2018 Honda Civic RS 1.5 CVT

  • Silindir Hacmi 1498 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 8.1 sn
  • Beygir Gücü 182 HP
  • Maksimum Hız 200 km/s
  • Yakıt Türü Benzin
  • Uzunluk 4648 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 8.3 lt
  • Genişlik 1799 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.7 lt
  • Yükseklik 1407 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 6.0 lt
  • Bagaj Hacmi 519 lt
  • Vites Tipi Otomatik
  • Boş Ağırlık 1388 kg
  • Maksimum Tork 220 Nm
  • Yakıt Deposu 46 lt
  • Lastik Ölçüleri 215/50 R17
  • Yıllık Vergisi 1.294 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar
Yetişkin Yolcu
Çocuk Yolcu
Yayalar
Donanımlar
92
75
75
88
Euro NCap Çarpışma Testi standartları sürekli geliştirilmekte olduğundan geçmiş yıllara ait sonuçlar ile doğrudan kıyaslanamazlar.

2018 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9105 10.07.2018 22:20

kaliteli bir araç olduğu konusunda katılıyorum. hatta ve hatta tabi ki sınıf farkı var ve karşılaştırma kıyas götürmez ama a5'e parası yetmeyenler hiç sorun etmeyip civic rs alıp keyiflerine baksınlar. gaza bastığınız zaman yerinde duramayan bir canavar. üstelik yüksek hızlarda dahi etkili ivmelenmesini kaybetmiyor. gaza yüklenmediğiniz vakit de bir benzinli araç olarak çok tutumlu. normal bir kullanıma göre 6 ila 9 litre arası bir tüketimi var. şehir dışında doğru tekniklerle 4.5 lt değerini yakalamanız mümkün. tasarımı da çok güzel. bence araç sıkıcı bir tasarıma sahip değil ve özgün. aracın bir benzinli araç olarak az yaktığından bahsettim ama benzin deposunun 46 litre olması sebebiyle benzin istasyonuna biraz daha sık gidiyorsunuz ve bu sizde bu araç biraz fazla mı yakıyor psikolojisi uyandırıyor.
aracı çok övdüm. şimdi biraz araçtaki eksiklerden bahsedeyim: honda yetkililerinden bir sonraki modelde tüm far gruplarının(sinyal, fren, geri) led olmasını, arka havalandırma ızgaralarının olmasını bagaj kapağının insignia veya octavia'daki gibi liftback özellikli olup camla beraber açılmasını isterim. birde yakıt tankının 60 litre olmasıyla araç tamamdır :))

Misafir-9331 11.05.2018 20:16

araba her şeyiyle on numara da sadece beyaz, siyah ve kırmızı renk seçenekleri var. bu kasanın, LPG'li versiyonundaki füme ve özellikle mavi renk seçeneği de olmalı. o zaman renk gamının da tamamlanıp çok güzel bir araç olacağını düşünüyorum.

Misafir-5622 22.04.2018 20:10

Bu kasanın efsane derecede güzel bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum. Donanım olarak da çok cömert, performanslı deri koltukları çok rahat ve rakiplerine bakınca fiyatı uygun. Birde "U ledli arka sis panjuru" stop farlar ile orijinal ambiyans ve kapı eşik nikelaj aydınlatması alınca araba daha da keyifli bir şıklığa bürünüyor. Alacak arkadaşlara bu orijinal aksesuarları da almalarını tavsiye ederim. Selamlar

Misafir-6342 21.04.2018 17:57

Yakıt tüketimi konusunda alttaki yorumlara göre bazı arkadaşlarımızın yanlış yönlendirdiğini görüyorum. 1400 kg lık aracı performanslı kullanırsanız elbette 12 litre rahat yakar. Bu veri, bu sınıftaki bütün benzinli araçlar için geçerlidir. Şehir içinde bu ağırlıktaki araçların 10 litreye kadar tüketimi iyi sayılır. Bu Octavia'da da, Passat'ta da böyledir. Bazı markalar her ne kadar fabrika verisi 6 litre dese de(Honda'da 8.3 litre) Bu araçlarda da 9 litrenin altına düşemezsiniz. Sakin bir şehirde oturursunuz şehir dışı ortalama tüketim olan 5.5 litreye kadar düşer ama İstanbul trafiğinde Honda Civic de dahil 1400 kg civarı(artı-eksi 100kg) araçlarla 9-10 litre civarında gezersiniz ki bunlar normal değerlerdir. Şehir dışında da 5.5 litre(artı-eksi 0.5litre) arasında bir tüketim yakalarsınız. Bunu da belirtmek isterim.

