Araçların Vergisiz Ham Fiyatları

Dövizin hızlı yükselişini yaşadığımız şu günlerde otomotiv piyasasında da benzer bir şekilde fiyatlar hızla artıyor. Peki sıfır otomobil alımında tek sorun dövizden kaynaklı artışlar mı?
Türkiye otomobil piyasasında tüketicinin karşılaştığı en büyük engelin dövizden daha çok uygulanan vergilendirme sistemi olduğunu belirtmek gerek. Peki nedir bu vergilendirme sistemi?
Otomobillerden alınan KDV ilk defa hayatımıza 1985 yılında girdi. Ürünlerden alınan dolaylı vergilerin tek çatı altında toplanması amacı ile getirilen KDV, zamanla %18 bandına oturdu.
ÖTV ise 2002 yılında AB uyum yasaları çerçevesinde uygulanmaya başlandı. Avrupa Birliğindeki uygulama kapsamıyla gelir adaletini sağlamak adına lüks tüketim mallarından daha yüksek vergi almak amacını taşıyordu. Aynı zamanda çevre ve toplum sağlığına zararlı ürünlerin caydırıcılığının sağlanması hedeflenmişti.
Sıfır araba fiyatları içindeki en büyük pastayı alan bu 2 vergi türünün ülkemizdeki uygulama şekli ise bir çok eleştiriye neden oluyor. Örneğin çocuk mamasında KDV oranı %18 iken, yat ve tekne alımında KDV oranı %1. Motorinden %50, benzinden %56 oranında ÖTV alınırken elmas ve pırlanta alımlarında ise bu oran sıfır.
Otomobil üzerindeki vergi yükü sadece ÖTV ve KDV'den ibaret de değil. Fiyatların hesaplanmasında ÖTV'nin de KDV'sinin alınarak hesaplanması, plaka ve tescil vergileri ve dünyanın en yüksek Motorlu Taşıtlar Vergilerini de ek yük olarak görmek mümkün.
Örneğin 40.000 TL'lik ham fiyata sahip olan bir araç tüm vergiler dahil olmak üzere ABD ve Çin'de 41.200 TL, Hindistan'da 45.000 TL, Rusya'da 47.200 TL, Almanya'da 47.600 TL, Fransa'da 48.000 TL, Yunanistan'da 47.880 TL'den satışa sunulurken ülkemizde ise 68.440 TL olarak satılıyor.
Ayrıca Türkiye nüfusu ile satılan otomobil sayısı ve çeşitliliğini dikkate aldığımızda ise daha çok gelişmekte olan ülke ve asya pazarlarına yönelik modellerin ağırlıkta olduğu bir satış tablosunun karşımıza çıktığı da görülüyor.
Peki ülkemizde ÖTV ve KDV olmasaydı araçların diğer masraflar dahil fiyatları nasıl olurdu. İşte bazı otomobillerin güncel satış fiyatları ve ÖTV+KDV haricindeki ham fiyatları;
Model | Güncel Fiyatı | Ham Fiyatı |
Dacia Sandero 1.0 Ambiance | 47.850 TL | 27.990 TL |
Fiat Linea 1.4 Pop | 56.400 TL | 32.960 TL |
VW Polo 1.0 Trendline | 58.700 TL | 34.300 TL |
Renault Symbol 1.0 Joy | 59.500 TL | 34.770 TL |
Hyundai i20 1.2 Jump | 60.900 TL | 35.590 TL |
Fiat Egea 1.4 Easy | 62.400 TL | 36.460 TL |
Renault Clio 1.2 Joy | 63.900 TL | 37.340 TL |
Astra Sedan 1.6 Edition | 68.900 TL | 38.920 TL |
Toyota Corolla 1.33 Life | 67.950 TL | 39.710 TL |
Renault Megane 1.6 Joy | 74.900 TL | 42.310 TL |
Ford Focus 1.6 Trend X | 81.820 TL | 46.220 TL |
VW Golf 1.0 Midline Plus | 92.400 TL | 52.200 TL |
Nissan Qashqai 1.2 Visia | 96.680 TL | 54.620 TL |
VW Passat 1.4 TSI Trendline | 108.600 TL | 61.350 TL |
Mercedes C180 1.6 Comfort | 206.900 TL | 109.580 TL |
BMW 520i 1.6 Sport Line | 309.100 TL | 163.710 TL |
Volvo XC60 D4 Momentum | 360.440 TL | 190.910 TL |
Jaguar F-Pace 2.0D Pure | 425.020 TL | 225.110 TL |
Land Rover Discovery Sport SE | 507.960 TL | 269.040 TL |
Audi Q7 2.0 TFSI | 553.490 TL | 293.160 TL |
22.11.2017 | Bu Haberi Paylaş
Kafayi yememek elde degil,Nerden nereye.Su gunumuzde 2.elde fiyat yazanlar kac yil once aldiklari fiyatlara baksalar.Suan tl yazan yer dolar yazsa bugunki fiyat olabilir.Bu arada artik para dönmüyor.Yani para ile alamazlar.Takas anca yapilir.Alim satimi bitirdiler.
