2015 Mazda 3 Sedan 1.5 Reflex AT
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1496 cc
- Maksimum Hız 185 km/s
- Beygir Gücü 120 HP
- 0-100 Km Hızlanma 11.6 sn
- Maksimum Tork 150 Nm
- Uzunluk 4585 mm
- Vites Tipi 6 İleri Otomatik
- Genişlik 1795 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1450 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.8 lt
- Boş Ağırlık 1295 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.8 lt
- Bagaj Hacmi 419 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 5.5 lt
- Yakıt Deposu 51 lt
2015 YILI FİYAT GRAFİĞİ
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ
Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.
Arabayı alalı 2 ay oldu. 3500 km yol yaptım. Çok keyifli. Kalitesini hissettiriyor. Şanzıman başarılı, sürüş konforu çok iyi. Donanım bu fiyata çok iyi. Yakıt yaklaşık 29 krş. Çok sert araba kullanan biri değilim belki o yüzdendir. Tavsiye ederim
Araba yağ gibi akıyor oldu. Sanırım skyactiv teknolojisi yüzünden.çok keyifli araç. Fiyatı da pahalı değil. Son bir kaç haftada oto bayilerini gezdiyseniz bana hak vereceksiniz.
Motorları karşılaştırırken sadece bir değer üzerinden karar vermemek lazım. Dacia nın torku yüksek olabilir ama hangi devirlerde bunu sağlıyor beygir gücü nedir hangi viteslerde hangi devirde ne kadar tork ve beygiri maks yapacak bunlara bakmak lazım.tamamen atıyorum. X motor torku 300 ama 1500-2500 devirde size bunu sağlıyorsa ilk kalkış dışında pek bir işinize yaramaz. Hızlanıp devriniz arttıkça maksimum torktan düşmeye başlarsınız (ya da üst segment bir araç alırsınız)aracın son hızını koruması için beygir gücünü de unutmayın. Yok dacia yokuşta geçer yok mazda geçer bilmiyorum ama iki rakam görüp karar vermek çok hatalı olur.bir kütleyi hızlandırmak için güç gereklidir.daha çok hızlandırmak için daha çok güç gerekecektir. Bu güç de beygir gücü ile ölçülür. Kısaca karışık işler bunlar. Kullanmadan karar vermek zor
Araç 7000 devir ceviriyor dacianin torku 6000 de 100 kalır ama bunun torku 6000 devirde 150 tabi dizel dacia daha iyi pardon mazda skyactiv ile dci motoru kiyas yapmayin bari corolla honda gibi motorları hiçbir 1.5 dizel yokuş bile olsa geçemez ama 1.6 dci geçer torku 320
Bu kadar güzel bir araba yapıyorsun, yıl olmuş 2015, böyle vasat bir motor koyuyorsun, üstüne de 70bin lira para istiyorsun, yokuşta 1.5 dci dacia seninle dalga geçecek biliyor musun? Resmen insanlarla dalga geçiyorlar. Bu parayı ancak turbo motorlu ve torku yüksek olması şartıyla veririm, bu haliyle verilen paraya acırım... (tamamen şahsi fikrimdir, alanlar güle güle kullansın)
Arkadaşlar,
Atmosferik motorlu bir araba, hiçbir zaman ve hiçbir şart altında şehir içinde 20-30 kuruş yakamaz. ortalaması min. 35 kuruş ile gezersiniz. yeni nesil düşük hacimli turbo motorlar bile şehir içinde özellikle istanbul ankara izmir gibi şehirlerde 7 - 8 lt tüketiyor. Bu araba da bu verilerden aşağı kalmayacaktır. üzerine kötü denilebilecek bir performansı var.
Mazda 3 ün dizelini beklemek lazım, en düşük sıkıştırma oranlı dizel motor olacak deniliyor. Benzinli motorlar zarar ettirir, benden söylemesi.
Trabzon bayide beyaz power var
Sayın Boşnak,
BU aracacı kullananlara ve forum sitelerindeki yorumlara bakarak, şehir içinde 20kuruş yakması imkansız, şehir içi değeri 30-40 kuruş arası tüketiyor. (ortalama 6-8 litre arası)
Açıkçası taksi yapma gibi bir niyetimiz yok :) 7 litre yani 35 kuruşa kadar yakması zaten kabul edilebilir bir rakkam. kaldıki, Adana, mersin, elazığ ve Gaziantep bayilerinde kırımızı power yok... Yani almak istesem de alamıyorum aracı. Bu kasayı çok istememe rağmen, arac olmadıgından dolayı (Kırımızı/beyaz power şubatta gelecekmiş) corolla sıfır veya Avensis CVT ikinci el alacagız gibi.
Sayın Ulusoy şehir içinde bile 20 kuruş yakan corollayı lpg takmak için alıyorsanız....Bu aracı Taksi yapmak için mi alıyorsunuz
Yeni corolla ile Mazda3 arasında kaldım. otomatik olması şart. mazda3 ün dizaynı açıkçası beni al diyor. Ama LPG takılamaması beni corollaya yönlendiriyor. Fakat corolla da kalite hissini alamadım içerideyken. Plastikler çok iyi gelmedi... mazda bu konuda bir adım önde.
aracın test sürüşünü yaptım.performansı eh işte dedirtir.sürüşü güzel.ikilemde kaldım ,gittim leon aldım uçuyor.
(Yazının devamı ) Ön görüş açısı yeterli. Ön konsoldaki monitör, yol görüşünü olumsuz etkilemeyecek şekilde konumlandırılmış. Monitör kullanımı kumanda kullanımı iyi konumlandırılmış olduğu gibi estetik olarak da başarılı. Estetik kaygılardan dolayı bagaj kısmının girişi mecburen daralmış. Eğer çok valiziniz olacaksa yerleştirmesi büyük bir bagaj kapağı girişine nazaran daha zor olacaktır.
