Haziran 2018 Satış Rakamları

Haziran 2018 Satış Rakamları

Türkiye Otomotiv Pazarı ilk altı aylık dönemde önceki yılın aynı dönemine göre %11,92 azalarak 353.348 adet olarak gerçekleşti.

Otomobil satışları, 2018 yılına oranla %9,82, Hafif ticari araç pazarı ise yine aynı döneme göre %18,64 düşüş yaşadı.

Pazarın en çok satan sedan modelleri sırasıyla Renault Megane, Fiat Egea ve Volkswagen Passat olurken, en çok satan HB karoser modeller ise Renault Clio, Hyundai i20 ve Volkswagen Polo oldu.

En çok satan SUV modeller arasında Nissan Qashqai, Dacia Duster ve Peugeot 3008 ilk sıraya yerleşirken Ford Tourneo Courier, Fiat Fiorino Combi ve Fiat Doblo Combi modelleri ise Haziran ayının en çok satan Hafif Ticari modelleri oldular.

En Çok Satan Binek Modeller

SıraModelSatış
1Renault Megane Sedan18.406
2Fiat Egea Sedan16.898
3Renault Clio14.856
4VW Passat11.337
5Honda Civic11.062
6Toyota Corolla10.820
7Hyundai i207.895
8Nissan Qashqai7.669
9Ford Focus Sedan7.242
10Peugeot 3017.519
11Dacia Duster6.937
12VW Polo6.761
13Renault Symbol6.554
14VW Golf5.968
15Opel Astra Sedan5.474
16Hyundai Accent Blue5.324
17Dacia Sandero5.156
18Mercedes C Serisi4.480
19Skoda Octavia4.460
20Peugeot 30084.416
21Skoda Superb4.170
22Citroen C-Elysee3.454
23Seat Leon3.404
24Hyundai Elantra3.138
25Hyundai Tucson2.998
26Ford Kuga2.784
27VW Tiguan2.524
28Opel Corsa2.365
29Renault Clio ST2.162
30BMW 5 Serisi2.160

En Çok Satan Hafif Ticari Modeller

SıraModelSatış
1Ford Tourneo Courier9.630
2Fiat Fiorino Combi7.180
3Fiat Doblo Combi5.058
4VW Caddy 4.186
5VW Transporter4.119


03.07.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4901 17.07.2018 11:53

arkadaşlar bütün yazılarınızı okudum. herkese, emeklerinden, vakit ayırıp bilgilerini paylaştıkları için teşekkür ederim.

sayın 9753, dediklerinize kısmen katılıyorum. vergi oranlarını düşürsek paramız daha çok dışarı gideceği için paranın değeri düşüp herşeye zam gelir. bu doğru.

ama halk arabası olarak diyebileceğimiz clio, sandero, i10, picanto gibi araçların 80 bin lira olmaması gerektiğini düşünüyorum. ortalama bir maaşın 2-3 bin bandında olduğunu varsayarsak sade bir halk arabası 80 bin/2 bin=40 MAAŞ yapıyor. bu veri, SADE bir halk arabasını satın almak için çok yüksek bir değer...

ben almanyaya, işim gereği giderim. ne yazık ki, bir otomotiv endüstrisi olan almanlar bile inanın bizim kadar lükse düşkün değiller. burada sadece taksiler mercedestir. halkın çoğu polo ve clio gibi araçlara biner. ve aldıkları bir aracı da en az 10 yıl kullanırlar. aslında biraz da dövizin yükselmesine biz sebep oluyoruz lüks arabalar alarak. ne yazık ki biraz para kazandık mı hemen savurganlık ve müsriflik yapmaya başlıyoruz.

benim önerim ise clio, sandero, i10, picanto gibi araçların 80 bin liralardan 40-50 bin lira bantlarına çekilmesi buradan alınması gereken vergileri ise 100-150 bin lira araçların vergisine ek %30; 150-250 bin lira %40; 250-500 bin lira üstü araçların vergisine ek %50; 500 bin-1 milyon arası araçların vergilerine ek %70; 1 milyon lira üstü araçlara ek %100 vergi arttırma getirilmesi gerektiğini düşünüyorum. örneğin anahtar teslimi 300 bin lira olan bir aracın yeni fiyatı 300+300*%50=450 bin lira olmalı. bu şekilde halk arabası olarak nitelendirebileceğimiz araçların fiyatları makul seviyelere iner. aksi halde ayağımızı yerden kesen bu halk arabalarının 80 bin lira olmasının vicdana uygun olmayacağını düşünüyorum. saygılar.