Misafir-3897 21.04.2018 13:17

2017 nisanında 110 bine almıştım . 1 yıl geçti . Artık yorum yapabilirim
1.Sanzimani kesinlikle kafaya takmayın.Sakin sürüşte çok konforlu. Performanslı sürüş için 2 seçeneğiniz var :ya s mod ,ya da d + kulakciklar
Merak etmeyin gücü tam anlamıyla hissediyorsunuz
2.Yakit tüketimi çok değişkenli bu aracın
Genel olarak yazın kışa gore ciddi anlamda tutumlu
Ben kırsal bir bölgede yaşıyorum .
Inisli çıkışlı günlük işime uzaklığın 15 km
Işık trafik vs birşey yok
Bu şartlarda 230 liralık benzinle 500 km gidebiliyorum
Trafikli ortamda daha çok tüketebilir
Ama mesela bir Konyada yazın 6 lt tüketim görüyorum.Bulundugunuz şehre araç sürüş stilinize çok bağlı
Ama şunu garanti ederim
Atmosferik motorlu benzinlilerden daha az tüketiyor
Bu da 182lik arabaya göre olumlu

Misafir-9585 20.04.2018 20:18

Tasarım olarak RS çok üstün, donanım olarak üstün, özel seri (RS) olması sebebiyle üstün(arabın iç-dış özelikkleri, ızgarası bile farklı), yeni kasa olması sebebiyle üstün.marka saygınlığı olarak da üstün.

Misafir-7522 20.04.2018 12:36

4771, tercih durumu söz konusudur. kararınıza saygı duyarım. ama cvt şanzımanın da dayanıklılık anlamında önemli artıları vardır. ayrıca rs te kullanılan cvt normal bir vites gibi 7 ileri orana da opsiyonel olarak bölünmüştür. yani siz sakin bir kullanımda, şanzıman sonsuz oranlı gibi çalışarak en ekonomik verimli devirde kullanmanızı mümkün kılar. öte yandan performanslı kullanmak istediğinizde hemen oranı yükseltip normal vites geçişleri gibi bir deneyim sunar. rs'i test ettiniz mi bilmiyorum ama sürmediyseniz kullanarak da görmenizi tavsiye ederim. zaten sportif bir araçta olması gereken vites kulakçıklarıyla da manuel olarak vites yükseltebiliyorsunuz ve vites geçişleri de gayet hızlı. ben benzinli bir araç olarak yakıt ekonomisi olsun ve tabi ki motoru yol tutuş performansı olsun, konforu olsun çok beğeniyorum. araçta olsa dediğim 2 özellik gözlük bölmesi ve arka havalandırma menfezi, artık bana göre her güzelin bir kusuru var diye yorumluyorum :)

Misafir-4771 19.04.2018 15:04

Bu araç sportif özelliklere sahip olarak üretilmiş görünüyor ancak bence cvt şanzımanda sabit oranlar olmadığı için sportif manada sürüş keyfi hatta genel olarak sürüş keyfi yok oluyor.Sürüş keyfi ve sportif his minimuma inecekse özellikle sportif araç tercih edecek bir kişi olsam bu araçla ilgilenmem.Benzer 0-100 değerlerine sahip ve bu fiyatlarda seat leon 1.4 tsi 150 hp dsg fr , octavia 1.4 tsi dsg sport , astra 1.4 dybamic gibi birçok model var.Genel olarak yakıt tüketimleri daha az.Buda benim tercihim

hasan barutçu 19.04.2018 20:59

sayın mısafır
cıvıc sedan yerine civic hb tercih edersenız eğer saydıgınız diger arabalardan çok daha mantıklı seçim yapmıs olursunuz bence. neden mi
saydıgınız arabalardan en ucuz olan leon dan yaklasık 9 bın lıra daha ucuz civic hb. saydıgınız tüm arabalardan daha dolu civic hb. vw grubu fabrıka yakıt tuketımlerını asla tutturamazsınız. belkı sehır dısı verısı tutabılır ancak sehır içi leon asla 5.8 tüketemezsınız. japon gurubu ise soyledıgı verılerı tutturursunuz. ben bunları golf sahıbı olarak yazıyorum. saydıgınız arabalara civic hb dahıl edersenız kesınlık civic kazanır.

