Çin otomotiv pazarında 2024 yılına ait binek araç satış gelirleri sıralaması açıklandı. Markaların satış adetleri ve araç başına düşen ortalama satış fiyatları dikkate alınarak belirlenen araştırma sonuçlarına göre, BYD liderliğini sürdürürken, Mercedes-Benz ikinci, Volkswagen ise üçüncü sırada yer aldı.
2024 yılı boyunca BYD, Çin pazarında toplam 3,49 milyon araç satışı gerçekleştirdi. Araç başına ortalama satış fiyatı yaklaşık 16.700 dolar olarak hesaplanan BYD, yıllık toplam satış gelirini ise yaklaşık 58,1 milyar dolar seviyesine çıkardı. Bu sonuç, BYD’yi Çin otomotiv pazarının en yüksek gelir elde eden markası konumuna taşıdı.
Mercedes-Benz, yıllık yalnızca 710.000 araç satışı yapmasına rağmen, yüksek ortalama satış fiyatı ile dikkat çekti. Araç başına ortalama fiyatı 59.500 dolar olarak belirlenen marka, toplamda 42,5 milyar dolarlık bir gelir elde etti. Bu rakam, Mercedes-Benz’i Çin pazarında gelir açısından ikinci sıraya yerleştirdi.
Volkswagen, Çin pazarında 2,13 milyon araç satışı gerçekleştirdi. Araç başına ortalama satış fiyatı 19.700 ABD doları olan marka, yıllık toplam 41,9 milyar dolar gelir elde ederek üçüncü sıraya yerleşti.
2024 yılında dikkat çeken bir diğer detay ise elektrikli araçlar konusunda yerli markaların elde ettiği başarı oldu. Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) bünyesindeki Aito, 390.000 araç satışı ve araç başına 55.500 dolarlık ortalama satış fiyatı ile 21,4 milyar doları gelir elde etmeyi başardı.
Li Auto ise 2024 yılı itibarıyla 500.000’den fazla araç teslimatı yaparak, yıllık %33’lük bir büyüme kaydetti. Bu başarı, Li Auto’yu yıllık 500.000 araç teslimatı gerçekleştiren ilk Çinli elektrikli otomobil üreticisi yaptı.