Misafir-3651 15.07.2018 19:30

Arkadaşlar yorumlar güzel ama konudan kaymış ekonomi olmuş adeta valla ilginç.simdi konuya dönelim ülkemizde inanilmaz saçma bir vergi politikasi var kimse kizmasin ötv,kdv,ötv nin kdv si gibi 100 liralik araç oluyor 180 lira misal.bu vergi bir an önce değişmeli bence yada bu kadar vergi aliyosan mtv alma arkadaş yok o da aliniyo.otomobil bir ihtiyaçtir zorunluluk değil nasil ki daha önce atlar ve at arabalari varsa.dolarin dünya piyasasina nasil hakim olduğunu okumak lazim aslinda değerli madenler yani altin gibi gümüş gibi ticarette belirleyici oluyordu şimdi amerikanin ve yahudi sermayenin karşiliksiz bastiği kağıt parçasi dünya ya egemen ve çok saçma emin olun amerika bile dolari dünya ticaretine sokarken bu kadar güç beklemiyodur.maalesef kalici çözümler olmazsa tabiki otomobil piyasasi geriler normal.en basitinden ülkemizde üretilen araçlarda ötv sıfırlansa misal ithal araçlara uygulansa hem ithalatin önüne gecersin hem dış ticaret açığının ama maalesf üzücü bu kadar vergi alinmasi.insanlar isyan eder tabi.bu ülkede birakin kaliteyi 20 yasinda bi reno ,bi tofaş bile 10-15 bine satiliyo el insaf yahu.tamam tüm dünya bize saldiriyo kabul,türk ün türkten başka dostu da yok o da kabul ama biraz da devletin elinde bazi seyler

Misafir-3996 10.07.2018 23:21

kaliteli ekonomik ve iktisadi bilgileri veren arkadaşlarımıza ve vergi politikalarının şeklini, mantık ve sabırla açıklayan arkadaşlarımıza teşekkürler elinize kaleminize sağlık. ben de şöyle bir katkıda bulunmak isterim: satışların kötüye gitmesini söylemek için erken olduğunu düşünüyorum. birkaç ay daha geçip satışlar, azalırsa şayet durumumuzun kötüleşeceğini söyleyebilirim. geçtiğimiz birkaç ayda dolar hızla yükselmesine rağmen araç satışları az da olsa yükselmeye devam etti. ilk defa haziran ayında düştü diyebiliriz. tabi nüfusumuzun arttığını da düşünürsek bırakın %2 artışı satışların yerinde sayması bile durumumuzun geriye gittiğini gösterir. çünkü nüfusa oranladığınızda araba alabilenlerin sayısı azalmaktadır. sıfır araçların fiyatı artınca satış düşüyor, ikinci elllere talep oluyor. bu sefer ikinci ellerin talebe bağlı tüketici fiyat endeksinden(tüfe) dolayı onların da fiyatları artıyor. yani alım gücü tüm araçlarda her türlü düşüyor. bu durum bu kadar basit. ama dediğim gibi durumu hemen yorumlamak için erken olduğunu düşünüyorum. ama son birkaç aya baktığımızda önümüzün parlak olduğunu söyleyebilir miyiz? doları durdurmakta zorlanıyoruz ve sorunun cevabı korkarım hayır, umarım ben yanılırım.

Misafir-7642 09.07.2018 13:17

satılan araçların çoğu iç piyasaya değil, diğer ülkelere satış. ülkemizdeki fabrikaları gözönüne alırsak,(reno,ford,honda,toyota,hyundai) piyasanın kralı vw . bu fiyatlara rağmen bu kadar satılıyorsa kimse fakirim demesin.

