Yılın En Çok Satan Arabaları

Yılın En Çok Satan Arabaları
Yıl sonuna doğru yaklaşırken bazı kullanıcılar tarafından referans olarak kabul edilen toplam satış rakamlarını Arabalar.gen.tr ayrıntılı olarak açıklıyor. Tahminlere göre yılı rekor bir satış toplamı ile kapatması beklenen otomotiv piyasasında, genelde ülke yapısı ve vergi sistemine uygun modellerin daha fazla satış açıkladığı görüldü. Dizel ve otomatik vitesli modellere ilginin daha çok arttığı bu yılda 2000 cc ve üzeri motor hacimlerine ait satışlar sert bir düşüş yaşadı. Euro NCap Segmentlerine göre, Ekim sonu itibari ile 650.000 adete yaklaşan toplam satışa göre en çok tercih edilen modellerin satış adetleri şu şekilde sıralandı. Mini Sınıf 1. Lancia Ypsilon 409 2. Skoda Citigo 319 3. Fiat Panda 261 4. Suzuki Splash 194 5. Kia Picanto 178 6. Fiat 500 142 7. Chevrolet Spark 131 8. Peugeot 107 107 9. Hyundai i10 89 10. Opel Adam 56 Küçük Sınıf Sedan 1. Renault Symbol 21.316 2. Peugeot 301 8.332 3. Hyundai Accent Blue 8.152 4. Citroen C-Elysee 7.827 5. Chevrolet Aveo Sedan 2.462 6. Skoda Rapid 1.692 7. Geely Emgrand 532 8. Kia Rio Sedan 262 9. Tata Manza 51 Küçük Sınıf Hatchback 1. VW Polo 18.382 2. Renault Clio 15.932 3. Opel Corsa 15.655 4. Ford Fiesta 14.569 5. Hyundai i20 13.451 6. Dacia Sandero 8.255 7. Fiat Punto 5.273 8. Toyota Yaris 3.690 Alt-Orta Sınıf Sedan 1. Fiat Linea 30.259 2. Renault Fluence 21.452 3. Ford Focus 16.724 4. VW Jetta 16.167 5. Toyota Corolla 11.349 6. Honda Civic Sedan 8.882 7. Opel Astra Sedan 8.608 8. BMW 3 Serisi 7.062 9. Mercedes C Serisi 4.104 10. Skoda Octavia 3.322 Alt-Orta Sınıf Hatchback 1. Opel Astra HB 14.313 2. VW Golf 12.200 3. Toyota Auris 8.137 4. Hyundai i30 7.358 5. Renault Megane 4.872 6. Citroen C4 4.320 7. Audi A3 Sportback 4.107 8. Seat Leon 3.732 9. Kia Ceed 2.216 10. Ford Focus HB 1.906 Üst-Orta Sınıf 1. VW Passat 13.563 2. BMW 5 Serisi 4.397 3. Mercedes E Serisi 3.027 4. Volvo S60 2.135 5. Skoda Superb 1.884 6. Peugeot 508 1.773 7. Renault Latitude 1.277 8. Citroen C5 1.252 9. Opel Insignia 1.186 10. Toyota Avensis 1.118 SUV & Crossover Sınıfı 1. Dacia Duster 8.266 2. Nissan Qashqai 8.234 3. Kia Sportage 5.301 4. Hyundai ix35 5.274 5. VW Tiguan 4.951 6. Nissan Juke 3.068 7. Renault Captur 2.314 8. Chevrolet Captiva 2.235 9. Skoda Yeti 1.243 10. Ford Kuga 1.138 MPV & Minivan Sınıfı 1. Dacia Dokker 5.655 2. Dacia Lodgy 4.970 3. Ford C-Max 3.277 4. Fiat 500L 1.821 5. Ford B-Max 1.492 6. Mini Countryman 793 7. Peugeot 3008 647 8. Renault Scenic 463 9. Toyota Verso 373 10. Citroen C4 Picasso 361 Ticari Sınıf 1. Ford Transit 18.328 2. Fiat Doblo 16.194 3. Ford Connect 16.060 4. Fiat Fiorino 13.995 5. VW Caddy 8.013 6. VW Transporter 6.378 7. Mercedes Sprinter 5.791 8. Peugeot Partner Tepee 4.943 9. Fiat Ducato 4.661 10. Renault Master 4.518 Pick Up Sınıfı 1. Mitsubishi L200 2.706 2. VW Amarok 2.212 3. Isuzu D-Max 1.885 4. Toyota Hilux 1.781 5. Nissan Navara 779 6. SsangYong Korando Sports 721 7. Ford Ranger 620 8. Fiat Pratico 518 9. Tata Xenon 213 10. Tata XT 37

Bu Haberi Paylaş Eklenme Tarihi : 20.11.2013

YORUMLAR
Mehmett 08.02.2014 01:15

C ELLSE 301 in B ile linea nın C segmenti olması ilginç, aynı kalıpta aynı klasta arabalar. sebebi nedir acaba?