Misafir-7739 17.04.2018 21:24

220 Nm torka sahip olupta daha çabuk hızlanan (8.1 sn'in altında) hangi araba var? Bence 129300 TL'ye alınabilecek en iyi özel seri (RS) spor sedan.

Misafir-8993 17.04.2018 16:44

182 ps benzinli 220 newtonmetre torka sahip motora cvt şanzıman takmak , spor için eşofman giyip altına kundura giymeye benzer.

Misafir-7864 17.04.2018 08:22

Sıfır olarak aldığım aracı 7 ay kullanabildim. Açıkcası yakıt çok dikkatli kullanırsan 9 lt. İstanbul trafiğinde. 8000km de bakım (800 TL ye yakın) geldi. Aracı sattıktan sonra VW Passat aldım. Ortalama 6 lt. Aynı yol aynı trafik.

Misafir-1606 09.04.2018 20:18

Bu arabanın ort. tüketimi 6.0 lt. Bunun kadar güçsüz olan rakiplerinin ise 5 veya 5.5 lt. ne var bunda?.Tüm markalarda fab. verilerinden 1-2 lt fazla tüketim olabilir (sadece honda da değil, tüm markalarda). Bu fiyata bu kadar şık, full, spor, güçlü, özel seri (RS) ve sedan başka araba var mı?

Misafir-2847 09.04.2018 14:33

Şehir içi 10 lt deyip yakıt konusunu kapatalım bence. Hondacılar kızmasın. Çok güzel bir araba ama maalesef çok yakıyor. Biraz performanslı kullanırsanız çok rahat 12 lt görürsünüz. Bu da benim aracıma göre tam yarı yarıya yakıt demek.
"Güçlü ve estetik bir araba, basarım arkadaş, keyfime bakarım" diyen alsın.
"Sakin kullanırım, 2-3 litreden de artık bir şey olmaz" diyen de alsın.
Ama bir de aldığı bütün yakıtların fişlerini biriktirip, km ye bölen bazı arkadaşlar var. Onlar uzak dursun.

Misafir-1410 08.04.2018 23:55

yakıt konusunu çok karıştırmaya gerek yok. normal bir kullanım için fabrika değerlerine en az 2 lt ekleyin. performanslı kullanacaksanız turbo araçlarda bu değer daha hızlı bir şekilde artar.

Misafir-7625 08.04.2018 18:37

Sayın 6813 yorumunuz gerçeklikten uzak bir sürü sitede aracın kaç lt yaktığı belli zaten ... RS modeli, bu hp, bu tork 6.1 lt demek komik gercekten , ***.... araç güzel ama yakıt tüketimi artık göze alın deseniz anlaşılır.... ben bu sitedeki yorumlara bakıyorum bir Honda lobisi var, artık itici oluyor gerçekten...

Misafir-6813 08.04.2018 13:34

Merhaba.2017 model honda civic rs aracımı 20 mart 2018 satın aldım yaklaşık 20 gündür kullanıyorum. Şu anda aracım 2000 km de sürekli d eco modunda kullandım. Şehir içi şehir dışı karma tüketimim yol bilgisayarında 6,1 lt gösteriyor. Ani hızlanma yapmam ileride kırmızı ışık görmüşsem körü körüne gaza basıp ışığa 50 mt kala firen yapanlardan da değilim. Hernekadar d eco da kullansam da gerektiğinde dip gaz yaptığımda inanılmaz bir ivme ile hızlandığını da söylemeliyim. İlk kez honda kullanıyorum iyi ki rs seçmişim çok memnunum ve bana göre benzinli araçlar içinde en ekonomiği.

