2016 Fiat 500L vs. 2016 Skoda Yeti

profil
scholar83

24.01.2018 12:24

En az 10 yıl kullanılacak.Sizin tercihiniz ne olurdu?
  • 2016 Fiat 500L 1.4 Popstar
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1368 cc
  • Beygir Gücü95 HP
  • Ort. Tüketim6.2 lt
  • 0-100 Hızlanma12.8 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2016 Skoda Yeti 1.2 Active
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi Düz
  • Motor Hacmi1197 cc
  • Beygir Gücü110 HP
  • Ort. Tüketim4.8 lt
  • 0-100 Hızlanma10.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4801 07.02.2018 14:40

Fiat 500L güzel bir araba bende bir ara düşünmüştüm ama yeti aldım sebeplerini yazıyorum. 500L atmosferik 1.4 motor bindim çok yetersiz geldi özellikle rampalarda çok devir çevirmeniz gerekiyor yakıt ve gürültü artıyor 1.2 tsi yetide 1400 devirde 175 torkla motor bayılmadan kedi gibi tırmanıyor. Yeti sadece mpv değil aynı zamanda suv şehir içi çukur kaldırım dinlemiyor piknikte denizde yani hafif arazide çok daha iyi 500Lden. Kullanımı daha keyifli yeti yüksek ama sanki spor araç kullanıyormuşsunuz gibi eğlenceli. Sınıfında konfor ve sürüş dinamiği dengesini en iyi sağlayan modellerden biri yetidir. Modüler koltuk çocuk varsa çok kullanışlı büyük boy bisiklet bile taşınıyor. Yedek parça olarak yeti sorun yaşatmaz, far tampon gibi kaporta aksamları dışında tüm parçları audi vw seat kardeşlerinde birebir aynısı kullanılıyor, bu tüm vw grubu için geçerli eski kasa ibiza kullandım oda öyleydi. zaten servisin 10 yıl yedek parça getirme garantisi var. Bu devirde parça sorunu olan araba zaten çok kalmadı. Son olarak yetinin malzemesi bir tık daha iyi.

Misafir-3528 29.01.2018 13:07

Fiat 500L MPV Skoda Yeti'nin ise hala hangi sınıf bir araç olduğu belli değil. MPV mi SUV mu nasıl hangi sınıf bir araç belli değil. 500L az ya da çok hepimizin bildiği bir araç Yeti'yi ise kimse doğru dürüst bilmiyor. Fiat 500L her türlü terazi de daha ağır basan taraf

scholar83 29.01.2018 15:16

Üretimi devam ediyor 500 L nin.yedek parça sorunu olmayacaktır.Yeti üretimi bitti.Skoda Yetisini hiçbir konuma koyamaz,zaten üretim amacı her sınıfa ayak uydurması.Arka koltukları sök,salonunda kullan,senin yeti olsun DOBLO panelvan,kömür taşı.Tak koltukları çocuklarla denize git.AL 4x4 e av yapmaya off road a git.Amaç bu yeti de.

Misafir-5806 29.01.2018 11:58

500l dışardan çok güzel şirin araç ancak iç mekan zayıf koltuklar küçük en ufak virajda boşluklara düşersiniz. Yeti çok kafa karıştıran bir model bu yüzden ticari araç benzetmesi yaptım. Nitekim sonlarında bende otomobilden çok ticari araca benzetmeye başladım. Bence en büyük eksisi bu.. Konfor manasında 500L den aşağı kalacağını sanmıyorum.

scholar83 29.01.2018 15:09

Koltukları çok düz.Benim de dikkatimi çekti.Yeti bence de çok kübik.Ancak çok fonksiyonel.Koltukların sökülmesi falan çok mantıklı olmuş,az yakıyor benzinli,dizel gibi riskli değil(pis yakıttan enjektörlerin tıkanması gibi).Tek nokta TSI motorun 100 000 km den sonra sorun çıkarması beni düşündüren.Fiat atmosferik, motoru iyi. 100 bin 200 bin km gider sorunsuz.Düz yolda iyidir,ancak yokuşta klimayla bayılır gibi geliyor.Fazla yakıyor,lpg istiyor.LPG sistemi nazlı,bakımı zor.Gözümü karartıp Yeti alacağım gibi.

scholar83 29.01.2018 15:23

Bir de Yeti üvey evlat olarak doğdu zaten.Tasarımı iyi olsaydı Tiguan ölürdü VW bunu bilerek yaptı.YETİ ,Tiguan için hep geliştirme ve test platformu olarak kullanıldı.Şimdi, Kodiaq ve karoq geldi .Tiguan ın işi çok zor artık.Ben Tiguan alacağıma,aynı parayla gider Kodiaq alırım şahsen.

