Mart 2018 Satış Rakamları

Mart 2018 Satış Rakamları

Mart ayında Türkiye otomotiv piyasası satışları toplam 158.430 adete ulaşarak bir önceki yılın aynı dönemine göre %1,50 oranında artış gösterdi.

Geçen yılın aynı dönemine göre binek otomobil satışları %5,47 oranında artarken ticari araç satışları ise %10 oranında sert bir düşüş gösterdi.

Otomobil pazarındaki dizel otomobil satışları %59 oranına gerilerken, otomotik vitesli araçların toplam satışlara oranı ise %65'in üzerine çıktı.

Genel olarak 2018 yılının en çok satn modelleri sıralamasında önemli değişikliğe rastlanmazken Megane Sedan modeli satış rakamlarında farkı açarken liderlik koltuğundaki yerini sağlamlaştırdı. İşte Mart ayı rakamları ile 2018 yılının en çok satan binek ve ticari modelleri;

SıraModelSatış
1Renault Megane Sedan9.098
2Fiat Ega Sedan6.815
3Renault Clio HB5.350
4Honda Civic5.217
5Toyota Corolla5.141
6VW Passat4.707
7Hyundai i203.299
8Skoda Octavia2.981
9VW Golf2.951
10Renault Symbol2.892
11Ford Focus Sedan2.863
12Dacia Duster2.857
13Nissan Qashqai2.804
14Opel Astra Sedan2.781
15Peugeot 3012.625
16VW Polo2.532
17Hyundai Accent Blue2.485
18Mercedes C Serisi2.215
19Citroen C-Elysee2.077
20Skoda Superb1.922


Ticari Modeller

SıraModelSatış
1Ford Tourneo Courier4.183
2Fiat Fiorino Combi3.554
3Fiat Doblo Combi2.322
4VW Caddy2.173
5VW Transporter1.987

05.04.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1518 14.04.2018 20:03

Renault Mais CEO'su Berk Çağdaş,.Filo oranı ortalama bir markada yüzde 40-45'lere ulaşmış durumda. Artık insanlar ihtiyaçlarının nasıl daha hızlı, kaliteli ve verimli karşılanabileceği arayışı içinde. Bunun da yolu kiralama." diye konuştu.

Misafir-716 09.04.2018 13:00

arkadaşlar, bu tarz tablolarda rakamları yorumlarken bu satışların büyük kısmının filo satışları olduğu gerçeğini gözardı etmemek gerekiyor. bireysel araç satışları düşse de filo satışları ve pazarı her geçen yıl büyüdüğü için bireyselde oluşan kayıpların önüne geçiliyor. Diğer yandan da başka bir arkadaşta söylemiş; vergiler ve kur arttı araç alım gücümüz düştü, dolayısıyla elimizdeki paraya göre daha düşük donanım ya da modelde araç alacak olsak dahi gidip alıyoruz.

Misafir-6945 08.04.2018 21:10

egea nısan ayında her pakete yaptığı 10 bine yakın artış çok fazla,2.koruması dahi çok zor olacak

Misafir-1522 07.04.2018 14:23

Sn.242, ABD'de Toyota, Honda ve vw fiyatları aynıdır. Yani Japonlar, diğerlerinden ucuz değildir. Dilerseniz webden bakın.

Misafir-8343 06.04.2018 17:33

polo bitmis artik, önceden hep ilk 10 satilan otomobiler arasindaydi

Misafir-242 06.04.2018 14:39

Her ne kadar Türkiye'de fabrika kursalar da, japon markaları aslında Türkiye pazarı onlara ters geliyor, hele amerikan pazarının yanında, bunun nedeni, birçok modelde vergiye takıldılar ve düşük hacimli motor üretme konusunda biraz geri kaldılar, amerika ile gümrük anlaşmaları yapmaları ve motor hacimlerinin vergi sorunu olmaması japon araçlarını orda ucuz kılıyor avrupa araçlarına nazaran.