Misafir-9228 04.04.2018 13:23

Eğer aracın çok yakmasından şikayet ediyorsanız pedalchip öneriririm. Daha az gaz yediği için daha yavaş gideceksiniz. Böylece daha az güç harcayacaksınız.
Ayağımla da pedala hafif basıp aynı tassarrufu yaparım derseniz de aynı disiplini sürekli yakalamak çok çok zor
Ekonomi modda kullandığım zaman araba ortalama 1.5 litre daha az yakabiliyor.
Ama dediğim gibi arq hızlanma değerinden feragat etmiş oluyorsunuz.
Alın size 1.0 115 hp araba performansı.

whitejetta06 04.04.2018 09:32

Aile babaları için de güzel araba.İleride almak kısmet olur inşallah çok istiyorum.Bagajı geniş konforlu geniş,cvt otamatik şanzıman yormaz üzmez, Passatın en alt donanımını almaktansa dolu dolu bir Civic RS kullanmak çok daha akla yatkın. Çok yakıyor falan bahene bütün içten yanmalı motorlar yakıyor dizel ya da benzinli farketmez. En azından hakkını verir. Uzun yolda diğer arabalara karşı boynunu bükmez.Yarış mavisi rengi seçeneği de olmalıydı bence.

Misafir-5014 01.04.2018 23:57

Sayın Misafir-1108; yorumunuz bilgilendirici teşekkür ederiz... Yalnız şurada bir eksiklik var bu araçtaki benzinli motor diğer Civic lerde olsa, hp ve torku biraz düşürseler benzinli yakıt ekonomisi de oluşsa fena mı olur... Civic çok güzel araç ben rakip olan belirttiğiniz aracın 115 hp, 200 nm torku olanını alacağım, çünkü gazlı araç almak istemiyorum, dizel motor olayının Avrupa da azalmaya başladığı da gerçek dolayısıyla bir kaç yıl sonra bunun yansımaları da olacak... Sonuç olarak 1.5 veya diğer 1.0 turbo benzinli motoru artık bütün modellerde kullansa, benzinli yakıtlı arabalar içinde rekabeti üst noktada olacak.... o zaman tam harika olacak....

Misafir-273 29.03.2018 22:28

İstanbul şartlarını bilmem ben Ege'de yaşıyorum 6.9litreye çektim şehir içinde

Misafir-4496 10.03.2018 16:23

Bu aracın manuel versiyonu ne zaman gelecek? Bilgisi olan veya bayiyle konuşmuş olan varmı?

Misafir-281 27.02.2018 18:58

1108, açıklamalarınız için teşekkür ederiz. işin uzmanı insanlardan görüş alıp yeni şeyler öğreniyoruz bu site ve bu konuda uzman insanlardan ötürü. aslında bu konulara girmeye hiç gerek yok ama bir arkadaşımız başka bir aracın daha hızlı olduğunu iddia etmiş. elbette tüm arabalar kıyaslanabilir ama peşin olarak bu araba daha kötü diyerek değil de biraz araştırma yaparak yorumlarımızı yazmamız gerektiğini düşünüyorum. en azından bilgi almak istiyorsak bu aracın beygir gücü daha düşük ama torku daha yüksek bunun ne gibi dezavantaj avantajları olabilir şeklinde de sorabiliriz. O soru için de, 7044 kodlu arkadaşımızın, cevabı verdiğini düşünüyorum. selamlar

Misafir-1108 27.02.2018 13:38

Araba eleştirmenliğini profesyonel olarak yapan birisiyim. Öncelikle bahsettiğiniz 160 hp / 380 nm değerlere sahip olan aracın 0-100 km değeri 9.4 saniyedir. Ancak kaçırdığınız detay, araç dizeldir. Dizeller güçlerini daha dar bir bantta verdiği için kısa sürede güçlerini verirler sonra nefesleri kesilir. Çünkü dizelin yanma işlemleri ve yakıtının daha ağır olması araçların benzinlilere göre daha yavaş olmasına neden olur. Peki piyasada başka bir motor olan 2.0 150 hp 340 nm olan aracın katalog verisi 8.7 sn olmasına rağmen, söylediğiniz 1.6 litre dizel 160 beygir araç 2 litrelik dizel 150 beygir aracı geçiyor. Araca takometre bağlayıp aynı parkurda ölçtüğüm değerlerden bahsediyorum.

