2014 Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Start&Stop Gold
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 875 cc
- Maksimum Hız 175 km/s
- Beygir Gücü 85 HP
- 0-100 Km Hızlanma 11.9 sn
- Maksimum Tork 145 Nm
- Uzunluk 3842 mm
- Vites Tipi 5 İleri Otomatik
- Genişlik 1676 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1666 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 4.9 lt
- Boş Ağırlık 980 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.7 lt
- Bagaj Hacmi 245 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 4.1 lt
- Yakıt Deposu 40 lt
EMİSYON SINIFI
Emisyon değeri belirtilmemiştir.
ÇARPIŞMA TESTİ
Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.
1 haftadır Lancia Ypsilon otomatik vites 0,9 twinair kullanıyorum. Araba fiyatlarının tabiri caizse uçtuğu şu dönemde bana göre tam bir F/P otomobili. Özellikle iç mekandaki malzeme kalitesi sınıfının çok üzerinde. Ses sistemi harika. 6 hoparlörü var. Yakıt tüketimi şehir içinde makul seviyedi. Bana göre tek handikapı markanın bilinmiyor oluşu. O tasarımı, malzeme kalitesi, donanım zenginliği bilindik bir markada olsa satış rekorları kırardı.
bir yıldır kullanıyorum 09 otomatik dolce vita full aracım 27000 de servisin ve distribitörün beceriksizliğinden aracım bir ay serviste yattı 8 kez yolda kaldım şanzıman devreden çıkıyor ve tekrar girmiyor değişim teklif ettiler şaka gibi aracı 2. El takasa alır gibi fiyat verdiler yada kendi mallarının kıymeti okadarmış fiattan araç alanlar dikkat %30 değer kaybına hazır olun .. Yetkililer öyle karar verdiler.. Otomobil deyil dert aldım oto koç derdi.
2013 modelini 14000 km'de 2.el aldım dış tasarımı zevk meselesi şahsen benim çok hoşuma gitti iç mekan tasarımı da gayet güzel ve kaliteli yokuş kalkış desteği ve start-stop olması çok işe yarıyor yarı otomatik şanzıman kullanımı kolay fakat otomatik mod şimdilik pek hoşuma gitmedi vites değişikliklerin hissedilmesinin yanı sıra saçma sapan vites değişiklikleri yapıyor fakat zamanla alışırız gibime geliyor.Motor biraz sesli gibi geldi bana dizel gibi ses çıkarıyor 0.9 motor beklentimin çok üstünde çıktı, kısacası otomatik vitesteki o ufak sıkıntıyı ve motor sesini saymazsak 30000 tl civarına alınacak en güzel arabalardan biri
Aracın dizaynı_ kullanışı _ bagaj hacmi fena değil sağ sol sinyal kolları anahtardan çok sonra kilitleniyor_ dolaşımlıyla hatalara sebebiyet vere bilir .
geri kaydırıyor evet fakat o motorun ömrünle hiç bağlı bir şey değil. Arkadaşlar bu araba çok yakıyor 0 deniz seviyesinden
0 deniz seviyesine kadar 3700km _6.3 ten ahşaya çekemedik.
yazdıkları hikâye bilemiyorum % ne kadar farklı olabilir ama bu kadar çok fazla. İstanbul'da ortalama 8l.
ikinci el olarak Lancia Ypsilon 0.9 Twinair aracımızı alalı 3 gün oldu..onu çok seviyoruz..eşim sürekli balkona çıkıp ona mutlulukla bakmaya başladı :)
bana da ilk gün tuhaf gelmişti sesi ..ama şimdi çok etkileyici geliyor gerçekten..henüz 5,000 km olmasına rağmen gerçekten de ekonomik..anlık tüketimlerle en doğru ve ekonomik seviyeyi yakalamaya çalışıyoruz..hergün yeni özelliklerini keşfettikçe onu daha da çok seviyoruz:)
aracı 2 aydır hergün 100 km civarında kullanıyorum. inanılmaz ekonomik ve seri bir araç daha önce punto kullanıyordum açıkçası 1.3 multijet fiat motoru kullanması beni etkiledi. aracımdan cok memnunum kesinlikle önericeğim bir araç.
bu aracın tüketimi biraz fazla 0-100km-20l gördüm 100-1000-7.5l 1000-1500km-6.5l -95kurşunsuz. şehir içi ortalama 7.2l umarın 3000km den sonra dedikleri gibi düşer. Gücü yerinde ses bence süper gücü hissediyorsun.Dizayn çağdaş.
