Renault Süper Hızlı Şarj Dönemi Başlatıyor

renault embleme

Renault, 2028 yılı itibarıyla yepyeni bir elektrikli araç nesli sunarak, batarya maliyetlerinde %50 azalma, şarj duraklarında sadece 15 dakikalık bekleme süresi ve 5.2 mpkWh verimlilik gibi çarpıcı iyileştirmeler vaat ediyor. Renault Grubu’nun Ampere EV departmanı, Renault’nun gelecekteki araçları üzerinde yoğun bir geliştirme süreci yürütüyor.

Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Renault Embleme konsepti, bu araçlara dair önemli ipuçları sunmakta. Hem aerodinamik tasarımı hem de minimalist iç mekanı ile dikkat çeken Embleme, hidrojen yakıt hücresini batarya-elektrikli güç aktarma sistemi ile birleştiren radikal bir altyapıya sahip. Renault CEO’su Luca de Meo, bu konseptin, markanın gelecek üretim araçlarına ilham vereceğine işaret ediyor.

Teknik Yenilikler ve Verimlilik Artışı

Renault, enerji yoğunluğu yüksek, nikel-mangan-kobalt (NMC) kimyası ile lityum-demir-fosfat (LFP) kimyasının maliyet ve güvenliğini bir araya getiren yeni nesil batarya paketleri üzerinde çalışıyor. 2026’dan itibaren, Renault, ana akım elektrikli araç bataryalarını NMC’den LFP’ye geçirecek. Bu geçiş, maliyetlerde %20 tasarruf sağlarken menzili etkilemeyecek. Ayrıca, bu yeni kimya sayesinde şarj sürelerinin 15 dakikaya kadar düşürülmesi bekleniyor.

2028’e kadar, Renault, batarya maliyetlerini %50 oranında azaltmayı hedefliyor. Bu yeni nesil bataryalar, nikel-mangan-kobalt bataryaların enerji yoğunluğunu sağlayacak. On yıl içerisinde ise, katı hâl teknolojisini devreye almayı planlıyor.

Karbon Ayak İzini Azaltma ve Sürdürülebilirlik Hedefleri

Renault, karbon ayak izini azaltma stratejisinin merkezine sürdürülebilirlik vizyonunu koyuyor. Emblème konsepti, 15 yıllık ömrü boyunca yalnızca beş tonluk bir karbon ayak izi bırakmayı hedefliyor. Renault, bu amacına ulaşmak için geri dönüştürülmüş alüminyum kullanımı, düşük karbonlu enerji kaynaklarına yönelme ve tedarik ağını yerelleştirme gibi stratejiler izliyor.

Renault’nun bu yeni nesil EV’leri, Avrupa Birliği’nin yürürlüğe girecek karbon sınır vergisine uyumlu bir şekilde, ağırlıklı olarak Avrupa merkezli tedarikçilerle işbirliği içinde üretilecek.

Renault, önümüzdeki yıllarda EV teknolojisini daha erişilebilir ve sürdürülebilir hale getirme planı ile sektörde de köklü değişimlere yol açacak gibi görünüyor. Ampere EV departmanının geliştirmeleri, Avrupa pazarının elektrikli araçlara geçişini hızlandıracak yenilikleri sunmayı hedefliyor.

Kaynak: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-embleme-due-2028-first-radical-new-ev-family

SON EKLENENLER