2021 Hyundai Tucson 1.6 CRDi Prime DCT

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1598 cc
  • Maksimum Hız 180 km/s
  • Beygir Gücü 136 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 11.4 sn
  • Maksimum Tork 320 Nm
  • Uzunluk 4500 mm
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Genişlik 1865 mm
  • Yakıt Türü Dizel
  • Yükseklik 1650 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 5.8 lt
  • Boş Ağırlık 1576 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.1 lt
  • Bagaj Hacmi 598 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.7 lt
  • Yakıt Deposu 54 lt
2021 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-7717 14.09.2021 20:54

Araç çok güzel yalnız ön far gurubunu yakıştıramıyorum. Bir önceki kasadaki n line donanımda araç önden çok kaslı ve gösterişliydi. Fakat yeni kasada önden bakınca o kaslı duruşu göremiyorum. Fardan daha belirgin gündüz ledleri. Farları sis lambası gibi aşağı monte etme vs biraz alışmak gerekecek. Bir de dizel hibrid bir motordan daha az yakıt tüketimi beklerdim. Bunun haricinde araca diyecek sözüm yok çok şık çok güzel

Misafir-3979 26.08.2021 15:32

Aracı alalı yaklaşık 1 hafta oldu. Yaptığım 600 km nin %30 u şehir içi olmak üzere sakin kullanımda ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt. Vites geçişleri yumuşak ve sarsıntısız. Kabin ses izolasyonu mükemmele yakın. Eski bir 2018 model Peugeot 3008 kullanıcısı olarak yorumum yeni Hyundai Tucson un bir kaç gömlek daha üstün olduğu. Kullandıkça kendini daha çok sevdiren bir araç.

Misafir-1039 24.08.2021 15:01

Arabayı inceledim ve resimlerde görüldüğü kadar heybetli ve güzel olmadığını düşünüyorum. Önceki model daha heybetli görünüyor.

Misafir-5330 23.08.2021 22:12

Valla param olsa düşünmeden alırım. Şanzıman ısınma sorunu çok önemli bişey olduğunu düşünmüyorum. Nitekim mekanizmada harekete bağlı ısınma normaldir. Dsg den çekeni çok duydum da, dct den çok duymadım açıkçası. Bence aracın tek eksiği dizel ve hibrid desteği olmasına karşın yakıt tüketiminin fazla olması.

Misafir-2965 20.08.2021 12:19

Miss 871 Çözümü kendimiz uyduracağımıza demişsiniz.Nasıl bir çözüm uydurduğunuzu bilmiyorum lakin kavramanın ısınmaması gerektiğinden bu durum tüm çift kavramalı şanzımanlar için geçerli olup kavramada bulunan vites oranına aşırı tork yüklemesi yapıldığında mevcut dişli oranının tur kabiliyetinden fazla zorlamaya maruz kalarak ısı meydana gelmesi hadisesidir ve tüm çift kavrama araçlar için geçerlidir.Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam geçen sene tüm ülke geneli bu şikayetle servise gelip şanzımanda kavrama değişimi yapılan tucson sayısı sanırım 8 idi.Bu rakam oldukça etkileyici ve neredeyse sorunsuzluk anlamında bütün çift kavramalar içerisinde açık bir şekilde en sorunsuz şanzımanın dct olduğuna işaret eder.Çözüm yada herhangi başka birşey uydurmayıp aracı kullanım kılavuzunda öngörülen şekilde kullanmanız kafanıza takılan birşey olursa da bu site aracılığı ile de herhangi bir çözüm yada başka bişey uydurmadan burada yazan arkadaşlardan ve ya garantiniz devam ediyorsa yetkili servisten yardım almanız een doğru yaklaşım olacaktır.Cümleten saygılar.

Misafir-871 20.08.2021 01:28

Aracı sağa çekip 15 dakika soğumasını beklemek ne kadar ilkel bir çözüm. Nitekim gündelik yaşama hiç uyarlanabilir değil. Bunu çok makul bir çözüm önerisi olarak sunmak bir hayli garip.mutfak robotu mu bu ısınınca biraz bekleyip sonra devam edesin. Çözümü kendimiz uyduracağımıza keşke markalar daha sağlıklı şanzımanlar geliştirse ya da daha dayanıklı olan şanzımanlar kullansalar

