2015 Peugeot 308 1.2 Active 130 HP

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1199 cc
  • Maksimum Hız 207 km/s
  • Beygir Gücü 130 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 9.6 sn
  • Maksimum Tork 230 Nm
  • Uzunluk 4253 mm
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Genişlik 1804 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1457 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 5.8 lt
  • Boş Ağırlık 1090 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.9 lt
  • Bagaj Hacmi 420 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 4.6 lt
  • Yakıt Deposu 53 lt
2015 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
görkem öge 24.11.2018 13:53

Bu aracı 2. el olarak aldım. Şaşkınlık içindeyim çünkü çok iyi. Çok çok iyi bir araç. Kişiden kişiye değişebilecek konular dışında eleştirilebilecek iki şey var. 1- Süspansiyon konforu sınıfındaki araçlar kadar iyi değil. Astra, Leon, Focus, Golf gibi araçların bozuk yollardaki konforu daha iyi. 2- Arka koltukları yine sınıfındaki araçlardan biraz daha dar.

Ve hemen söyleyeyim: süspansiyon konforunun daha kötü ama bu sayede aracın yolda gidişi, yol tutuşu, yüksek hızdaki güveni sınıfındaki araçlarından daha iyi. Daha sert amortisör konforu azaltıyor ama yol tutuşu ve yoldaki güveni arttırıyor. Bu bir... İkincisi de arka koltuk rakiplerden daha dar (oturulmayacak kadar da değil elbette, yine 4 kişi rahatça uzun yolculuk edebilir) ama bagajı da aynı rakiplerden bayağı daha geniş. Yani Peugeot, arka koltuk genişliğinden 5 cm kırpıp bagaja vermiş. Bagaj da 370-380 litreden 420'ye çıkmış. Yani özetle bu iki zayıf nokta başka açılardan aracı rakiplerinden iyi kılmış. Şahsi tercihime göre bu iki tercih de bence çok daha iyi. Geniş bagaj ve yolda güven hissini kaybedilenlere tercih ederim. Siz etmiyor olabilirsiniz.

Bu noktalar dışında eleştirilebilecek her şey kişisel tercih meselesi. Nedir bunlar? 1- Orta konsoldaki sadelik. 2- Herşeyin dokunmatik ekrandan kullanılıyor oluşu. 3- Küçük direksiyon 4- Üstte ve uzakta (ön cama yakın) göstergeler. Şahsi fikrim bunların hepsi harika tercihler. Kullanım konforu, dinamiği ve sürüş karakteristliği rakiplerinin kesinlikle ilerisinde. Sade orta konsol çok daha şık. Ekranı öğrenince zaten zorlanmıyorsunuz. Küçük direksiyon çok daha kolay kullanılıyor ve şık. Yeni gösterge konumu çok daha kolay okunuyor. YAni bu tercihler çok ilerici, fonksiyonel ve yenilikçi.

Kişiden kişiye değişemeyecek, iyiliği tartışmasız konular: Malzeme ve işçilik kalitesi çok iyi. Aracı motoru mükemmel. Çekişi, hızlanması, sessizliği harika. Ve tüketimi de gayet makul. Ergonomi kullanışlılık kusursuz. Araçta ulaşması zor, kullanımı sorunlu hiç bir şey yok. Aksesuar zenginliği harika. Sunroof hariç (o da bir üst pakette var zaten) yok yok hatta sınıfında az rastlanan birçok şey var. ÖN arka park sensörleri, katlanır ve refakatçi aydınlatmalı aynalar, yokuş kayma desteği, start-stop vs. daha bin türlü kolaylık.

Lafı daha da uzatmadan, özetle: Araç sınıfının tüm gerekliliklerini karşılıyor. Bunlara ek olarak sınıfı için hatta bir üst sınıf için bile zor rastlanacak bir sürüş dinamiği ve yenilikçilik sunuyor. Heyecan verici bir araba. Ülkemizdeki Peugeot ön yargısı inanılmaz boyutta. Bu araç tüm bu önyargılara cevap niteliğinde olmuş. Almayı düşünen arkadaşlar hiç tereddüt etmesin. Elbette benzer paralar bir Focus, Astra, Golf, Leon vs. alabilirsiniz. Hepsi iyi araçlar. Ancak onlarda size ekstra keyif verecek, sürpriz sunacak, farklılık sunacak pek bir şey yok. 308 hem ihtiyaçlara cevap veriyor, hem de farklılık ve heyecan sunabiliyor.

Misafir-8856 05.02.2016 02:19

Yanlız Sezai bey bu araç atmosferik değil. 1.2 atmosferik motordan 230 nm tork alındığı nerde görülmüş?

Sezai Açar 25.09.2015 15:39

308 benimde beğendiğim bir araba,pejo önyargısını kırmada etkili fakat golf 59700 tl iken aynı turbolu eşdeğer 308'e müşteri niçin 8 bin fazla versin,firmalar fiyat belirlerken müşterilerin diğer firmaların fiyatlarıyla karşılaştırmadığını mı düşünüyor?1.2 tsı fiyatına atmosferik 1.2 308 fiyatı çok mantıksız,i30 1.4 atmosferik 57700'e onuda çok buluyorum,1.6 meganda öyle bu fiyatlar karşısında en mantıklısı golf görünüyor,ww diğerlerinden makul olacağı birkaç yıl önce hiç düşünülemezdi bu nedenle ww satış liderliğini hak ediyor.

söm karakartal 13.08.2015 12:24

1.2 benzinli aracı 62000 tl ye satamazsın bu kadarı fazla yani.62000 tl ye dizel araçlar var.yapmayın Allah aşkına...

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