(Yil 2021,Euro 10.95,8.4)
Valla bu açik bir gerçek ama MALESEF insanlar almasa bunlar kime satacak istedikleri kadar ülkeye araç girsin bu araçlar ınsanlar için geliyor durumu iyi olup almakta sıkıntı çekmeyen ler buna ses çıkarmaz alt kesim buna itiraz eder ediyorda 20 yaşındaki araca 50 60 bin tl verip alan varsa inanın bu sistem asla değişmez kim ne derse desin şahin doğan brodvey 50 bin tl ye satılıyor bizler neyin hayalindeyiz isterim herkes rahat ca istediği aracı alabilsin ama bu bundan sonra mümkün değil ikinci el sıfır aracı bit tik geçmiş durumda iken helede bu hiç mümkün degil
Devlet, işverenlere tahakkuk ettirdiği kurumlar vergisini tahsil etmiyor, aradaki açığı dolaylı vergilerle tüm vatandaşlara yüklüyor. Verginin de vergisini alıyor. Kimilerinin milyonlarca liralık vergisini tek kalemde siliyor. Duvarlara "Adalet mülkün (devletin) temelidir" yazmakla adalet olmuyor.
kim hakediyo o hayatı o arabaları o zaman? memur haketmiyomuş. siyasete girip zengin olanlar mı? yoksa şirketindeki işçilerin sırtından trilyonlar kazananlar mı? zengin fakir arasındaki uçuruma bakın ülkede. petrol yokmuş sömürge yokmuş. o zaman üretim yapacaksın cennet gibi ülke var yatırım yapacaksın tarıma sanayiye. ufacık hollanda senden daha fazla buğday üretiyor hala petrolden bahsediyorsun. adam gibi doğru düzgün 1 tane markan yok dünyaca tanınan. vergiyle ülkenin ekonomisi düzelmez dünyanın hiçbir yerinde böyle anlayış yok. vatandaşından bu kadar vergi alan hiçbir ülkede yok. düzenli maaş alıyosun gelir vergisi, araba alıyosun vergi, benzin vergi, motorlu taşıt vergisi, ev arsa alıyosun vergi, uçağa bin vergi, telefon bilgisayar al vergi. aklıma gelenler. hemde diğer ülkelerdeki oranlarda değil. üretim, yatırım, ihracat yapmadan biz daha çok vergi öderiz. memur için çok fazla araba fiyatları evet ama almanyada belçikada isveçte memurlar bu kaliteli arabalara rahatlıkla biniyor. gereksiz harcama yok mu var elbette ama bunları haklı çıkarmaz asla. siz böyle biat edip şükür şükür diye yaşamaya devam edin bizden adam olmaz.
62
Ne güzel demişsin insanlar babalarının maaşını alabilmek için boşanıyor diye. Sen böyle düzene hakkını helal etmeyen insanlara kızıyorsun.
