2016 Honda Civic Yeni 1.6 Premium
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1597 cc
- Maksimum Hız 205 km/s
- Beygir Gücü 125 HP
- 0-100 Km Hızlanma 10.6 sn
- Maksimum Tork 152 Nm
- Uzunluk 4648 mm
- Vites Tipi 6 İleri Düz
- Genişlik 1799 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1407 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 9.2 lt
- Boş Ağırlık 1301 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.7 lt
- Bagaj Hacmi 519 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 7.0 lt
- Yakıt Deposu 47 lt
2016 YILI FİYAT GRAFİĞİ
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ
Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.
Popüler Karşılaştırmalar
Misafir-6579, o zaman neticeye birde dağlık ülkemizdeki rapmalarda bakmak gerekir! 1.2 1.4 Golf'ler Polo'lar nasıl performans yapıyor, bu Civic ne yapıyor! 1300 kg ağırlığı ile rakiplerinden hafif olmayan araç 152 N.m olan maksimum torkunu anca 4300 devirlerde verebiliyorsa ki son 5. ya da 6. viteste olup bu vitesle 4300 devirle araç sürmek çoğu zaman ülkemizde mümkün olmadığına göre(özellikle dağlık kesimlerde) sürekli ve ardı ardına vites düşürme ihtiyacı olacağı açık. 9834'ün söylediği 1750-2500 devir bandı ile hangi araç kastediliyor araç! Benim bildiğim turbo araçlar 1700 - 4000 arasında maksimum torku verebiliyor ki buda performans ve yakıt tüketimi olarak ciddi bir fark yaratıyor. Honda'nın özellikle yakıt tasarrufu konusunu ciddi olarak ele alması gerekir.
Misafir 9834 yazdıklarınızı sonuna kadar okudum . Sonuç olarak 1.2 tsi ile 1.6 Honda atmosferik ivmelenmesi aynı . Haticeye degil neticeye bakmak var.
LPG'siz binilecek araç değil hesabınızı ona göre yapın
Eğer ki rampada araba sollamak için yüksek torkun size vereceği 1-2 saniyelik daha iyi hızlanmaya güveniyorsanız araba kullanmayın. Yok sollamada yüksek tork hayat kurtarırmış. Buna güvenip sollama yapıyorsanız ,yapmayın. İsterse 1000 torkun olsun eğer 1-2 saniye ile kurtarabiliyorsan hiç sollama yapmayacaksın bekleyeceksin.sanki atari oynuyorsunuz.
Bir arabanın torku ne kadar erken devirde başlarsa o kadar çabuk hızlanır. Ancak burada şunlara dikkat etmek gerekir
Dişli oranları kaç? Son dişli oranı kaç? Motor torkunu lastiğe ne kadar iletebiliyor?tork eğrisi aracın devir bandına ne kadar uzun yayılmış? İlk kalkış için birşey diyemem ama araba hızlandıkça daha da hızlı gitmesi için fizik kuralları gereği daha çok güç lazım. Yani bu torku çevirecek beygir gücünüz kaç? Hatta kg başına düşen tork ve beygir gücü oranlarınız kaç? Kulaktan dolma bilgilerle katalog verisine bakıp aaa bunun torku 300 müş çok yüksekmiş derseniz gerçekten ne olduğunu anlamazsınız. Tekrar yazıyorum eğer bu maksimun torku sadece birinci viteste verip diğer viteslerde düşük tork veriyorsa,tork değeriniz 1750-2500 devir bandından sonra yerlerde sürünüyorsa, beygir gücünüz düşük olduğu için aracınız devir çeviremiyor dolayısı ile hızlanmak için vites değiştiriyorsanız ve bu arada zaman kaybı yaşıyorsanız torku yüksek her aracın süper,torku düşük gözüken her aracın da kötü olmadığını görürsünüz. Tork ne kadar fazla olursa devir o kadar düşük olur (fizik kuralıdır formülü vardır) Bu nedenle yokuşta rampada biraz geride kalan bir araç, düz yolda düşük torkuna rağmen daha uzun devir çevirdiği için daha yüksek torkluyu geçebilir.
En son olarak iki araç rampada. Birisi yüksek torklu diğeri düşük torklu. Yüksek torklu ilk başta biraz öne geçti,hızı arttı ,devri yükseldi,devir yükseldiği için vites değiştirmesi lazım o zaman da zaman kaybedecek. Diğer araç düşük torklu biraz geride kaldı,hızı arttı devri yükseldi ama ama hala devir çevirebildiği için vites değiştirmeden hızlanmaya devam etti. Yüksek torklu araç inat etti vites değiştirmedi ama devri çok yükseldi o zaman tork eğrisine bakmak lazım.işler karışır
Yazacak daha çok şey var ama arabanın torku sadece katalog değeri değildir. Tork eğrsini ne kadar yüksek tutar ne kadar devir bandına yayar ve vites dişlilerini ne kadar verimli yaparsanız araba gerçekten odur .
Son sözüm her turbolu araç mükemmel gider her atmosferik araç kötü gider diye birşey yoktur. Birisi rampada geri kalır diğeri düz yolda. Senin tercihin ne olurdu derseniz zaten bmw araç sahibiyim.