Burada da Civic şu anki C segmenti araçlarda donanım, kalitesiyle beraber en iyi performansı da veren araçtır. Yine takometre verilerine göre hızlanma verilerini veriyorum.(Araçlarda hiçbir yazılım, güç arttırma söz konusu değil) 0-100 km hızlanma 7.8 sn; 100-200 km hızlanma 22.2 sn. En yakın rakibi 1.4 lt 150 hp 250 nm tork olan motor 0-100 km hızlanma 8.1 sn; 100-200 km hızlanma 26.4 sn. Evet özellikle 100-200 km hızlanma değerlerinde Honda Civic RS'in en yakın rakibine karşı önemli bir avantajı bulunmaktadır 182 beygirlik motoruyla.

Ayrıca böyle performans isteyen birisinin de 1-2 litrelik fazladan yakıt tüketimini dert edeceğini düşünmem zira eğer yüksek performans istiyorsanız ekonomiden feragat etmek durumunda kalırız. Kaldı ki RS'ler benzinli araçlar olarak rakiplerinin kesinlikle gerisinde değil. Hatta şehir dışında uzun oranlı 7. vitesinden dolayı yaklaşık 1500-1600 dv/dk de 95 km hızla giderek 5 litreye kadar düşebilmektedir(benzinli bir araç için gayet güzel bir veridir).

Biraz performans biraz ekonomi isteyenler dizel Civic'e, ekonomi ağırlıklı kullanımda ise LPG Civic'ler mantıklı bir tercih olacaktır diye düşünüyorum. Eğer Coupe araç seviyorsanız(şahsen ben coupe araçları seviyorum) Civic tasarımıyla tam size göre. Ülkemizde üretilen bir aracın şu an C segmenti sedanlar içinde en iyi konumda olmasından dolayı mutluyum. Hepinize iyi forumlar dilerim.

Misafir-8164 27.02.2018 12:50

Donanım olarak Honda cömert davranmış ve araçta bulunma keyfini arttırmış.Ancak bu aracın yakıt tüketimi rakiplerine göre çok fazla, Honda'nın yakıt konusundaki müsrifliğini biliyoruz ve bu araçta da yakıt tüketim beceriksizliği devam etmiş. Bu aracı öve öve bitiremeyenler bunu da dikkate alsın. Ayrıca bencearacın arka görünümü kaba ve sevimsiz olmuş.

Misafir-5396 27.02.2018 00:10

Gücü hissetmek diye bir gerçek vardır. İsim vermeyeceğim, 160 HP / 380 Nm katalog değeri veren bir araç denedim. Bırakın 380 Nm gücü, 200 Nm bile hissedemiyorsunuz. Şimdi bu ne demek bence, yazılan o değerin ne kadarını yola aktarabiliyor bu önemli. İstersen verilere 182 HP, istersen 400 Nm yaz, bana göre bir değeri yok. Ben, hissettiğim gücü bilirim. Son söz; maalesef bazı firmalar, güç aktarımında çok başarısızlar. Abartılı yazıyorlar ondan sonra da, sürücüler sağda solda beygirleri arıyor.

Misafir-6825 26.02.2018 13:57

Merhaba 4903, sitemizdeki 2017 model Civic Rs CVT araç sayfasında(bu aracın 2017 model sayfası), 8381 kodlu arkadaşımız(an itibariyle üstten 8. yorum) beygir tork şanzıman konusunu VW 1.4 150 ile Honda 1.5 182 araçları açısından çok güzel açıkladığını düşünüyorum. O sayfaya da girip söz konusu açıklamayı okumanızı tavsiye ederim. RS Civic hem performası, hem donanımı hem de malzeme kalitesiyle fiyatına göre çok iyi bir araç olduğunu düşünüyorum. Selamlar

