2017 Mazda 3 vs. 2017 Hyundai Elantra

profil
fatihh61

16.09.2018 01:26

ikisi arasında kaldım ikiside şahane araç full paket almak istiyorum ve bu 2 araçtan hangisi daha güvenilir hangisi sağlam konfor yol tutuş malzeme kalitesi ferahlık derken hangisi daha mantıklı

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8846 03.10.2018 21:46

2002 den beri bir Mazda 626 kullanıcısı olarak kısa sürede satmam uzun süre binerim diyosanız hiç düşünmeyin Mazdaya yönelin derim. Diğerleri çözülür. illaki servis olması şart değil, ne ustalar var servisi aratmaz. Zaten arıza yapmadığı için servis dayanamıyor, yağ su değişimi ile servis ayakta duramaz. parçası her zaman bulunur. Ama kısa süre biner değiştiririm derseniz Hyundai güzel arabadır.

Misafir-5463 26.09.2018 13:43

Arkadaşın sorusuna cevabım : Hyundai accent blue dizel ve mazda 3 2015 power benzinli kullandım, üçer yıl. bulunduğunuz şehre göre cevap değişir. Eğer mazdanın servisinin bulunduğu bir şehirde yaşıyorsanız hemen 2.el az kullanılmış kazasız bir mazda alın, sürücü tatmini ve güvenlik, konfor vb. toplam kalitede aralarında 30 yıl fark vardır herhalde. Fakat sıfır alacaksanız Türkiye'nin malum kendine özgü şartları ve değer yargıları nedeniyle sizi fazla üzmeyecek, daha kolay 2. elde satabileceğiniz Hyundai tercih edin. Mazda'nın 2.eli daha zayıf deniyor. Ben satılığa çıkartmadım, bir ara servis Eskişehir'de kapattı gitti, kızdım, satmaya niyetlendim, daha iyi bir araba bulamadım almaya, BMW Mercedese de gücümüz yetmiyor. Yalnız ; bu araca ateş kırmızısı denilen soul red rengi çok yakışıyor fakat boya çizilirse vb. servisler dahi boyayı tam tutturamıyorlar. Bilginize. Umarım sorunuza cevap verebilmişimdir.

Misafir-5107 26.09.2018 13:27

Bu sitede Mazda araçlarının neden satış dışı gösterildiğini anlayabilmiş değilim. Bayiler satışa devam ediyor halbuki. 3 yıldır bu aracın benzinlisini kullanan biri olarak söyleyebileceğim şey : bu aracın doğru dürüst satış - servis ağı olsa bu segmentte Türkiye'de başka araç satılmaz. Herekse saygılar.

Misafir-9381 20.09.2018 04:57

Ne zaman bir mazda karşılaştırması görsem, genel olarak kabul edilen şey mazdanın çok kaliteli olduğu, ve çoğunluğun tercihnin mazda olduğu oluyor. yollara bakarsanız da mazda görmeniz imkansız. sonuç olarak çoğunluğun saygısnı kazanan ama kimsenin de cesaret edip almadığı markadır mazda. Sebep tabii ki ikinci eldeki durum

Misafir-8390 19.09.2018 20:46

Konu nereden Civic'e geldi yahu :) Burada ülkemizde kıymeti pek bilinmeyen iki güzide araba karşılaştırmaya konmuş. Siz halen yok Civic, yok göçük.

Misafir-931 19.09.2018 17:23

Arkadaşlar bir üründe sorun çıkınca neden onu hemen gömmeye çalışıyoruz? Bu araçların hepsi kul yapımı. Bu araçların üretim sürecinde yüzlerce test yapılıyor ama buna rağmen sorun çıkabiliyor. Civic de kaporta problemi yaşandı ama sorun halledildi. Bir arkadaşımız nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz demiş. Şöyle söyleyeyim bu firmalar bir iki yıl önce kurulmuş firmalar değil. Bu firmalar değil 10 yıl sonrasını, 30 yıl sonrası için bile planları olan firmalar. Hepsinin otu

