2015 Renault Clio 1.2 Icon EDC

  • Silindir Hacmi 1197 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 9.4 sn
  • Beygir Gücü 120 HP
  • Maksimum Hız 199 km/s
  • Yakıt Türü Benzin
  • Uzunluk 4062 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.6 lt
  • Genişlik 1732 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.4 lt
  • Yükseklik 1448 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.2 lt
  • Bagaj Hacmi 300 lt
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Boş Ağırlık 1090 kg
  • Maksimum Tork 190 Nm
  • Yakıt Deposu 45 lt
  • Lastik Ölçüleri -
  • Yıllık Vergisi 623 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar
Yetişkin Yolcu
Çocuk Yolcu
Yayalar
Donanımlar
88
89
66
99
Euro NCap Çarpışma Testi standartları sürekli geliştirilmekte olduğundan geçmiş yıllara ait sonuçlar ile doğrudan kıyaslanamazlar.

2015 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8928 19.04.2016 20:42

Bizde de var aynısından istanbul da geziyoz araba 1600 km de 11 litrenin altına düşmedi daha ama araba çok güzel

Misafir-5871 23.01.2016 21:12

Eşime aldık ,harika bir araba ,b sınıfının bütün seçeneklerini inceledim ,en çok aklıma yatan clio oldu ,hızlanması,yol tutuşu ,direksiyonu çok keyifli.Mersin'de 6 litre ortalamayla geziyoruz.

Misafir-2746 15.01.2016 01:28

Merhaba,
Clio 1.2 EDC 120 HP Icon aracımı Temmuz 2015'ten beri kullanıyorum.
7000 km'de. Acemi sayılırım. Bu araç dışında sadece 10 gün kadar Hyundai i20 kullandım.
Sınıfının 2015 model, 0 km, benzinli, otomatik, dolu paketlerini fiyat performans olarak değerlendirdim.
Sonuçta Skoda Fabia almak istedim ama tedarik edilemediği için ikinci tercihimdi.
Yılda 15.000 km'yi aşmayacağımı düşündüğümden dizel bakmadım. Değerlendirmem şu şekilde:

OLUMLU YÖNLERİ
+Sınıfının en performanslısı. 0 - 100 km/Saat'e 9.4 saniyede çıkıyor.
+Sınıfının en hızlısı 199 km/saat maksimum hızı.
+Bagaj hacmi ve kullanımı sınıfının en iyilerinden. 300 lt., arka koltukla katlanabiliyor ve arka camı kapatacak şekilde kullanmak isterseniz sedan bagajlara sığmayan hacimdeki ve şekildeki yükleri sığdırabilirsiniz.
+Motor sesi yalıtımı gayet iyi (benzinlisi). Motoru kapatmadan inmişliğim az değil. Motor sesini duymayan yol ortasından yürüyen yayalar kenara çekilmiyor.
+NCAP kaza testinden 5 yıldızlı. Sürücü: %88 Çocuk Yolcu: %89 Çaptığınız Yaya: %66 Güvenlik Yardımcıları: %99
+Arkadaki yolcular çok sıkıntı çekmiyor. Hatta arkaya dört kişi binmişliğimiz var.
+Otomatik vitesinden memnunum. Geçiş hissettirmiyor.
+Direksiyon, pedallar, vites kolu yumuşak.
+Tasarımı, kırmızı rengi beğeniliyor.
+1.2 lt motor hacmi sebebiyle satışta ve yıllık vergide avantaj.

OLUMSUZ YÖNLERİ
-Yakıtı bir türlü düşüremedim. Acemi sürücü olmamın etkisi var. İşe gidiş - dönüş saatlerinde Ankara merkez trafiğinde kullanıyorum. 9.5 lt/100 km ortalamam var. Uzun yol 5 küsür lt/100 km ortalaması var.
-Satışta bayilerden, kazadan sonra da servisten memnun kalmadım.
-Sütunlar ve ayna görüşümü engelliyor.
-Ekranın çerçevesi ön yolcunun dizini rahatsız ediyor.
-Kapılar zor kapanıyor. Pat - küt çarpmak gerek.
-Korna zor basıyor.
-Aracın arkasının geniş olmasından mıdır, acemilikten midir... her iki taraftan da arka kapı çamurluk birlemişini dönerken sürttüm.
-Kışın araç kaloriferi geç ısınıyor.
-2015 Haziran ayında sipariş verdim 3 haftada geldi. Tedarik sıkıntısı var.
-Kapılar kilitlendiğinde camlar kapansa iyi olurdu.