süleyman 09.12.2013 15:29

performans ve sağlamlık açısından bir şey söyleyemem ama dizayn söz konusu olduğunda volkswagen, murat 131 yada şahin'den çok farklı değil, kutu sanki.

mustafa 25.11.2013 21:03

Yukarıda yazan rakamlar sene sonu kampanyalari ile degisebilir. Firmalarin satis politikalarini gozden gecirmeleri lazim.
1- 80000 tlye araba sifir faiz kampanyasi 24 ay 20000 tlye geri kalan 60000 ne olacak..
2- Stokta olmayan arabanin satisi yapılmaya calisiliyor.
3- Araclarin Turkiye sartlari dusunulerek ithal edilmesi lazim. Mesela Opel Mokka 1.7 motor. Neden 1.6 gelmez. Vergi dengesizligi var.
4- 1.4 motor cekmiyor diye rahatsızız. 1.7 -- 2.0 da vergiler yüksek..Neden 1.6 dizel gelmez..
5- Ulkemizde zaten akaryakıt fiyatlari yuksek. ( bizim somurgelerimiz yok arkadaslar ) .. 500 tl hasta muayene ucreti alan prof.lar senede 500 tl vergi vermezlerken dolayli vergi olarak akaryakita yuklenmek her hukumetin hakkidir.Ona gore az yakan araç neden getirtmezler. 100 km de 12. Lt yakan araba nedir.

burak 25.11.2013 12:00

astranın satış rakamları çok iyimiş gayet başarılı model sınıfında golf gibi bir rakibi geçmesi çok büyük başarı .

reul 24.11.2013 15:04

Arkadaşlar linea symbol p301 citroen elysee gibi modellerin satış rakamı fazla olması gayet normal farkında değilmisiniz bu tip araçlar zaten ülkemizde ilaç sektörü dağıtım araçları rent a car şirketleri ve buna benzer satış pazarlama yapan şirketlerin baş tercihleri arasında. Bu araçların başlıca tercih sebebi zaten dizel segmentte yakıt ekonomisi olması değilmi? buradaki tablo ve satış rakamları gerçeği yansıtıyor olabilir ancak diğer yorum yapan arkadaşlara katılıyorum bende bir Toyota Auris kullanıcısıyım alalı yaklaşık 8 ay oldu fakat trafikte ve yollarda gördüğümüz çoğu araba listede bile yok buda garip bir tesadüf olmalı. Son olarak Doğuş grubunun araç yok model yok stratejisi tamamen dolar kurunun onlarda 2.20tl olarak sabitlenmesidir. Yani satıcı aracı hemen satıp kur zararı etmek istemiyor örneğin bir Ww golf satın almak için 1000tl peşinat verip Mart ayına kadar beklemeniz gerekiyor fakat listede olmayan diğer marka ve modellerde bunun böyle olmadığını hepimiz biliyoruz. Ülkemizde üretim yapan Fiat Renault Hyundai ve Toyota gibi marka araçlarda maalesef gümrük vergileri üstüne eklenerek satış ediliyor buda bizlerin haketmediği durumların bence en büyüğü.

Yavuzhan 24.11.2013 00:43

tabiki Astra tasarım golften 4 yıl eski ama daha güzel bir de astra son maskülen perspektif araba yani Türkçesi son erkek arabası diğerleri çok kadınsı

Mehmet 23.11.2013 13:35

Satış rakamlarına bakınca, şöyle ilginç bir şey gördüm. Bu tarz araç forumlarında ya da sitelerde araç tavsiyesi isteyenlere genelde avensis, insignia, süper b gibi araçlar öneriliyor. Ama gel gör ki passat bu saydığım tüm araçların toplamından daha fazla satmış :)

ck 22.11.2013 21:23

Rakamlari bir toplayin. Bu sitede yer alan en cok satilanlara gore Reno 1, vw 2 numara, Türkiye'de uretilenleri dusun, en cok ithal araba satan vw olur. Ben de vw sevmiyorum, tavsiye de etmiyorum. Ama gercekler buz gibi ortada. Türkiye vw seviyor.

Özkan 22.11.2013 17:44

B sınıfı hatchback ve C sınıfı sedan' da rekabet ve pasta çok büyük. Toyota Corolla ve Honda Civic neden diğerleri gibi filo indirimi yapıp satışlarını katlamaz, hayret?
Kasa değiştiren yeni C4 Picasso' nun, C-max'i zorlaması lazım. Avensis, Ford Kuga ve ASX üst sıraları hak eden araçlar; pazarlama hataları bariz belli.
Astra' nın Golf'e verdiği ders şu olmuş; satışta ve serviste parasıyla rezil edilmeyi sevmeyenler çoğunlukta!

umut 22.11.2013 11:30

Uygun motor ve uygun fiyat her zaman satar. Örnek; Symbol, Linea, Duster, Peugeot 301- C-elysee. Buradan ilgililer gereken dersi çıkarırlar umarım.

Ersin 22.11.2013 11:27

Bence de Doğuş grubu satış tekniğini ve bayilerini gözden geçirmeli. Müşteriyle yeterince ilgilenmiyorlar. Araç satmak gibi bir kaygıları yok.

