1990’lar boyunca etkisini gösteren retro akımı, otomobil dünyasında pek çok tartışmalı tasarımın ortaya çıkmasına neden olmuştu. Ancak, bu trendin arasından sıyrılarak ikonik bir model haline gelen BMW Z8, geçmişe bir selam niteliği taşımakta. Bu model, 1955-1959 yılları arasında üretilen ve büyük bir ticari başarısızlık yaşamasına rağmen, zamanla otomotiv dünyasında bir ikon haline gelen BMW 507’den esinlenmişti.
BMW, 507 modelinin ardından ciddi bir ekonomik krize girmiş, ancak yıllar geçtikçe bu modelle gurur duymaya devam etmişti. 1990’ların ortalarına gelindiğinde, retro akımının zirveye ulaştığı bir dönemde BMW, bu eski mücevheri yeniden canlandırma fikrine sıcak bakmaya başlamıştı. 1997 yılında Tokyo Motor Show’da tanıtılan S07 prototipi, büyük bir heyecan yaratmış ve Z8’in doğuşuna zemin hazırlamıştı. Tasarımı, ünlü Danimarkalı tasarımcı Henrik Fisker tarafından yapılmış, nihai şekli ise Chris Bangle’ın gözetiminde tamamlandı. İlk Z8, Mart 2000’de satışa sunuldu.
BMW Z8’in ön tasarımı, dönemin diğer BMW modellerinden farklı olarak geniş böbrek ızgaralarla dikkat çekiyordu. Bu, klasik BMW tasarım diline aykırı gibi görünse de, aslında 507 modeline yapılan bir atıftı. Arka bölümde ise ince far kümeleri, otomobile zarif bir dokunuş kazandırmıştı.
BMW Z8’in iç mekanı, tamamen kendine özgü bir tasarıma sahipti. Merkezi olarak yerleştirilmiş göstergeler, otomobilin retro havasını yansıtırken, gösterge panelinin üst kısmına yerleştirilen ateşleme yuvası gibi ilginç detaylar da dikkat çekmekteydi. Bu detaylar, Z8’e benzersiz bir karakter katmıştı.
BMW Z8, 395 beygir gücünde ve 4.9 litre hacmindeki V8 motoruyla dikkat çekmekteydi. Bu güç, 6 ileri Getrag manuel şanzımanla arka tekerleklere iletiliyordu. Bu özellikler, Z8’in oldukça hızlı bir otomobil olmasını sağlasa da, sert süspansiyon ve rüzgar türbülansı gibi dezavantajları da bulunmaktaydı. Ancak Z8, hiçbir zaman bir Ferrari rakibi olarak tasarlanmamıştı.
Tamamen alüminyum bir gövdeden üretilen Z8 modelinde süspansiyon parçaları ve gövde, bu model için özel olarak tasarlanmıştı. Bu durum, BMW’nin bu projeye ne kadar büyük bir özen gösterdiğini ve yüksek seviyede bir bağlılık sergilediğini göstermekteydi. Z8, Chrysler Crossfire’ın tam zıttı olarak, BMW’nin zor zamanlarını nostaljik bir şekilde hatırlamak amacıyla yaratılmıştı.
BMW Z8, üretildiği dönemde büyük bir başarı elde etti. 135.000 dolarlık fiyat etiketine rağmen, Amerikalı müşteriler bu otomobile büyük ilgi göstermiş ve BMW, başlangıçta sadece 400 adet olarak planladığı üretim sayısını artırmak zorunda kalmıştı. 2003 yılında üretimi sona erdiğinde, toplamda 5703 adet Z8 üretildi. BMW 507 ise sadece 250 adet üretilmişti, bu da Z8’in ne kadar başarılı bir model olduğunu gösteriyordu.
BMW Z8, retro tasarım anlayışının en başarılı temsilcilerinden biri olarak otomobil dünyasında özel bir yere sahip. Bu model, BMW’nin Mercedes-Benz ile rekabetinde önemli bir adım olarak görüldü. Ne yazık ki, Z8’in ardından benzer bir model üretilemedi ve BMW, ancak 10 yıl sonra i8 ile bu segmente geri dönebildi. BMW Z8, 1990’ların ve 2000’lerin en güzel BMW’si mi? Bizce öyle!