Misafir-8687 06.04.2018 13:19

Fiyatların artmasına rağmen satışların devam etmesi sizi aldatmasın. 100 bin lira ile araba almayı kafasına koymuş bir kişi, almak istediği araba 130 bine çıktı diye vazgeçmez. 100 bine hangi araba varsa onu alır, ya da bütçesini zorlar 130 binlik alır. Dolayısıyla devlet ÖTV zammı yapmasına rağmen araç satışı devam eder. Biz sadece istediğimiz modelleri kullanamamaya başlarız. Bu da halimizden memnun olduğumuzdan daha ziyade yüksek vergileri kabullendiğimiz anlamına gelir. İşin başka bir ilginç boyutu da, fiyatların kurdan ve vergilerden dolayı uçması ile araç üreticilerinin eline Euro olarak hep aynı para geçer. Onlar da araç satışından sandığımız kadar yüksek oranda kar etmedikleri için, servis ve yedek parça gibi hususlarla karlarını artırırlar.

tokay ceritoğlu 06.04.2018 09:51

megane hurda teşviğinde atak davrandı ve ilk hamleyi yaptı.33 milyon euro yatırımı var,oyak indirimi,filo vs derken yerini bulmuş,artık daha da bu birinciliğini kaptırmaz,ne de olsa egea dan daha oturaklı araç,3.4.5 .sıradakiler aynı çizgide sayılır 100-200 araç farkıyla sıralama olmaz,gelecek ay değişir,eğer hyundai i20 ile eksiklerini düzelterek katılırsa herşey yerine oturur,millet bazı konuları anlamaya başladı,diğer araçların artık daha da geri de kalmasını göreceğiz.burada en başarısız olan firma toyota dır,sen abd de bile en çok satan araba ol,fabrikanın olduğu tr de 5.ci ol,life modelini çıkarmasaydı bu sayıyı da yakalayamazdı.

Misafir-4901 05.04.2018 21:58

Megane kaliteli bir araç ama noldu ki geçen sene Ege'nın gerisindeyken bu sene rakibine bu kadar büyük fark attı, güzel indirim mi yapıyorlar, Egea fazla mı pahalandı ya da filo satışlarımı coştu, nedir var mı Megane'ın bu kadar satış performansının artmasının nedenlerini?

Misafir-7070 05.04.2018 20:26

Bravo türkiye üretimi araçlara,hyundai araçlari biraz düşüşte sanki bence i20 güzel araç.diğer firmalarda gelsin fabrika açsın

Misafir-2162 05.04.2018 19:27

şubattta duster ilk 20 de yokdu yeni kasa gelince 12.sıralara geldi galiba bu yeni kasa dustera yaramış 2.000 adet satmış bu ay MAŞALLAH İNŞALLAH devamı gelir.ve civic dizel otomatik gelirse siz civici durduramazsınız

Misafir-1439 05.04.2018 16:16

Pahalı olan fiyatlara rağmen satış trendi devam ettiğine göre herkes halinden memnun.

Misafir-9901 05.04.2018 14:23

Filo satışı olunca gerçekçi olmuyor mu? Filo satışı da bir başarıdır. İlk 10 aracın 7 sinin ülkemize yatırım yapan, fabrika kuran markalara ait olası bence de çok sevindirici. Opel'i başarısız görüyorum, ilk 20'de bir adet arabası var, o da çok ucuza sattığı astra sedan ve 14. sırada(Diğer modellerinin fiyatları çok yüksek ve bu yüzden satmıyor; aynı veya dah uygun fiyata bir sürü rakibi var.). Clio, kasası çok eskimesine rağmen hala sııf lideri (3. sırada), en ciddi rakipleri ise 7. sıradaki i20 ve yepyeni kasaya sahip olmasına rağmen16. sıradaki Polo.

Misafir-1191 05.04.2018 14:01

civic büyük atak yaptı. filo satışı yok. dizel sedan'ında gelmesiyle öne çıktı. Otomatik versiyonuda gelirse ilk 3 te sağlam yer edinir. seneye toyota corolla kasa değişimi olacak. bakalım nasıl bir değişiklik yapacaklar. corolla daha üst sıraları zorlayabilecek mi?

Misafir-7872 05.04.2018 13:41

Sixt, Garenta, Garantifilo vb. gibi büyük günlük araç kiralama firmaları 2018 itibariyle filolarına honda civic ekledi satışlar bu yüzden artmış olabilir.

Misafir-7656 05.04.2018 12:16

ilk beş aracın türkiye'de üretiliyor olması sevindirici. bence en gerçekçi yükseliş civic'te ( şirket ve filo aracı neredeyse yok:)