BYD ve Xiaomi Zirveye Oynarken Nio Geriliyor

arabalar

2025 Mayıs ayının son haftasında Çin elektrikli araç pazarında satışlar genel olarak yükseliş eğilimi gösterirken, bazı markalar ciddi düşüşler yaşadı. Özellikle BYD, Tesla ve Xiaomi gibi önde gelen üreticiler haftalık bazda yükseliş kaydederken, Nio Grubu dikkat çeken bir gerileme yaşadı.

Çin pazarı verilerine göre BYD, haftalık bazda %12,2 artışla 59.800 araç kaydı yaptırarak zirvedeki yerini pekiştirdi. Şirketin yeni alt markası Fang Cheng Bao, ilk kez Denza’yı geride bırakarak 3.600 satışla öne çıktı. Denza ise 3.200 kayıt ile onu izledi. BYD, Mayıs ayı genelinde toplamda 382.476 araç satarak geçen yıla göre %15,3 büyüme gösterdi.

Tesla da Çin pazarındaki etkinliğini sürdürerek haftalık bazda %18,9 artışla 13.040 adet satış gerçekleştirdi. Ancak geçen yılın aynı haftasına göre %14,2 düşüş yaşaması dikkat çekti. İlk dört haftada toplam 38.210 araç satışıyla Tesla, istikrarını koruyor.

Xiaomi ise sektördeki hızlı yükselişini sürdürüyor. Haftalık satışlarını %14,4 artırarak 7.800 adede ulaşan şirket, geçen yılın aynı dönemine göre %254,5’lik dikkat çekici bir büyüme kaydetti. Xiaomi’nin Mayıs ayı toplamı 26.959 araç oldu.

Öte yandan, Li Auto 12.000 adetlik haftalık kayıtla şimdiye kadarki en iyi haftasını geçirdi. Yılın başından bu yana Xpeng ve Leapmotor ile süren rekabette öne çıkan Li Auto, Mayıs ayı toplamında 39.875 araca ulaştı.

Xpeng tarafında da olumlu bir tablo var. Haftalık %28’lik artışla 7.300 araç kaydeden marka, yıllık bazda %192’lik büyüme elde etti. Mayıs ayı teslimatları ise 33.525 adete ulaşarak şirketin üst üste yedinci ay 30.000 barajını aşmasını sağladı.

Leapmotor da rekor kırdı: Mayıs ayında 45.067 araç teslim eden marka, Aralık 2024’teki önceki zirvesini aşarak yıllık bazda %148’lik büyüme elde etti.

Ancak her marka için tablo bu kadar parlak değil. Nio Grubu, haftalık satışlarda %22’ye yakın bir düşüş yaşayarak toplamda sadece 5.400 araç satışı gerçekleştirdi. Ana marka Nio, 3.000 adetle geçen haftaya göre %21,9, geçen yılın aynı haftasına göre ise %55,2’lik dramatik bir düşüş yaşadı. Grup bünyesindeki Onvo ve Firefly markaları da sırasıyla %10,3 ve %11,5 düşüş gösterdi.

Mayıs ayında Nio Grubu toplamda 23.231 araç teslim etti. Bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre %13 artış anlamına gelse de, Nisan ayına kıyasla %2,8’lik bir düşüş yaşandı. Özellikle Nio markasındaki yıllık %35,4’lük düşüş, grubun genel performansını olumsuz etkiledi.

Geely, Deepal, Zeekr, Aito, Avatr gibi diğer oyuncular ise küçük ama istikrarlı artışlarla pazardaki varlıklarını korumaya devam etti.

Çin Otomobil Üreticileri Birliği’nin (CAAM) haftalık verilerin yayımlanmasına karşı tavır alması nedeniyle birçok marka veri paylaşımını durdurmuşken, bazı kaynaklar hâlâ kayıt verileri üzerinden sektörel analizler sunuyor. Bu durum, sektör içerisindeki rekabeti doğrudan görmeyi zorlaştırsa da, mevcut veriler hâlâ güçlü bir gösterge olarak kabul ediliyor.

Mayıs ayı verileri, Çin elektrikli araç pazarının büyüme ivmesini sürdürdüğünü, ancak marka bazında ciddi dalgalanmaların yaşandığını ortaya koyuyor.

 

Kaynak: https://carnewschina.com/2025/06/04/china-ev-registrations-in-week-22-nio-3000-xiaomi-7800-tesla-13040-byd-59800/