Devlet benden yüzde üçyüz vergi alsın ama vergiyi alanlar da benim gibi yaşayacak. Var mı buna itirazın? Benim alınterimi kendi şahsi keyifleri için değil , vatanı milleti yurttaşı için harcayak ,elin suriyelilesine 30 milyar dolar harcamayacak benden aldığı para ile. Yok araba almayınmış da yurtdışına vergi çıkmasınmış. Arabaya gelene kadar eti samanı bize ithal ettirenlere kızın arkadaşım.dolar bazında geçiş garantisi verilen yolları üzerimize yıkanlara kızın.
Dediğim gibi benden %300 vergi alanlar da benim gibi yaşayacak ; buna da mı karşısın.
Ülkenin milli gelirinin %85 i vergilerden %15 i üretimden sağlanıyor. Bu %15 in de %70 inin hammadesi yurtdışından geliyor. Bu oranlar ne demek biliyor musun? Ülkede üretim bitti. Sıcak para gelmezse bittik demek. Hakkını helal etmeyene değil,ülkeyi sıcak paraya muhtaç edip,bütün parasını betona gömen,dövizi %400 lere çıkartıp da hala faiz arttırmamak için direnenlere kız.
Ne hakkınız varda neyi helal etmiyorsunuz kardeşim. Ben de dahil elimizden gelse bir lira vergi ödemeyiz. Herkes hakettiği kadar yaşarsa problem kalmaz. 2. El araç sitelerine bakıyorum memurdan audi passat bmw bu nasıl bir memur. Bu paraları belki maaş olarak 10 yılda zor alır. Sonrada çıkıp yetmiyor diye vızıldar hakettiğinden fazlasını yaşamaya çalışırsan kusura bakma ama yetmez. Sonrada çıkıp vergiler yüksek diye konuşuyor. Yanımda çalışan gençlerin elindeki telefonu üç maaşı bu nasıl bir harcama. Elinde 15bin olan 70000 araçlara bakıyor neymiş üzerine kredi çekip ödeyecekmiş alma kardeşim paran yoksa alma. Sonrada çıkıp yok helal etmiyorum falan filan. Bizim petrolümüzmü var yoksa sömürgelerimiz mi var bunca gider nasıl karşılanacak elbette vergiyle. İnsanlar hanımlarını boşuyor babasının maaşını alabilmek için 39 yaşında emeklilerimiz oldu diyen oldumu acaba ben bu yaşta emeklilik hak etmiyorum öyle bir hak tanınsa inanın bu ülkede 39 yaşında emekli olmayan kimse kalmaz ee sonra vergi çok. Çok falan değil kardeşim varsa hakkınız etmeyin helal melal kardeşim tabi varsa
Çözüm basit. Araçlarda ki vergileri düşürüp trafik cezaları arttırılabilir. Tıpkı Amerika da olduğu gibi.
vergiler düşürülsün bizde her devlet gibi arabaya hakettiği parayı verelim ! fazladan fazladan verip fazladan fazladan eşşek gibi çalışmayalım böyle ülke olmaz !
yunanistan batiyor ama araba daha ucuz
Arkadaşlar bu vergi sistemiyle resmen göz göre göre, bizler SOYULUYORUZ,
bu bir SOYGUNDUR..
vergisiz ham fiyatı 38 bin tl. olan otomobili almaya kalktığımızda %90-95 vergi ile birlikte 68 bin tl.lere aldığımızda nerdeyse 2.kat fazla ödemiş oluyoruz.oysa bu vergi makul değerlerde yani % 18-20 ler seviyesinde olsaydı 45 bin tl. civarında olacaktı bu otomobilin fiyatı.
Akaryakıttan alınan güncel vergi % 60.54 şuan için.Siz 100 tl.lik akaryakıt aldığınızda bunun %60.5 tl.si vergi düşünebiliyormusunuz.yine makul oranda bir vergi alınmış olsaydı akaryakıttan (% 15-20 gibi) 100 tl yerine aynı akaryakıtı 45-50 tl.ye almış olacaktık.
ÖTV.MTV,KDV hariç,
araç alırken noter ücretlerinden alınan vergiler, yıllık bakımlarda ödediğimi vergiler, yedek parçalar için ödediğimiz vergiler, periyodik muayene ücretleri içindeki vergiler,egsozt emisyon pulundaki vergiler, trafik sigortası,kasko sigortası yaptırırken alınan vergiler..
aklıma geldikçe sıraladım gördüğünüz gibi bitmiyor vergi yükümüz..