Misafir-4363 08.07.2018 13:29

İthalatın azalması İşini zaten dövizdeki artış yapıyor. Burda ekonomi kasmaya gerek yok. İlk yorumda dediğim gibi nasıl Ki konut piyasasını canlandırmak için devlet bankaları ucuz kredi verdi, şimdi de otomobil piyasası için otv indirimi olmak zorunda. İnşaat ve otomotiv bu ülkenin iki temel sektörüdür devlet gerilemesine izin veremez. Vergi gelirleri aşırı derecede düşer yoksa.

Misafir-4439 06.07.2018 23:22

Ekonomi ve demokrasi birbiriyle doğru orantılıdır. ABD, İngiltere, Almanya gibi ülkelerin ekonomilerinin güçlü olmasında en büyük kalem tabi ki üretkenlik ve üretimdir. Yalnız bu ülkelerdeki demokrasi, seffaflık ve düşünce özgürlüğü asla yabana atılamaz. Çin bugün Dünya’nın en büyük üretici ülkesi olmasına ve milyarlarca dolar dış ticaret fazlası vermesine rağmen hala Çin’in para birimi Yuan Dünya ticaretinde kabul görmüyorsa nedenini de budur!

Misafir-2671 06.07.2018 14:25

Dünya Ticaret savaşları belkide bize yarar.yeni pazar arayışları bu çatışmayı dahada körükler. Gelişmiş ulkeler para birimlerini bilerek degersizlestirmeyi seçebilir. Bu da fiyatlara yansır. Tüm bunlar olasılık tabi. Gelelim ülkemize mesela petrol düştüğünde bizleri yönetenler bunu fiyatlara yansitmiyorlar diyelimki ticaret savaşı sonucu araba fiyatlari düştü bizdeki vergiler degisirmi pekı sanmam. Ama gücü elinde bulunduranlar 2008 yılında olduğu gibi Otv yi adama sıfırladılar. Borç alan emir alır kendin uretmiyorsan mahkumsun. Günümüzde araç lüks değil artık bu haktan mahrum bırakanlar utansın. Ülkemizde üretilip satılan her bir araçtan 100-150 dolar anca kazandırandan övünenler utansın.

Misafir-6639 06.07.2018 13:50

degerli yorumlar icin herkese tesekkurler. birkac nokta eklemeyi istiyorum. Uretime dayali ekonomi sisteminde bahsediliyor, bugune kadar aslinda her nasilsa bunu gerceklestirememisiz ve kisa zamanda da gerceklesebilecek gibi durmuyor. Gelismekte olan ulkelerin en problemli oldugu konularin basinda geliyor, katma degeri yuksek uretime dayali ekonomi (sadece uretim yeterli gorulmuyor artik). bunu endustri devriminden sonra yapabilen ulke sayisi oldukca az ama biz neden onlardan biri degiliz veya olma yolunda gidemiyoruz?
Soylenenlerden birisi hazir vergi avantaji, evet devlet isin kolayina kacip vergileri kullaniyor ama buradan elde edilen gelir ic piyasanin kontrolu icin simdilik yeterli olsa da uzun vadede cozum degil. ulkemizin yurddisi borclanmasinin cok ama cok buyuk kismi kisa vadeli, yani en ufak birseyde darbogaz oluyoruz. borclanmalar ulkemizde katma degeri yuksek yatirimlara yonelik degil, sicak para ekonomisini ayakta tutmak icin. bu bircok sorunun gorunurlulugunu ortuyor. Biz bugun belki 10 sene onceki ekonomik degisimlere ayak uyduramamanin sancisini cekiyoruz, simdi ise almadigimiz her onlemin etkisi bize bir seneden daha kisa sure icinde geri donup piyasaya yansiyor cunku koruyucu ekonomik mekanizmalar verimli degil. yurddisi bircok kritik, ulke olarak bizim bankacilik sektorunde ne kadar guvenilir ve sorunlari asabilir oldugumuza vurgu yapiyor. bu cok ciddi bir sorun bana gore, cunku bu ulkede en fazla kazananlar ve kar edenler kulubunde uretim yok, paradan para kazanma var (bircogu yabanci). Ayrica buyume rakamlari bizde maalesef detayli degerlendirilmiyor, ekonomi buyuyor denmesine ragmen sokakta insanlarin alim gucu zayifliyor. Burada bir kayma var, tuketimde degisik eksenlerdeyiz artik, bunun otesinde birikim ust tabakada cok ciddi artis gosterirken son donemde ulkemizde olusan orta ve orta ust sinifta neredeyse imkansiz. Insanlarin cogu hizmet sektorunden gecimini sagliyor bu ulkede ve burada cok buyuk bir toplumsal sinif olusmus durumda. uretim tekrar ediyorum cok az bir dilimde kaldi ve katma degeri fazla uretim neredeyse hic yok. Bunun bize etkisi ise eskisinde cok daha kisa surede donuyor, dolar guc gosterdiginde en fazla kaybedenlerin basinda biz geliyoruz cunku direncimiz yok.