Misafir-6770 12.07.2021 06:44

Sayın 9516 Hyundai nin dct yani dual clutch çift kavrama şanzımanları sorun çıkarmaya meyilli değillerdir zira bu tipte şikayetler özellikle 2015 ten sonra yok denecek kadar azdır.Ayrıca hyundai 5 sene / 100 bin km garanti sağlamaktadır.Trafiğe girmeyin vs değil 1000 de 1 lik ihitmal dahi olsa olası ısınma olursa bunun çözümü de aracı sağa çekerek ve vitesi boş konuma alarak onbeş dk beklenmektir ve sonra normal günlük işlere devam etmektir ki bu zaten aracın kullanım klavuzunda da ayrıca aracın torpido gözü ve ön eşya gözünde de gayet açık bir şekilde kocaman kartın üzerinde yazmaktadır.Aracın sahibi olduğunuzu iddia etmenize rağmen hiçbir hyundai kullanıcısından duymadığım şikayetleri dile getirmeniz,aracın 5 sene 100 bin garantisi olduğunu bilmememniz ve sözettiğim apaçık bir şekilde araçta eşya gözlerinde bulunan plastik karttan haberiniz olmaması,hiçbiryerde bulunmayan manuele alın gibi sözler açıkça bana oldukça ilginç geldi.Arkadaşlar lütfen araçları kullanmadan tahmini yorumlarda bulunmayalım,kullanmadığımız araçlarla ilgili de aksi iddia ile yorum yapmayalım.***

Misafir-9516 10.07.2021 00:33

bende 2019 var style plus şu şanzıman ısınma ve titreme malesef çıldırtıyor. yok arabayı manuelde kullanın frene tam basıp öndeki araçla mesafeyi açın rampada trafiğe girmeyin v.b gibi bahaneler sunma yerine şu arızayı çözüp arkasında durabilseler.

Misafir-547 08.07.2021 01:41

Hız sabitlemenin sadece en üst pakete konması saçmalık.

Misafir-3571 19.06.2021 18:42

Sehir disi yakit tuketimi cok daha düşük onu belirteyim...
Harika bir arac aldigima cok memnunum
Ki iddaa ediyorum sehir ici yakiti sofore bagli olarak daha da düşebilir...

Misafir-7598 10.06.2021 11:33

Misafir-3284, siz benzinli 150 bg ve 1541 kg bir arabanın ort. 5.6 lt benzin tüketeceğine inanıyor musunuz?

Misafir-3232 10.06.2021 00:22

Gerçekten yakıt tüketimi uygun.Araç fiyatına göre(piyasa koşulları böyle yapacak birşey yok)uyhun ve oldukça donanımlı.Misalen dizel tiguan ile kıyaslarsak tiguanın yakıt verileri şehiriçi-şehirdışı-karma sırayla 5.6 , 4.3 , 4.8.Bu aracın ise sırayla 5.8 , 5.1 , 5.7.Varsın yarım veya 1 lt fazla yaksın.Sportage de oldukça iyi bir araç ve yeni kasası çıktı.O da gündeme gelmeyi hakediyor.Sorunsuzluk karneleri de iyi.

Misafir-866 09.06.2021 14:03

Sayın misafir 3284 burada yakıtı WLTP normuna göre yazmışlar
Gerçeğe daha yakın bir değer yani

Misafir-3284 08.06.2021 14:09

benzinli 3008 ve tiguan ın fabrika verisi karma yakıt tüketimlerinin 5,5 ve 5,6 lt olmasının yanında dizel tucson un 5,7 lt olması kimseye garip gelmiyor mu ?

Misafir-8757 05.06.2021 22:00

Tucson fabrika verisinin bir buçuk iki litre fazlasını yakıyor da tiguan yakmıyor mu sanıyorsunuz. Üstelik benzinli tiguanı dizel tucsonla aynı yaktığını düşünüyorsanız büyük bir yanılgı içindesiniz.

Misafir-377 27.05.2021 01:31

Sayın 6880 c segmenti golf dahi şehiriçi 8.5 tan aşağı inmiyordu.1.6 turbo 3008 benzinli 3 km lik kısa mesafede 11.7 gösteriyordu.Hangi benzli cüsseli suv şehiriçi 6-7 yakar böyle bir durum yok.Dizel otomobiller bile şehiriçi 5-5.5 lt tüketirken bırakalım da suv da 6.5-7 yaksın.

Misafir-6880 26.05.2021 12:47

şehir içi yakıt tüketimi 5,8 lt ise reelde 1.5-2 lt fazlası olacağını düşünürsek 7,5 lt civarı tüketim dizel araç için bence fazla benzinli tiguan veya 3008 buna yakın değerler tüketiyor Hyundai bu ağırlık ve tüketim konusunu bir türlü çözemedi

