Elektrikli Fluence Fiyatı Belli Oldu

Elektrikli Fluence Fiyatı Belli Oldu
Renault Mais, Türkiye'de önümüzdeki mart ayında satışa sunacağı elektrikli aracın satış etiketini Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda dizel Fluence'ın bile altına indirdi. 100 kilometre mesafeyi 2,5 liralık elektrik tüketimiyle kat eden otomobilin fiyatı batarya hariç 60 bin lira olacak. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, "Fluence Z.E.'yi hükümetin verdiği yüzde 3 ÖTV desteğiyle Avrupa ülkelerinde olduğu gibi normal motorlu Fluence fiyatı ile satışa sunabiliyoruz. 2012 model Fluence Privilege 1.5 dCi EDC 110 modelinin anahtar teslim fiyatı 61 bin 450 lira. Fluence'ın satış fiyatında verdiğimiz sözü tuttuk." dedi. Fluence Z.E.'nin Avrupa'daki gibi batarya hariç satılacağını ve aylık abonelik ücreti alınacağını belirten İbrahim Aybar, "Batarya çok pahalı, o yüzden tüketici kiralamış gibi olacak. Aylık bir abonmanlık ücreti verecek. Fransa'da ayda 79 Euro (197,5 TL) alınıyor, bizde 100 Euro (250 TL) civarında olur." diye konuştu. Fluence Z.E.'nin satışına yılbaşı sonrasında başlanacak, teslimatlar mart ayında başlayacak. Elektrikli Fluence için İspanya, Fransa, İngiltere ve Portekiz'de 4 bin ile 6 bin Euro arasında vergi indirimi var. Fransa'da 21 bin 300 Euro'ya satılacak. 100 kilometrelik bir mesafe benzinli araçlarla ortalama 35 lira, dizel araçlarla 25 lira maliyetle katedilirken elektrikli araçlarla aynı mesafeyi 2,5 liraya gitmek mümkün. Fluence Z.E.'nin 22 kWh'lık elektrikli motoru 95 beygirlik bir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Elektrikli araç evdeki bir priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor.

26.12.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
shekiLL 01.01.2012 00:06

çok iyi, çok güzelde; 1000 KM'lik uzun bir yola çıktığımızda her 150 km'de 1-2 saat şarjmı edeceğiz, yada şarj olmasınımı bekleyeceğiz. ayrıca her ay 250 tl batarya kira parası vereceğime, hali hazırda olan aracıma yakıt koyar gezerim..:) ( zaten ayda yakıta verdiğim 250 civarı.)

murtaza 31.12.2011 17:42

Şu an için bu fiyatlarla mantıksız görünüyor bence. Eğer batarya kirası olmaz ise belki vatandaşın ilgisini çekebilir. Hiç kimse bu kadar kısa menzilli bir otomobile binme riskini göze alamaz.Sadece şehir içinde yaşamıyoruz ki.

hanifi 30.12.2011 15:14

batarya kirası olmasa çok iyi olurdu. ama şu an için halkın itibar edeceği bir şey değil. sırf 3000 tl yıllk batarya masrafı var. neyse yine de hayırlı bir gelişme çevre için...

yaşar 27.12.2011 22:49

Bu aracın bide benzin deposu varmı acaba yoksa pil bitince yani ummadık zamanda ne olacak telefon bataryası diilki iki dakka şarz edesin.

serdar 27.12.2011 08:58

taxicilerden başkasının kullanması mantıksız

barış 27.12.2011 00:02

bence bu teknolojinin daha en az 10 yılı var tam anlamıyla oturup mantıklı bir şey ortaya çıkması için... bu haliyle çok çiğ duruyor bu teknoloji, 100 kmde bir şarj etmeler, batarya kiralamalar falan...
bence bu fiyatlara, bu külfetlere değmez bu araç...

Ender 26.12.2011 21:36

Siz insanları geri zekalımı zannediyorsunuz ya. fulensin başlangıç fiyatı 43 bin.artı bide aylık 250 tl alacaklarmış vay uyanıklar vayyy.ama kabahat sizde değil.vatandaşını söğüşleyen devlette...

ayhan 26.12.2011 15:42

bataryasız satılacak.batarya alan kişiden aylık alınacak yani kiralamış sayılacak buda şimdilik 250 tl.fazla bir hesap içine giremiyecem.ama bu şekildede bir avantajı yok gibi.100 km için bu kadar masrafa değmez.100km sonra şarj edilmesi gerecek buda enaz 2yada 3saat zaman alacak.mantık bun neresinde.