NÖTR
-Sınıfına göre performanslı olduğundan kalkışta patinaj yapabiliyor.
-Araçla 30 km/saat hızla kaza yapıldı. Tampon ve kaput ile başka bir aracın yandan arka kapısına çarpıldı. Toplam 8.000 TL yetkili servis kaskoya fatura çıkardı. Kaput, tampon, farlar, ızgara, panjur, sis farı, gündüz farı, turbo soğutucu vs. değişmiş.

GT LINE Paketi Hakkında
Icon paketin GT line paketinden eksiği yok. GT Line donanım tasarım paketidir. Sanki daha performaslı olacakmış gibi GT dediği için ama değil. Clio'nun RS versiyonu performans paketidir. O da yurt dışında var bildiğim kadarıyla. Sis farları, arka tampon, çift egzoz çıkışı, gövde rengi yan çıtalar... Ayrıca bazı opsiyonlar Icon'da yokken GT Line ile tercih edilebilir oluyor. Arabanızı aldıktan sonra 3.000 TL fazla geliyorsa sport tourer (SW) düşünebilirsiniz GT Line paket yerine.

Misafir4640 25.11.2015 11:34

GT LINE EDCE ile ICON EDC arasındaki donanımsal fark nedir, herşey aynı gibi görülüyor oysa arada 3.000 tl fark var, bu farkın sebebi nedir acaba ?..

UFUK DOĞAN 26.08.2015 13:00

2016 da makyajlanıyor.Yeni far takımı + sunrouf ile daha güzel olabilir...

elıtes elıtes 28.07.2015 09:52

sayın ahmet arac sehır ıcı ortalama bır depoyla 650 700 km arası gıdıyor..klıma acıkken bu degerler 50 km altında seyredıyor.ama olsun ..zaten bunuda pek aramıyorsunuz.dedıgım gıbı cok keyıflı bı arac..boya konusunda bugune kadar solma yada dokulme gıbı bı problem yasamadım..saygılar..

denizz 30.06.2015 11:00

Yakinda bir araba alacagiz takasla uzerine ekleyip renault clio.i20.opel corsa.skoda fabia arrasinda kaldim . Yada bunlarin uzerine 5-6 milyar ekleyip dizel otomatiginimi alsam

Ahmet 30.06.2015 09:24

Sayın elites aracı 3 yıldan beri kullandığınızı belirtmişsiniz acaba şehir içi ortalama ne kadar yakıyor birde boya ile ilgili bir sıkıntı yaşadınızmı dökülme solma v.s teşekkürler

elites 28.06.2015 21:51

... 3 yildan beri bu araci kullanan biri olarak sunu soyleyebilirimki yolda keyif veren, hicbirsekilde yari yolda birakmayan, hele hele kalkislarda bircok markanin onunde seyreden bir otomobil..alacak olan arkadaslara hayirli olsun simdiden..

Merhaba 18.06.2015 17:44

Arkadaslar acaba icon ule gt line arasinda ne fark var tskler simdiden

iyidir 18.05.2015 17:10

Polo 1.2 TSİ kullanıyorum ve aracımın performansından gayet memnunum. Clio 1.2 Turbo ise Polodan daha performanslı. Performans verilerine bakın, 1.6 atmosferik motorların çoğundan daha performanslı. Bu araç için performans yönünden kafanız rahat olsun. Turbo motora seviye atlatıyor.

