Yeni Tiguan'ın Detayları Belli Oldu

Yeni Tiguan'ın Detayları Belli Oldu
Volkswagen'in kompakt SUV modeli Tiguan'ın yeni kasası Eylül ayında Frankfurt Auto Show'da tanıtılması bekleniyor. Volkswagen'in 2007 de üretmeye başlayıp 2008 Ağustosunda Türkiye'de satışa sunduğu Tiguan, hedeflediği satış rakamlarına ulaşamasa da sektörde önemli bir boşluğu doldurmaktaydı. Golf, Touran, Eos, Passat ve Audi Q3 modelleriyle aynı platformu Tiguan, özellikle yakıt tüketimi nedeniyle ülkemizde zorlanıyordu. Genişleyen SUV pazarında daha önemli bir rol edinmeyi hedefleyen Tiguan, üç farklı kasa tipinde satışa sunulacak. Beş kapılı standart kasanın yanında coupe ve XL formları farklı alternatifler sunacak. Sportif Coupe model ile genç kitleye hitap edecek aracın XL versiyonu uzatılmış aks mesafesi ve 7 kişilik oturma düzeni ile geniş aileler için ideal olacak. Ölçeklendirilebilir MQB platformu üzerinde üretilecek Tiguan, bu sayede 80 kg hafifleyecek. 7 kişilik versiyon olan Tiguan XL ‘nin Touran ve Passat gibi 2.791 mm lik aks mesafesine sahip olması bekleniyor. Alman markanın bir diğer yeniliği ise Tiguan Coupe. Araç BMW X1, Range Rover Evoque gibi modellere rakip olacak. Özellikle Tiguan Coupe R versiyonu ile 300 hp den fazla güç üretilerek performans sevenlere cazip bir alternatif sunulacak. Standart Tiguan ise farklı bir iddiaya sahip. Araç marka tarafından üretilen en iyi kompakt SUV model olmayı hedefliyor. Gerçek zamanlı trafik verilerini bir aplikasyon üzerinden takip edecek olan Tiguan'da, head up display, şehir içi acil fren fonksiyonu, çoklu çarpışma freni, yorgunluk uyarı sistemi gibi sürüş destek sistemleri mevcut. Selefine göre %15 daha tutumlu olacak aracın 120 ila 240 hp arasında değişen dört farklı dizel motor ve 125 ila 220 hp arasında değişen beş farklı benzinli motor seçeneği olacak. Motor gamı içerisinde en büyük etkiyi 125 ve 150 hp lik 1.4 TSI motor ile 120 hp güç üreten 1.6 dizel motorun yapması bekleniyor. Yeni Tiguan'ın düşük güçlü versiyonları sadece önden çekişli olarak gelecekken yüksek güçlü motolarla dört çeker seçeneği de satışa sunulacak. Aracın satışa sunulmasından bir süre sonra plug-in hibrit bir versiyonun da gelmesi bekleniyor.

08.05.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
tuncay 23.06.2015 17:43

Ali hocam tabiki yüksek tork önemli çekiş için. ama memlekette yollar kötü de olsa çoğu asfalt yol veya çamur olmayacak şekilde stabilize. sadece kırsal kesim veya offroad kullanımda çamur için bu araba alınmaz zaten, ya da bahsettikleri gibi yüksek motor ve dört çeker alsınlar o zaman. hayırlısı ne zaman gelecek bilgi var mı arkadaşlar?

ALİ 18.06.2015 03:33

Tuncay , hele bir çamura saplan, o zaman torkun ne olduğunu anlarsın

tuncay 29.05.2015 10:35

mrb. bence 200-250 nm güzel değer, sanki memleket ovalık düz, düz yol arazi yokki mutlaka viraj vs var. 300-320 ile uzaya mı tırmancaksınız.. bundan ziyade beni korkutan dsg.. dsg problemi ve ani hız düşüşleri tiguanlarda oluyor mu?

Ege 19.05.2015 08:23

Volkswagen Tiguan Hybrid ve 1.3 Dizel BlueMotion 2015 kasım sonu satışa sunulacakmış

ccc 17.05.2015 01:10

Veli
320 nm ye biniyorum diye 120 nm ye binmeyesin.
Arkadaşlar, anlamadığınız bir konu var, o da verimlilik. Dizel motoru 320 nm ye çekmeyi vw nin yapamadığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Gerek duymuyor. gerekli olduğunu düşünse zaten yapar.
Bu firma TSI -DSG ve ACT gibi üstün teknolojileri yaratan bir firma. Bu kıytırık 320 nm lik motoru mu yapamayacak. Bırakınız bu işleri önemli olan o yazılan nm lerin sizin işinizi ne kadar gördüğüdür.

