2017 Nissan Micra 1.2 Street CVT

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1198 cc
  • Maksimum Hız 161 km/s
  • Beygir Gücü 80 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 14.5 sn
  • Maksimum Tork 110 Nm
  • Uzunluk 3825 mm
  • Vites Tipi Otomatik
  • Genişlik 1665 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1510 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.7 lt
  • Boş Ağırlık 945 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.6 lt
  • Bagaj Hacmi 265 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.4 lt
  • Yakıt Deposu 41 lt
2017 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-3750 17.02.2017 08:25

2012 Micra 1.2 passion manuel'den sonra 2016 Micra 1.2 Street CVT satın aldım. 5 senedir k13 kasasının makyajlısını ve makyajsını kullandım. Manuel vitesli micralar biraz devirli kullandığınızda performans olarak sizi üzmez. CVT ise şehir içinde gayet iyi, uzun yolda ise idare eder, ama biraz gaza yüklendiğinizde meşhur uğultulu gürültüsünü çıkarır.Yalıtım konusunda 2 araçta iyi değildi. Makyajlı ile makyajsız arasındaki en büyük fark süspansiyonlar ve frenler. Makyajsız olan frenine durabilmek için daha güç uygulamanız gerekir, süspansiyon ise çok daha yumuşak. Daha konforlu ama daha kötü yol tutan ve frenleyen bir araç. Yenisi ise süspansiyonları sert, ironik ama şehir dışında şehir içinden daha rahat kullanımı var bu yüzden. Kasislerde biraz sarsılıyorsunuz. Ama çok daha stabil, çok daha frenlemesi var. Ayrıca bir çok donanım makyajla eklenmiş (bagaj aydınlatması, koltuk yükseltme, suni deri direksiyon, 3'lü iç aydınlatma, iç ve dış krom kaplı aksesuarlar, kol dayama, cruise control, hız sabitleme vs.

Bu arada 2011-2012 Micra CVT'lerden amman diim uzak durun, web sikayetlerle dolu. Sonra şaka gibi 35-40 bin TL'lik tamir masraflarını duyarsınız. CVT şanzıman bir dönem Nissan'ın baş ağrısıydı, sonra Jatca firmasının yarısını aldılar, soru çözdüler. Yani 2012'den sonraki modellerde korkmaya gerek yok. CVT şanzımanın kavrama kısmı yine konvansiyonel tork transmisyonu, bundan dolayı özellikle şehir için tüketimi biraz daha manuele göre %10 fazla, hızlanması törpülenmiş ama daha sağlam. Diğer tam otomatiklerden farkı ise planetery 3'lü dişli sistemi yerine kayışlı vites değişimi kullanılmış.
CVT'yi insanların sevmesinin sebebi, sarsıntı yok, sonsuz vites var, 100 ile düz yolda 2.000 devirde gidiyorsunuz (manuelden 2800 civarı) Sevmedikleri husus ise o alıştıkları sürekli tork-devir değişimi, aşamalı vites değiştirme. CVT'de kesintisiz ve dalgasız tork değişimi var, bu da insanların alışkanlıklarına ters. Her ne kadar CVT kullanan araç firmaları ideal devirden +/- 500 devir saparak sahte vites kademelendirmesi yaparak sorunu çözmeye çalışsa da çok olmuyor. Alışırsanız sorun yok. Yakın tüketimine gelirsek, benim 2012 düz olanı ile 55 bin Km ortalamam 5,1 idi, 2016 CVT ise ilk 14 bin km'de 5,8 lt/100km tüketti. Sakin kullandığımı söyleyebilirim. Rüzgar direnci 0,32 CD idi sanırım, yerden yüksek bir araç ta olunca maalesef şehir dışı tüketimi kompakt C sınıfına göre şehir içindeki kadar avantajlı değil.
Araç havadar, bagaj büyük değil ama iç mekan oldukça ferah, oturduğunuzda tavanla kafanız arasında bir karşı var.
Sınıfındaki diğer arabalarla karşılaştırırsak:
Corsa 1,2 Easytronic: Karşılaştırmaya gerek bile yok, micra 0-100 km arası 1,5 saniye daha iyi hızlanıyor, çok daha dolu, daha cimri daha sarsıntısız.
Polo 1.2 DSG: Fiyat farkını dikkate almazsak polo daha dar ama daha yakışıklı, daha seri, daha az tüketen bir araç. Ama bence f/p oranı micrada daha iyi
Yaris 1.33 multidrive: dağıt üzerinde daha performanslı, 19 bg daha güçlü, 1.300 cc üstü motor sınıfına girmesi yıllık 400 tl daha fazla vergi demek.
Seat İbiza 1,0 Ecotsi DSG: daha pahalı ama kağıt üstünde çok daha iyi. 9,3 sn hızlanması, %15 daha az tüketim vaat etmesi, daha spor sürüş dinamikleri. İbizanın da eksiğine gelirsek dar arka koltuklar.

Hintliler micrayı seviyor, 6 hava yastığı, bluetooth, yüksek oturuş pozisyonu ile ferah araba. Alınır mı? O da size kalmış.

EMİSYON SINIFI
EURO NCAP TESTİ

Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.