Misafir-7044 26.02.2018 13:28

Sayın 4903, Civic 182 beygir gücüyle maksimum 220 nm torkunu hangi devir bandı aralığında verdiğini Honda nın da sitesinden bakabilirsiniz. 1700 dv/dk ila 5500 dv/dk arasında azami tork kuvvetini verebilmektedir. Bu çok geniş bir aralıktır. Bunu yüksek beygir gücü sayesinde verebilmektedir. CVT şanzıman 7 orana bölünmüştür. 0-100 km hızlanmaları VW nin ilk dişli oranlarını yüksek tutmasıyla aynı olmasına rağmen 150 hp 250 nm tork motorun beygir gücü düşük olduğundan yüksek hızlarda maksimum torku olan 250 nm değerinin çok daha aşağılarına düşecektir. Ayrıca CVT şanzımanın aynı DSG vites gibi oranlara bölündüğü için performanslı gittiğinizde sanki çift kavramalı bir otomatik vites sürüyormuşsunuz gibi cevap vermektedir. Dahası Civic, CVT nin en önemli avantajı olan dur kalklara dayanıklı vites olma özelliğini de kaybetmemiştir. Kuru çift kavramalıların yoğun trafikte daha çok ısındığı bir gerçektir. Ayrıca bir parantez de yakıt tüketimine açmak isterim. VW kendi yakıt tüketim verilerini daha az göstermesine rağmen, gerçek tecrübeler, 150 beygir VW motoruyla, 182 beygir Honda motorunun tüketimleri şanzımanlarıyla da beraber hemen hemen aynı yaktığı yönündedir: Hem şehir içinde hem de şehir dışında. Örnekleri nette videolarda mevcuttur. Saygılarımla

Misafir-4903 26.02.2018 10:06

motorun hp gucunun tork kadar onemli olmadiginin sanziman sisteminde gucu nasil yola aktaramadiginin guzel bir ornegi 1.4 tsi 150 hp motor ve dsg kambinasyoni ile ayni agorliktaki octavia yi ornek alirsak 250 tork 150 hp
honda daha yuksek tuketim dusuk konfor sunarken fiyat ayni

Misafir-7682 10.02.2018 16:28

Merhaba, ben Misafir 5342, yeni yakıt ortalama tüketimimi, gaz tepkilerini yavaşlatan Eco moduna alarak elde ettiğim değerleri paylaşayım. İstanbul şehir içi ortalama olan 8.5-9.0 lt tüketimlerini eco moduyla 0.5 lt daha aşağı çekmek mümkün. Şehir dışında çok vites değişimi olmadığından bir değişiklik fark edemedim. Ama tabi bilinçli bir sürüş yaptığımı belirtmeliyim. Zira gaza daha sert basan sürücüler için Eco modu, şehir dışında da olumlu anlamda fark eder diye düşünüyorum.

Şehir dışında ise ortalama 90-95 km hızla 4.8 lt leri görebilirsiniz. Güzergah, ağırlık ve kullanım alışkanlığınıza göre 0.3 lt aşağıda veya yukarıda olabilir(ne yaptınız? verdiğiniz 4.5 lt fabrika verisinden de aşağıda demeyin gerçekten yakıt tüketimi bu kadar düşük). Ama şehir dışında normal bir kullanım olan 100-120 km hız seviyelerinde araçta 4 kişi 5.5-6 lt leri görmeniz hiç zor değil.

Civic almamın sebebi, büyük hacmi ve yüksek donanımı rakiplerine göre daha uygun fiyata almanız. Kaliteli rakiplerini de test eden biri olarak aynı segmentteki daha fazla para verdiğiniz arabalarla hiçbir açıdan geride kaldığını düşünmüyorum. Hatta ayrıca daha fazla diz mesafesi ve bagaj sunuyor.

Bazen burada Civic hakkında yazılan ve gerçek olmadığını düşündüğüm olumsuz yorumları şaşırarak takip ediyorum. Bence en iyisi gidip bütün araçları test edip kalite, tasarım, donanım, performans, ekonomi, sağlamlık yönünden inceleyip öyle tercihinizi yapın derim.

Önümüzdeki aylarda dizel versiyonu gelecek. Acaba dizelini mi bekleseydim dedim. Çünkü araç neticede benzinli bir araç. Dolayısıyla yakıt tüketimi konusunda çekincem vardı. Yakıt tüketimi beklediğimden daha iyi çıktı. Elbette benzinli model şehir içi-şehir dışı sırasıyla 8-5 lt yakacaksa dizel modeli 6-4 lt gibi bir değeri olacağını düşünüyorum.

