2017 Mercedes A Serisi A180 D 1.5 Urban

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1461 cc
  • Maksimum Hız 190 km/s
  • Beygir Gücü 109 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 11.3 sn
  • Maksimum Tork 260 Nm
  • Uzunluk 4299 mm
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Genişlik 1780 mm
  • Yakıt Türü Dizel
  • Yükseklik 1433 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 4.3 lt
  • Boş Ağırlık 1425 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.7 lt
  • Bagaj Hacmi 341 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 3.9 lt
  • Yakıt Deposu 50 lt
2017 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-2913 28.06.2017 13:53

2013 modelini 3 aydır kullanıyorum, 8.000 km yol yaptım. Olumlu yönleri, kendi segmentinin (A3, BMW 1, Golf, V40, Astra vs.) en şık ve kaliteli dış ve iç görünüşü, düşük yakıt tüketimi, yüksek viraj kabiliyeti, kısa geçişli manuel şanzıman, Olumsuz yönleri: sert süspansiyon, nispeten düşük motor gücü / yüksek ağırlık, yüksek bakım maliyeti.

Motor Renault dışında, Nissan ve Mercedes tarafından kullanılıyor. Uzun yıllardır, kendini kanıtlamış, düşük yakıt tüketimine sahip bir motor. Ancak kendi segmentinin en ağır kasasına sahip araç için biraz zayıf kalıyor. Megane'da kullanılan 130 beygirlik model kullanılsa hiç sorun olmazdı diye düşünüyorum. Yakıt tüketimi çok iyi, şehirler arasında sakin kullanımda 4 litrenin altını görmek mümkün, şehir içindeki ortalamam ise 6,5-7 litre civarında. Kimileri diyor ki, Mercedes bu, yakıt tüketimi önemli mi? Senin için önemli değilse, dizele hiç bakma zaten, aynı fiyata hatta daha ucuza A200 alırsın, performanslı ama çok yakan bir aracın olur.

Sert süspansiyon, 17 inç jantlar ve sert yapılı run on flat lastikler ve ülkemizin güzel (!) yolları ile birleşince rahatsız bir sürüş ortaya çıkıyor. Ancak düzgün yollarda ve virajlarda bu sertlik arabayı çok güvenli bir hale getiriyor.

İç mekan gayet kaliteli ve şık. Daha önce çok beğendiğim A3 ve Golf'ün iç mekanını şu anda pek beğendiğim söylenemez. Bazı arkadaşlar iç mekanda trim seslerinden bahsetmiş. 4 yaşındaki arabamda, sert süspansiyona rağmen, hiç bir trim sesi yok.

Bakım maliyetleri bu segment için çok yüksek, söylenecek çok bir şey yok. 30.000 bakım için 1.400 TL fiyat çıkardılar.

Sonuç olarak 2013 model Mercedes’imi 3 ay önce 80.000 TL’ye aldım. Aynı tarihte Golf Dizel Highline için 76.000 TL’ye, A3 dizel için ise 86.000 TL’ye pazarlık yaptım. İsmen bakarsanız, aynı fiyata Golf mü Mercedes mi, yoksa A3 mü? Bu sorunun cevabı birçok kişi için Mercedes olacaktır. Dizel motor seçenekleri içerisinde kalarak, bu segmentte, daha konforlu ve ikinci eli güçlü bir araç istiyorsanız Golf / Leon; Golf’ten daha lüks olsun derseniz A3; daha iyi performans ve arkadan çekiş hayranları (çirkin) BMW 1’i, yüksek performanslı ve nispeten ucuz ama marka hissi düşük bir araba tercih edecekseniz Astra (136 bg) / 308 (120 bg); sert olsun, sesli olsun ama garip tasarımları seviyorum, ikinci elini de dert etmem derseniz V40; güzel, ucuz ama problemli araç sevenler de Guilietta’yı tercih edebilirler.

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