığı, istihdam açısından önemli bir tehdidi de beraberinde getiriyor. Uzmanlar, hükümet ve sektördeki liderlerin, bu geçiş sürecinin sosyal etkilerini minimize edecek adımlar atmaları gerektiğini vurguluyor. Elektrifikasyon sürecinin doğru yönetilmemesi durumunda, Almanya’da yalnızca iş gücü değil, aynı zamanda sosyal dengelerin de bozulabileceği öngörülüyor.

Kaynak

Bu İçeriği Paylaş

SON EKLENENLER