2021 Toyota Corolla 1.5 Vision Multidrive S

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1490 cc
  • Maksimum Hız 190 km/s
  • Beygir Gücü 123 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 12.1 sn
  • Maksimum Tork 153 Nm
  • Uzunluk 4630 mm
  • Vites Tipi Otomatik
  • Genişlik 1780 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1435 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 7.1 lt
  • Boş Ağırlık -
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.0 lt
  • Bagaj Hacmi 471 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.8 lt
  • Yakıt Deposu 50 lt
2021 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-4108 20.01.2021 19:39

*** Aşağıda Misafir 8481 olarak yazmıştım, motorun müşteri beklentisini 1.6 gibi karşılamayacağını yazmıştım. Ancak halen fiyatıyla rakipsiz. C sınıfı otomatik araba almak isteyen ama 300 bin liralara çıkmak istemeyen birinin alacağı 0 km tek araba Corolla. Manuel düşünüyorsa Megane, Ceed vs. bir kaç seçenek daha var.

Misafir-1229 18.01.2021 19:19

Konforu, sağlamlığı, yakıt tüketimi, şanzıman rahatlığı açısından güzel bir araç. Ancak fiyatına göre motor ivmelenme değerlerinin ben de düşük olduğunu düşünüyorum. Aracın fiyatının yaklaşık 10 bin lira aşağısı ve yukarısında 4 tane turbo beslemeli dişli rakibi var. Bunlar:
Megane 1.3 200000
Golf 1.0 207000
Scala otomatik 219000
Golf otomatik 224000
Astra 1.2 227000
Bu arabaların fiyatına bakıldığında 1.5 litrelik uygun fiyatlı makineye sahip düşük paket model otomatik Corolla'nın 200000 liradan fazla olmaması gerektiğini düşünüyorum. Bu fiyata da satılacaksa şayet rakiplerinden daha konforlu bir deneyim sunması gerekir ki motor tarafındaki performans açığını bu şekilde kapasın. Ancak buradaki tüm araçlar üç aşağı beş yukarı aynı özellikteki araçlar. Bir konuda biri iyiyse diğer konuda başka bir markanın aracı iyi olan otomobiller. Dolayısıyla tıpkı benzinli atmosferik 1.5 litrelik Focus gibi bu fiyatlarla Corolla'nın işi bence kolay değil.

Misafir-8278 18.01.2021 12:29

Toyota satar mantığı galiba bitecek gücü düşürmüşler türbo da yok lpg ye uyumlu değil symbol da dahi turbo fabrika lpg var bakımı 10.000 de niyetliydim vazgeçtim en mantıklı duster lpg li yattı madem atmoferik motor toyota bayisinin tavırlı hareketleri bir nebze olsun durur arıyorsun araç yok diyorlardı bu araç 60-70 kuruç altında yakmaz hiçbir esprisi kalmamış maalesef

Misafir-243 17.01.2021 14:46

2 gün evvel Toyota'dan aradılar, efendim yeni Corolla'mız geldi buyrun showroomumuzu ziyaret edin sizi de Toyotalandıralım diye. Normalde burunlarından kıl aldırmazlar, çünkü araç kendisini satan bir araçtı zaten ekstra müşteri arama çabasına girmezlerdi. Demek ki bu motorla birlikte talep azaldı, artık kendileri müşteri peşine düşmeye başladılar. Sesimi çıkarmıyorum, fiyatı bu talepsizlikle belki daha da düşer veya motora falan bir güncelleme gelir bu sayede. Neticede kazanan müşteri olsun, gönül ister ki bu arabayı 180'e satsınlar. O fiyatla eminim bu motor herkese yetecek hatta harika gelecektir :)

Misafir-9447 17.01.2021 12:02

Bu motorun tüketim ve emisyonu, 1.2 Turbo Toyota ile aynı (hatta daha düşük). Bir tek hızlanması 2 sn geç. 153 Nm de yeterli bir tork (Tüm dünyada hibrit tercih ediliyor artık, hibritlerin torku da bu kadar yani illa 200 Nm torka sahip olmanız gerekmiyor). 212 bin TL fiyatta rakiplerine nazaran uygun (Rakipleri 280-300 bin TL). LPG kiti de çıkacaktır yakında.

Misafir-8481 16.01.2021 21:41

*** Elden kalmış motor falan komik şeyler bunlar, bu motor 3 yıl önce üretilmeye başlanan 100 küsur milyon euroluk bir ar-ge'nin ürünü. Hangi firma 3 yılda motoru elden çıkarmaya çalışır? Atkinson çevrim prensibine sahip ve üretim amacı uçsun kaçsın değil, verimlilik odaklı (termal verimliliği yüksek bir motor).

