BMW Arkadan İtişten Vazgeçmiyor

BMW Arkadan İtişten Vazgeçmiyor
BMW gelecekte kullanacağı araçlarda kullanacağı yeni arkadan itiş teknolojisini üretime hazır hale getirdi. Alman markanın arkadan itiş teknolojisinden vazgeçmeyeceği yıllık magazin dergisinde de doğrulandı. Geçmiş yılın değerlendirmesinin yapıldığı ve gelecek yılların planlarının duyurulduğu resmi yayında Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner tam olarak şu ifadeyi kullandı; “Yeni arkadan itiş mimarisi seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılmaya başlanacak.” BMW'nin 2014 ortasında duyurduğu 35up platformu ve CLAR(Cluster Mimarisi) aslında daha önceki casus fotoğraflarda dikkatleri çekmişti. Yeni modellerde 100 kg a varan hafiflemeye olanak sağlayacak bu platformun ilk olarak 2016 model G30 BMW 5 serisinde kullanılması bekleniyor. Bunlara ek olarak bir 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. Eichiner'in demecinde dikkat çeken bir diğer kısım ise hibrit motrlarla ilgili oldu. Toyota ile ortak çalışma içerisinde olduğu bilinen BMW hibrit gamını da genişletiyor. Makyajlanacak 3 Serisi, 2 Serisi Active Tourer, X1, G11 7 Serisi ve hatta bazı Mini modelleri de hibrit motorlarla tanışacak.

20.03.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
erdncsk 07.04.2015 21:10

Bir de şu Z4 / Supra ortak modele ait yapının detayları netleşse.

hasan 25.03.2015 21:57

ben arkadan itişli opellerede bindim önden çekişli renaultlara bindim audi q5 de bindim ben size şunu söyliyebilirim arkadan itişli araçlarda konfor daha fazla sarsıntı daha az 0 dan hızlanmada birden gaza basmada ama renault fuluencede önden çekişli araç olduğu için 0 dan gaza %35 40 oranında gaza bastınmı seni geriye fırlatıyor aynısını q5 tede yaşadım ama opelerde sıkıntı yaşamadım onlar arkadan itişliydi ama tabi koforda önemli ford focusada bindim fuluence gibi geri atmıyor ama q5 kadarda konforlu değil q5 te tabi daha hafif anlaşılıyor önden çekişli olduğu için

Mahmut D. 25.03.2015 11:35

Arkadan mı iter önden mi çeker bilmemde geçen bir BMW 3,20i kullandım hayatımda bu kadar takoz bir araç görmedim. neymiş runflat lastiklermiş. her yol hatasını hissettiriyor. içerisi daracık direksiyonu minicik. hiç kalıbının arabası değilmiş.

MERT 25.03.2015 04:22

arkadan çekiş iyide karli yol zemininde kontrol zorlaşıyor ve basit bir park olayi bile basit kazalara sebep olabiliyor

nami 25.03.2015 00:07

bu araç önden çekiş olacak diye açıklanmadı mı?

Ümit 24.03.2015 10:37

arkadan itiş çok keyifli oluyor bilhassa yol kaygansa zevkten dört köşe oluyorsun

Bekir D. 24.03.2015 08:40

Sayın Çekiş Sİstemi;
Çekiş ve itiş kavramları dilin yapısallığı ile ilgilidir. "Arkadan itiş" ve "önden çekiş" ifadeleri mühendislik kavramları değildir.
İyi günler diliyorum.

Çekiş Sistemi 23.03.2015 20:48

Buradaki ifade bir şeyi iteklemek veya çekiştirmek değil ki... Önceki açıklama gayet anlaşılır.

ilker 22.03.2015 23:52

Araç, arkadan nasıl çekilir? Bunu da açıklarsanız seviniriz..

Çekiş Sistemi 22.03.2015 20:01

Çekiş sistemi çekiştir, itiş diye bir tabir yoktur. 4 çeker araçlara 2 çeker 2 iter denilmediği gibi arkadan itiş değil arkadan çekiş denilmesi gerekmektedir. İşin mühendislik tarafı böyle söylemektedir.

FWR 22.03.2015 12:10

Herkes arkada itiş sevmek zorunda değil ben önden çekiş seviyorum.Örneğin 520 yerine önden çekişli Audi A6 tercih ederim tercih ederim.Bu bir tercih meselesidir.

Mustafa Türkoba 21.03.2015 16:50

arkadan itişin zevki paha biçilemez.ayrıca bmw yeni mimariyle birlikte rakipleri ile farkı daha da açacak.