elif 18.05.2015 14:56

Tek eksigi dizel olmaması ama yinede sınıfına göre az yakan araçlardan biri donanımlar harika tasarım mükemmel yani arkadaşlar hangi araba kusursuzdur ki elbet o kadar olcak lütfen bu paraya bu kadar iyi bir araba yapılıyo onada çamur atmaya çalışıyolar marka meraklıları araç herşeyiyle süper yok plastik yok çekmiyo gitmiyo turbo motor arkadaşım 1.6 motorları bile geçebilecek güce sahip 120 beygir demiş o turboyla uçar :) ben 1.5 icon ile bu 1.2 turbo arasında kaldım kırmızı rengi kesin kararım ama ...;)

RuLazz 16.05.2015 00:27

1.2Edc 120 Hp sınıfının en performanslısı diyebilirim .
Çekmiyor girmiyor diyenlerin çoğunluğu bu aracı 1.2 75 Bg ile karıştırıyor.

erjando 07.05.2015 13:04

Otomatik vites cok iyi pratik ama rampa yukarı kalkişta şanzımandan gelen ses çok rahatsiz edici renault iki şanzıman değiştirdi. Hala çözüm bulamadı benim arabama

kemal 02.05.2015 16:49

aracı sürdüm baya iyi basıyor ama kaza anında her yanı dağılacak gibi malzeme plastik...

yvz kartal 23.04.2015 10:38

ceyda hanım 1.5 yıldır kullanıyorum ben dik yokuşları 120 ile çıkıyorum bu araba 120 beygir ve turba kalkışlarda 1.6 lara dikiz aynasından bakarsın

burakt 21.04.2015 02:55

75 Beygirlik motor yokuş çıkmıyor diyenler bence kullanmadan yazıyorlar. Ben 50.000 kilometre kullandım çıkmadığı yokuş yok. Örnek vermek gerekirse 1400 cc bir aracın 2500 devirde çıktığı yokuşu 3000 devirde çıkarsanız. hiç bir sorun olmaz. Milletimiz vites değiştirmeyi ve hangi devirde kullanmasını bilmediğinden böyle bir efsane oluşmuş bence. Ben Tekirdağ yolundaki yokuşlarda 170 e kadar çıkmıştım 3 kişi. Devir olarak 5000 devir civarıydı. Arabanın devir çevirmesi yakıt dışında bir sıkıntı çıkarmaz, rüzgar aracın moturunun soğuması için yeterlidir. Bir çok araç ile trafikte hızlanmalarım da olmuş devirini bildiğimden bir çok kendinden yüksek cc li araçlar geride kalmıştır.

özgür 20.04.2015 11:12

Ceyda hanım; araç 120 bg 190 tork. yani bu araçla yokuşta çıkarsınız arabada sollarsınız, drift' de yaparsınız. sıkıntı yok. o araç sollamayan yokuş çıkmayanlar düz vites 75 bg olan versiyonları. sadece size uyarım aracı bayiden çıkarmadan servis de ön cam kelebeklerini kontrol ettirin. çünkü 110 km sonrasındaki hızlarda o bölgelerden rüzgar sesi geliyor. bende bu konuyla ilgili bi ara servise gidecem bakalım rüzgar sesini kesebileceklermi.

ceyda 19.04.2015 20:25

Biz yeni alicacazda 1.2 hb otamatik. Almayin bayir cikamassiniz uzun yol yapamazsiniz 100 un ustune cikamazsiniz arac sollayamassiniz diyorlar. Birde arabayi bayiden alirken dikkat etmemiz bakmamiz istememiz gereken bir şey varmi ?