Corolla'nın sedan modeli genel olarak eskiden beri Avrupa'da satılmıyor. Eski 1.6 motorlu Corollaları da Avrupa'nın genelinde göremezdiniz, ağırlıklı olarak Doğu Avrupa'da ve Avrupa dışında satıldı. Avrupa'da Corolla hb ve sw karoser tiplerinde ağırlıklı olarak 1.8 hibrit, 2.0 hibrit gibi motorlarla satılıyor.

Toyota'nın 1.6 motoru bu zamana kadar ki en performanslı 1.6 atmosferik motordu (kompakt sınıf aile araçları içindeki, istisna spor modeller hariç). Ancak uzun soluklu çekişmeler dışında, üst hızlar dışında "motorun yapısı gereği" atmosferik araçlar turbo beslemeli diğer tabirle "aşırı beslemeli" araçların rakibi değiller. Elmayla armudu karşılaştırmamak, sapla samanı karıştırmamak lazım. Corolla, yeni motoruyla "bizim insanımızın ilgisini çekmeyen" verimliliğe odaklanmış bir C sınıfı olarak karşımızda. Görüşüm, 1.6'sı kadar talep görmeyeceği yönünde. Performans nedeniyle değil, bu motora LPG takılmıyor. İleride uygun kit üreten firma olsa bile direkt enjeksiyonlu motorlara uygun kitlerin fiyatı 10 bin lira seviyelerinde oluyor.

Misafir-5643 16.01.2021 16:24

6831, sen hiç yokuş yukarı giderken tırcılarla karşılaşmadın sanırım, adamlar direk sol şerite geçince sende mecburen hızını düşürüyorsun ve o tır sağa geri geçince sen o hızını hemen arttıramıyorsun. Dip gaz yapsan bile yemiyor araç bağırıyor zaten gitmiyor kardeş basma diye :D
Yaris kullandım ve en çok bu olaydan muzdariptim ama b segment bir araç olduğu için bir nebze tamam diyebiliyorsun, şuan 308 1.5 dizel var ne yokuşu ne düzü sıkıntı vermiyor

Misafir-1542 16.01.2021 15:42

Şu güzelim arabaya bu motor yakışmıyor. Toyota'nın yol haritasını doğru çizmediğini düşünüyorum. Şöyle ki:
1.33 litrelik doğal emişli (atmosferik) makine devam ettirilip otomatik vites kombinasyonuyla teknolojisi geliştirilecekti ve ürün gamında ekonomik baz modeli olarak yerini alacaktı.
Diğer bir model ise 1.5 litrelik benzinli 180 beygir gücünde turbo emişli makine olup 40-50 bin lira daha pahalı bir model olarak ürün yelpazesinde olmalıydı.
Peki şimdiki Corolla 1.5 litrelik makineye baktığımızda yakıt tüketimi desek 0.3 litre düşmüş; egzoz salınımı ise bırakın A sınıfını B sınıfı bile değil: Yani önceki 1.6 litrelik makine ile aynı. O zaman bu 1.5 litrelik makine neden geliştirildi(?) Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu gibi bir durum var ortada. Belki de Yaris hibrid'deki 1.5 litrelik Atkinson çevrimli makineyi Corolla'ya da koyarak fabrika üretim bandı, yedek parça üretim maliyetlerinde bir motoru bitirerek maliyetleri kısmaya gittiler ancak kullanıcı tarafında kaydadeğer hiçbir değişiklik olmamış gibi görünüyor. Aksine araç 1.33 litrelik makinenin tüketim ve hız değerlerine sahip olmuş gözüküyor. Yazık, 1.33 litrelik makine boşuna bitirildi; 1.6 litrelik doğal emişli makinenin yerine de 1.5 litrelik turbo emişli makinenin olması lazım. Toyota yetkilileri buraları okuyorsa gerekli motor revizyonunu yapmalılar.

Misafir-6831 15.01.2021 13:09

Bu 1.5 motorun Yaris'tede kullanılması ayıp mı? Golf'teki 1.0 motor da polo'da kullanılıyor, ne var bunda? 153 Mn normal bir kullanım için ve bir halk arabası için yeterlidir. Ben neden bayır yukarı başka arabayla yarışayım, neden gaza bastığımda arabanın önü kalksın? Zaten bu fiyata öyle bir arabada alamazsınız (C sınıfı sedan otomatik).

Misafir-4669 14.01.2021 13:26

Sayın 8999 herkesin belirli bir marka aşinalığı ve tercihi vardır tabi ki. Benim tercihim de 153 torka sahip bir arabaya 212 bin lira vermek olmaz hiç bir zaman. Artık kullanıcılar en azından şöyle gaza basınca önünü kaldıran arabaları tercih ediyorlar ve haklılar, nedeni ise 1.5 atmosferik arabayı rampa da 1.0 turbo bile geçebiliyor. Sana ise direksiyona sarılmak düşüyor haksız mıyım.

