2020 Toyota Corolla HB 1.2 Dream MdS

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1197 cc
  • Maksimum Hız 195 km/s
  • Beygir Gücü 116 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 10.0 sn
  • Maksimum Tork 185 Nm
  • Uzunluk 4370 mm
  • Vites Tipi Otomatik
  • Genişlik 1790 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1435 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 7.2 lt
  • Boş Ağırlık -
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.1 lt
  • Bagaj Hacmi 361 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.9 lt
  • Yakıt Deposu 50 lt
2020 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-7816 23.02.2021 08:34

Degerli arkadaslar, 4 yıldır bu motor ve şanzımanı kullananan 1.2 CHR otomatik arac sahibiyim.
Daha önce ford un triptonik vitesli aracını, seat ın dsg sini, renault un edc sini kullandım.
bu motor ve şanzıman uyumu gercekten harika. sorunsuz ve sıkıntısız.
yakıt olarak sehiricinde 8 litreyi goremezsiniz, sehirler arası 6 litrenin üstünü goremezsiniz.
benim aracım yaklasık 50 bin km de. uzun sureli kullanım verileri bunlardır.
Fiyatına bişey diyemeyecegim, rakipleriyle kıyaslarsınız ama motoru ve şansımanı 10 numaradır.

Misafir-8970 22.02.2021 23:58

Aracı kendi bilgim ve tecrübelerim doğrultusunda detaylı incelemek istiyorum;
Test sürüşüm esnasında sedanına kıyasen işçiliğini ve ses izolasyonunu daha iyi buldum.Baz model vision paketinde ;elektronik park freni,tmps, 7 havayastığı,yokuş kalkış destek sistemi gibi standart güvenlik doanımlarının tamamına sahip.İlavetenarka panel havalandırma, hız sabitleyici gibi donanımlarda sunuyor.Bundan önceki kasa auris ismiyle satılıyordu lakin donanım eksileriyle ve basit tasarımıyla golf,leon,astra,308,i30,civic,focus a değil pulsar a egea ya megane ye rakipti.Fakat şuanda bağımsız süspansiyonu agresif tasarımı,turboşarj beslemesi ile ve toyota sorunsuzlğu ile c sınıfının en dişli rakiplerinden hiçbir eksiği yok.
Aracın yakıt tüketimi şehiriçi 7.6 tlerde şehir dışı ise eğimsiz yolda 115 km/h hızla 6.2 ltlerde geziniyor ancak sürüş alışkanlığına göre değişim veri elde edebilirsiniz.Şanzımana gelince arkadaşlar mds(multidrive-s) sınırsız değişken oranlı kayış-kasnak sistemi ile ggüç aktarımı sağlayan bir şanzıman yani cvt prensibiyleüretilmişşanzımanlardan biri. Cvt nedir Sabit çapı olmayan iki kasnak birbirlerinden bağımsız olarak pozisyon alır.Arada kasnaklar arası bağlantı sağlayan kayış ve ya chain,kasnakların
değişen pozisyonuna göre kasnaklara sabitlendiği için mecburen konum değiştirir Tam otomatik şanzımanlar cvt lerden daha farklı çalışam mekanizmasına sahpler. geleneksel otomatikler merkez dişlinin hareketine bağlı olarak merkez dişliye temas ederek onun hareketiyle hareket eden pinyon dişliler vardır.Şanzımanın çalışmasında baskı balata,tork çevirici,hidrolik kumanda gibi üniteler aktif görev alıyorlar..Belki cvt ile geleneksel(tam ) otomatik şanzımanın tek ortak yanı tork çeviricisi olup bu ünite bazı cvtlerde bulunan oldukça basit olarak yağ basıncıyla güç aktarımı sağlayan 150-200 tl ye üretebileeğiniz bir tulumbadan ibaret.Bahsi uzun tutmayıp teknik detaylara girmeyeceğim.Geleneksel otomatik şanzıman(tam otm.) ile cvt nin farkları hakkında detaylı bilgi almak isteyen arkadaşlarımız google amcaya ''tam otomatik şanzıman auto mode''genel kabullenimlerin dışında yazarak teorikbilgi alabilirler.Lexus veya toyota nın bazı modellerinde geleneksel tam otomatik bazısında cvt temelli mds bazısında robotize temelli mmd şanzıman var.Bu araçtaki cvt olanı yani;mds.
Motora gelince chr dan tanıdığımız turbo beslemeli 185 nm tork üreten ve bu torku 1500-4000 devir arası veren bir turboşarj ünite.Hareket halinde sadece 67 desibellik ses üretiyor.Ön frenlerde hava kanallı disk,arka ise standart disk.Ön süspansiyon mac person arka süspansiyon ise bağımsız çift salıncağa sahip ve yol tutuşunu yaptığım test sürüşünde açıkça beğendim diyebilirim.
Netice olarak hyundai kona 1.0 dct,kia rio 1.2 elegant,seat leon style dsg,mitsubishi 1.5 invite,crolla seden dream mds ile birlikte bu araç farklı sınıf ve konseptlerden tercih edilebilcek en iyi fiyat/performans araçlarından.