Ben bu arabayı kullanmadığım halde kullanıcı puanlari bana gerçekçi gelmiyor,yakıt fazla,diğerlerinde beklentilerin altında olsa bile 7'nin altına düşeceğini düşünmuyorum,örneğin yol tutuşu 5.8 olabilecek bir araba değil,kullanmayan veya yolculuk yapmayanlarda mı puan veriyor,clionun yalıtıma 5, focusun yol tutuşuna 6 gibi puanlar gerçekci degil
2016 passat tsi kullanicisiyim.Civici gorunce tasarimini cok begendim gercekten mutis bir arac olmus.Gercek kullanici arkadaslar yorum yapsa daha aciklayici olur.Aracin verilerine bakinca torkunun dusuk oldugunu gordum.Arac yokusta nasildir
Misafir-1904 olarak yorum yaptım aşağıda, hız tabii ki herşey değil daha önemli şeyler var ama aracı yenilediyseniz bu yenilenme, yakıt tasarrufunda ve performansta gelişim olarak ta gerçekleşmesi lazım ben bunları bagajın 50-100 litre fazla olmasından daha fazla önemserim! Bu arada Misafir-5389'a ithafen, turbolu araçlara bakın maksimum torku 1800 gibi düşük devirlerden itibaren vermeye başlar ki bunun ne kadar önemli olduğunu mesela, kamyonun arkasında ve rampada olduğunu düşünürseniz vites düşürmeden maksimum çekişle sollayabilmeniz anlamına geliyor. Civic ve benzer olarak diğer atmosferik araçlar ise maksimum torku 4300 devirde veriyor bunun içinde verdiğim örnekten yola çıkarsanız hep vites düşürerek performans arttırmaya çalışmanız anlamına geliyor ki bu aracı daha yavaş ve daha çok yakan bir araca dönüştürüyor. En çok eleştirdğim nokta, araçta ciddi teknik gelişimler olmadığı halde fiyatının bir yıl geçmeden bu kadar fazla artması daha şurda geçen mayısa kadar 60 bin TL'ye rahat alınabiliyordu bu araba.
1.6 arabaya göre torku az
Arkadaş bu araba hantal tamam da öve öve bitiremediğiniz süper arabaların da hızlanmaları bundan 1 saniye kadar daha iyi sadece. Normal trafikte normal sürüşte en hızlı olmak gibi derdiniz olmamalı.everestin zirvesine tırmanma yarışı yapmıyorsanız bu arabanın gücü yeterli olacaktır. Burada daha sıkıntılı olan tarafı düz vites bir aracın bu kadar yüksek yakıt tüketimine sahip olması.Bu motorunun atmosferik olmasından ziyade mühendislik ile ilgili . bakınız mazda
Çamurlukta sinyal mi olurmuş. Bir taş sekmesinde kırılır...
cıvıc motoruna hantal diyen arkadaşlar gerçekten kullanmışlar mı sollamaları zaten üst devirlerde yapıyorsun üst devirlerde emsallerinden geçemiyeceği araç yok bazı turbolu araçlar az yakıyor çok gidiyor hıkaye belli devir aralığında torku yüksek veriyor gerisi yok ama cıvıc torku sürekli veriyor
Nerdeyse 80 bine dayanmış fiyatı ama farkı fiyatı olmuş(!) Biraz donanımı arttırarak fiyatları buraya çekmek garip olmuş. Rakiplerinden daha yeni ama daha hantal ve daha çok yakıyor. Sorunsuzluksa diğer markalar sanki ok sorun çıkarıyor ve motorlar 200 bin olmadan rekteefeye giriyor!
Misafir-424 hızlanmadaki bir-iki saniyede fark eden şu olur,
1. araç sollamalarında en hızlı şekilde, karşıdaki araba size ulaşmadan :) şeridinize dönmek istersiniz.
2. bizim ülke dere tepe, bu teknik veriler de maalesef düz yollarda yapılan ölçümlerin sonucu. Yani aslında bizim ülkemiz için bu 1-2 saniye 3-5 saniyeye çıkabiliyor.
3. aracın ağırlığına göre güç ve torkunuz ne kadar fazla ise yakıt tüketiminiz de azalır. ,
4. arabayı sadece bir yerden bir yere ulaşım aracı olarak kullanmıyoruz çoğumuz. arabalar bizim için aynı zamanda keyif makineleri.
Tek kelime ile harika bir yorum.
yahu görende herkesi f1 pilotu zanneder hızlanma yavaşda ağırda 2 saniye 1 saniye nasıl fark ediyorsunuz, eğer gerçekten hızlı seri araba diyorsanız kusura bakmayında 170 beygirden başlar ki bu eğer araba d segmenti ise 190 beygire çıkar, daha alt beygir güçleri hikaye
1-2 sn sollamalarda hayat kurtarır. Bilen bilir.
Araç hızlı ve seri araba meraklısı olmayanlar için uygun. Hız ve serilik için turbolu motorlu araçlara bakılması gerek. Honda Civic'in artıları çoğu rakibine göre zengin donanım ve 6 yıl garanti. LPGnin de fabrika çıkışlı olması güven verici. Şu an donanım, fiyat ve yakıt tüketimi (LPG) düşünüldüğünde segmentteki en ideal araç gibi duruyor.
Farkı dha hantal(0-100 km hızlanmasına bakın) ve daha fazla yakması... Yakıt ve performans kriterlerini geliştireceklerine gerilemişler maalesef. Daha büyk bagaj ve şekil daha ağır bastı heralde.
premium donanımın önceki kasalardaki dream dan bir farkı kalmamış anlaşılan tabi tek farkı fiyatlandırma hariç..
75 binlik arabada alaşım jant yok, jant kapağı var?
1.40 yüksekilk çok alcak deilmi
tamam uzun yolda iyi yol tutar vs ama yere oturmuş gibi hissetmekte iyi deil
yap şu arabayı 160 bg 270 tork,kasaya yakışsın,8 ekimde aracımız show odasında olacak bekleriz diye ankara honda dan,gitmeye, almaya değer mi?
Güzele benziyor fiyatı yüksek dream modeli yok