Affedersiniz ama EŞŞEKten farkımız yok sırtımızdaki arttırdıkça artırıyorlar, sırtımıza bindikçe
biniyorlar..
MTV'lerle ilgili isyanımız biraz olsun ses getirdi gibi görünüyor.Araç fiyatlarına göre vergi alınmamış olsaydı,en ucuz araçla,en pahallı aracın vergisi aynı olacaktı aynı motoru kullandıkları halde Mercedes A serisi otomobili olanda, dacia otomobili olanda % 40 vergi ödeyecekti..
Neyseki yanlıştan dönüldü fiyatı düşük otomobillerin vergisi % 25 e düşürüldü (yeni bir düzenleme yapılmazsa tabi..)
Demekki sesimizi çıkarırsak devlette geri adım atabiliyorlar.Devlet halktan güçlü olamıyacağına göre, tavrımızı,kararlılığımızı göstermemizde ve bunu sürdürmemizde yarar var..
Sesimizi duyuralım adil bir vergi sisteminin düzenlenerek yürürlüğe koyulması için yetkililere hep birlikte uyarılarda bulunalım, zira CANIMIZA TAK ETTi artık insan gibi yaşamak istiyoruz, koyun gibi güdülmek istemiyoruz..
Keşke insanlarımız daha bilinçli olsa da dışarıya paramız daha az gidip döviz kurları artmasa. Bakıyorum bazı zenginlere, evinin önünde 3 araba: Audi, BMW, Merccedes. Keşke 1 tane kaliteli araba alıp o araca en az 10 yıl binse. Bu şekilde vergi oranları da azaltılabilir, döviz kuru da dizginlenebilir.
Kesinlikle öyle. Bugün İstanbul'da bir bilet 2.60 lira. Eğer gideceğin yere doğrudan tek bir otobüsle gidemiyorsan, kısa mesafe için bile 2.biletin 1.80 lira oluyor. Yani bir gidiş 4.40 liraya geliyor birde dönüşünü düşünün. 8.80 lira para: Bu meblağ daha tek kişi. 2 kişi gitseniz maliyetiniz 17.60 liraya çıkmakta.
Şimdi eğer ben çevreci ve trafiği az meşgul etme kriterlerini hesaba katarak toplu taşımaya binsem, toplu taşıma yukarıda da hesabı yaptığım üzere hiçte ucuz değil. Öyle ki günümüzdeki dizel veya 1 lt lik benzinli motorlar çok az yakıp toplu taşımadan yarı yarıya ucuza geliyor.
Ben arabayla tek kişi gitsem ancak toplu taşıma maliyet olarak kafa kafaya geliyor. Ayrıca toplu taşıma araçlarımız seyrek ve seyrek olduğundan çok kalabalık; yani çok rahat olsun demiyorum ama bu kadar da kalabalık olması insanlık adına doğru değil. Tıklım tıklım dolan araçlar tamamen dolarak azami kar edecek, biz yolcular birbirimizin üstüne düşmemek için yolculukta yorulacağız. Şu durumda ayağını yerden kesen bir araca sahip olarak, arabası olan ben, bu toplu taşımaya binmeyi hiç düşünmüyorum.
Bu arada araçların ham fiyatlarına bak ya. Ben Corolla'yı değil 39 bine 50 bine almaya razıyım ve 15 yıl kullanırdım döviz dışarı asgari düzeyde gitsin diye. Neyse 2005 model clio'ya da şükür diyelim. Çok işimizi gördü emektar.