Misafir-9152 22.02.2021 11:48

arkadaşlar yakıtı az veya fazla bulabilirsiniz ama benim bildiğim fabrika verileriyle gerçek verileri tutan yada en yakın olan araba markası toyota ve nissandır.
ancak şu yakmıyor kokluyor edebiyatıda tamamen hava civa benzin fiyatları ortada e bu arçlarda yakıtla yürüyor, hepside yakıyor kardeşim.
hiç kullanmadan bu aracın yakıtını söyleyim
kışın şehir içi: 11,5 - 13 lt arası
yazın şehir içi: 9,5-10,5 lt
şehir dışı :110-120 arası 8,1 lt
şehir dışı 120-150 arası 9-9,3 lt
şehir dışı : 80-90-100 arsı 6-,6,5 lt altını hayal eden sadece hayal etmiş olur.
şehir dışı değerler yaz içindi kışı 1.5 lt üstüne koyarsınız.

Misafir-8170 29.12.2020 12:35

Bunun fiyatının, rakiplerine göre uygun olduğunu düşünüyorum. Vergi avantajı var, kasası yepyen ve çok şıki, Toyota sağlamlığı-sorunsuzluğu var. Fiyatı da rakiplerinden çok daha uygun.

Misafir-477 27.10.2020 14:29

Arkadaşlar bir defa şunu herkes bilsin ki turbo arabaların tümü yağ yakıyor üstelik malum herkesin bildiği gibi yakıt verileri en az 1,5-2 lt fark eder bu gayet normal. Sağlamlık uzun ömürlülük isterseniz tabi ki toyota önerilen bir araçtır bir kere sanayiye kolay kolay uğramzasınız bunu toyota kullanıcısı olarak söylüyorum. Tasımı konusunda haklı olabilirsiniz diğer firmalar 2009..2010 model araçlara yokuş kalkış koyarken toyota da ancak 2014 modellerde görebilirsiniz bu hoş değil. Sırf bu yüzden 2012 model aracımı sattım

Misafir-671 21.07.2020 13:56

Sadece şehiriçi kullandım, 1000 km ortalamam 7.8 lt.

Misafir-5372 20.07.2020 11:08

misafir 8093 Arabanın ne kadar yaktığı ile ilgili olarak hesaplama amaçlı bütün akaryakıt fişlerimi saklıyorum. Arabayı mart ayında aldım 12 sinde. Şu ana kadar şehir içi şehirler arası toplamda 3686 km yapmış bulunmaktayım. Konyada yaşıyorum ve Konya Adana Kahramanmaraş Kayseri Ankara Konya yolunu yaptım uzun yol olarak. Bu yol boyunca arabamın bagajı dolu idi ve iki kişi idim. Adana yolunda otoyolada girdim 120-130 arası gittim. Toplamda 1380 TL yakıt ile 3686 km gittim. Ortalama olarak km başına 0,37 kuruş TL yapıyor. Ben arabayı almak isteyenler için bilgilendirme amacıyla yazdım bir iddiam yok. İnanıp inanmamak sizin elinizde. Bu değerleri nasıl elde ediyorsunuz demişsiniz ona da değineyim. Arabayı sürekli eko modda kullandım. Şehirler arası hız sabitlemeyi sürekli kullanıyorum. 90-110 arası yolun durumuna göre. Bence yakıt tüketimini çok fazla etkiliyor. Şehir içinde ise cvt şanzımanın fıtratına uygun olarak ani hızlanmalardan kaçınıyorum. Bunun dışında eko gösterge paneli sizi gaza basmamanız yönünde bir anlayışa sokuyor onun etkisi olabilir. Sonuç olarak 2001 yılından beri toyota kullanan biri olarak bu corollayı çok daha konforlu ve tüketim değerleri açısından çok başarılı buluyorum. Performans isterseniz o da var. Deneme amaçlı 5 kişi bagaj dolu olarak rampa yukarı 150 km gördüm ve araba tıkanmadı ama anlık tüketim 15-20 arasında değişiyordu. Yalnız araba 116 beygir güç ve 184 nm tork değerlerininde gösterdiği üzere performans arabası değil. Yani spor görünümde ama basayım gideyim dersen 10 litreleri görebilirsin. Aile arabası ve trafikte sakin araba kullananlar için bence ideal bir araç. Tek çocuklu aileler için ben tavsiye ederim. Araba için benim değerlendirmem bu şekilde umarım açıklayıcı olmuştur.

