Hyundai’den Uzun Menzilli EREV Hamlesi

erev

Hyundai Motor Group, elektrikli ve hibrit araç stratejisini radikal şekilde yeniliyor. Şirket, 2030 yılına kadar Hyundai, Kia ve Genesis markaları altında yıllık 3,3 milyon adet elektrik destekli araç üretmeyi hedefliyor. Bu rakam, grubun toplam 5,5 milyon araçlık satış tahmininin yüzde 60’ını oluşturacak. Hedefe ulaşmak için ayrılan 55 milyar dolarlık yatırımın önemli bir kısmı yeni üretim tesislerine yönlendiriliyor. Bu kapsamda ABD’nin Georgia eyaletindeki Hyundai Motor Group Metaplant America fabrikasına 2,7 milyar dolar yatırım yapılıyor ve fabrika genişleme sonrası 10 farklı elektrik destekli model üretecek.

Hyundai’nin ürün gamında hibrit ve tam elektrikli araçların yanında 2027’de Genesis markasıyla piyasaya sürülecek olan ilk genişletilmiş menzilli elektrikli araç (EREV) de bulunacak. Bu yeni teknoloji, ilk etapta lüks SUV modellerinde kullanılacak, ardından Hyundai ve Kia modellerine de entegre edilecek. Şirket, 2030’a kadar 18’in üzerinde hibrit model üreterek hem konvansiyonel hibritleri hem de şarj edilebilir hibritleri ürün gamına katmayı planlıyor.

 

erev

EREV teknolojisi, klasik plug-in hibritlerden farklı olarak içten yanmalı motoru sadece jeneratör olarak kullanıyor. Bu sayede aktarma sistemi basitleşirken elektrik motorlarının sunduğu anlık tork avantajı korunuyor. Hyundai, yeni nesil batarya kimyasıyla 30% maliyet düşüşü, 15% daha yüksek enerji yoğunluğu ve 15% daha kısa şarj süresi vaat ediyor. Genesis EREV modelinin tam dolu batarya ve yakıt deposuyla 600 kilometre menzil sunması bekleniyor.

Şirket ayrıca hidrojen yakıt hücresi teknolojilerine de yatırım yapmaya devam ediyor. HTWO isimli yan kuruluşu, hidrojen gücünü kara, hava ve deniz taşımacılığına entegre etmek için çalışmalar yürütüyor. Hyundai Nexo ve Xcient gibi yakıt hücreli modeller bu alandaki öncülerden biri olarak öne çıkıyor.

Hyundai, küresel pazarlarda da farklı stratejiler uyguluyor. Avrupa pazarına yönelik Ioniq 3, Çin pazarına özel Elexio SUV ve Hindistan için yerel sürücülere özel geliştirilen ilk elektrikli model bu planın bir parçası. General Motors ile ortak geliştirilen tamamen elektrikli ticari van ise 2028’de ABD pazarına sunulacak.

Hyundai’nin bu hamleleri, küresel elektrikli araç pazarındaki yavaşlayan büyümeye karşı esnek ve çok yönlü bir strateji geliştirdiğini gösteriyor. Hibrit ve EREV modelleriyle ürün gamını genişleterek, hem menzil kaygısını azaltıyor hem de şarj altyapısı gelişmemiş pazarlarda avantaj sağlamayı hedefliyor.

 

Kaynak: https://www.autoblog.com/news/hyundai-bets-on-hybrids-and-600-mile-erev-as-ev-sales-slow