Bagaj kısmı çok büyük gözükmese de çok optimal bazı sedanlara göre.
Arabayı 0 olarak aldım. Şu an 300kmde. Eco modda 4,5 litre normal modda ise 5,5 litre ortalamayı yakalıyorum. Kilometre 10bine yaklaştıkça %10 düşeceğini tahmin ediyorum. Bu araca binmek çok keyifli ses sistemi müthiş. Araba bu kadar az yakıyorken olduki basmak istediniz 145nm torkuyla bir anda çok seri bir araba haline geliyor ve egsozundan çok tatlı ses veriyor. 2 silindir diye önyargıyla yaklaşan çağının gerisinde kalmış kişileri dinlemeyin. Devir teknoloji devri rakamlar konuşuyor. Ben sol şeridi kapatıp 160-170 e kadar nefesi kesilmeden gidebildim. Arkadan sıkıştırabilen de olmadı. Tabi bastığınızda tasarruf olayı ortadan kalkıyor ama yine de diğer araçlara göre az yakıyor. Şiddetle herkese tavsiye ederim. İlk kullandığınızda 2 silindirin çalışma karakteri sebebiyle bir tuhaf hissediyorsunuz ancak arabayı tanıdıkça gittikçe çok seviyorsunuz.
aracı alalı 1 ay oldu kısacası 1.3 multijet müthiş dercede ekonomik sürüşü keyif verici özellikle bayanlar için ise yokuş yukarı 3 saniye kadar kaydırmadan duruyor arac 2 renkli olanlar daha şık duruyor iç dizayn ise corsa fiesta daha iyi bu arada benim aracım 2008 model otomatik
0.9 twinair turbo + bicolore + dolce vita paketli ypsilon'numu 1 seneye yakındır kullanmaktayım, tasarımına aşık olmuştum alırken yalnız motoru hakkında çekincelerim vardı, Fiat 500'ün Türkiye'de satışa sunulmayan aynı 0.9 motoru taşıyan modelinin videolarını izledim ve aldığı olumlu tepkilerle kararımı lancia'dan yana kullandım. Şehir içinde ecoda 5.8 yakıyor, zorlarsanız tabiatıyla bu değeri yakalayamazsınız, bençok zorlamıyorum aracı gazı sonuna kadar kullanıyorum ve boşa gaz pedalına yüklenmiyorum, yakıt tüketiminden oldukça memnunum, bunu almadan önce sıfır dizel bir araç düşünüyordum ama beni ekonomik olarak zorlayacağından hiç yanaşmamıştım, şu an 11000 km'ye vardım, hergün ortalama 50-60 km'ye yakın yol yapıyorum, bir de yazın Ankara - Aydın yolculuğum oldu tam bir depoyla gittim (dönerken de aynı şekilde), şehirlerarası gayet iyi performans elde ettim 4 kişi ve bagaj full doluyken hız limitlerine sadık kalarak konforlu bir yolculuk geçirdim. Motor hacmine takılmak saçma, ancak şehir içi dik ve uzun yokuşlarda korkutuyor biraz, ama motor tam zorlanmaya başlıyorken turbo devreye giriyor ve rahatça üstesinden geliyor araç. İç mekandan oldukça memnunum, konforu da gayet iyi yalnız soğutmayı ya da ısıtmayı ayaklara yönlendirirsem gayet verimsiz, sanırım orada yer alan hava çıkışlarını küçük tutmuşlar. Gaz pedalından ayağını çekmeyenler için tavsiye etmem ama yakıt tüketimi ve tasarım olarak kesinlikle niş bir araç.
kasa çok çirkin tüketim değerlerinin de gerçeği yansıttığını sanmıyorum
Arkadaslar araç 10 numara bir araba 1.3 dizel kullanıyorum inanılmaz ekonomik daha öncende lina kullanıyordum 1.3 dizel onunla aynı motor a sahip oda az yakıyordu bu ondan daha hafif daha az yakıyor tecrübe ıle savtı hıl holder var kaydırmıyor kesınlıkle tavsiye edlerim motor ömrü 1 milyon km
ikinci eline baktım 4.000 km ve elden cıkarıyolar neden?? demekki arac sorunlu aylardır arab a arastırıyrum
Arkadaslar 0,9 motor kullanan var mi? Ozellikle istanbul sehir ici benzin tuketimi ne civarda? Bilgi verirseniz cok sevinirim.. Birde lancia turkiyeden cekiliyor diye bir haber var; bu konuda detayli bilgisi olan var mi?