Misafir-1943 19.09.2018 15:49

Sayın misafir 2982
1)Göçük sorununun çözüleüp çözülmediği ile ilgili kararı verip saptama yapacak mercii sanayi ve ticaret bakanlığının ilgili mercii , yargıya taşındığı kertede tüketici mahkemesi gibi kuruluşlardır.En nihayetinde ticaret maksadıyla kurulan firma lar değildir ki istediği kadar büyük olsun.Vw ag grubu otomotiv sektöründe çok daha büyük bir üretici olmasına rağmen Abd'de yargı sistemince mevzuata aykırı hareket ettiğinden ötürü cezaya çarptırılmıştır(emisyon skandalı) hatta ne yazıkki bu skandal da geçtiğimiz günlerde benzinli araçlarıyla ilgili spekülasyonlarda ortaya atıldı.Firmanın boyutu ne olursa olsun 2+2=4 etmektedir.
2)IIHS sayfasında şuandaki kendi internet sitesindeki 2018 verilerine göre hyundai elantra +plus safetiy pick ödülünü almış olup herhangi bir branşta ''poor'' yani zayıf notu hiç almamıştır.Audi a3 sedan ise top safety pick ödülünü almıştır.Mazda 3 te top safety pick ödülünü almıştır.Honda civic sedan ise top safety pick olarak gösterilmemekte ve ''poor''zayıf klasmanında bir notu bulunmaktadır.
3)Yardımcı olabileceğim başka bir konu varsa yardımcı olmaya çalışır , herkese iyi günler-esenlikler dilerim

Misafir-2982 19.09.2018 09:36

Arkadaşlar ben 7014 ve bazi arkadşlar yanlış anlamış bakin tekrar yaziyorum ben bir civic sedan sahibi ve malum göçük sorununa denk gelen müşteri kitlesindenim birincisi ben honda tr yi savunmadim honda tr gerçekten ahmakça ve gec kaldi ve hatta bazi arkadşlardan para dahi ilk etapta servislerden talep edilmiş neyse sonra bunun önüne geçildi tabi para yasal yollarin kapatilmasi idi muhtemelen..misafir 5419 saygilarla da siz bir profosyonelsiniz galiba eğer öyleyseniz civic sedan kabin güvenliğinin iihs testlerinde en yüksek puanlari aldiğını bilirdiniz burada özellikle kuzey amerika güvenlik testlerini belirttim ki euro ncap e göre daha ciddi ve yüksek hizlarda test olmasidir..sorunun halledildiğine honda karar vermiş nasil mi devasa bir firma düşün lütfen hatali bir seri araç üretmiş ve tamir edebileceğini söylemiş ve tamir ettikten sonra can güvenliği ile alakali bir problemin asla olmicani kişilerin can güvenliğinin bir arbadan daha önemli olduğunu çünkü allah korusun aksi takdirde yilda sattigi 5 milyon aracin ancak %10 nu satabileceğini bilen bir firma.zamaninda hatirlayin peugeot grubu isveçte 307 lerde yangin çikma olayindan nasil pazar kaybetti avrupa piyasasinda ve şimdi belkide psa grubu avrupali üreticiler arasinda en titiz davranani..şimdi arkadaşlar hiç bir firma benim değil ben savunmuyorum yaşananlar böyle lkeşke olmasaydi doğru keşke honda tr hemen mudahale etseydi dogru sonuna kadar haklisiniz amaa o kadar çok eksigimiz varki mesela vw grubu otomobil tarihinin en büyük skandalini yapti türkiye de hala yollarda cirit atan dizel vw araclari var ve maalesef müdahale yok.bunlar gibi olaylarda devlette tüketicinin arksinda durmali daima amaa malesef.arkadaşlar konu çok dağıliyor.civic sedan sahiblerinin büyük orani memnun lakin tabiki memnun olmayanlar vardir o ayri,civic sedan dan memnun olunmasa satilmaz ve bence fiyat performansata en iyi modellerden yani donanim,garanti vs vs haaa bu karşilastirmada yine diyecegim kalite mazda ama malesef türkiye şartlari elantra elantra kötümü hayir canavar gibi ama kalite bi tik mazda önde

Misafir-7404 19.09.2018 00:52

kasım 2017 sonrası göçük sorunu yok nasıl diyorsunuz. o arabalar daha 1 yaşını doldurmamış. ayrıca göçük olduğunu belirtenler de var

Misafir-1101 18.09.2018 15:16

Misafir 7124 kasım 2017 sonrasi civic'lerde gocuk sorununun olmadigi dogru. Buradaki asil mesele firmanin tavirlari acikcasi. Cok umursamaz davranildi. Bu konuyla ilgili dogru duzgun aciklama bile yapilmadi. Yoksa her otomobilde sorunlar olur, tespit edilir ve sorun ortadan kaldirilir. Asil sorun honda gibi japon firmanin avrupali firmalar gibi umarsiz davranmasi oldu.

