Seat Sport’un Mirası: Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Yeni kurulan CUPRA motor sporları dünyasında adını duyurmak için kolları sıvamıştı. Aslında bu, SEAT Sport’un 40 yıllık birikimini devralan bir dönüşümdü. SEAT’ın motor sporlarında yıllardır süregelen başarılarını şimdi CUPRA devam ettirecekti. Ancak CUPRA’nın misyonu sadece mevcut başarıları sürdürmekle sınırlı değildi; aynı zamanda geleceğin yarışlarının rotasını da belirlemeyi amaçlıyordu. Yenilikçi güç aktarma sistemlerine geçişin kaçınılmaz olduğunu bilen CUPRA, bu değişime öncülük etmek için yola çıkmıştı.

Bu vizyonun somut bir örneği, 2018 Cenevre Uluslararası Motor Show’da sergilenecek olan CUPRA e-Racer’dı. Bu araç, SEAT’ın 2014’ten bu yana TCR Uluslararası Serisi’nde referans noktası haline gelen Leon Cup Racer’ın mirasını devralarak yepyeni bir dönemin kapılarını aralıyordu. Volkswagen Grubu’nun Audi RS3 LMS ve Volkswagen Golf GTI TCR gibi modelleri de SEAT Sport’un elinden çıkmıştı. CUPRA e-Racer ise bu geleneği sürdüren ama aynı zamanda onu ileriye taşıyan %100 elektrikli bir yarış otomobiliydi.

CUPRA e-Racer, sadece çevre dostu ve sessiz bir araç olmakla kalmıyor, aynı zamanda performansıyla da göz dolduruyordu. Elektrikli motorun basitliği ve düşük bakım gereksinimi, onun en büyük avantajlarından sadece birkaçıydı. İçten yanmalı motorlar yakıt enerjisinin en iyi senaryoda %30’unu kullanabilirken, elektrik motorları pratikte sağlanan enerjinin tamamını kullanabiliyordu. Ayrıca frenleme ve yavaşlama sırasında kinetik enerjiyi geri kazanarak verimliliği artırıyordu. Gaz pedalına basıldığı anda maksimum torka ulaşması sayesinde hızlanma performansı etkileyiciydi; artık devir seviyesine ulaşmak için beklemeye gerek yoktu. Bu yüzden vites kutusu da gereksiz hale gelmişti.

CUPRA e-Racer, gerçek bir yarış otomobili olarak 300 kW sürekli güç ve 500 kW zirve gücüne sahipti. Tek vitesli şanzımanı, tork vektörleme ve arka tekerlek çekişiyle donatılmıştı. Aracın gösterge panelinde yeni bir arka görüş teknolojisi bulunuyordu ve geleneksel dikiz aynaları yerine üç kamera kullanılıyordu. Bu teknoloji, sürücülere daha geniş ve net bir görüş sunuyordu.

Bu inanılmaz teknolojik yenilikler sayesinde CUPRA e-Racer, 0’dan 100 km/sa hıza sadece 3,2 saniyede, 0’dan 200 km/sa hıza ise 8,2 saniyede ulaşıyordu. Azami hızı ise 270 km/sa olarak belirlenmişti. CUPRA e-Racer’ın amacı, teknolojik yeteneklerini her seviyede göstermek ve geleneksel versiyonun performansını aşmaktı. 2018 yılı boyunca özel olarak seçilen etkinliklerde sergilenecek ve 2019’dan itibaren tamamen elektrikli tur otomobilleri için bir yarışma düzenlenmesi planlanıyordu.

Bu yarışmalar, sürücüler, takımlar ve taraftarlar için tamamen farklı bir deneyim sunacaktı. Yarış formatı, süresi ve deneyimleme şekli çok daha aktif, dinamik, yoğun ve heyecan verici olacaktı. CUPRA, bu yeni dönemin öncüsü olmayı hedefliyordu ve motor sporları dünyasında kalıcı bir iz bırakmaya kararlıydı. CUPRA e-Racer ile birlikte, motor sporlarının geleceği daha temiz, daha sessiz ve daha çevre dostu bir yolda ilerleyecekti.

PAYLAŞ