Misafir-8093 16.07.2020 10:10

Misafir 5134 senin söyleminle toyoto firmasının verileri arasında çelişki var. Senin ifadene göre hesaplama yaptığımda 100 km de 5.1 lt yakıyor hemde şehir içi kullandığını belirtmişsin. Toyotanın verisi ise 7.2 lt. Biliyoruz ki tüm markalarda otomobiller fabrika verisine göre 1.5 -2 lt. fazla yakar. Hatta misafir 1485 bu araba için eksi olarak fabrika verisine göre oldukça fazla yaktığını yazmış. Bu değerleri nasıl elde ediyorsunuz *** valla ben çözemedim.

Misafir-1485 11.06.2020 11:51

Aracı nisan ayında aldım, birçok farklı araç kullanmışlığım var, önceki 2 aracım 2017 golf tdi ve 2011 bmw 5.20d. Çok teknik konuşmayacağım ama arabayı sürerken aldığım his beni tatminin ötesinde mutlu etti. Araçlarla öyle duygusal bağ kuran biri değilim, alırken 6 ay-1 sene kullanırım değişirim düşüncesindeydim, ancak bu düşünceden aracı sürdüğüm her geçen gün uzaklaşıyorum. Araca açıkçası çok kusur da bulamıyorum. Yine de bana göre artılar/eksileri paylaşayım;
Artılar:
+ Aracı sürerken verdiği tokluk hissi
+ Bağımsız ve yumuşak süspansiyonlar
+ İnanılmaz yol tutuş
+ Kabin içi sessizlikte baya bir yol kat etmişler
+ Pratik kullanıcı dostu ön konsol
+ Tasarım özellikle arkası ve içi
+ En bazında(dream paket) bile baya baya dolu bir araç sunması (led farlar, hız sabitleme, dijital ekran, jant, kamera, elektronik fren, çift bölgeli kamera)

Eksiler
- Park sensörü yok Sadece en üst pakette var. Kamera var ama onla uyumlu sensör yok.
- Görece küçük bagaj, sportif tasarımdan kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
- Teknik verilere göre yakıt tüketimi yüksekliği. Bu konuyu senede 7-8000 km ortalaması olan biri olarak kafaya takmıyorum.

Misafir-5134 03.06.2020 11:40

Aracı Mart ayında aldım. Geçen gün benzin almadan önce hesap yaptım. 1050 km yi 330 liralık benzinle yapmışım. Üstelik salgından dolayı sadece şehir içinde kullanmak durumunda kaldım. Aracın rodaj süresinde olduğu düşünülürse yakıt tüketiminin fazla değil.

Misafir-6620 02.05.2020 01:22

Bugüne kadar birçok turbo araç kullandım. Hemde büyük bir titizlikle ve dikkat ederek. Yüzbin km olmadan turbolar ötmeye başladı. Ayrıca benzinli turbolarda sadece emisyon için değil motorda piston sorunları için 1.0 ve 1.5 tsi motorlara geçildi. İnternette birçok arıza olduğunu görürsünüz. Ayrica toyota ilk defa 2017 yılında ölçüm metodunu değiştirdi. Gerçeğe en yakın tüketim ve emisyon değerleri toyotadadır. Hileli yazılımlar kullanmaz..