Misafir-5419 18.09.2018 14:22

Misafir 7014 )Bazılarının küçük duruma düştüğü tezine katılıyorum.Zira ; 1)Wd 40 veya eşdeğeri bir spreyin sütun döşemesinin altından göçk olan yere sıkılması sorunun acaba giderilmesi midir?Yani yırtılan kağıdı bantlamak tam anlamıyla çözüm müdür?Aracın darbe veya çarpışma esnasında görevli olan kaporta da çökmüş ve çöküntüsü düzeltilmiş! yer esneme görevini yerine getirir mi?2)Sorunun olmadığına kim karar vermiş?Tüketici mahkemesi başvuru üzerine bilirkişi sıfatıyla atadığı exper veya bir üniversiteninnenstütüsü mü?Bunun gibi bir bilirkişinin sorun çözülmüştür şeklinde raporuna ve sonuç olarak tüketici mahkemesinin üretici honda lehine karar vermesiyle mi konu kapandı acaba?Yoksa ticari bir firma ve maksadı ticaret yapmak olan honda nın aorunu çözdük açıklamasıyla mı?
7124 ve 7014 lütfen bir profesyonelden yardım alınız.

Misafir-7124 18.09.2018 10:37

Sn.1930, yazdıklarınıza katılyorum ancak Civic'te şu an C sütunu sorunu yok. Ülkemizde üretilen Civic sedanlar birçok ülkeye ihraç ediliyor. Sıkıntı olsa ihraç edilebilir mi? Bence de hem Mazda, hem de Hyundai çok iyi ama Civic'te de problem yok. Lütfen Civic'i de lekelemeyelim.

Misafir-7014 18.09.2018 07:40

Misafir 1930 hala civiclerde c sütunu olayimi yahu yapmayin artik bazi arkadşlar komik duruma düşüyor.bakiniz ben yeni kasa civic sahibiyim ve o bahsettiğiniz c sütunu bana denk geldi firma bu probleme sahip araçlari bedelsiz halletti .tekrar söyliyelim bu olay 300 küsur araçta ortaya cikti lakin başvuru 20 bin üzeri ve bu kadar araç satilmamisti kisacasi bu olayi honda müsteri leri ile ortadan kaldirdi ama provakörler is basindaydi.honda civic muazzam bir araç hem sportif,hem aile için donanim harika ve uçuk fiyatlara satilmayan yol tutuşu muazzam bir araç,lütfen arkadaşlar civic sahibi dahi olmayanlar bilmeden yorum yapiyor,sizce civic problemli olsa hala her ay 2-3 bin adet arasi satarmiydi??!!.japonlarin gururu civic ve corolla.bu karşilaştirma çok zor iki araçta harika sanki kalite mazda ama ikinci el elantra yani bazi arkadşlar yazmiş büyük şehirler hariç mazda servisi yok gibi gerçekten öyle

Misafir-1930 18.09.2018 00:09

Bu araçlar arasında bariz farklar yok.Mazda işçiliği ile hyundai ise konforu ile ön plana çıkıyor.Yol tutuş limitleri birbiriyle aynı gibi.Yalnız şöyle bir durum var; hyundai elantraa makyajlanacak mazda 3 ün ise 2017 si satılıyor.Mazda nın kendi sitesinde dahi 2017 mazda 3 olarak tanıtılıyor,kasa mı değisecek piyasadan mı çekilecek yoksa eldeki modelleri mi eritmeye çalışıyorlar bilemiyorum.Mazda nın şanzımanı tam otomatik ve sorunsuz.Elantra 'nın şanzımanı ise yine sorunsuz bir çift kavramalı şanzıman.
Elantra nın motoru değişken geometrili 136 hp lik bir motor.Aynı motor-şanzıman kombinasyonuna sahip accent blue uzun yollarda d segmenti araçlara selektör yapıyordu ki 0 dan 100 e 9.2 saniuede çıkıyordu.Aynı kombinasyon tahminen elantra da da iş yapar.Mazda nın ise daha mütevazi ancak daha çok yakan bir motoru var(fabrika verisi).
İkiside tercih edilebilir ve sizi memnun eder ki bence bu iki araç c sütununun akıbeti belli olmayan civic ten , depodan benzinin çalkalanma sesi gelen octavia dan iyi alternatifler.
Eğer dizel-otm kombinasyonundaki şanzıman seçimi robotize tek kavrama olmasaydı corolla yı ds listeye ekleyebilirdiniz

