2018 Honda Civic Type-R 2.0 GT

  • Silindir Hacmi 1996 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 5.8 sn
  • Beygir Gücü 320 HP
  • Maksimum Hız 272 km/s
  • Yakıt Türü Benzin
  • Uzunluk 4557 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 9.8 lt
  • Genişlik 1877 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 6.5 lt
  • Yükseklik 1427 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 7.7 lt
  • Bagaj Hacmi 420 lt
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Boş Ağırlık 1451 kg
  • Maksimum Tork 400 Nm
  • Yakıt Deposu 47 lt
  • Lastik Ölçüleri 245/30 R20
  • Yıllık Vergisi 3.957 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar

Euro NCap çarpışma test sonucu bulunmamaktadır.

2018 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9179 25.05.2018 23:21

Sitemiz, arabalarla ilgili bilgi paylaşımlarının olduğu harika bir platform. Buradaki bilgi paylaşımlarımızı hep faydalı ve fikir dayanışması içinde yapmamızı temenni ediyorum. Vakit buldukça da bir otomobil meraklısı mekatronik mühendisi olarak yazılarımı sizlerle paylaşıyorum. Gelelim Type'R aracına.

Motor konusunda Type'R, Vtec Turbo motoruyla şu an segmentinde lider konumda olduğunu düşünüyorum. Golf R maksimum torku olan 400 nm çekiş kuvvetini daha yüksek bir bantta vermesine rağmen(VW kağıt üstünde öyle olduğunu iddia ediyor) Type'R tüm devirlerde daha performanslı bir makineyi sunuyor kullanıcılarına. Bunu virajlı yollarda ve Rolling Race(hareketli başlangıç) yarışlarındaki üstünlüğünden yola çıkarak söylüyorum.

Şanzıman konusunda manuel araç olduğu için çift kavramalı otomatik viteslilere göre avantajı pist rekorlarında ortaya çıkıyor. Zira rolling race(hareketli başlangıçlı yarış) kapışmalarında sınıfında açık ara lider. Bu anlamda "Type'R Nürburgring lap record footage" pist rekoru tesadüf değil. Ayrıca bu şanzıman her vites değiştirmenizde devri ideal vites değişim yerinde kilitleyerek aracın ataletinden kaynaklı araç yığılması yapıp performans düşüşünü yapmasını engelliyor. Vites düşürmelerinde ise aracın ayrıca R modunda frenlemeyi de devreye katıp sürücüye fren pedalına basarak ayak değişiminden kaynaklı zaman gecikmelerinin de önüne geçiyor. Ayrıca virajlı pistlerde yolun durumuna göre vites yükseltme veya düşürme yapmayarak en iyi performansı alıyorsunuz. Otomatik vites her zaman virajlı yollarda doğru vites oranını vermeyebilir.(Tam viraja gelirken vites yükseltme veya viraja yaklaşırken vites düşürmeme gibi) Dolayısıyla eğer vites değişimlerini doğru devir aralığında yaparsanız otomatik vites performansını alıyorsunuz yukarıdaki özellikler de ek olarak avantajınız oluyor.

Aracın önden çekişli olması drag race'de(kalkış yarışlarında) Golf ve Focus'un 4 çekerli sistemlerine göre geride kalmasına sebep oluyor. Bunun sebebi ilk kalkışta dip gaz yaptığınızda araç sadece tüm gücünü ön tekerden aktardığı için patinaja kalıyor ve rakipleri Focus ve Golf, 4 çekerinin avantajıyla ilk kalkışta Type'R'a yaklaşık 100-150 metrelik bir fark atıyor. Ama 4 çekerin olmaması az ağırlık anlamında hız avantajı sağlıyor. Yani Honda mühendisleri araca 4 çeker yapmayarak biz 2 çeker ve yüksek downforce ve şasi ile yol tutuşla pistte iddialı olalım anlayışını benimsediklerini düşünüyorum ki bence doğru bir strateji. Rolling Race(Pist yarışı) bir Drag Race(Kalkış yarışın)ten daha önemlidir.

Type'R yüksek donwforce dediğimiz yola sağlam basan aerodinamiğe ve yüksek denge optimizasyonuna sahip direksiyon yönlendirme ve şasisiyle kaliteli makinesiyle tam bir performans aracıdır. Bu araç Nürburgring tur rekorunda Audi TT Rs, Porsche 911 turbo, Lotus Exige, Aston Martin V8 Vantage, Alfa Romeo Stelvio, BMW M4, Mercedes-Benz E63, Porsche Panamera gibi araçların önünde bitirmeyi başarmıştır.

Honda markası 2010 yılından 2014 yılına kadar bir sessizliğe bürünmüştü. Sanki firma bu 4 yıl boyunca kendi içinde çalışarak biz nasıl birinciliğe oynarız diye hesap yapmışlar gibi. Önce Civic sonra CRV ve sonra da Accord'u ve onların da hibritlerini çıkararak önceden dayanıklılığıyla bildiğimiz marka, pazarda tekrar hem kalite hem de performans anlamında zirveye oynayan bir firma haline geldi. Bugün hala 2.4 litre efsane Civic Vtec atmosferik makineler döndü diye düşünüyorum. Tabi otomotivdeki bu rekabet de en çok insanlara yarayacak diye düşünüyorum. Bakalım Focus ve Golf ileride Civic'e nasıl bir cevap verecekler. Tabi uzun zamandır yeni modelini çıkarmayı beklediğimiz Megane Sport'u ve 308 RCZ'yi sanırım unutmamak gerek.

Misafir-1672 25.05.2018 11:09

Yol tutuş konusunda NET bir spor otomobil. Sürüş sistemleri sürücü ile tam bir uyum içinde performans gösteriyor. Plus R modunda araç tam bir yol canavarına dönüşüyor, otomatik olarak yola tutunuyor. En keskin virajlarda dahi hiç bir problem yaşamıyorsunuz. Motor tekileri net ve anında yerine getirme üzerine tasarlanmış. Hızlanma müthiş. Keşke bu otomobile yakışan bir egzoz sesi de tasarlansaymış.

Alçak sürüş pozisyonu ile tam anlamıyla kendinizi yarışta hissediyorsunuz. Sportif koltuklar çok iyi. Donanım listesi oldukça kabarık. Buradaki listede yer almayan ekstra sistemler de mevcut. Frenleme dozu sanki daha iyi olabilirdi. Multimedya ekranın yavaşlığı ve kullanımı hayal kırıklığı yarattı bende.

9 litrelik ortalama tüketimi bu tipte bir araç için çok normal. Hatta düşük bile sayılır. 4x4 sistemine ve otomatik vites seçeneğine sahip rakipleri karşısında işi bir nebze zor.

Kullanıcı Puanları
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} üye puan verdi