Yani 100 km mesafede iki motor arasında karma tüketimde 1.5 lt yakıt fark edip de 20-25 bin lira baştan fazla para vermeye gerek olmadığını düşünüyorum. Zira benzinin mazot litre fiyat farkı hesabını 50 kuruştan yapsak 100 km de: 1.5(lt benzin mazot tüketim farkı) * 5.6(tl) + 0.5(tl benzin mazot fiyat farkı) * 5(lt dizel fark tüketimi) = 11.90 tl fiyat farkı dizel lehine olacaktır. Dizelin 25 bin lira daha pahalı olduğunu düşünürsek 25000 (tl) / ( 10.90 (tl) / 100 (km) ) = 230 bin km sonra dizelde kara geçeceğiz demektir. Bana göre bu tablo çok uzun yol yapanlar için bile acaba benzinli alıp performanslı, sessiz motorun keyfini mi sürelim diye sordurtacağını düşünüyorum.

Bana göre gelişen teknolojiyle şimdiki benzinli motorlarla(Vtec-Tsi-Vvti-Thp vs) dizeller arasında yakıt tüketimi açısından eskisi kadar 3-4 litrelik farklar olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca eski dizel ve benzinli anahtar teslim fiyatlarında bu kadar 20-25 bin lira fark yokken dizel mantıklıydı. Sonuç olarak fiyatını da düşündüğümüz vakit ben benzinli RS Civic'i tavsiye ederim.

Hepinize kazasız, keyifli sürüşler dilerim.

meteau 05.02.2018 12:25

aracın şehirler arası econ modda sürekli D viteste, kalkışlarda yavaş olmak suretiyle ve düz yolda 100-110 yokuş çıkarken 80-90 bandında kullanırsanız 4,5-5.0 arası bir değer yakalarsınız. şehir içinde, aynı sakinlikte yoğun trafikte kullandığınızda 9-10 litre. ha şehiriçinde yol boş olur, 7'ye, 6'ya da iner. tamamen trafik durumu, yolun yokuşlu olması ve kullanım şeklinizle alakalı. ben Trt Türkü'yü dinlerken 6 litre yakıyorum radyo fenomeni açınca 11-12 litre :D

Misafir-5342 28.01.2018 22:24

Sayın 9268, öncelikle hayırlı olsun. Süspansiyon yumuşaklığı göreceli olabilir hangi arabayla kıyasladığınıza da bağlı. Ama ben süspansiyonun ayarından memnunum. Ayrıca sayın 5128 de şehir içi ortalama tüketimin 8.9 lt olduğunu söylemiş. Yani aslında hemen hemen aynı değerlerden bahsediyorsunuz.

Ben de yakıt tüketim verilerini paylaşayım. Araç İstanbul şehir içinde 8-10lt(sıkışık trafik en kötü senaryo) arasında yakıyor. Daha az tüketim hangi marka olursa olsun benzinli 1300-1400 kg lık bir arabada çok zor. İstanbul'da 6-7 lt leri görebilmek için dizel kullanmak gerek. Dolayısıyla markaların benzinli 1300-1400 kg lık arabaları için şehir içi 6 lt yakar dediğine pek dikkat etmemek gerek diye düşünüyorum.

Şehir dışında ise 5.6 lt yakıyor. Kullanım ve güzergaha göre 0.3 lt aşağıda veya yukarıda olabilir. Depoyu tekrar doldurduğumda Eco modda da şehir içi trafik tüketim değerlerini yazarım. 0.3 lt düşse kardır :)

Herkesin tercihi 2-3 kaliteli marka arasında olabilir. Bence sınıfının en kaliteli donanımlı araçlarından. Tasarım olaraksa coupe tarzı 4 kapılı bir sedan ve dinamik görüntüsünün hoşuma gitmesi de tercihimde etkili oldu. Ayrıca ön konsolun yatay tasarımı ve kokpitini de beğenerek aldım. Elbette tasarım konusu görecelidir. Asıl olan kalite. Bence bir arabayı aldıktan sonra keyfini sürmek lazım. Zira fiyat olarak yakın olan bütün araçlar birbirine yakın performans, donanım, kalite sunuyor.