Misafir-1661 17.09.2018 22:18

Mazda çok iyi bir markadır.Araca aşık olursun ve o segmentte başka araca bakmassın.Satarsın yine mazda alırsın.Ama ülkemizde çok tanıtamadı beceriksiz kişiler.Çok kalabalık bir aile değilseniz ve sürüş zevkine ve sportfiliğe önem veriyorsanız mazdayı seçmelisiniz.Hani arasını bulayım hem aile hem sportiflik hem 2.eli güçlü olsun uzun ömürlü olsun diyorsanız honda civic öneririm alttaki arkadaşın yorumundaki gibi.

Misafir-5633 17.09.2018 19:13

Arkadşlar hakikaten mazda neden satmak istemiyor arçlarini ya.harika bir firma japonya ve amerikan pazarinda oldukça kuvvetli aslinda türkiyedede çok fanatiği var ama neden boyle hep yarim yamalk işler yapiyor.hatta suzuki,mitsubishi aynı şekilde neden bu japonlar böyle .karşilaştirmada kalite mazda türkiye gerçeği hyundai

Misafir-4153 17.09.2018 12:40

Yol tutuş ve sportiftik dersen Mazda,. 2. El , aile ve mantık dersen elantra, hepsini topla dersen dizel için civic der geçerim,

oktay vez 17.09.2018 08:55

mazda güvenlik, malzeme kalitesi, konfor, sağlamlık vs her konuda fark atar.ama elentranında içi mazda 3e göre daha geniş. ayrıca ikinci el almayacaksanız sıfırlarında mazda 3 fiyat olarak çok daha pahalıdır. mazdanın eksisi bulunduğunuz şehirde bayiisi yoksa zor olur. birde türkiyeye vergi yüzünden hep küçük motorla giriyor mazda. buda performansta iddiasız olmasına neden oluyor. elentranın verileri doğal olarak daha iyi. hyundai kendini iyi geliştirdi ama bayiiye gidip içine oturun, heleki mazdanın yeni makyajlı kasasına oturursanız zaten hemen aradaki kalite farkını anlıyorsunuz.

Misafir-2761 16.09.2018 19:16

Mazda 3'ün motoru biraz daha güçlü olsaydı hiç tartışmazdım bile. Lakin Elantra, Mazda 3'e göre daha seri bir araç. Öte yandan konfor - yok tutuş dengesini bu segmentte belki de en iyi sağlayan araçtır Mazda 3. Keza malzeme kalitesi de öyle. Şanzıman olarak da daha sorunsuz olan Mazda 3. Geriye Türkiye'de araba alma faktörleri kalıyor. Yedek parça ucuzluğu, kolay bulunabilirliği, garanti süresi gibi alanlarda Elantranın eli daha güçlü. Ben yine de Mazda 3 alırdım şahsen

Misafir-6043 16.09.2018 16:27

2.el alacaksın sanırım fiyatlarinin yakın olacağını sanmıyorum. Çünkü 0 km de fark var . Mazda premiuma yakın bir araçtir.ancak ülkemizde hakkının yendiğini düşünüyorum piyasası az . Hyundaide kötü araba değildır .mazda 1 tık daha başarılı

Misafir-1649 16.09.2018 14:26

Mazda çok iyi araçlar üretiyor ama türkiyede satmak istemiyor.servis kısıtlı eğer büyük sehirde degilseniz yandiniz.ben hyundai derim elantra iyibir arac ve koreliler kalitede japonlari yakaladi sayilir arti 5 yıl garantisi var

Yeni Karşılaştırma Ekle