Misafir-8798 06.07.2018 13:21

krediyle araç alıyorsan aynı araca geçen sene verdiğinin neredeyse iki katını ödemen gerekiyor ama yinede araç satışlarında çok büyük bir düşüş yok ilginç hakketeen

Misafir-2450 06.07.2018 10:48

5574, ekonomi bilginizi sorgulamak bize düşmez ama, USD Euro karşısında son 10 yılın zirvelerine yakın seyrediyor 2015ten beri, keza Sterline karşıda aynı. Ülkeyede üretmeyen diyenlerede kızıyorum, sanki hiçbirşey üretilmiyor memlekette. Üretileni alan yok, ithal olana talep çok. doğal olarak dışa bağımlılık var. bu fiyatlara araç satışı azalması normal hatta az bile azalmış.

Misafir-8282 05.07.2018 23:46

ekonomi ve iktisat bilimi her yerde önemlidir. evet dünyada en çok elde gezen para dolar ama amerika dışarıdan aldığı ürün, hizmet kadar dışarıya ürün ve hizmet sunabiliyor. yani parayı dışarıya verirken dışarıdan para da alabiliyor. donald trump değil hilary clinton başkan olsaydı yine durum böyle olacaktı. dünyada en değerli 10 şirkete baktığınızda iki çin, bir güney kore, bir japon şirket var. diğer 6 şirket amerikan yazılım bilgisayar ve petrol şirketleri yani dolar piyasada çok geziyor doğru ama diğer para birimlerine amerika sahip olduğundan dolara talep her zaman çok oluyor. çünkü kendi menşeii şirketleri para kazanıyor. burada önemli olan ekonomik olarak aynı seviyedeki ülkelerde durum nasıl onlara bakıp kendimizdeki duruma bakmamız gerektiğini düşünüyorum.

halkçı olmayı en çok isteyenlerden biri benim keşke gelirimiz daha düzgün dağılsa buna ben de katılırım. ama bu otomobil vergileri olan motorlu taşıtlar vergisini düşürürsek her şeye zam geleceği gerçeğini ne yazık ki değiştirmiyor el mahkum. memleketteki tüm insanlarımızın yetişmiş nitelikli insan olup bilinçli insanlar olursak düşüncelerimizi geliştirir üretimimizi arttırırız. tabi her yerdeki savurganlığı da önleyip gerektiği zaman ürünler almak da önemli bir adım. bu sayede arabalara çok daha kolay ulaşacağımızı sizlere rahatlıkla söyleyebilirim. ne yazık ki ben de önümüzdeki aylarda otomobil satışlarının daha da düşeceğini öngörüyorum. bu durumun bir an önce son bulması dileğiyle iyi forumlar olsun.

Misafir-5574 05.07.2018 19:02

Sayın 8932, bahsettiğiniz gibi dolar tüm para birimlerine karşı değer kazanmıyor, tam tersi değer kaybediyor. Euro, 2016 Ağustos ayından itibaren dolar karşısında değer kazanıyor. Paund da aynı şekilde 2017 yılından itibaren dolar karşısında değer kazanıyor. Üstelik bu para birimleri dolar karşısında değer kaybettiği dönemlerde de bize nazaran çok düşük miktarlarda değer kaybediyor. Türk Lira'sının ise son 10 yılda dolar karşısındaki kaybı tam olarak %68!!!
Ekonomiden az biraz anlayan biri için de bu durumlar kerat cetveli kadar basit ne yazık ki.
Sözün özü; çalışmayan, üretmeyen, üretenlere değer vermeyen, pırıl pırıl genç zekalarını yurtdışına kaptıran bir ülke karanlığa mahkumdur.

