Yeni Golf GTE

Yeni Golf GTE
Gün geçmiyor ki yeni bir hibrit modelle karşılaşmayalım. Tamamen elektrikli E-GOLF 'ü Amerikan kullanıcısına arz etmeyi planlayan VW, 2014 başında Cenevre'de prototipini tanıttığı yeni hibrit modeli Golf GTE 'yi piyasaya sundu. Tamamen elektrik motoru ile yürüyen arabalardaki teknolojinin halen istenilen seviyeye gelmemesi otomotiv üreticilerini hibrit modeller üretmeye itiyor. Elektrik motorları ile desteklenen benzinli motorlar ise hem seleflerinden daha az tüketiyor hem de daha yüksek performanslar sunuyor. Zira yeni Golf GTE tüketim olarak çok daha tasarruflu olmasına karşın GTI ile GTD arasında bir performans sunuyor. E-Golf ile 100km/s hıza 10 saniye gibi yeterli bir zamanda ulaşan VW mühendislerinin yaşadıkları sıkıntı, arabanın maksimum hızının 140km/s gibi düşük bir değerde kalmasıydı. Golf GTE ‘de 148 beygirlik 1,4 TSI motoru 8,7kWh lik bir lityum-ion batarya paketi ile destekleyince 201 beygir gibi muazzam bir güç elde edildi. Doğal olarak 0-100 hızlanması 7,5 saniye gibi bir değere gerilerken maksimum sürat ise 220km/s gibi bir değere ulaştı. Sadece elektrik motoru ile 50 kilometre yol alabilen yeni Golf GTE nin üreticileri, aracını kısa mesafelerde kullanan sürücülerin benzin motoruna ihtiyaç bile duymayacaklarını iddia ediyorlar. 6 ileri otomatik şanzımanı manuel moda da kullanılabilecek GTE'nin benzin motoru, elektrik motoru ve aktarma organları Audi'nin yeni tanıttığı A3 e-tron ile birebir aynı. Golf GTE'nin sürücü ihtiyaçlarına cevap verecek 4 farklı sürüş modu olacak. Benzinli ve elektrik motorların güçlerini maksimum benzin tasarrufunu sağlamak üzere harmanlayan “Hybrid Auto” modu; Bataryalarda bir miktar güç bırakmak üzere planlanmış “Battery Hold” modu; Bataryaları hiç kullanmak istemeyen sürücüler için “Battery Charge” modu; Maksimum performans isteyenler için ise “GTE Mode” modu. Kilometre başına ortalama 35gr gibi muhteşem bir emisyon değeri olan arabanın tamamen şarj edilmesi 2,5 saat sürüyor. Standart 16 inç jantların yanında 17 ve 18 inçlik jant opsiyonları sunan Golf GTE de 8 inç lik dokunmatik ekranlı bir multimedya sistemi de mevcut. Almanya'da baz donanımları ile 29.998 Euro üzerinden lansmanı yapılan Volkswagen Golf GTE ‘nin Türkiye'ye ne zaman geleceği ve fiyatının ne olacağı henüz bilinmese de Avrupa'nın bir çok ülkesinde satışa çıkarıldığından yakın zamanda ülkemizde de yollarda görüleceği tahmin ediliyor.

18.09.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9640 26.11.2016 16:01

Araba satış fiyatları değişmeden hybrid arabalar satamaz. Bugün bir VW Golf 70 bin tl'yken , GTE modeli 110-130 bin altı olmayacak görünüyor. Bu da akıl karı değil. Yılda basit bir matematik hesabı yapacak olursak, VW Golf benzinli modeli 100km ye 7-8 lt yakarsa ve yılda 10-15 bin km metre yaparsa; yıllık benzin gideri 4-5 bin tl dir. 10 yıl bu aracı kullansa 40-50 bin tl vermiş olur ki 70+50=120 bin tl . GTE hybrid 130 bin tl ve gerek var.
Biraz insaf yahuuu

arabacı 20.09.2014 17:11

...volkswagen bir de elektrikli araba çıkarmış.fiyatıda bi 100 bin falan olur.bizim ... insanımızda alır.