Misafir-28 26.05.2021 00:43

Arkadaşlar aracı değerlendireceğim detaylı olarak lakin bir yanlışlığı düzeltelim.Çift kavrama şanzımana sahip araçlarda ısınma ve titreme sorunu hyundai dct lerde değil ; vag grubu yani vw,skoda,seat,audi lerde sunulan dsg ve stronic lerde (bilakis 2017 öncesi kuru tip olanlarda ) , birde renaultun edc şanzımanlı araçlarında(hoş x tronic isimli cvt türevindeki lerinin de sorunsuzluk karnesi de başka muamma ) şikayetler daha ağırlıklı olarak mevcut.Hyundai kia grubu için bu durum geçerli değil.Benim kullandığım tucson da her durumla karşılaşmadığım gibi karşılaşana da rastlamadım.(İstanbul bakırköy-cevizlibağ trafiğinde,Hatay samandağda,Sivas şarkışla da çamur,toz içinde 1600 rakımda hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım.)
Gelelim aracı değerlendirmeye;araç donanım olarak dijital klima,sunroof ve üstü açılır cam tavan,şerit takip asistanı,otomatik buğu çözücü,cruise control,park sensörü,yan ön ve perde hava yastıkları,yokuş kalkış destek sistemi,lastik basınç sistemi, geri dönüş kamerası,apple car play android auto,dokunmatik multimedya,yağmur sensörü gibi donanımlara sahip.
Araç performans olarak şehir içi 5.8 civarı gösteriyor ki reelde tahminen 6.2 civarı yakar.Şehir dışı benim kullandığım araç dizel 2018 4*2 dct olarak 120 km/h hızda şehirlerarası 4.7 4.8 gibi yakıyordu.Burada neden 6.5 gözükmüş anlamadım.Belki fabrika verisi maddi hata ile yazılmış olabilir.Hemen hemen rakipleriyle aynı yakar diye tahmin ediyorum.Ekseriyet;benzer kütle ,aktarım organı ve segmentteki rakipler arasında dizel versiyonlarda çok fazla yakıt tüketimi açısından fark olmaz diye kabul edlilir ve bu doğrudur.
Performansa gelecek olursak 1.6 benzinli turboları çok başka ancak bu aracında performansı gerek şehiriçi gerek şehirlerarası için performansı yeterlidir denilebilir.İkinci el piyasası olarak önceki kasa bayağı tutuluyordu.Tucson bu segmentin amiral gemilerindendir çok fazla fiyat farkıyla gelmediğinden bu araçta tutacak öngörüsünde bulunabiliriz.Tasarım görecelidir ben arka dizaynını çok beğendim ancak ön tasarımını çok şık bulmadım.Gerçi reelde canlı olarak görüp ona göre yorum yapmak daha doğru olur.
Rakipleriyle mukayeseye gelindiğinde duster,karoq,qashqai,kadjar,hrv vs araçları geçiyorum.Sportage bu araçla aynı alt yapıda fiyat/performans olarak o da değerlendirilebilinir lakin kia servisi her yerde yaygın değil ne yazıkki.Peugeot cephesinde ise tucsonun bu paketi donanım olarak 3008 in allure 1.5 dizel otomatik versiyonuyla denk.Ancak 3008 in bu motor donanım şanzıman kombinasyonu 470 bin tl iken bu araç 436 bin tl lik fiyat etiketiyle boy gösteriyor.Tiguan da dizel versiyon yok (var ancak vergi mağduru 2.0 tdi).Kuganında tdci versiyonu satışa sunulmamış gözüküyor tabiyatıyla tek denk rakibi 3008 kalıyor.Ve lakin tucson fiyat avantajıyla onunda önüne geçmeyi başarıyor.

Misafir-2193 24.05.2021 22:03

Hyundai şu şanzıman ısınma ve titreme sorununu da bir çözebilse. Sattığı araçların şanzıman sorununun arkasında bir durabilse ..

Misafir-2930 22.05.2021 19:12

Param olsa 2 dakika düşünmem almak için, çok şık, çok fonksiyonel, çok güzel bir araba.. bu fiyata 3008 prime alacağıma bunu alırım kesinlikle...hyundai bu kez teknolojik ve estetik açıdan da psa'yı geçmiş..ama gel gelelim memleketim gerçekleri çok acı, bu fiyatlarla sadece bakıp bakıp iç çekebiliyoruz

Güncel Donanım Paketleri
1. Comfort
2. Prime
3. Elite
4. Elite Plus
Standart Donanımlar1234
Karartılmış Arka CamlarSSSS
LED Ön Farlar--SS
Ön Park Sensörü--SS
Panoramik Cam Tavan-SSS
Akıllı B agaj Kapağı--SS
Deri Koltuklar--SS
Elektrikli Sürücü Koltuğu--SS
Isıtmalı Ön Koltuklar--SS
Soğutmalı Ön Koltuklar---S
Isıtmalı Direksiyon--SS
Vites Kulakçıkları--SS
Navigasyon Sistemi--SS
Çevre Görüş Sistemi---S
Kör Nokta Görüntüleme---S
Krell Ses Sistemi---S
Kablosjuz Şarj Sistemi--SS
Ambiyans Aydınlatma--SS
Kararan Dikiz Aynası-SSS
Yağmur Sensörü-SSS
Dijital Klima-SSS
Akıllı Hız Sabitleme---S
Şerit Takip Asistanı-SSS
Çarpışma Engelleme A.-SSS
Start&Stop SistemiSSSS
Anahtarsız ÇalıştırmaSSSS
Apple&Android DesteğiSSSS
Elektrikli Park FreniSSSS
Geri Görüş KamerasıSSSS
Sürüş ModlarıSSSS
Orta Konsol Hava YastığıSSSS
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ

Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.