Misafir-6522 05.07.2018 18:48

Gümrüğe gelişi 100 bin lira olan 2.0 motor bir araçtan alınan vergi miktarı tam 211 bin lira!
Adamlar aracı üretmek için AR-GE yapmış, her türlü üretim maliyetini karşılamış, bunun karşılığında aracı 100 bin liraya satmış ve bu satıştan kar elde etmiş. Biz ne yapmışız? Kılımızı bile kıpırdatmadan aracın fiyatının iki katı vergi almışız. Kimse bu duruma sesini de çıkarmayınca bu devlet neden üretim yapma zahmetine girsin ki? Başın mı sıkıştı? Vergileri yükselt! Olmadı mı? Verginin vergisini al! Yetmedi mi? Verginin vergisinin vergisini al! Bugüne kadar çalışmadan, üretmeden geldik ama nereye kadar bu şekilde gideceğiz? Bir Clio'nun fiyatı 200 bin lira olunca mı uyanacağız?

Misafir-8598 05.07.2018 14:03

Arkadaşlar yeni araba almayı geçtim elimdekini tutsak yeterli bu sene 5000 para harcadım bakım, vergi ,lastik ,muayene (benzini HGS hariç) arabam 2013 model Seat İbiza

Misafir-4509 05.07.2018 11:16

sıradan bir vatandaş olarak gördüğüm kadarıyla bu sitenin takipçileri vergi politikasının halkçı olmayan yanları konusunda fikir birliğindeler aynı zamanda üretim ekonomisinin olmayışının belediyecilik geleneği ile ülke yönetiminin sonunda gelişmeyen, gelişmeye niyeti olmayan ülkemizde her ekonomik alanda

Misafir-8932 05.07.2018 04:48

Dolardan daha çok yurtdışı piyasa gezen para birimi var mı?! Peki neden sadece tlye ksrşı değil tüm para birimlerine karşı değer kazanıyor trump sonrası?! Kitabi iktisadi varsayımlar üzerinden konuşmamak lazım. Hiçbirşey şişede durduğu gibi ya da kerat cetveli gibi basit değil! Tl değerliyken de vergiler yüksekti dış ticaret açığı hep vardı.

Misafir-9753 04.07.2018 22:49

çok güzel bir tartışmaya tanık oluyoruz. karşılıklı beyin fırtınası yaparak fikir alışverişinde bulunmak yoluyla vergi konularını konuşmanın hepimiz için değerli olduğunu düşünüyorum. anlaşılmak için biraz araba konusunun dışından da örnekler vereceğim. şimdiden site yönetimine anlayışları için teşekkür ederim.

mtv gibi vergilerin asıl amacı devlete gelir sağlamaktır. ancak gelişmekte olan ülkelerde bu gibi vergiler fazla ithalatı önlemek maksadıyla da alınır. çünkü sayın 9353'ün dediği gibi dışarıya ithalat yapmak suretiyle para çıkması ve ülkenin buna karşılık dışarıya ürün satamayıp veya hizmet sağlayamayıp "exchange" denilen karşılıklı para takasını yapamazsa paranın değeri düşer. dolayısıyla paramız dolar karşısında değerini kaybeder, her türlü ürün ve hizmete zam gelir: yani enflasyon olur.

yani demek istediğim otomobildeki vergileri düşürürsek doların hızlı yükselişini durduramayız. daha uygun fiyata otomobil alayım derken, sebzelerin ithal tohumlarından, besi hayvanlarının ithal aşı paralarından, akaryakıtın artmasına kadar her şeye zam gelir. yoksa örnek olarak 130 bin liralık honda'yı 70 bin liraya, 300 bin liralık mercedes'i 140 bin liraya vergisiz bir şekilde de satabiliriz. ama sonrasında ucuz araba alayım derken doların artmasıyla beraber enflasyon ve faizler artar, hayat şartları çok daha zorlaşır.

değerli arkadaşlar ilk olarak vergileri düşürmek yerine ürünler üretmek, yabancılara hizmetler sunmak gerekir ki o zaman dışarıya bunları satıp döviz kazanıp türk lirasının değerini arttırabiliriz. yabancı yatırımcıları ülkemize çekip ülkeye döviz kazandırmalıyız. başarılı okullardan mezun olan düzgün iş insanlarımıza devlet yoluyla teşvikler vermeliyiz. işte o zaman arabaların fiyatlarının düşeceğini göreceğimize inanıyorum. bunları yaptıktan sonra ancak vergilerin yüksek olmasınının mantıklı olmamasını(dediğiniz kuzey kore, küba rejimlerini) konuşabileceğimize inanıyorum. saygılar.