Misafir-6576 28.01.2018 10:06

sayın scholar 83, mesajıma cevbınızda tipo kullandığınızı söylemişsiniz ve sorun yaşamadığınızı. tipo, uno ve kuş serisi o zaman fiat-tofaşın en şöhretli ve türkiyede en çok satılan arabalarıydı. o yüzden onların karşılığı bugünkü 500 L değil egea, line olabilir belki. mesela o zaman fiat chroma satılırdı hiç hatırlar mısınız, bu gün esamesi okunmaz. yada daha da yakına gidersek siena vardı, bugün kaç kişi gidip siena alır? o yüzden 500 L'nin muadili tipo falan değil. ama eğer sizin için bu sorun değilse captiva2.0 dizel ful donanım(deri koltuk, otomatik vites, geri görüş kamerası, kotuk kafalıklarında ekrana kadar) var bizde, biz de hiç servis sıkıntısı yaşamadık, opel servisleri bakıyor zaten. ama chevrolet piyasadan çekildiği için kimse almak istemiyor, böyle de bir örnek var mesela. gelelim TSİ motora, bu motor şu anda kullanabileceğiniz en verimli ve en teknoljik benzinli motor. ben 5 yıldır kullanıyorum ve en ufak bir sorun yaşamadım. ayrıca incelerseniz 8-10 yaşında bir sürü tsi motor var. arıza her motorda olur elbet ama tsi'de olabilecek arıza emin olun 500'ün motorundan daha azdır. kaldı ki neredeyse her firma artık atmosferik motoru terkedip tsi, tce, ecoboost vb adlarla turbo motor kullanıyor. hatta çok muhafazakar japonlar bile turbo motora geçiyor yavaş yavaş, yani demem o ki 10 yıl sonra belki de 500'ün motorundan kalmayacak hatta belki benzinli motor da kalmayacak hepsi hibrit, elektrikli falan olacak. özetle siz de yetinin daha olduğu kanısına varmışsınız, o yüzden aslında tercihiniz belli gibi ama dediğim gibi ben olsam ikisini de almaz şu anda piyasada var olan ve olmaya devam edecek başka bir araç alırdım. üç beş daha paraya kıyın tiguan alabilirsiniz mesela, yada 2-3 yaş yaşlısını alın mesela, çok daha iyi bir tercih olacaktır.

scholar83 28.01.2018 19:56

Çok teşekkürler

Misafir-1438 27.01.2018 12:37

500L tarz bir araba, şık ve cüsseli bir duruşu var, iç mekan son derece ferah.. Yakıt çok iyi.
Yeti ise bana daha çok ticari aracı andırıyor. Fiat 500L çok şirin içi çok ferah geniş bir otomobil. Skoda Yeti binek otomobilden çok ticari araca daha yatkın bir otomobil

Misafir-4765 26.01.2018 23:01

yeti çok daha iyi ve kaliteli bir otomobil ama her ikisi de bence alınıp 10 yıl kullanılmak için iyi tercihler değiller. çünkü yeti artık üretilmeyecek yerine karoq geliyor, fiatın pazarlama stratejisi zaten araçların aynı isimle en çok 5-6 yıl üretilmesine izin veriyor her ne hikmetse. bu yüzden 10 yıl sonra muhtemelen ikisi de artık piyasada olmayan araçlar listesinde yer alacaklar.

scholar83 27.01.2018 13:21

Şu anki aracımız 1997 model((21 yaşında)) Fiat tipo 1.6 sx ac .130 bin km de şuan ve hala kullanıyoruz.Yedek parça olarak sıkıntımız yok.Yeti, çok fonksiyonel bir araç beni düşündüren TSI motorun gelecek 10 yılda arıza çıkarması.Aracı baba kullanacak.Yaş 62.Yaşlanınca büyük ferah ve yüksek araç ister oldular.Gezen biri değil.Dediğim gibi yılda 8-10 bin km.

Misafir-6499 26.01.2018 14:56

500 L'nin dizelinin fiyatlarıda Yeti ile aynı gibi,1.3 veya 1.6 500 L dizelini öneririm.500 L daha geniş ve bagajı daha büyük,yeti'nin bagaj hacmi yetersiz fakat 1.4 çekmez ikisinden biriyse Yeti motor olarak daha iyi

scholar83 27.01.2018 13:07

herkes 1.4 motor çekmez demiş.FİAT bunu göz önünde bulundurmuyor mu.Araç üretirken,ilginç.

Misafir-8113 25.01.2018 16:05

Fiat'ın 1.4 benzinli 95 hp'lik motorunun çok fazla yağ eksilttiği söyleniyor, bu durum biraz can sıkıcı olabilir. performans ve yakıt tüketiminde teknik veriler yetiden yana. güvenlik konusunda her iki araçta euronacap'ten 5 yıldız almış. uzun vadede yeti daha mantıklı gibi gözüküyor .

scholar83 26.01.2018 17:41

TSI motor uzun vadede(10yıl) sorun çıkarmaz mı?Gerçi Fiat olursa lpg ile binilecek o da sıkıntılı.Kararsız kalışım bu yüzden.Yılda 10 bin km yapılacak araçla belirtmek isterim.

Yeni Karşılaştırma Ekle