Anormal denilebilecek vergi artışlarına,benzin zamlarına, fahiş hatta uçuk bayi karlarına rağmen,insanların hala onu mu alsam,bunu mu alsam diyerek 2-3 yıl kullandığı otomobilini değiştirmeye çalışmasına bir türlü anlam veremiyorum.Bütün bu ARTIŞLAR sanki ülkemizde olmuyorda Amerikalılara uygulanıyormuş gibi bir davranış gösterilmesi,çok ama çok ŞAŞKINLIK VERiCi !!..
iki üç gün önce 0.6 tl.indirim yapıp bakın indirim bile yapıyoruz diye göstermelik yapılan indirimden sonra bugün 0.8 tl ZAM YAPILAN AKARYAKIT üCRETLERi bizleri resmen KOYUN,SIĞIR yada büyük baş HAYVAN yerine koymaktan başka nedir, söylermisiniz.
Hiç kimsenin umurunda değil anlaşılan bu yapılanlar,
seyirci kalmaya devam edin arkadaşlar, onlarda sizlerin bu umursamaz tutumunuza layık olmaya çalışaklardır hiç ama hiiç endişeniz olmasın !!!...
ben araba işini televizyona benzetiyorum eskiden mahallede bir iki kişide varmış ya şimdi her evde en az iki tane var. araba da öyle olacak ülkemizde bunun önüne geçemezsin maalesef. bursa da toplu ulaşım ücreti nerdeyse özel arabanla yaktığın yakıt kadar çoğu durumlarda maalesef.
çok haklısın fiyat konusunda.. milleti toplu taşımaya yöneltmeye çalışıyorlar ama sabah servisi kaçırıp metroya yöneldiğimizde kapılardan içeri girilmiyor 4. trene zor bindim kapıları kapanmıyor kalabalıkdan halada dışarda kalıyor millet.. birde herkesin toplu taşımaya yöneldigini düşünün..
Sayın Tokay Ceritoğlu, buradan şu sonucu çıkarabiliriz ki insanlar, arabaya alım gücü anlamında ulaşımın zorlaşmasına rağmen yine de dişlerini sıkıp varını yoğunu araba almaya harcıyorlar. Malum vergi oranları ve kur piyasasındaki artış dolayısıyla arabalara ciddi zamlar geldi. Bunun sonucunda insanlar diğer masraflarından ne yazık ki kısıp birçok parasını arabaya yatırıyorlar. Aslında satış oranlarının %5-7 artması gerekirken insanların alım gücü düşüp varını yoğunu arabaya yatırıp ancak mevcut oranın %2.6 değer azalarak verilerin olmasını sağlamış. Çünkü biz insanlar olarak, ayağını yerden kesen, sorun çıkarmayan ve olması gereken temel donanım özellikleri olan bir arabaya sahip olmak çalışan herkesin hakkı olduğunu düşündüğümüzdendir.
misafir 8282 birincisi sen git önce kamudaki gereksiz araba alımlarına bak onların parası senin benim cebimden çıkıyor ikincisi araba günümüz şartlarında lüks değil ihtiyaçtır üçüncüsü devlet dahada vergileri arttırsın demişin devlet zaten herşeyden vergi alıyor geriye bir tek soluduğumuz hava kaldı ama merak etme yakında ondanda vergi alınır.
tüm vergilere rağmen 11 ayda geçen yıla göre otomobildeki düşüş % 2.6
misafir 8282- türkiyede araba fiyatları düşşe millet arabasını yeniler piyasada hurda araba kalmaz avrupa ve amerikada amaç o çünkü hurda arabanın bakım ve yakıt maliyeti yüksek.yattan %1 vergi alan sistemi savunacağına bu ülkenin insanlarının iyi koşullarda yaşamasını savun. ayrıca toplu taşıma iyi olsa millet tercih eder ama çok eksikleri var..
ne desek boş bizi yolmaya devam ediyorlar vergi al alma demiyoruz tabikide insaflı olsalar bari benzin pahalı mazot pahalı nereye kadar böyle gideri Allah sonumuzu hayır etsinden başka bisey demek gelmiyor elimizden. aracımı alırken usta başı konuşmuştu devlet enayimi dedi arabayı üretenden daha çok kazanıyor
Kesinlikle belirli bir fiyatın altında olan araçlardan sıfır vergi alınmalı ya da çok düşük olmalı, lüks araçlarda ise daha yüksek olmalı oran, araç bir ihtiyaçtır ama lüks araç zengin işidir...