Nadir Dipi 04.07.2018 21:56

Evet rakamlar ortada. Ülkemizde evet dolar aldı başını gitti. Ama bir konu var oda firmaların zam konusunda resmen suyunu çıkarması sadece Mart ayından bu zaman kadar üç aylık zaman içinde 70 bin rakamında olan bir aracın 83 Bin rakamına çıkmasının mantıklı bir açıklaması asla ama asla olamaz. Ülkemizde para kolay kazanılmıyor ve bu yüzden de sıfır araç alımlarında neden bu kadar parayı bir araca vereyim ki? Araç fiyatları olması gereken seviyeye inmediği sürece satış rakamları daha da düşmeye devam edecek bu gerçek.

mto 05.07.2018 11:45

Bu süre zarfında döviz % kaç artmış ona da bakmanız lazım

Misafir-4215 04.07.2018 19:37

sıfır araba fiyatları gerçekten çok yüksek ama ikinci el alırken öyle rakamlarla karşılaşıyoruz ki satan utanmasa sıfır arabadan daha pahalı bir fiyat isteyecek. ikinci el araba alıyorsak ciddi bir rakam farkının olması gerek yoksa ben niye milletin kullandığı eski arabayı alayım. isterse kmsi çok düşük olsun. sonuçta bu araba kullanıldı mı. yağmurdan güneşten etkilendi mi . sağı solu çizildi mi . parlaklığı gitti mi. yani ciddi bir rakam farkı olmazsa ikinci el alınmaz. 3-5 bin için gider sıfır araba alırım binerim.

Misafir-6127 04.07.2018 17:44

Yorumlarda vergilerin yüksek olmasının dışa bağımlı tüketimi düşürmek odaklı bakılmış ve bu "Teknik" olarak doğru bir açıklama olsa da sürdürülebilir ve doğru politika degildir. Katma degeri olan olan ve ihracatı artıracak çözümlerin üretilmeyip direk işin kolayına kacıp vergi yükseltmek bir ekonomik politika da degildir (kalıcı anlamda). Parmağınızdaki bir rahatsızlığın tedavi masrafı fazla ve zor diye doktor ya bu iş uzun gel senin elini hatta kolunu keselim dese buna bir çözüm olarak bakabilir misiniz? Araba bir ihtiyaçtır ve insaların bunu alması hakkıdır.

Misafir-1294 04.07.2018 15:34

Ötv nin düşürülmesi de vatandas icin artık çok bariz bir etki yapamaz. Dövizin özellikle euro nun Türk lirasindan 5.5 kat değerli olduğu gerçeğini göz ardı etmeyiniz. Fiyatlar zaten normalin çok çok üzerinde ve döviz dizginlenemiyor. Olası bir ötv indiriminde bile fiyatlar sadece kagit üzerinde düşecek ancak makul seviyelere gelmeyecektir. Çünkü insanların gelir durumu ve alım gücü belli.

Misafir-7436 04.07.2018 12:26

Sayın 9353, ekonomi alanındaki gürüşlerinize tamamen katılıyorum. Tüm halkımızın da bu bilgilere vakıf olmasını çok isterim. Satın aldığımız her yabancı hizmet ve ürün, türk lirasının değer kaybetmesine yol açıyor. Kendimiz bir şeyler üretip dış ülkelere satamadığımız için de hem dolar, hem cari açığımız her geçen gün artmaya devam ediyor. Böyle bir ekonomik ortamda vergilerin düşmesi mümkün değildir. Tam tersine bu açığı kapatabilmek için daha fazla vergi alınması sonucu ortaya çıkıyor. Bu durumda ÖTV nin daha da artacağını söyleyebiliriz. Doların yıl sonu tahmini de 6 TL. civarında. 2019 yılı için otomotiv sektörünün tablosu çok karanlık görünüyor.

