Hollanda Akaryakıtı Yasaklıyor

Hollanda Akaryakıtı Yasaklıyor

Hollanda parlamentosu benzinli ve dizel araçların satışını 2025 yılından itibaren yasaklanması ile ilgili yasayı meclisten geçirerek Senato onayına sundu. Yasa ile akaryakıtla çalışan araçlar yerine halkın elektrikli taşıtlara teşvik edilmesi amaçlanıyor.

Hollanda'da koalisyon ortağı Hollanda Komünist Partisi'nin verdiği tüm benzinli ve dizel araç satışlarının yasaklanması yönündeki teklif, 2025 yılından sonra sadece fosil yakıtla çalışan araçların satışının yasaklanması olarak kabul gördü.

Aynı öneri dünyada ilk olarak Norveç'te sunulmuş ve yina 2025 yılına kadar 1 milyar Euro yatırım ile bisiklet yollarını  genişletilmesi ve elektrikli araçlar için şarj istasyonlarının çoğaltılması yönünde kanunlaşmıştı.

22.04.2016 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8283 01.06.2016 22:00

Biz nanobor teknolojisi ile sudan hidrojen üretip depodık ve üretilen hidrojeni aracimizda iki aydır kullanıyoruz. Yani depoya su ekleyerek bedava kullanıyoruz. Ne Petrol ne de elektrik pili var. Aklımızİ çalıştırıp seri üretim ve arge yapsak dünyaya satarız ve kullanırız. Biz Türkler hep yapılanı mı örnek alıp yapmalıyız. Devletin sahip çıkması ve bunu geliştiren beyinleri koruması şart.

Misafir-6364 02.05.2016 13:55

kardeşler ,yorumlar maalesef alternatif enerjide ne kadar bilgisiz olduğumuzu gösteriyor,petrol 2050 de bitiyor,.türkiye bile rüzgar enerjisinde en hızlı ilerleyen ülkelerden,şu an dünya yüzeyine 1 saniyede düşen güneş enerjisi miktarı tüm dünyanın 1 yıllık enerjisine denk,ayrıca güneşten basit elektrolizle sudan hidrojen üretilebiliyor,hidrojende motorda motorda yakılıyor ve benzinden 4kat patlayıcı,almanya" avrupanın en güneşsiz ülkesi" güneş pillerinden elde ettiği elektrik nükleer santralleri sollamış vaziyette...ve almanya tüm enerjisinin %80 ini artık güneş rüzgar dan karşılıyor...türkiyede avrupanın en güneşli 2. ülkesi(1.ispanya) varın siz hesab edin.,,

artving . 02.05.2016 17:01

Dünya'nın 3/4 ü sular ile kaplı. O halde bu enerjinin Dünya'nın tüm elektrik ihtiyacını karşılama oranı şimdiden 1/4 e düştü. Ayrıca her yere güneş paneli yerleştiremezsiniz, ancak çöllere, orman olmayan veya verimsiz olan topraklara. Ama bizde de çöl yok. Gece olunca enerji üretimi sıfır, depolama maliyeti, ve depolama için henüz iyi bir çözümün bulunmamış olması, yapım, bakım ve depolama maliyetleri ile pahalı bir enerji olması, terör saldırılarına karşı en korunmasız kaynak olması... vs. Evet, gerçekten çok realistik bir bakış!

artving . 02.05.2016 17:10

Ayrıca Almanya 2015 yılında enerjisinin 19.2% sini rüzgar ve güneş enerjisinden sağladı, %80 nereden çıktı??

tokay ceritoğlu 29.04.2016 10:56

petrol yatakları daha 100 yıl yetecek gibi,bir yandan doğa üretmeye devam ediyor,mühendisler açıklasın,kimse merak etmiyor mu yarın büyük şirketler elektrikli otoda da idareyi ellerinde tutacaklar,piller lityumdan yapılıyor yarı araç parası,dünyada abd,çin,şili ve brezilyada olduğu söyleniyor,yarın yine pili biterse ne olacak,yine başkasına muhtaç olunacak,çevre vs gibi işler artistik patinaj gibi,fazla heyecanlanmaya gerek yok..

Misafir-8118 29.04.2016 01:58

Ürettiğimiz enerjinin yarısı doğalgaz ve ithal kömür ile üretiliyor. Bunlara giden para dışarı gidiyor. Elektrikli araba, elektrik ihtiyacı artışı demek, bu da daha çok santral ihtiyacı, doğalgaz ve ithal kömür demek. Yani hem çevreci değil hem de cari açığı azaltıcı bi etkisi yok. AE bu durumda komik duruma düşenin sen olduğunu anlamışsındır sanırım

Misafir-435 28.04.2016 21:29

sırf şu petrolden kazanıp şımaranlar artık şımarmasın diye gidip sıfır elektrikli oto almayı düşünüyordum 2 büyük dezavantajı ile karşılaştım. 1.si: km menzilleri az ve şarjı uzun sürede doluyor, 2. si: birşeyleri kiralık alınıyor sanırım bataryası olsa gerek filan yıllık ücret ödeniyor, sanki ücretli tv kanalı almış gibi :) özellikle 2. kısım bana çok saçma geldi, ancak sadece şehir içinde işi gereği gezecekler için ekonomik gibi görünüyor. ama şunu fark ettim elektrikli otoların teknolojileri çok hızlı ilerliyor ve torkları da dizel aracın ki gibi yüksek. tahminime göre 5-10 yıl içerisinde durum çok farklı olur.