Efe 21.11.2013 16:00

Vee bu sıralamalardan ortaya çıkıyor ki (bir çok arkadaşımızın da dediği gibi Wv'nin satış, müşteri ilişkileri, fiyat ve donanım seçeneklerini gözden geçirmesi gerektiğidir. Çoğu kullanıcının da benim gibi düşündüğünü tahmin ediyorum " Arabada Alman tamam, beklentiler: Donanım, Kullanışlılık, Görünüm, Yakıt, Vergiler, Güvenilirlilik, Test Edebilme, Servis Ağı ve en önemlisi FİYATI" tüm bunları göz önüne alınca bir Golf yerine neden ASTRA tercih edildiği ortada. Bayi çalışanlarının ukala tavırları, ilgisizlikleri vs. vs. bunlar gerçekten insanı markadan da soğutuyor araba almaktan da. En nihayetinde ankete gerek yok sonuç ortada...

KaaN 20.11.2013 23:36

Ufak hecbeklerin neredeyse tamimini denedim..
Tatafsizca, Kesinlikle Fiesta diyorum arkadaslar..

Mahmut 20.11.2013 22:49

Doğuş grubu satış tekniğini ve bayilerini gözden geçirmeli. Sorduğumuz arabalara 2-3 ay gün veriyorlar. Müşteriyle yeterince ilgilenmiyorlar hatta test sürüşünü geçtim çok satan bazı araçlar bayide bile yok, inceleme şansımız bile olmuyor.

korhan 20.11.2013 22:24

opel hb sınıfında liderliği bırakmamış.golf ü geride bırakması büyük başarı opelin kalitesini bilmem ama arabaları astra.mokka.insignia gerçekten çok yakışıklı..

Mehmet 20.11.2013 20:02

Tigo bey, asx çok güzel bir araç ama ayda 100 tane satamıyor ne yazık ki. Belki sizin ilginizi çektiği için sık gördüğünüzü zannediyorsunuz. gerçekten de köpek balığı görüntüsü çok karizma.

hoca 20.11.2013 19:44

wayy wayy wayy listeye bakıyorum doğuş gurubunun elimizde kalmadı dediği seat toledo nun esamesi yok. listeye girememiş arabayı tane hesabı getirmişler sanırım. yazık 3o bin lira kampanyalı ibizada listede yok. demekki bu araçların ederleri daha düşük fiyatlar. artık doğuş gurubu araç fiyatlandırmasını daha mantıklı yapmalı sanırım

süleyman 20.11.2013 17:46

Ülkemizde en çok alt-orta sınıf sedan tercih ediliyor, bunların içinden de linea ve fluence'in daha çok şirket arabaları olduğunu değerlendirirsek, demekki Türk halkı Ford Focus ve VW Jetta üzerine yoğunlaşmış gözüküyor. Bu da çoğunluğun kaliteden anladığını ve işi bildiğini gösteriyor.

Tigo 20.11.2013 15:36

Captur, Yeti ve Kuga modellerini nerdeyse hiç görmüyorum. Bu satış rakamları çok ilginç. Örneğin Mitsubishi ASX 'i çok sık görüyorum son zamanlarda fakat listede bile yok. Acaba satışlar bölgesel olarakta değişim gösteriyor mu? Mesela Ege bölgesi için yapıldığında bu sıralamalar değişir mi veya Karadeniz veya Marmara için. Büyük şehirlerdeki markalara göre satış adet sıralaması ne şekilde acaba? Dediğim gibi Captur bu güne kadar 3 - 5 tane görmüşümdür yollarda. Fakat 2300 adet satmış. Acaba Akdeniz veya Güneydoğu tarafında mı daha çok satıldı da batı karadeniz tarafında rastlamıyoruz pek.

T.C. 20.11.2013 11:59

türk halkının tercihinin b ve c sınıflarında yoğunlaştığını ,sedanın hb nin bir adım önde olduğunu,fiyatlandırma ,2.el piyasası,servis onarım ulaşabilirlik ve dayanıklılık faktörlerinin öne çıktığını gözlemliyoruz.sonuçta yıllık milli gelir 10.000 dolar,avrupalının 30-40.000 dolar onlar ortalama 3 yılda araç değiştiriyor bu hesaba göre bizim 9-10 yılda araç değişmemiz kaçınılmaz akılcı bir bakışla.yerli oto şekillenirken bu veriler dikkatle izlenmeli.

ismail 20.11.2013 11:29

... Duster suv segmentinde liderliği almış. Demek ki güvenlik konfor bizim millet için hikaye. Ucuz ve dizel bir araç bu işin şifresi olmalı. Aklı olan firma en fazla 1.6 dizel motor ve bomboş aracı uygun fiyata vererek çok rahat para kazanır bu ülkede.

ibrahim 20.11.2013 10:36

Toyota'nın dünyanın en çok tercih edilen marka olma sloganı galiba ülkemizde tutmuyor!

pardon 20.11.2013 09:08

Geely Emgrand C segmentinde. Bde değilki
Hatta D bile olabilir