Misafir-6024 04.07.2018 11:03

sıfır araç fiyatları çok fazla yükseldi. sıfır araç almak artık lüks oldu. 2.ele talep artacaktır.

Misafir-6262 04.07.2018 10:56

Sayın Misafir-9353 ithalat vergilerini çok yüksek oranlarda uygulamak döviz çıkışını azaltır, doğrudur ancak ikame edilecek yerli ürün yoksa vatandaşın kaliteli ürüne ulaşmasına engel olur. Bunun bir üst seviyesi (ithalatı sınırlamak) Küba ve Kuzey Kore'de yapılıyor.
ÖTV artışı daha fazla vergi toplayabilmek ve geliri artırmak için yapılıyor, enflasyonu ve faizi düşürmek için değil. Ancak vatandaşın alım gücü artan fiyatları karşılayamaz ise satışlar azalacağı için hedeflenen vergi de toplanamayacaktır.

Misafir-3995 04.07.2018 10:37

her ay nasıl 120 bin den fazla araç satılabiliyor anlamıyorum çogu alınan araba en az 2 yıl kullanılıyor felan desek bu kadar çok araba nereye gidiyor!!!

Misafir-7666 04.07.2018 06:50

Otomobil piyasasındaki fiyatların uçuk şekilde şişmesi sonucunda önümüzdeki aylarda satışların dahada düşeceğine inanıyorum..
Yukarıdaki satışların çoğu zaten FiLO satışlarına ait rakamlar. (şirket yada kiralama firmalarına ait,bireysel alımlar yok denecek kadar az..)
tüketicilerin hiçbiri (kendini enayi gibi hissetmemek adına..) bu fiyatlardan asla otomobil almaz, alırsada çok zarar eder elinden çıkaracağı zaman.
ülkemizdeki otomobil firmalarının geleceğini böyle giderse son derece bunalımlı vede karanlık günler bekliyor, devletimizin artık bu konuya acilen bir çözüm bulması gerekmektedir..
saygılarımla..

Misafir-9353 04.07.2018 00:08

Vergi oranlarıyla ilgili bir paylaşım gördüğümden site yetkililerinden yazımın yayınlanmasını rica ederim. Sayın 3662, durumun "büyük patronlarla" ilgili olmadığını belirtmek isterim. Keşke dediğiniz gibi vergileri düşürebilsek ama ne yazık ki bunu yapmak daha buhranlı sonuçları tetikler. Ekonomi ve iktisat biliminde bir kural vardır: Uluslararası piyasada çok gezen paranın değeri düşük olur.
Buradan yola çıkarak eğer vergi yüzdelerini düşürürsek satışlar artar ancak yurt dışına daha çok paramız gideceği için paramız değerini kaybedecek. Çünkü dışarıdan araç aldığımız değer oranında üretim ne yazık ki yapamıyoruz. Yani vergilerin düşmesi demek satışların artması ve dolayısıyla dövizin artması ve dövizin artması sonucu da faiz ve enflasyonun artması demek. Eğer ki dışarıya, ürünler ve hizmetler sunup ülkemize döviz kazandırırsak ancak vergileri düşürebiliriz.