Sonuç olarak ben aracımdan memnunum. İyi ki Civic RS almışım

Misafir-9268 28.01.2018 12:47

Misafir-5128 aracı yakın tarihde bende aldım ocak ocak ayında araç sert yumuşak değil ayrıca ben 9 litrenin altına düşüremedimki çok sakin kullanıyorum belki 200 km yi daha geçmediğinden dolayı böyleedir rakamlar ama minimum 9.1 gördüm genelde 10 litre performans olarak güzel genişlil olsun özellikle teknolojisi arka koltukları yumuşacık birçok araçdan daha rahat ama deri koltuk olması şartıyla kumaşları rahat değil gerçi rs de sadece deri veriyorlar şimdilik bu kadar

Misafir-9916 25.01.2018 19:10

Sayın Misafir 8339, tasarım zevki kişiden kişiye değişir. Ben de RS'in sportif tasarımını ve on ızgarayla araç renginin oluşturduğu kontrastı(zıtlığı) beğeniyorum. Bana göre araç sade değil dinamik bir tasarıma sahip olmalı. Ama bu bir tasarım zevki tercihinize de saygı duyarım.

Misafir-8339 25.01.2018 16:56

Aracı beğeniyorum ama önündeki o siyah ızgara çok çirkin duruyor bana göre. Keşke atmosferik versiyondaki gibi krom kullansalardı.

Misafir-5128 25.01.2018 10:58

Arkadaşlar, Honda 1.5 rs 2017 model aracımı 20.01.2018 tarihi itibariyle teslim almış bulunmaktayım. Araçla ilgili deneyimlerimi aktarmak isterim.

Yakıt tüketimi İstanbul trafiğinde de olsa fabrika verisine yakın. Ben, Eyüp'te oturuyorum. Durk kalkı ve yokuşu olan bir yer sayılır ve buna rağmen ort tüketim 8.9 lt. Daha sakin, düz bir yerde ve bilinçli bir kullanımla bu tüketim 7 lt lere inebilir ki bence yaklaşık 1400 kg lık benzinli bir araba için şehir içinde gayet iyi rakamlar.

Süspansiyonlarını beğendim yumuşak. Bize satış temsilcisi aracın yumuşak süspansiyonlarla beraber yol tutuşunun da çok iyi olduğunu söyledi ama zaten ben çok hızlı giden bir insan değilim. Sadece arada hafif gazlarla 182 hp gücün altında olması ve ara hızlanmalara sahip olmak bana yeter.

Japonların araç yalıtımı iyi değil derler. Marka verip başka araçları kötülemek istemem ancak kaliteli bilinen C segmenti Avrupalı rakiplerini de test ettim. Ben bir fark göremedim. Bu söylem ya eski modeller için ya da başka markalar için söylenebiliyor olabilir. Ama 2017 model Civic için bu kesinlikle geçerli değil.

Donanım konusunda yok yok. Çok açılı geri görüş kamerasından, ısıtmalı koltuklara, led farlardan, deri döşemelere kadar her şey mevcut. Keşke olsaydı dediğim iki şey otomatik kararan dikiz aynası ve arkada havalandırma menfezi. Bunun dışında donanım zenginliği beni fazlasıyla memnun etti.

Almadan önce ön konsol ve kokpit düzenine de dikkat ederim. Civic'e baktığım zaman eğlence ekranının yatay tasarımı ve gösterge panelinin rahat okunuyor olması diğer beğendiğim modern detaylardan biri.

Bagaj ve iç hacmi zaten çok geniş bana göre tam bir aile arabası aynı zamanda da sportifliğinden de ödün vermeyen bir araba. Vites kulakçıklarıyla manuel olarak da vites atabilmeniz ayrı bir keyif. Malzeme kalitesi sınıfının en iyilerinden. Sonuca bağlamam gerekirse bana göre Honda bayisine gidip test edilmesi gereken bir araba. Bütün marka araçlar teknolojik olarak güzel önemli olan sizin ihtiyaçlarınıza uygun olan arabayı almak. Allah kazasız sürüşler nasip etsin. Saygılarımla

Kullanıcı Puanları
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} üye puan verdi