Şarj Yeri Olmayana Satışı Yasak

Şarj Yeri Olmayana Satışı Yasak
Özellikle yakıt tüketimini dikkate alan taksicilerin ilgilendiği elektrikli aracı almaya karar veren bir vatandaş öncelikle bayiyle ön sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmenin gereği olarak firma eksperi, alıcının ev ya da iş yerinde incelemede bulunarak kuruluma uygun olup olmadığını rapor ediyor. Vatandaşın kurulum için bildirdiği yerlerin uygunluğu halinde taraflar arasında kesin alım sözleşmesi imzalanırken, olumsuz rapor durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ekspertiz ücretini de ödemek zorunda kalıyor. Kesin alım sözleşmesinin ardından şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira ödeyen alıcının, bataryanın yıllık kullanımı konusunda da taahhütte bulunması gerekiyor. Yıllık 10, 20, 30 veya 40 bin kilometreden birini taahhüt eden alıcı, az kullandığında az ödüyor. Aracını teslim alan ve şarj kutusunu da ev veya iş yerine montaj ettiren elektrikli oto kullanıcısı, fosil yakıt kullanan araçlardan farklı olarak iki ayrı kasko yaptırmak zorunda. Hem araç için hem de batarya için ayrı ayrı kasko yaptıran alıcıya, bu işin faturası ise ortalama 3 bin lirayı buluyor. Otomobil için 64 bin 900 lira, şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira, çift kaskoya ortalama 3 bin lira harcayan vatandaş, bataryanın kullanımı için yıllık 10 bin kilometre taahhüt etmesi halinde ise her ay 85 avro ödeyecek. Renault Mais Bayisi Neziroğlu Oto'nun Mağaza Satış Yöneticisi Okay Uğursal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, satışa sunulduğu günden itibaren elektrikli otomobile büyük ilgi olduğunu, çok sayıda taksicinin mağazalarına gelerek kendilerinden bilgi aldığını söyledi. Bataryaların 6 saat gibi bir sürede dolmasının elektrikli otomobilin ucuz ulaşım ve çevreci özellikleri gibi avantajlarını biraz da olsa gölgelediğini ifade eden Uğursal, ''Büyük ilgi var ama 6 saati bulan şarj süresi nedeniyle vatandaşlar biraz temkinli yaklaşıyor. Kimse 6 saat şarj için beklemek istemiyor. Şarj istasyonları yaygınlaşır ve şarj süresi kısaltılırsa elektrikli otomobillerin cazibesi daha da artar'' dedi. Şarj istasyonlarının yaygınlaşmasının ardından ev ya da iş yerlerine şarj kutusu montajına ihtiyaç duyulmayacağını ve eksper raporuna gerek kalmayacağını belirten Uğursal, mevcut durumda eksper raporunun araçların gerektiği gibi kullanımı için önemli olduğunu kaydetti.

07.06.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
vefa li 28.07.2012 17:47

bence yine en tasarflusu lpg sistemi yıllık 20 bin yol yap 1500 tl yakarsın

:) 13.06.2012 11:04

uzun yola çıkınca ne yapcam, batarya bana 15 gün gidermi, şehir dışına 2 hafta tatile gidersem ne olacak. sarj kutusunu arabanın bagajına monte etseler ya, elektrik kablosu her yerde bulunur. takar şipşak sarj ederdik. Bu arada kutuya para ödücem elektrik faturamı ödücem yetmicek, aylık yapacagın km yi taahhüt edip onada para ödücem :D tek kelimeyle komik

AYDIN 12.06.2012 02:34

Siz hiç merak etmeyin yakında o bataryaların yan sanayisini üretiriz biz biraz zaman !

metin 11.06.2012 20:21

devlet akaryakıttan parayı götürüyo. tabikide elektrikli arabayı satmamak içinden elinden geleni arkasına koymaz..

aykutsoner55 09.06.2012 15:07

elektrikli araçların yaygınlaşmasını mı istiyorlar yaygınlaşmamasını mı:-)eee benzinden iyi vergi alınıyor tabii

ceza 09.06.2012 08:13

Ne güzel,elektirikli araç kullananlar nasıl da cezalandırılıyor.Şu eziyete bakın,tam tersine teşvikler olması gerekirken ...

Kürşad Gümüş 08.06.2012 18:22

Maşallah İyiymiş