AvtoVAZ’ın 2025 yılı için hazırladığı yenilenmiş Lada Niva Travel modeli, klasik yapısını korurken önemli güncellemelerle dikkat çekiyor. İlk kez 2021 yılında piyasaya sürülen ve kökeni 1998 yılına dayanan bu SUV, geçirdiği makyaj operasyonu ile hem görsel hem de teknik anlamda yeni bir döneme adım atıyor.
Lada Niva Travel, aslında otomotiv tarihinde derin köklere sahip bir model. General Motors ortaklığı döneminde “Chevrolet Niva” adıyla da satılan bu araç, GM’in 2022 yılında Rusya’dan çekilmesinin ardından yeniden Lada çatısı altında üretime devam etti. Günümüzde ise klasik Niva Legend’ın daha modern ve konforlu alternatifi olarak konumlandırılıyor.
Yeni tasarım detayları arasında en çok dikkat çeken öğe, artık daha büyük ve sekizgen forma sahip ön panjur. Burun kısmına daha yüksek konumlandırılan bu panjur, yeni tamponla uyum içinde bir bütünlük oluşturuyor. Sis farlarının çevresi yeniden şekillendirilmiş, alt hava girişi büyütülmüş ve alüminyum görünümlü kaydırma plakası eklenmiş. Farların dış hatları aynı kalsa da iç tasarımlarında modern LED grafikler kullanılmış. Aracın yan profili ve genel gövde yapısı büyük ölçüde korunmuş olsa da, elmas kesim alaşım jantlarla daha dinamik bir görünüm sunuluyor.
Görsel güncellemelerin yanında, teknik tarafta da dikkat çeken iyileştirmeler var. En önemlisi ise tamamen elden geçirilmiş olan 1.8 litrelik 8 supaplı motor. Eski 1.7 litrelik motorun güncellenmiş versiyonu olan bu yeni ünite, 50’den fazla yeni bileşenle donatılmış. Geliştirilmiş emme ve egzoz sistemlerinin yanı sıra yenilenen yakıt besleme ve soğutma sistemleri sayesinde motor artık 89 beygir güç ve 151 Nm tork üretiyor. Torkun yüzde 80’inin yalnızca 1.000 devir/dakikadan itibaren elde edilebilmesi, özellikle düşük devirlerde çekiş gücünü artırarak arazi koşullarında daha iyi performans sunacak.
Bu motor, beş ileri manuel şanzıman ve sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ile kombine edilmiş. Şanzıman da yeni motora uyum sağlayacak şekilde revize edilmiş durumda. Lada, bu kombinasyon sayesinde yakıt tüketiminin sürüş moduna göre yüzde 3 ila yüzde 30 arasında azalacağını ve motorun daha sessiz çalışacağını belirtiyor.
Sadece motor değil, şasi ve süspansiyon sistemi de güncellemelerden nasibini almış. Yeni ön denge çubuğu, yol tutuşu ve konforu artırırken; ön tekerleklerdeki havalandırmalı disk frenler ve yeni rulmanlar, frenleme performansını iyileştirmeyi amaçlıyor.
İç mekâna dair herhangi bir görsel ya da teknik detay henüz paylaşılmış değil, bu da iç tasarımın önceki nesle benzer olacağını düşündürüyor. Ancak aracın kapsamlı iklim koşulu testlerinden geçirildiği ve yılın son çeyreğinde seri üretime hazır hale geleceği açıklanmış durumda.
Fiyatlandırma henüz netleşmemiş olsa da, mevcut Lada Niva Travel modeli Rusya’da 1.314.000 ile 1.639.000 ruble (yaklaşık 16.700 – 20.900 dolar) arasında satışa sunuluyor. Yeni versiyonun da benzer fiyat aralığında yer alması bekleniyor.