Misafir-3809 01.05.2020 18:56

Sayın 1827
Hangi turbo motorun ömrü kısa ? 100 beygirlik bir aracı 300 beygir yapmıyorsunuz ki ömrü kısalsın,maliyeti yükseltecek arızalar çıkartsın? Emisyon değerlerinde sorun yaşadıkları için motoru bu kadar düşük değerlerde tutuyorlar ,başka da bir şeyden değil

Misafir-3599 30.04.2020 11:54

Misafir 1827, diğer konuları bilmem ama yakıt ölçüm metodu ile ilgili yanılıyorsunuz. Şu ana kadar WLTP verilerini ben bilerek bir tek Seat yayınladı. Diğer tüm markalar Türkiye'de Avrupada'kin aksine hala eski ölçüm sistemini kullanmaya devam ediyor. Yakıt tüketimi eğer yeni düzenlemeye göre yayınlansa idi, mevcut verilere göre % 18 daha fazla olacaktı. Broşüründen alıntı: "When mated to the CVT gearbox, Hatchback and Touring Sports 0 to 100 km/h acceleration is 10.0 and 10.3 seconds, with both achieve a top speed of 195 km/h. Fuel consumption is as low as 5.2 l/100 km2 and CO2 emissions are only 116 g/km (WLTP: 138 g/km) for both body types "

Misafir-1827 30.04.2020 02:21

Arkadaşlar 2 konuda eleştiri olmuş. Birincisi turbo motorun rakiplerine göre düşük beygirli olduğu yönünde. Toyota bu motordan rakiplerinden daha fazla beygir ve tork gücü alabilir ancak bu düşük motor ömrü ve turbo arıza maliyetlerini beraberinde getirir. Zaten su soğutmalı turbo kullanıyor. Rakiplerinden daha uzun ömürlü sistem. İkincisi ise yakıt tüketimi. Toyota gerçeğe en yakın verileri elde etmek için diğer markaların kullandığı ölçüm metodunu kullanmıyor. Kağıt üstünde az yakan ancak kullanınca diğer markalardaki gibi büyük hayal kırıklığına uğramazsınız.

Misafir-1327 10.03.2020 11:49

yakıt tüketimi fazla diyenlere sesleniyorum. kağıt üzerinde düşük gösterilen markalara inanmayın. kullandığınızda asla fabrika verine yaklaşamazsınız bile

Misafir-7339 10.03.2020 11:42

Toyotanın bg ve torkunun rakiplerinden biraz daha düşük olması belki daha uzun ömürlü olmasını sağlamak içindir. Zaten toyota'da hibrit ön planda.

Misafir-4026 09.03.2020 20:02

Araç çok güzel ancak yakıt tüketimi bence de biraz yüksek, bu fiyattan da alabilir miyiz bilmiyorum..

Misafir-2969 09.03.2020 17:30

185 Nm torku atmosferik motorla elde edemez. Turbo motor CHR deki motor olmalı

Misafir-3516 09.03.2020 10:02

Toyota nın 1.2 motoru turbo ama astra nın 1.4 turbosu 145 beygir, 236 nm. Renault un, Peugeot un 1.2 turbo araçları 130 beygir, hondanın 1.5 motoru 182-193 beygir, fiat ın 1.3 turbo motoru 150 beygir, nissan ın 1.3 motoru 160 beygir, ford un 1.0 motoru 125 beygir...Liste böyle uzayıp giderken bu motoru cazip kılan hiçbir veri yok. Şehiriçi yakıt tüketimi de çok düşük değil. Torku beygiri atmosferik motordan hallice.

Misafir-9455 08.03.2020 21:33

Sn. 9946, bu beğenmediğiniz araba tüm avrupada satışta (1.2 turbo). Yani ülkemizi 2. sınıf piyasa olarak gördüğü doğru değil. Astranın 1.2 motoru da 110bg (1.2 astrada otm seçeneği yok, 1.4 astrada ise cvt, yani toyotanın benzeri). 1.8 hibrit tüm dünyada beğeniliyor, neden berbat olsun. Bizim vergi sistemimiz berbat bence. Arabanın tüketimi 3.6 lt, emisyonu A sınıfı. Daha ne yapsın bu araba???