Veli 16.05.2015 11:58

Ali, bu saydığın bugatti, phaeton...'ın sanafaydası varmı? Burası Türkiye (1.6 ülkesi). Sonuçta 1.6 alacaksın ve 250 NM'e mahkum olacaksın. Ama diğer markaları tercih etsen 320Nm kullanacaksın(Yani 5.0motorun sana bir faydası yok).Ve bu firmanın motoru 10 senedir 250Nm,neden geliştirmiyor, 2.0'ıvar demekleolmazbu işler.Elalem 2.0 kadar kuvvertli 1.6 yaptı.

ali 16.05.2015 00:25

vw sadece 250 nm torka sahip motor mu yapıyor bugattini motorunu kim yapıyor porsche peki audi rs serisi phaetonda 5.0 tdi var bu araçlar düz viteste değil hepsi otomatik vites. vw ne yaptığını ihtiyacın ne olduğunu çok iyi biliyor güçlü araçmı istiyorsun 2.0 tdi var 2.0 tsi lar var tiguanda ama onlarda vergi var diyorsunuz kusura bakmayın da vw sadece türkiyeye araç üretmiyor işine geliyorsa alırsın böyle saçma bir vergilendirme sistemi sadece biz de var bunun kabahati de vw de değil bana göre psa grubu da çok iyi motorlar yapıyor hem uzun ömürlü hemde çok sessiz çalışıyorlar bmw volvo ford kullanıyor renonun 1.5 dci motorları bildiğin traktör motoru ama çok az yakıyor 1.6 dci motorları da güzel sessiz verimli çalışan bir motor. psa 1.6 270 bg üretiyor rcz de o zaman dünyanın en iyi motoru o araçta diyemeyiz maliyet verimlilik dayanıklılık gibi çok parametreler var bakkal hesabıyla olmuyor bu işler

mahir 12.05.2015 14:01

tiguan 1.4 122 200 tork bile hayli tatmin edici konforu ve kaliteside cabası tavsiye ederim ww tiguanı

mustafa 11.05.2015 23:48

premium markalara binecek kadar zengin değilim birçok araç kullandım son iki aracım vw markaydı daha da başka markaya binmem muhtemelen. her yönden optimal araçlar performans desen süper güvenlik konfor sessizlik işçilik süspansiyon çalışması genişlik harika kuga qashqai ix35 spo xv hangisi tiguana yetişebilir 0-100 8.9 sn hb araçlar bile yetişemiyor gaza biraz dokunmak yetiyor bi ton para veripte yakacağım yıllık 2bin lira fazla yakıt parasına da hiç acımam keyfime bakarım içine oturan herkesin dediği çok sağlam duruyor ve güvende hissettiriyor her tarafı oynayan markaları da biliyoruz

Tokmak 11.05.2015 19:55

Peki benden size bir soru şimdi: Herkes motorunu geliştiriyor ve yeniliyor. Opel 136 bg/320Nm, Honda 120bg/320Nm, Renault 130bg/320Nm ve 160bg/380Nm, vw benzinli motorlarını yenildi. Peki ama bu 1.6 dizel 250Nm neden 10 yıldır yerinde sayıyor? Jetta ve golfteki1.6 105bg/250Nm ve 5 vites sizce de kötü değil mi, üstelik bu zayıf motorun bir SUV'a takılması daha da kötü değil mi?

Toyotacı 11.05.2015 19:50

Cenk bey işe yarayan 250, işe yaramayan 320 ne demek?250'nin 320 kadar iyi olması mümkün mü bilimsel olarak? 1.33 dinzor değildir, 16 valftir. Asıl dinazor jettadaki 8 valfli 1.2 motora turbo takılarak satılmasıdır. Bir bak bakalım Avrupada 1.2 8 valf motor var mı, satılıyor mu? Ama 1.33 motor İngiltere, almanya, fransa... her yerde satılıyor.

Opelci 11.05.2015 13:15

150Nm, 105 bg atmosferik benzinli Opel (bana yetmiyor). Ayrıca bu denli ağır bir SUV'u altınızdaki golf/jetta ile nasıl kıyaslarsınız?Araziye girdiğiniz düşünün? Yani vw iyi bir markadır ama artık 1.6 dizelini 300NM ler seviyesine çıkarabilmelidir (diğerleri gibi-Opel, Renault-Nissan, Fiat, Honda....). Herşey de özgürce eleştirilebilmelidir.

