Volkswagen’in performans odaklı yaklaşımını ve mühendislik becerisini en iyi şekilde yansıtan modellerden biri olarak tanınan Corrado, 1988 yılında piyasaya sürüldüğünde, otomobil dünyasında büyük bir etki yaratmış bir performans coupe modelidir. Corrado, Volkswagen‘in sportif ve yenilikçi yaklaşımını temsil eden, hem tasarımı hem de performansıyla dikkat çeken bir araçtı.
Volkswagen Corrado, 1988 yılında tanıtıldığında, aerodinamik ve agresif tasarımı ile dikkat çekmişti. Aracın tasarımı, düşük bir profili ve keskin hatlarıyla dönemin diğer modellerinden ayrılıyordu. 4.041 mm uzunluğunda, 1.720 mm genişliğinde ve 1.308 mm yüksekliğinde olan Corrado, kompakt ama güçlü bir görünüme sahipti. 2.470 mm’lik aks mesafesi, aracın yol tutuşunu ve dengeyi artırıyordu.
Corrado, başlangıçta 1.8 litrelik dört silindirli bir motorla donatılmıştı. Bu motor, 139 beygir gücü ve 168 Nm tork üretiyordu. 1989 yılında, Corrado’nun G60 versiyonu tanıtıldı. Bu versiyon, 1.8 litrelik motorunun üzerine bir G-Lader süperşarj eklenerek 160 beygir gücü ve 225 Nm tork üretiyordu. G60, 0-100 km/s hızlanmasını 8.3 saniyede tamamlıyordu ve maksimum hızı 225 km/s idi.
1992 yılında, Corrado’nun 2.0 litrelik 16 valfli motor seçeneği sunulmaya başlandı. Bu motor, 136 beygir gücü ve 180 Nm tork üretiyordu. Yine aynı yıl Corrado VR6 tanıtıldı ve bu model, 2.8 litrelik VR6 motoruyla 174 beygir gücü ve 240 Nm tork sunuyordu. VR6, 0-100 km/s hızlanmasını 6.9 saniyede tamamlıyordu ve maksimum hızı 235 km/s idi.
Volkswagen Corrado, yalnızca güçlü motor seçenekleri ile değil, aynı zamanda yenilikçi teknolojileri ile de dikkat çekmeyi başarmıştı. Corrado’nun en dikkat çeken özelliklerinden biri, aktif arka spoyleriydi. Bu spoyler, aracın hızına bağlı olarak otomatik olarak yükseliyor ve yüksek hızlarda daha iyi aerodinamik performans sağlıyordu. Bu özellik, Corrado’yu dönemin diğer coupe modellerinden ayıran en büyük özelliğiydi.
Aracın iç tasarımı da oldukça modern ve kullanışlıydı. Corrado, sürücü odaklı bir kokpite sahipti ve ergonomik bir yerleşim sunuyordu. Dijital göstergeler ve yüksek kaliteli malzemeler, aracın iç mekanında lüks bir atmosfer yaratıyordu. Ayrıca, elektrikli camlar, merkezi kilit sistemi ve klima gibi donanımlar da standart olarak sunulmaktaydı.
Volkswagen Corrado, güçlü motorları ve sağlam şasisi ile üstün bir performans sunuyordu. Bağımsız süspansiyon sistemi, aracın yol tutuşunu ve sürüş konforunu artırıyordu. Corrado’nun direksiyon sistemi de oldukça hassastı ve sürücünün yolla olan bağını güçlendirmekteydi.
Disk frenler, aracın yüksek hızlarda bile güvenli bir şekilde durmasını sağlıyordu. ABS sistemi, kaygan zeminlerde bile aracın kontrolünü kaybetmemesini sağlıyordu. Bu özellikler, Corrado’nun güvenlik açısından da üstün bir performans sergilediğinin bir göstergesiydi.
Volkswagen Corrado, üretildiği dönemde büyük bir hayran kitlesi kazandı ve performans tutkunlarının vazgeçilmez modellerinden biri haline geldi. Corrado’nun üretimi, 1995 yılında sona erdiğinde, yaklaşık 97.000 adet üretildi.
Corrado, bugün bile klasik otomobil koleksiyoncuları ve performans otomobili tutkunları arasında büyük bir ilgi görmeye devam ediyor. Modifiye edilmemiş modeller, yüksek fiyatlarla alıcı bulabiliyor.