Misafir-8644 . çok güzel söylemişsin. aynen katılıyorum. bilmem nerenin bilmem ne memurunda audi son model araç var. yazıklar olsun...
Acaip duygusal ve mantıksız yorumlar yapılmış.Hakkı haram zıkkım olsunmuş. Geçin bunları.. Onca vergiye rağmen ihtiyacı olanda olmayanda otomobil almaya devam ediyor. Yollar araçtan geçilmiyor. Araçların içine bakın her aracı sadece bir kişi sürüyor. Toplu ulaşım ve servis varken millet deli gibi araç alıyor. Bunun sonuçları hava ve ses kirliliği, kalabalık , kazalar kaos olarak geri dönüyor. Bence hükümet, Avrupa'daki gibi vergileri daha da arttırmalı, toplu taşımayı özendirmelidir. Eğer bu hızla araç alımına devam edilirse ülke borç batağından kolay kolay çıkamayabilir. Hakkınızı haram edeceğinize bilinçli davranıp gereksiz araç almayın. Dövizin ülkende kalsın.
Söylediklerinize kısmen katılıyorum ama bunun çözümü vergileri arttırmak değil. Bir şehrin tamamını metro ağıyla sararsın. Bunu yaparken de yerin iki kilometre altına koymazsın ki insanlar metroya ulaşmak için 10 dk. yürümesin. Yine arabanı alıp koyarsın evin önüne ama her gün işe metro ile gidersin. Arabanla bir saatte gideceğin yere 15 dk'da gidersin, hem de zamandan tasarruf edersin ama araba özellikle çocuklu aileler için şart. Hastalık olur, acil bir durum olur, kendini güvende hissedersin. Zaten sosyal devletin görevi de halkının refah seviyesini yükseltmektir.
ABD, yakın bir zamanda vatandaşları daha rahat yaşasın diye vergi indirimine gitti biliyorsunuz. Herhangi bir Avrupa vatandaşına bizim ödediğimiz vergileri söylesek inanmaz zaten.
Yani sen devlet olarak madem bu kadar vergi alıyorsun bari yol yap. Alttan geçir, üstten geçir, yeni çevre yolları yap. Şehrin biraz dışında yeni yaşam alanları kur ve buralara yatırım yap. Metro da getir ki cazibesi olsun. Örneğin ben İstanbul'da şehir dışı da olsa bahçeli bir evde yaşamak istiyorum, şehir dışı olacağı için fiyatı da biraz uygun olsun istiyorum. Sizin dediğiniz gibi araba da kullanmayacağım. Ama ne yazık ki böyle bir yer yok İstanbul'da.
Hem dünyanın en çok vergisini alacaksın, hem de hiç bir şey yapmayacaksın, ya da çok yavaş yapacaksın. Öyle bir dünya yok demek istiyorum ama ne yazık ki var.
böyle yönetilmeyi hak ediyoruz kimse kusura bakmasın
Ülkemiz ne yazık ki çok çok uzun zamanlardan beri vergi ile yönetiliyor. Osmanlı İmparatorluğu döneminde de durum aynıydı. Sistem devam ediyor çünkü ekonomiyi ekonomistler yönetmiyor.
Tabi bunda ülkedeki eğitimsizliğin ve nitelikli olmayan eğitimin payı çok büyük.
Mesela, bir aylık harcamalarınızın hepsinin fişini alın, ödediğiniz faturalara bakın ve ay sonunda ne kadar vergi ödediğinizin hesabını bir yapın. Aldığınız maaşa oranla ciddi bir vergi ödediğinizi göreceksiniz. Dört bir yandan bu kadar vergi öderken bir de dişimizden tırnağımızdan arttırmaya çalıştığımız bir avuç parayla, bir de üstüne kredi çekip ciddi borçlanarak araba almaya çalışıyoruz.
Çünkü artık gerçekten de lüks değil, ihtiyaç.