Vergiler dışında araçlara dönecek olursak,
Megane liderliği bırakmayacak gibi duruyor.
Egea ve Clio da sırasıyla 2. ve 3.lüğü bırakmayacağını düşünüyorum.
Passat ve Civic arasında kıyasıya bir rekabet geçecek gibi duruyor. Yılbaşında Civic, Passat'a göre önemli ölçüde öndeydi. Sonra Passat bir atılım yaparak Civic'i geçti. Mayıs ayındaki satışlarla beraber Civic aradaki farkı kapamış görünüyor.
Corolla kasasını değiştirse öyle zannediyorum ki Megane'ı zorlar. Zira eski kasasına rağmen listede kendine 6. sırada yer bulabilmiş. Bence eski bir kasayla böyle bir sırada bulunmak bile başarı.
i20'nin makyajlı kasasıyla güzel bir araba olduğunu düşünüyorum. Ufak motor, kaliteli bir şanzımana sonunda kavuştu. Ama fiyatları da çok arttı.Belki ileride satışları bir miktar artabilir ama fiyatı da arttığı için sanki mevcut yerini korur düşüncesindeyim.
Nissan Qashqai tek kelimeyle efsane bir SUV olduğunu düşünüyorum. Sadece Türkiye'de değil tüm dünyada en revaçta SUV otomobil. Daha kalitelileri yok mu elbette var. Ama günümüzde tüm arabalar güzel önemli olan fiyatına göre ne kadar kalite sunduğu gerçeği ki Qashqai bunu fazlasıyla yerine getiriyor.(Hatta en iyi yerine getiren SUV desem abartmış olmam.)
Corolla için söylediklerimi Focus için de söyleyebilirim. Eğer eskimiş kasasını yenilerse daha iyi satışlar yapabilir. Zira Focus'da ayrıca büyük hacmine göre dar alan sunması rakiplerine göre kendisini biraz geriye attığını düşünüyorum.
Peugeot 301, yetenekleri ve fiyatı itibariyle rakibinin Egea olduğunu düşünüyorum. Listeye bakarsak fena bir başarı yakalamamış gibi duruyor ama Egea'nın çok gerisinde olduğu da bir gerçek. Belki Peugeot Türkiye fiyatlarda biraz daha esnek olursa Egea'yı zorlar ama bu biraz zor gibi görünüyor.
Duster piyasaya yeni girmesine rağmen(yaklaşık 7-8 yıl önce) gayet güzel satış rakamları yapmış gibi gözüküyor. Tabi artan araba fiyatları da Duster almayı beraberinde getirdiğini düşünüyorum. Artık daha zor arabalara sahip oluyoruz. Bundan dolayı doğal olarak Qashqai isteyen ama fiyatının yüksek olmasından ötürü Duster'a yönelen bir müşteri kitlesi olduğuna inanıyorum.
Evet otomobillerdeki ötv vergi oranları ve en çok satanlar listesindeki ilk 10 araç hakkındaki naçizane yorumlarım bu şekildedir.
Şimdilik bu kadar. Kazasız güvenli sürüşler dilerim.

Misafir-7311 03.07.2018 22:59

Piyasa arabaya doydu daha ne alacak millet. Arabalar markaların elinde patlayacak hurda teşviği bilmem ne indirimi de fayda etmeyecek. Kimse sıfır arabaya yanaşmıyor zaten çok pahalılar.En düşük araba 60-70 binden başlıyor. Fiyatlar çok uçuk haliyle millet eldekiyle yetinmeye bakıyor artık.

tokay ceritoğlu 03.07.2018 21:35

geçen aylarda satış düşüşü % 25 leri bulursa düştü diyebiliriz dediğimde muhalefet edenler olmuştu.işte şimdi düştü,buyrun bakalım.üstelik yaz aylarındayız,eylül sonu daha da düşer,aralık ayında beklenen ilgiyi görmezse firmalar artık yatırımda yapmaz,yeni teknolojiler de getirmez.ticaride durum daha da sıkıntılı,araba yoksa akaryakıt ötv geliri de paralel olarak düşecek.cazibe için 0 faizli 3-4 yıllık vadelerde satış yapmazlarsa bayilerde bu işi bırakacaklardır eninde sonunda..

Misafir-3917 03.07.2018 17:02

Kur artışlarının ve faiz artışlarının mevcut ötv oranlarıyla birleşip, fiyatları akıl almaz noktalara getirmesinin sonucu.

Misafir-3662 03.07.2018 15:55

yakında araçlarda ötv kalkacak buraya yazıyorum. araç satışlarının yüzde 40 düşmesine hiç bir "büyük patron" olur vermez. o ötv inecek ve satışlar bir nebze artacak. Devlet şuanda ötvye zam yapsa bile ötv gelirini artıramayacak duruma geldi. satışlar düştükçe düşüyor.

Misafir-1868 03.07.2018 14:12

haziran ayinda satislar haziranin 2017 sine göre yüzde 39 azalmis, millet artik otomobil almiyor

BİZİ TAKİP EDİN