A E 26.04.2016 22:19

Nükleere geçmeden elektrikli otomobile geçmek mantıklı değilmiş(!) sanırsın ki ülkeden petrol fışkırıyor da elektrikli otomobillere geçince sıkıntı yaşayacağız. Komik duruma düşüyorsunuz.

Misafir-9005 26.04.2016 21:46

tesla modelini inceleyin derim

galali1980 23.04.2016 20:48

Araba - motor - Türkiye konusunu şöyle özetleyebiliriz;
Ülkemizde nerdeyse yarım trilyona satılan Mercedes-Audi gibi pahalı araçların motorlarları hariç teknolojileri: 2016 model..Ancak üzerlerindeki içten yanmalı motorlarının teknolojileri:1900'lı yıllar modeli...
Ülkemiz vatandaşımızın emekli ikramiyesine denk gelen ve nerdeyse bir ev parası fiyatı olan 70 bin TL'lik araçların teknolojisi: 1990'lı yılların modeli.(Halen daha manuel araç oranı %60 üzerinde)..Yine bu araçların üzerindeki motorların teknolojisi 1900'lı yılların modeli...

Misafir-5515 23.04.2016 10:13

geleceğin teknolojisi hibrid ve hidrojen. toyota ve honda bu konuda rakiplerinden çok önde. toyota 1997'den beri hibrid üretiyor.

Misafir-1298 23.04.2016 02:14

Hollanda elektrik zengini bi ülke sanırım! Bizde nükleer santraller faaliyete geçmeden Elektrikli Otomobile geçmek mantıklı değil.

Misafir-9683 23.04.2016 01:36

Bana göre petrol yakıtı olmadan otomobil tutkusu olmaaazzz.Bana göre değil bu iş

Misafir-9197 22.04.2016 22:08

Bence çok mantıklı arkadaşlar.içten yanmali motorların verimleri çok düşüktür artık elektrikli araçların devri olmalı.şu andaki motorların teknoloji eskidi.geliştirmeye çalışıyorlar ama bence yetersiz.sonuç olarak bunu bizim ülkemizde yapmalı dicem ama akaryakittan iyi paralar kazanan bu anlayış devam ettiği sürece avrupa çöplüğü olmaya mahkumuz.

Galali Şahin 23.04.2016 20:32

Özellikle motor konusunda doğru bir tespit.. Alman bir mühendis olan Otto'nun bulduğu içten yanmalı motor artık günümüz teknolijisinin çok gerisinde kaldı.. İsı enrjisini hareket enerjisine çeviren bu sistem artık daha fazla ileri gidemiyor.. Turboda koysanız (ki yeni bir icat değil-yeni bir icat gibi turboyu koyup satıyorlar) , aracıda hafifletseniz, enerji kazanımlarıda koysanız , sınırlar belli..Verimlilik belli...Bir makine mühendisi olarak söykeyebilirimki günümüzde malesef mekanik elektroniğin biraz gerisinde kaldı..Özellikle motor konusunda..Şanzıman için mevcut gelişmeler vayet iyi..Yazılımla nerdeyse robot şanzımanla meydana geldi..Ama malesef motor konusu tamamen fiyasko..Sanırım bu işte yakıt kapitalizminin büyük parmağı var...Onun icin Norveç, Hollanda gibi cesur ülkelerin artması temennisiyle....

Misafir-1950 22.04.2016 21:12

"benzinli ve dizel araçların satışı" yasaklanacak diyor!! Otomobil ve motorsiklet dışında bir araç değildir muhtemelen. Her ülkede bu karar alınabılse birçok şey değişir

Misafir-5124 22.04.2016 19:26

küçük ülkeler için düşünülebilir. Australya, ABD, Rusya, çin Hindistan Kanada vb. ülkelerde her yere demir yolu yapmak imkansız olduğundan mecburen fosil yakıt söz konusu oluyor. elektrikli araçlarla geniş coğrafyalarda sorun yaşanması kaçınılmazdır. Tüm bunlara rağmen kötü bir fikir asla değildir. İthalatçı ülkeler açısından dış ticaret açığı, hava ve gürültü kirliliği. solunum yolu hastalıkları açısından devrim olur. Selamlar...

Misafir-1004 22.04.2016 19:01

valla helal olsun yaaa, 2020 yıllarında sanırım akaryakıt kullanımı bitecek şimdi petrolden zengin olan ülkeler düşünsün, petrol kullanımı olmayınca nasıl para kazanacaklar acaba. darısı bizim ülkemizin başına

Misafir-8754 22.04.2016 16:21

Biz de nükleer santral yapalım

tokay ceritoğlu 22.04.2016 15:39

Komünistlerin yapacakları budur,uçaklar suyla mı yoksa madensuyu ile mi çalışacak,bunlar hava kirliliğide ötekiler nedir ne olacak ?