RuLazz 31.03.2015 22:01

merhabalar arkadaşlar sayın beyazbulut öncelikle dizel benzinli arası da ki tercihiniz içinde yıllık km miktarınız çok önemli . eğer fiyat sizi zorluyorsa turbo ünitelere bakabilrisiniz 0.9 tce oldukça başarılı yakıt olarak ekonomik onlara gözatabilirsiniz . dizel araçların kendisini amorti etmesi yıllık 15 bin km ile hesaplanıyor ona göre aradaki farkı değerlendirebilirsiniz. sayın degvnc aracın süspansiyonu tatlı sert diyebilirim rahatsız etmiyor , henüz karlı havada sürme fırsatım olmadı. sayın onur1903 dsg kendini ıspatlamış bir oto vites . ben yorumumda riskli olduğundan bahsettim kötü demedim . vw araçları özellikle tsi motorların akseleresyonu çok başarılı burda alman farkı ortaya çıkıyor . yalnız burada araç alırken bir çok kriter bulunuyor , beni en çok rahatsız eden f/p olarak az donanım sunmasıydı . yoksa polo kötü vw kötü değerlendirmem yok . clio izlenimlerim şu şekilde araç 2.400 km de ortalama hız 30 km ortalama yakıt 7.6 ya çıktı tamamı şehir içi . edc vites geçişleri hissedilmiyor 120 hp farkı r-nav bass reflex başarılı eller serbest kullanışlı katlanır aynalara ve camlara kumandadan müdahale edilmiyor. arka sutun rahatsız edici geri görüş kısıtlı aynı sebepten dolayı arkada oturuş pozisyonu uzun boylular için sorunlu. sorulara elimden geldiğince cevap vericem kazasız belasız sürüşler dilerim emniyet kemeri takalım , hız yapmayalım sevgiler ..

onur1903 18.03.2015 13:03

RuLazz polo dsg şanzimanla clio edc şanzimani ayni firma yapiyor.bende hem golf 7 hemde clio icon edc var.ama kiyaslama yapmak sacma zaten alman teknolojisi bambaşka.2013 model golfumde sansiman sorunu yasamadim insalla yasamam.o sansiman sorunu 2013 oncesi yapilan arabalarda goruluyor.zaten sekment olan baska arabalar.clioda az yakan bi araba degil 12 ila 16 kisa mesafede 8 10 litre uzun mesafede yakiti var golfumun ise 6.7 7.2 arasi kiyasi siz yapin :)

degvnc 18.03.2015 10:53

iyi günler hakkaten bu sınıfın en dolusu clio gibi ama süspansiyonların çok sert ve konforsuz olduğunu, karlı yolda çok patinaja düştüğünü söyleyenler var RuLazz bey bu konuda bilgi verebilir misiniz sağolun

Vahit 17.03.2015 20:30

Sn. RuLazz yorumunuz çok aydınlatıcı ve objektif. Bence de bu sınıfta en mantıklı Clio. Teşekkürler.

BeyazBulut 17.03.2015 17:05

Hayırlı olsun öncelikle. RuLazz.
Yakıt şimdiye kadar bir ortalama vermiştir. merak etmekteyim. Bende diesel oto. ile 1.2 oto. arasında gidip gelmekteyim. Mutlaka Diesel yakıt içinde motor performasnı içinde ve 2. el içinde artıları var. Ama finansal açıdal beni çok zorluyor. Fikrin nedir?

RuLazz 27.02.2015 18:52

Uzun araştırmalar sonucu bu aracı aldım. Marka fanatikliği yapmadan sınıfının diğer araçları ile birlikte hepsini tek kullandım .Otomatik versiyonları tamamı ezberimde.
Polo-Eski Corsa-Fiesta-Yeni i20 hepsini uzun uzun inceledim.

Fiesta 1.0 Powershift ve Clio 1.2 Edc arasında kaldım . Sebebi şu Polo donanım olarak çok zayıf Dsg riskli bir çok forumda mevcut, Yeni i20 otomatik halen yenilenmedi ve performanssız ve çok yakıyor . Corsa keza öyle .

Turbo şarjlı 2 ünitede beni gerçekten etkiledi .Fiesta 1.0 motor PW oldukça başarılı fakat Ford un yanlış fiyat poltikası ve istediğim opsiyonlar dahilinde C Segmenti fiyatı istenildiğinden Fiesta dan vazgeçtim .

Clio tercihimdeki etkenler (+) (-)
+ Yalıtım başarılı
+ Edc performansı çok iyi
+ Araç donanım olarak muadillerine göre dolu
+ Finansal tercih uyumu
+ Yakıt otomatik araç için gayet iyi

-Arka sutun konumu görüşü kısıtlıyor.
-CC sisteminin konuşlandırılması doğru değil
-Kelebek camlardan alınan rüzgar sesi halen çözülmemiş

Soruları olan varsa yardımcı olabilirim .

Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

KULLANICI PUANLARI
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} kişi puan verdi
BİZİ TAKİP EDİN