Misafir arkadaşın dediği gibi bu şekilde herkes ekonomi yürütür. Sıkıştığın zaman vergiyi yükselt, daha da sıkışırsan özelleştir. Hiç bir kalkınma planı/projesi yok, üretim yok. Üretmeye gerek de yok, zaten yabancının ürettiğini üzerine bir o kadar da vergi koyup satıyorsun ve kimsenin de bu duruma sesi çıkmıyor. Araba vergilerine yarın, %50 ek vergi koyuyoruz deseler yine satılmaya devam edecek. Bu durumda devlete ve ekonomiyi yönetenlere kızmamak gerek.
Listedeki son dört aracın her biri için bir daire diğerleri için araç tutarı kadar vergi. Kenya'da yok bu sistem. Birde Ö.T.V ekleniyor bu eklediğin Ö.T.V.'li fiyat için K.D.V ödeniyor verginin vergisi sonrada M.T.V ile cila
zengin fakir ayrımı niye yapıyorsunuz helalinden ekmek kazanan bir sürü zengin de var. zengin ödesin fakir ödemesin diye bir şey mi var bu mu adalet yani. fakirin parası yok ama evinden kısıp arabasına biniyor sonra da ağlıyor binme kardeşim paran yoksa. Yılda 1 milyon araç satılıyor türkiyede ama sorsan herkez şikayetçi. alma o zaman alma ki bazıları ders alsın aklını başına toplasın. akaryakıt ve araç vergilerine o kadar zam geldi kim kıstı giderinden? ne zengin kıstı ne fakir! ***
Buraya araçların hep benzinli modelleri konulmuş. Aynı modellerin dizellerinin de giriş fiyatlarını koyun da distribütörler de ne kadar kazanıyor (pardon geçiriyor) onu gösterin. Sonuçta elalemin memleketinde TDI ile TSI arasında 300-500€ (1000-2000 TL) oynuyor. Bizde 10-15bin oynuyor. Düşürün distribütörlerin maskelerini...
Misafir-6100 hakkımı helal etmiyorum demiş ya. Ben de bir ekleme yapayım. Benim cebimden çılgınlar gibi aldıkları vergilerle vergisiz haline bile binemeyeceğim arabalara binip, yediği önünde yemediği arkasında olan tüm devlet erkanına HAKKIM HARAMDIR HARAM!!!
vergi alınmayan ülke yok maalesef. lüx araçlardan yüksek vergi almak mantıklı tabiki. zenginden vergiyi alınamadığı için bu yollara başvuruluyor. ama düşünün zengin için çay kaşığı gibi kalırken orta gelirlide kepçe gibi oluyor. böyle ekonomi yönetmeye ne var bende yönetirim.
38.900 tl.verip binebileceğimiz aracı (opel astra) bize 68.900 tl. gibi fahiş bir fiata pazarlamaya çalışan bu zihniyete şahsım adına bu adaletsizlere HAKKIMI HELAL ETMiYORUM.
HARAM ZIKKIM OLSUN..
Soygun resmen, AB'de ortalama %20 gibi bir vergi var. (https://www.vatlive.com/vat-rates/european-vat-rates/)
vergi olmasa hemen bi c180 alınırdı bee :))
Yolunan kaz olmak boyle birsey olsa gerek. Vicdan adalet bu tablonun neresinde var. Devlet bosuna araba üretmek icin kendini yormasin nasilsa bu sekilde üretenden fazla kazaniyor. Bu milletin yuzu ne zaman gulecek acaba sanirim biz goremiyecez.
Şu tabloya baktım da özellikle şuan da lüx olarak gecen son 7 arac için en basiti 61bin tl ye passat almak mumkun olsa alırdım ciddi anlamda cok fark var hemde çok
Mama sandalyesinden %18 kdv alıp, yat ve tekne alımında %1 kdv uygulanan bir ülkede Vergi adaletinden söz edilemez. Vergiden vergi hesaplanan(ÖTV 'den KDV Tahsili) ve bu kanunlara imza atan yöneticilerin adaletinden bahsedilemez.Sistem çok basit ; zenginin vergi yükünü azaltmak,düşük gelir grubundaki insanların kanını emmek.Tüm bunların özeti ;Fakire şükretmeyi öğret ki Zenginin düzeni bozulmasın...