CENK 11.05.2015 13:10

TOYOTACI,
1.33 dediğin atmosferik dinazor motor, 1.6/ 105 dediğin dizel motor. kıyaslamaya gerek yok. Üstelik 250nm tork yetiyor da artıyor bile, işime yaramayan 320bg ne yapayım.

fatih 11.05.2015 09:25

tiguanın ağırlığı azaltılıyor, şehir içinde 8,5-9,5 lt yakacağını düşündüğüm 1.4 tsi 150 bg act fiyatını passatta yaptıkları gibi dizel fiyatına yakın tutmazlarsa ve uygun fiyatlı olursa, çok kilometre yapmayanlar için iyi bir tercih olur. güç lazım oluncada sınıfındaki bütün crossoverlara arkadan tiguan yazısını okutur.:)

Ahmet 10.05.2015 23:22

Adil bey ben zaten vw hayranı biri değilim, yada tsi hayranı.. Zaten 1.2 ve 1.4 tsi bir araç almayı düşünmem, en azından ikinci el bir aracını.. Yüksek güç demek fazla sıkıştırma demek. Fiziksel sınırlar zorlanırsa arızalar kaçınılmaz hale gelebilir. Açıkçası benim için 120 bg ve 250 tork gayet güzel değerler. Ben de ülkemizin ortalama bir vatandaşı gibi güç ve ekonomi dengesini bir arada görmeyi isteyen biriyim. Zaten derdim bu olmasa, ya da insanların derdi bu olmasa piyasada benzinli çok güçlü motorlar mevcut. Neyse laf kalabalığı yapmayayım. Ben ne anlatıyordum yahu :)

Toyotacı 10.05.2015 23:11

Toyotanın 1.33 motoruna koro halinde zayıf diyen vw hayranları, 1.6 105-120 bg, 250 Nm motora neden zayıf diyemiyorlar. Tiguan'a kötü araba diyen yok, ama 1.6 dizel motor güçsüz işte. Rakipler 130-136 bg ve 320Nm'ye çıktı, yakında 160 bg, 350-380Nm çıkıyor (Honda, Renault-Nissan).

bjk 10.05.2015 22:16

Opelci,

Net bir soru cevabını dürüst olarak vermeni istiyorum, benim aracım 122 bg / 200nm bana fazla bile geliyor, peki senin kullandığın aracın değerleri nedir?

Opelci 10.05.2015 21:02

bjk yapabilseydi yapardı, yıllardan beri 250Nm. 1.4 benzinliden 170bg alabilen sadece vw değil (alfa, opel...) Bu motor 10 senelik motor, opelin ve renaultun 320Nm'lik motoru ve hondanın 300Nm lik motoru ise yeni.Yani 250 Nm yeterli değil.320Nm varken neden 250 Nm alsın insanlar?

Adil 10.05.2015 20:46

Sn Ahmet bey küçğk mororlardan yüksek güce karşıysanız vw'ye karşı olmanız gerek (tsi), tiguanda dizele geçmede çok geç kalınmıştır ve 250Nm yetersizdir(golfle, tiguana aynı motor olur mu?) . Sn.Ali Bey, şu anda bu sınıfta hem bizde,hemde avrupa da sınıf lideri Qashqaidir. Vw, toplamda çok satar ama SUV, Pick-up konularında Nissan, vw'den öndedir. Ve son söz: aktarma organlarını yapmayı sadece vw bilmiyor, her firma biliyor. vw'nin 250 Nm motoru sınıfının en düşük torkuna sahiptir.

cem 10.05.2015 20:44

120 bg 1.6 dizel nedir yahu vw teknolojiyi geriden takip ediyor Honda crv nin 9 ileri otomatik 1,6 dizel 160 bg 4x4 u çıktımı bu araba satmaz

Onur 10.05.2015 18:07

300 yada 320 nm Torklu araçların 0-100 hızlanması na bakın sonra 250 nm Torklu TDİ motorların hızlanması bakın. Arkadaşlar bence 300 ve üstü Torku dizel motorlar ile 250 nm Torku dizel araçları kullanarak karar verin rakamların çok önemi yok

ömer 10.05.2015 15:17

SUV kasada 1600 dizel motor yıllardır var wv daha yeni geçiyor. Bunuda yenilik diye sunuyor

bjk 10.05.2015 14:49

Demir,
250 tork bu segmentte bir arabaya yeter de artar bile, önemli olan ihtiyaca göre seçim ve o gücü kullanıp kullanmamakta bence. VW isterse 350 tork yapamaz mı sanıyorsun, 1.4 motordan 170 bg alabilen bir firmadan bahsediyoruz unutma. Geri kalanı müşteri aldatmacadan öteye geçmez emin olabilirsin.