Misafir-534 08.03.2020 16:03

Bu atmosferik mi, turbo mu anlayamadım.

Misafir-9946 07.03.2020 14:33

bence tasarim güzel. ama toyota bu motor ve şanziman i̇le yeni̇ hb astra'nin bi̇le geri̇si̇nde kalmiş. tek avantaji fi̇yati daha uygun. ama donanimi daha az. gali̇ba toyota türki̇ye pi̇yasasini 2. sinif pi̇yasa olarak görüyor. hi̇bri̇t olarak baktiğimizda kullanilan benzi̇nli̇ motor bence berbat. oysaki̇ 1,2 li̇tre motoru var toyotanin.

Misafir-7965 03.03.2020 13:09

Toyota fanatiğiyim ama bana göre bü tasarım şaheseri nin yakıt konusunda bana hayal kırıklığı yaşattı. 1.6 motor coralla da ortalama yakıt 5.7 seviyesinde iken bü araç ta 4.5 lt olmalıydı.

Misafir-6157 02.03.2020 11:08

@misafir-8721 baktığınız arabada anahtarsız ya da starp stop var mı?

Misafir-8721 01.03.2020 00:03

Bugün arabayı inceledim. Bu paket orta paket. Manuel vites gelmeyecek. Araba genç arabası olmuş. Tek eksiği arka koltuklar için klima havalandırması yok. Şehir içi az km yapanlar için ideal bir araba. Bir golf 7 kullanıcı olarak golfün yanından geçemez. Leon ile karşılaştırın.

Misafir-3032 29.02.2020 14:18

Eski kasalarda hyundai i 30 - toyota auris benzerliği 2020de de devam ediyor maalesef. Hyundai i30 ile tyt corolla hatcback de bu isten vazgeçmeleri lazim sonraki kasada. Ortak parca kullanimi amacı vardır ama hoş degil

Misafir-8120 28.02.2020 21:59

Sedan yerli montaj hb ise İngiltere üretimi.

Misafir-8577 28.02.2020 21:21

Motor anladığım kadarıyla LPG uyumlu değil, benzin tüketimi de oldukça fazla. Auris'e en kötü LPG taktırıp biniyorduk, Hybrid desen zaten inanılmaz pahalı. Kötü olmuş bu durum

Misafir-7449 28.02.2020 08:50

Toyota fanları veya sevmese de aracı toyota olup ülkedeki ikinci el algısının zarar görmesini istemeyenler kızacak ama, bu toyota gerçekten tasarım konusunda çok başarısız!!! Abi 2020ye geldik, markaların hemen hemen tamamı hem modern hem güzel tasarımlı araçlar yapıyor (milattan kalma astra sedan hariç), gel gör ki, toyotanın araçları hiçbir şeye benzemiyor...

Misafir-5666 27.02.2020 21:40

Bu fiyat ne yaa ... Yuhh... Sedanından niye pahalı onu da anlamiş değilim.

Güncel Donanım Paketleri
1. Vison
2. Dream
3. Flame
4. Passion
Standart Donanımlar1234
Otomatik Klima-SSS
Kablosuz Şarj--SS
Head-Up Display---S
Deri Direksiyon-SSS
Apple-Android Desteği-SSS
Multimedya Sistemi-SSS
Yağmur Sensörü--SS
Otm. Kararan Dikiz--SS
Anahtarsız Çalıştırma--SS
Ambiyans Aydınlatma---S
Elektrikli Bel Desteği---S
Şerit Takip Sistemi--OS
Yaya Algılama--OS
Otomatik Uzun Farlar--OS
Geri Görüş Kamerası-SSS
Paerk Sensörleri---S
Trafik Uyarı Sis.---S
Kör Nokta Uyarı Sis.---S
Hız SabitlemeSSSS
Yokuş Kalkış DesteğiSSSS
Lastik Basınç UyarıSSSS
7 Hava YastığıSSSS
USB ve BluetoothSSSS
Ön Kol DayamaSSSS
Arka HavalandırmaSSSS
Elektronik Park FreniSSSS
Bagaj HavuzuSSSS
Direksiyondan KontrolSSSS
ABS, EBD, ESPSSSS
Katlanır Arka KoltukSSSS

O (Opsiyonel), S (Standart)

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