Sonuç olarak 84 yılından beri farklı araçlar kullanmış bir sürücü olarak aracı genel anlamda başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Eğer benzinli araç takıntınız yok ise lansman fiyatları ile tercih edilebilecek bir araç. Biz, diğer arkadaşların deneyimlerini okuyarak fikir sahibi olmuştuk. Sizler içinde bu yazının aydınlatıcı olmasını umarım. Emniyetli sürüşler ,sağlıklı günler.
Aracı teslim aldıktan sonra ilk 500 km sürüş izlenimlerini sizlerle paylaşıyorum. En çok merak edilen konulardan birisi yakıt tüketimi konusu olsa gerek. 100 kmsi şehir içinde ve kalan 400 kmsi şehir dışında olmak üzere klima açık şekilde aracı zorlamaksızın yapılan toplam 500 kmnin sonunda gerçek tüketim miktarı ; 7,5 litre/100 kilometre. Bunun TL karşılığı ise benzinin 5 TL/litre güncel fiyatı ile 37 kuruş/kilometre. Bu değerler ilk 500 km için bu şekilde gerçekleşti. Daha sonrasında yakıt değişiminin olup olmadığını oluyorsa ne mertebede olduğunu tekrar paylaşırım. Estetik görünümü yüksek olan Mazda 3 ün olumlu ve olumsuz yönlerinden de bahsetmem, sizler için fikir sahibi olmanızda yardımcı olabilir. Öncelikle yol tutuşunun başarılı olduğunu belirtmek istiyorum. Bu konu, emniyetli sürüş açısından oldukça önemli. İlk hızlanmalarda atak olmasa da, ara hızlanmalarda esneklik anlamında yeterli görünüyor. Frenler aracın dengeli şekilde yavaşlamasını sağlayabiliyor. Dış ortam sesi , düzgün olmayan asfaltta kendini belirgin şekilde hissettiriyor. Kliması verimli çalışıyor ve istenen ortam sıcaklığını temin edebiliyor. Kör nokta uyarı sistemi , dalgınlıklara karşı etkili bir güvenlik sistemi. Otomatik moda kullanılırken ekranda hangi viteste olduğunuzu göremiyorsunuz. Manuel viteste ise, mevcut vites ve eğer bulunduğunuz vites uygun hesaplanmamışsa, bulunmanız gereken vites okla gösteriliyor. Sürücü koltuğu , bel desteği ile beraber sürüş konforuna yeterli katkıyı sağlayabiliyor. Emniyet kemerlerinin öngerme kuvvetleri , rahatsız edici seviyede değil. Yan aynaların alışılagelmişten büyük olması, görüş kolaylığı sağlarken dış ortan sesinin artmasına da sebep oluyor. Direksiyon hassasiyeti konforlu ve emniyetli sürüş için uygun. Kasislerde süspansiyon sisteminin tepkimeleri yeterli. Sürücü koltuk mesafesi ortalama boydaki sürücüler için yeterli ve rahat. (Sığmadığı için devamı diğer yorumda)
yanlış bilgilendirmeyin full + full donanımda bile GEri Vites camerası yoktur.... aracı bayide canlı test ettim sordum
Geri dönüş kamerası reflex donanımda standart.
bu aracın geri görüş kamerası var mıdır acaba?
Power modelini test ettim, Reflex modelinin siparişini verdim kaparosunu ödeyerek. Temmuz sonu, Ağustos başı gibi gelebilirmiş. Türkiye'de kıymeti bilinmeyen Mazda'nın yeni motoru ve tasarımıyla artık yavaş yavaş yollarda görüneceğine inanıyorum.
Ford neredeyse bedava verecekti alayım diye. İndirimler, kolaylıklar vs. ama Mazda bir lira indirmiyor, peşin de verseniz neyse o diyor. Sanayideki ustalara bakmayın siz, herkeste Mazda olsa aç kalırlar, o yüzden Mazda'ya laf atarlar parçası pahalı, servisi yok vs. diye. Bir araştırmada yüzde 17 ile en az sorun çıkartan marka olduğunu görmüştüm. En yakın rakibi de yanılmıyorsam Toyota idi yüzde 24 ile.
Kırmızı rengi 1500, diğer renkler 1100 lira ek. Aracın kırmızı ışıkta kalkışlarda falan gazı kökleseniz bile kendini hemen ileri atmıyor. Bunun sebebini anlamadım ama güvenlikle alakalı olabileceğini düşündüm performans düşüklüğüne yormaktansa. İç hacim ve bagaj hacmi de tatmin edici, özellikle sedanlarda. 3 ay hemen geçsin de kavuşalım istiyorum, askerde bile böyle şafak saymamıştım.
Araç piyasada ancak kimse detaylı bir şekilde videosunu çekip yayınlamadı. Bi inceleme bekliyoruz . Araç harika görünüyor bu arada.
bugün bursa inallarda test ettim, araç sedan reflex otomatikti. aracı çok beğendim, ancak bagaj kapağının yapısını beğenmedim; çünkü eşya yerleştirmek problem olacak gibi, yükseklik çok az. ağustos ayına sıra veriyorlar, lansman dönemi olduğu için de indirim yapmıyorlar.
test ettim çok güzel.yalnız hemen teslim edilmiyor,beklemek lazım.İnşallah fiatta değişiklik olmaz.
bence mükemmel olmuş..