Süleyman 20.09.2014 15:35

Hibrid Araçlarda Toyata hakkı yenmez Toyata Yarış Hibrid sarj etme derdi yok hareket halinde kendi kendini sarj ediyor. 10 yıl batarya garantisi var. Toyota' nın bu aracı istenilen satış rakamlarına ulaşmadıysa VW Golf Türkiye pazarı bence imkansız.

tyrell 19.09.2014 22:53

Bu tür araçlar dünyanın her yerinde az sayıda satılıyor ve genellikle yapılan yatırımı karşılamıyorlar. Burada asıl faktör Avrupa Birliğinin uygulamaya koyduğu her üretici için ortalama emisyon değeri kuralı. Bu tarz araçlar markanın ortalama emisyon değerini aşağıya çekerek daha yüksek emisyon değerlerine sahip araçların satılabilmesinin önünü açıyorlar. Örnek olarak BMW i3

müfit 19.09.2014 03:51

doğru söylüyorsunuz fakat bir yerden başlamak lazım değil mi. yavaş yavaş bu tür araçlar dünya çapında kullanılmaya başlıyor hatta çoğu gelişmiş ülkede kullanan sayısı ciddi miktarda artışta. bizim ülkemizde şu an için düşük oranda da olsa yavaş yavaş trafikte rastlanıyor. az da olsa ülkemizde bulunan bazı avm ve benzin istasyonlarında şarj etme cihazları bulunmakta. bugün popüler olmaz ama yarın popüler olması için bu tür araçlar ülkemize ithal edilmeli hatta ve hatta gönül ister imal etmeli ve ihraç etmeyi...

jet tacı 18.09.2014 21:39

Dünya çevreci teknolojilerde yarışmaya çalışadursun bizim gibi az gelişmiş çok tüketmiş toplumda gitmez ya böyle şeyler diyenler için. Bu aracın fiyatı 100.000 olsa kapış kapış gider Doğuş neye ne fiyat isteyeceğini çok iyi bilir. Almanyada 30.000 eurodan satılacak araçkurla çarınca 85bin edyor zaten ÖTV KDV unsurlarıyla 130 bin eder ki golf değil bmw mercedes alırsın. ANCAK Almanyadaki lansman fiyatının TL karşılığı olsa tereddüt etmeden hemen alırım. 200 beygir güç alabileceğim şehir içi kullanımda nerdeyse bedava olan bir araç için tereddüt edilmez.

TOLGA 1.6 D 18.09.2014 19:54

Zaten dış tasarımı haricinde rakipsiz olan golf teknik olarak arayı dahada açmış oluyor bu model ile
200 hp lik bir motor ve kmde 8 kuruş tüketimi 0-100 derecesi 7.5 sn ile harika
Ama tasarımı aynı duyguyu vermiyor volskwagen in Peugeot ve Citroen le ve koreliler den ders çıkarması lazım

T.C. 18.09.2014 18:38

bu tür araçlar bize ters gelir,isteyen getirsin alsın satsın göreceğiz 2 yıl önce inebolu ya gittik,ilçede var olan 2 petrol de bir uyuşmazlık dolayısıyla kapalı idi,vatandaş abana ya benzin almaya gidiyordu,geri dönerken neredeyse yolda kalıyorduk,bu tür araçlara altyapı olmadıkça şiddetle karşıyım,vergi mevzuatı başka konu ama olay tahsilat olunca şarjın ötv si,pilin kdv si,hibritin gelir vergisi olur,aynı hesaba gelir,ben geçeceğine eminim,bu nedenle elimizdekilerle mutlu olmasını bilelim.

Ayak Kabıcı 18.09.2014 17:04

arabanın fiyatı normal 1.4 tsi motorlu dsg otomatik vitesli orta seviye versiyonunda atıyorum 70.000 TL iken hibrid versiyon için 95.000 TL para isteyecekler.
biraz keriziz de o kadar da keriz değiliz. 20.000 TL fazladan para verecem elde edeceğim tasarruf ile bu farkı ancak 5 sene de kapatacam. Zaten 5 sene sonra bir de akülerin değişmesi vb. çıkacak. Yanına bir de hibrid 'ten kaynaklanabilecek ilave servis giderleri eklenecek. kimse tutupta bu aracı almayacak yani. 3 - 5 adet anca satılacak. Aynı durum Toyota yaris için yaşandı. 35.000 TL ye baz versiyon 1.0 yaris varken kimse 55.000 TL ye gidip hibrid yaris almadı. Anca 10-15 adet sattılar. Bunda da farkı olmayacak.
Tek bir seçenek var. emisyon oranlarına göre vergi sistemi getirilirse o zaman en düşük vergi sınıfına girerek avantaj kazanabilir.
Emisyona göre vergi sistemi devletin gelirlerini fena düşüreceğinden, en düşük vergi oranı bile bugünkü 1.3 motorlu araçlara eşitlenecektir. Bu durumda kullanmakta olduğumuz halk araçlarının vergileri düzenleme ile ciddi oranda artabilecektir. Yani yine millete girecektir kazık.
En iyisi getirmesinler hibrit mibrit, her şey daha kötüye gidecek, düzenleme de yapmasınlar. Yaşayıp gidiyoz bir şekilde, belamızı aramayalım..

Shift 18.09.2014 10:40

Hergun elektrikli otomobil haberi geliyor Turkiyede satılansa sadece bikac model ? Ya devlet yakıttan gelen vergi kesilir diye gelmesini engelliyor veyahut ... yine saçma planlar pesinde ....