Mrt 10.05.2015 14:18

Yenipassat motoruyla 1.6 tdi 120 bg olarak gelirse çok daha başarılı olur

Dizel 10.05.2015 00:09

En azından rekabet olur. Bazı markalar rakamlarını revize ederler. Ne de olsa pazar lideri sınıflarına girecek. Süper olur valla...

Sinan 10.05.2015 00:06

Bazı arkadaşlar elmayla armudu kıyaslıyor. Söylediğiniz o tork değerleri dizel araçlar için geçerlidir, dizel araçlar zaten her zaman daha fazla tork üretir ama tork aracın performansına belli noktalarda etki eder. Astra 1.4 140 hp benzinli bir araç 200 Nm tork üretirken, Corolla 1.4 90 hp dizel araç 205 Nm tork üretiyor. Bu astra, bu corollaya havada karada toz yutturur. Eleştireceğimiz nokta şu olmalı opel 1.6 cdti ile 136 hp ve 320 Nm tork üretip ülkemizde satarken, neden volkswagen 2.0 tdi ile 140 hp ve 320 Nm tork üretip ülkemizde satıyor? Volkswagen bu şartlarda orta vadede kaybetmeye mahkum zaten Türkiye'de, eğer bu durumu değiştirmezlerse?

ali 09.05.2015 15:14

vw yapar diğerleri de donanımla yok torku yüksekmiş milleti avlamaya çalışır aracı hareket ettiren sadece tork değil aktarma organlarında da performans kaybı olmaması lazım vwden daha güçlü araçlar performans olarak geride kalmasının nedeni şanzuman ve aktarma organlarının vw kadar iyi olmaması 3 ayda 55bin satan bir marka tabiki 6 ay sonraya sıra verir vw alanlar donanım içinmi alıyor zannediyorsunuz parasının canının kıymetini bilen rahatını düşünen vw alır satmak istersede zarar edermiyim diye de derdi olmaz

ahmet 09.05.2015 14:43

250 tork bence yeterli. Bu araçla dağa çıkmayacağız sonuçta. bu torku beğenmeyenlerin altında benim ki gibi 110 torkluk motorlar olduğuna eminim. Ve 110 tork bile 3. Viteste her yokuşu çıkıyor. Ben küçük motorlardan çok yüksek güç elde edilmesini pek sağlıklı bulmuyorum. Tabi zaman gösterecek bunu..

Demir 09.05.2015 13:25

250Nm'lik dizel gelse ne olur, gelmese ne olur; elalem 320Nm'ye çıktı(Qashqai 320Nm, CRV 300Nm, Mokka 320Nm....). Vw'nin bu motoru sonsuza kadar 250Nm mi olacak?

Mesut SAĞLAM 08.05.2015 21:53

Bu aracı bekliyorum bakalım. Türkiyede ne yazık ki alınabilecek tüm suv araçlar 2.0 motor. Onların da malum vergileri oldukça yüksek. Dizel otomatik seçenek iş yapar düşüncesindeyim

esu 08.05.2015 20:37

hangi model olursa olsun vw nin avrupadaki boşline'ı türkiyede comfort yada highline olarak lanse etmesi, her modelde aylarca sıra beklemek bana uymuyor. alacak olana hayırlı olsun

egemen 08.05.2015 19:13

1.6 dizel iyi iş yapar ama 250nm torku arttırmak lazım..

GZY 08.05.2015 17:25

1.6 TDI turkiyeye gelecekmi

muhsin 08.05.2015 14:06

vw her yaptığı araçla sınıfının standartlarını belirliyor

Murat 08.05.2015 11:09

1.6 tdi motorla çıkarırlarsa satış rakamları şu ankinin çok çok üstüne çıkar.

Ahmet 08.05.2015 11:04

Fiyatları da önem arzediyor tabi. Açıkçası yeni kasa qq ile rekabet etmesi için fiyatların qq seviyelerinde olması gerekir. Aynı seviyede qq dururken ben 10 bin tl tiguana vermek istemem şahsen.

tuncay 08.05.2015 10:46

1.6 dizelle lider olma yolunda ilerler tabiki fiyatı şişirmezlerse