Misafir-679 14.01.2021 12:55

1.33 motor avrupada aurislerde vard (zaten bizde satılan aurisler de ingiliz üretimiydi)ı. Bizde de iyi ki oldu, çok daha uygun fiyata sıfır araba alınabildi. Bu 1.5 corolla'da daha yeni çıktı ve Romanya Bulgaristan, Rusya ve Polonya'da satışa sunulacak (Romanya'da şu anda var). Diğer daha gelişmiş ülkelerin çoğunda zaten sedan yok.

Misafir-7032 14.01.2021 00:08

Bu 1.5 motor yariste kullaniliyor. Yorum yapan birinin yazdığı gibi AB ülkelerin de 1.5 motorlu corolla satışı yok. Belliki elde kalan motorları böyle satacaklar!!!. Halkımızın alacağını biliyorlar.1.33 motoru önceki kasa corollada sattıkları gibi!!!...

Misafir-310 13.01.2021 12:55

Ben Misafir-8999, yorumumu eksileyen bilge arkadaşlar, lütfen 212 bin TL'ye sıfır C sınıfı, sedan, otomatik başka araba varsa yazabilerler mi?

saka118 16.01.2021 22:07

Şimdi birincisi 212bine corollayi da vermiyorlar.Zorunlu ekstralarla 225 oluyor.
İkincisi bahsettiğiniz özellikte birçok araç var ve hepsinin motoru bunun 3 silindirli motorundan iyi;çoğunun da vitesi otomatik vitesinden iyi...
1)Astra sedan otomatik 190000
2)Elantra style otomatk 190000
3)Scala DSG 219000
4)Golf DSG 224000
5)Sportage düz 229000
6)Civic Otomatik 231000
Ayrıca insanlar 225000 lirayla illa sizin istediğiniz özellikte araba almak zorunda değil,farklı segmentlerde çok daha güzel sıfır veya birkaç yaşında araçlar alabilirler....

Misafir-8999 12.01.2021 18:18

Bu fiyata (212 bine) alternatif yok ki

murat erdogan 22.01.2021 23:12

şaka118 tamam toyota ekstralarla 13 bin tl koyup 225 oluyor da diğer araçlara ekstra gelmiyor mu?
astra sedan (ağır kronik sorunlu ve dinozor kasa) 190+13=203
elentra style otomatik 203
scala (sıkıntılı dsg) 233
golf (sıkıntılı dsg) 237
sportage (manuel cevap yazdığınız kişi otomatik istiyor) 242
civic 244
yanıltıcı bilgi vermeyelim.

Misafir-6087 11.01.2021 12:34

TOYOTA bu modeli ve bu motorda kan kaybedecektir. Diğer rakip modellere göz atma zamanı geldi.

Misafir-2243 07.01.2021 01:51

Tamam motor 1.5 yaptın da bu fiyat nedir satmamak için mi yapıyorsun? Euro düşüp rakip araçlar alt ötv ye girerse buralar sinek avlar demedi demeyin.

Misafir-5627 06.01.2021 12:29

Bu motor ile Almanya, İngiltere gibi gelişmiş AB ülkelerinde satışı yok sedan versiyonun. Varın siz düşünün.

Misafir-2968 05.01.2021 19:54

toyota ne yapalım edelimde insanları şaşırtalım demiş, araçlar çok hızlıydı az yavaşlatalım diye karar almışlar ! Bunun başka açıklaması olamaz

Güncel Donanım Paketleri
1. Vison
2. Dream
3. Flame
4. Passion
Standart Donanımlar1234
Otomatik Klima-SSS
Kablosuz Şarj--SS
Head-Up Display---S
Deri Direksiyon-SSS
Apple-Android Desteği-SSS
Multimedya Sistemi-SSS
Yağmur Sensörü--SS
Otm. Kararan Dikiz--SS
Anahtarsız Çalıştırma--SS
Ambiyans Aydınlatma---S
Elektrikli Bel Desteği---S
Şerit Takip Sistemi--OS
Yaya Algılama--OS
Otomatik Uzun Farlar--OS
Geri Görüş Kamerası-SSS
Paerk Sensörleri---S
Trafik Uyarı Sis.---S
Kör Nokta Uyarı Sis.---S
Hız SabitlemeSSSS
Yokuş Kalkış DesteğiSSSS
Lastik Basınç UyarıSSSS
7 Hava YastığıSSSS
USB ve BluetoothSSSS
Ön Kol DayamaSSSS
Arka HavalandırmaSSSS
Elektronik Park FreniSSSS
Bagaj HavuzuSSSS
Direksiyondan KontrolSSSS
ABS, EBD, ESPSSSS
Katlanır Arka KoltukSSSS

O (Opsiyonel), S (Standart)

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ

Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.