Bende bu araçtan almayı düşünüyorum iç malzeme kalitesi nasıl yani alınır mı değerli kulanıcılar?artıları ve eksileri neler?
arkadaşlar bende bu arabayı çok beğendim almak istiyoruz ama geri kaçırıyor demişsiniz şimdide terettütteyiz benide bilgilendirrseniz sevinirim ilk arabamız olacak çünkü
istanbul içi karma kullanım 480 km yol 90,32 tl ye gezdim.
Bu araca LPG oluyor diye duymuştum. Bilgisi olan var mı?
araç yarı otomatik şanzumanlu olduğu için esp standart, esp olan araçlarda ise hillholder doğrudan geliyor, 3 saniye aracın geri kaymasını engeller. bu durumda, geri kaçırma söz konusu olmayacaktır, güvenebilirsiniz. motor ömrü için ise, fiat powertrain motorların kalitesi ortadır bkz. multijet, multiar motorlar.
Alanlar memnun mu ? Yorum yazarsanız seviniriim...
Sakin kullanımda 6 litre şehir içi istanbul trafiği...
test aracını sürdüm 7.1 litre yazıyordu 100 km ortalamasında. Alıp kullanan varsa normal kullanımda şehir verilerini de öğrenmek isterim.
Araç ne kadar yakıyor ve servis parçalarını nerden temin ediliyor sıkıntı olur mu ?
Görünümü acayip iddalı ve iç dizaynı koltukları vs. çok iyi ikinci el ve küçük hacimli motoru aklımı karıştıyor benimde. ,Kullananlar bilgi verebilirlerse iyi olur..
Bir cesaret edip aldık şimdilik çok memnunuz, motor sesi biraz var, sürüş kullanım kolaylığı ve konfor olarak çok iyi, tek rakibi ibiza olabilir bence.
Magic park li paketini turkiyeye getirmiyorlar getirseler de cok uzun bekleme suresi var 3 ay gibi. Park sensoru mercedes servisinde 200 tl ye takiliyor inanilmaz kolay park edilebiliyor. Geri kacirma yok arkadaslar emin olun ben de alacagim kismet olursa. Dolce vita paketini oneririm
Geri kaçırmıyorsa bende bu aracı incelemek ve almak isteyebilirim, magic parking sistemini kullanan varmı nasıl ?
Araç biraz geri kaydırıyor, çok hafif gazla çabuk topluyor konsolu çok iyi bütün arkadaşlarımın beğenisini kazandığını ekonomik ve farklı bir araç, park etmek micra gibi kolay..
Test surusune ciktim arkadaslar sahane arac bu fiyata mukemmel. Geri jaydirma soz konusu degil 2-3 saniye tutuyor bayirda kacirmiyor. B surerken 5 litre yazdi ortalama
Ben honda civic tam otomatik kullanıyorum. Kaydırma yapıyor ama mesela frenden ayagimi cekerken hafif gaza dokunup kalkıyorum. O zaman kayma olmuyor. Bunda da oyle mi?
evet bu araç geri kaydırır çünkü yarı otomatik şanzımana sahip.
kalkışlarda 2. vitesi kullanarak bu sorun aşılabiliyor. ancak konforsuz bir şanzıman.
Görünüm olarak çok şık ve çok estetik. hangi markanın tüketim değerleri gerçeği tam yansıtıyor ki elbettiki hiçbiri. hepsi mutlaka biraz farkeder. bu fiyata ve bu yakıtla ve otomatik vites bence çok ideal. ehliyat sınavından sonra almayı düşünüyorum
Bu araç geri kaydırıyor mu ? Kullanan varsa yorum yaparsa sevinirim ...
Çok şık duran bir araç, konsol vs. çok iyi yakıtı çok iyi, şanzımanı hakıında pek bir bilgi yok, birde motor ömrü uzun olur mu, yokuşlarda geri kaydırma yapıyormu gibi noktalardaki belirsizlik gidip bu aracı almama engel oluyor..
Kasa çok çirkin. Tüketim değerlerinin de gerçeği yansıttığını sanmıyorum.